Spider-Man 3 - Peter Parker vs. Venom

Spide3Spide3
Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Spider-Man, pod jehož mas­kou se ukrý­vá pla­chý stu­dent Peter Parker (Tobey Maguire), kte­rý koneč­ně skon­čil se svou lás­kou Mary Jane Watson (Kirsten Dunst) se ve své tře­tí sólov­ce pouš­tí do boje nejen s nebez­peč­ný­mi padou­chy, ale i se svým tem­ným a agre­siv­ním „dru­hým já“. Jeho lás­ka sice zís­ka­la angaž­má na Broadwayi v muzi­ká­lu Vzpomínky na Manhattan, ale kri­ti­ka její výkon str­ha­la. Peter ovšem nemá čas ji utě­šo­vat. Musí do akce a díky růz­ným nedo­ro­zu­mě­ním se mu jeho dív­ka začne vzda­lo­vat. Někdejší Peterův pří­tel Harry Osborn (James Franco), kte­rý Petera neprá­vem viní ze smr­ti své­ho otce Normana (Willem Dafoe), ho napad­ne, ale skon­čí v nemoc­ni­ci s těž­kým zra­ně­ním. Peter se také dozví­dá, že sku­teč­ným vra­hem jeho strý­ce Bena (Cliff Robertson) je zlo­či­nec aktu­ál­ně na útě­ku Flint Marko (Thomas Haden Church) a začí­ná ho stá­le víc ovlá­dat záhad­ný sym­bi­ont, mění­cí jeho čer­ve­no­mod­rý kos­tým v čer­ný. Dokáže se mu ubrá­nit a zís­kat zpět tu, kte­rou tolik milu­je?

Rozebírání Spider-Mana 3 Sama Raimiho je vel­mi obtíž­ná věc. Pro spous­tu lidí před­sta­vu­je Spider-Man 3 hoř­ko­slad­ký konec poten­ci­o­nál­ně úžas­né tri­lo­gie, kte­rý nedo­sá­hl geni­a­li­ty původ­ních dvou sním­ků a pošra­mo­til pavou­čí­mu hrdi­no­vi tak tro­chu pověst. V mém osob­ním názo­ru na Spider-Mana 3 si tak tro­chu při­pa­dám jako ďáb­lův advo­kát, když se pokou­ším vysvět­lit proč je dle mně Spider-Man 3 neje­nom důstoj­ným, ale i parád­ním zakon­če­ním, kte­ré pro mně ve své době pre­mi­é­ry defi­ni­tiv­ně zakon­či­lo nej­lep­ší komik­so­vou tri­lo­gii všech dob, kte­rou pře­ko­na­la až kom­plet­ní Trilogie o Temném rytí­ři.

Spider-Man 3 je napros­to úžas­nou ukáz­kou toho, když se sklou­bí osob­ní režij­ní vize s myš­len­ka­mi pro­du­cen­tů respek­ti­ve hla­vou­nů stu­dia. Původní stě­žej­ní myš­len­ka Sama Raimiho byla ta, že by Spider-Man 3 pojed­ná­val o tom, že by si Peter Parker uvě­do­mil, že v lidech, kte­ré pova­žu­je za zlo­čin­ce je kou­sek lid­skosti. Ze Spider-Mana 2 se vrá­til sce­náris­ta Alvin Sargent a za kom­plet­ním finál­ním scé­ná­řem tak sto­jí Sargent, Raimi a jeho bra­tr Ivan Raimi, kte­rý si vždy ve fil­mech své­ho bra­t­ra zahra­je men­ší roli a spo­lu­pra­co­val na scé­ná­ři i k jeho před­cho­zím fil­mům jako Armáda tem­not. Stěžejní také pro Raimiho bylo vyvr­cho­le­ní kon­flik­tu mezi Peterem Parkerem a Harrym Osbornem, kte­rý by se defi­ni­tiv­ně za cílem pomsty čás­teč­ně vydal ve sto­pách své­ho otce a jako hlav­ní­ho zápo­rá­ka si Raimi zvo­lil Sandmana, pro­to­že mu neje­nom při­šel vizu­ál­ně zají­ma­vý, ale pře­de­vším mu seděl jako zápo­rák do fil­mu, jehož dal­ším stě­žej­ním téma­tem měla být schop­nost odpuš­tě­ní.

