Nedávno pěl Filmfanatic chválu na korejský snímek V.I.P., který mě zaujal natolik, že jsem se vydal pátrat, jaké další filmy má režisér Park Hoon-jeong na svědomí. Objevil jsem, že krom nejčerstvější Noci v ráji (2020), je podepsán také pod scénářem Viděl jsem ďábla (2010). Proto jsem neváhal a sáhnul po jeho gangsterce z roku 2013 Nový svět.
PADOUCH, NEBO HRDINA
V Jižní Koreji roste vliv a moc gangsterské organizace Goldmoon. Vysoko v její hierarchii se však skrývá policejní agent, který má za úkol celou zločineckou organizaci zničit. Jenže svou roli hraje příliš dlouho, jeho skutečnou identitu znají jen dva vysoce postavení policejní náčelníci a on sám už neví, na jaké straně vlastně stojí.
KOREJSKÁ VOLAVKA
Nový svět staví především na pečlivě vystavěných charakterech a jejich vztazích. Nakoukneme pod pokličku fungování jak gangsterské rodiny, tak policejních orgánů, které se nestydí jednat mimo obvyklé mantinely. Během sledování jsem si nejednou vzpomněl na hongkongskou Volavku, protože hlavní hrdina je do zločineckých struktur ponořen přesně tak hluboko, jako v legendární sérii, která se dočkala i amerického remaku.
Děj nás pozvolna a pečlivě posouvá kupředu, šetří akčními scénami, ale když už na nějaké dojde, neštítí se brutality. Spolu s hlavním hrdinou zkusíme všechna možná východiska, ale když se nám zavře i poslední úniková cesta, zkusíme tu dosud nemyslitelnou. Poznejte, jak probíhají primárky jihokorejských gangsterů. Intriky a špinavé tahy si v ničem nezadají s vysokou politikou bílých límečků. A hlavně: nevěřte nikomu!