Krom Harryho a Sandmana měl mít poté Spider-Man ješ­tě jed­no­ho pro­tiv­ní­ka. Původního Raimiho nápad bylo vyu­ži­tí zápo­rá­ka Vultura (toho poz­dě­ji ve Spider-Man: Hocemoming ztvár­nil Michael Keaton a vytvo­řil jed­no­ho z nej­lep­ších padou­chů celé­ho Marvel Cinematic Universe) a do role si vyhlé­dl Bena Kingsleyho. Nakonec si ale řekl, že pro Adriana Toomese neby­lo zas moc pro­sto­ru a tak byl ze scé­ná­ře vyškr­nut a Raimi ho poz­dě­ji roz­ho­dl pou­žít v nikdy nere­a­li­zo­va­ném Spider-Manovi 4. Ale to je vel­ký předběh- Právě v tuto dobu dora­zil pro­du­cent Avi Arad, kte­rý Raimiho více­mé­ně donu­til k tomu, aby film obsa­ho­val Venoma. Důvod? Protože je ze všech Spider-Manových zápo­rá­ků vět­ši­nou fanouš­ků brán jako nej­lep­ší. Scénář teh­dy už sice obsa­ho­val Eddieho Brocka, ten se ovšem v původ­ním scé­ná­ři nikdy neměl stát Venomem. Raimiho vyu­ži­tí Venoma nelá­ka­lo a posta­vu osob­ně nemu­sel, časem v ní ale pře­ce jen našel zalí­be­ní a poda­ři­lo se mu sym­bi­on­ta a Venoma zakom­po­no­vat už do tak posta­va­mi nabi­té­ho pří­bě­hu, což ješ­tě utvr­di­lo zapo­je­ní posta­vy Gwen Stacy, kte­rá měla slou­žit jako rival­ka Mary Jane Watson v oblas­ti lás­ky. Sám sce­náris­ta Sargent poz­dě­ji navr­hl, že by mož­ná bylo lep­ší film roz­dě­lit do dvou čás­tí, ve kte­rém by jako zápo­rák jed­no­ho fil­mu slou­žil pou­ze Sandman a zápo­rák dru­hé­ho fil­mu pou­ze Venom, v rea­li­zo­va­ném scé­ná­ři se ale nena­šla ide­ál­ní pasáž, kte­rá by měla pří­běh roz­sek­nout a tak se nako­nec pře­ce jen rea­li­zo­val jeden vel­mi obsáh­lý film.

Spider-Man 3 je tak ve finá­le sku­teč­ně napl­něn vel­kým počtem postav, tře­mi zápo­rá­ky a vel­kým počtem dějo­vých moti­vů. Spider-Man 3 už tak z neza­u­ja­té­ho pohle­du půso­bí jako sce­náris­tic­ký miš­maš, kde na prv­ní pohled je těch postav oprav­du až moc pří­liš a Raimi jako by nevě­děl, z jaké­ho téma­tu sko­čit na téma jiné. Jenže já si to nemys­lím.

Spider-Man 3 pro mně před­sta­vu­je parád­ní vyvr­cho­le­ní všech zásad­ních moti­vů celé trilogie- S vel­kou mocí při­chá­zí vel­ká odpo­věd­nost, vztah Petera Parkera a Mary Jane Watson/vztah Petera Parkera a Harryho Osborna/vlastně vztah celé ústřed­ní tro­ji­ce nebo nevy­u­žít svých darů nega­tiv­ní­mi způ­so­by, ale nao­pak pro páchá­ní dob­ra. Spider-Man 3 si poté pohrá­vá s Peterem Parkerem, kte­ré­mu jeho slá­va tak tro­chu oči­vid­ně vlez­la na mozek (to mělo být prá­vě už sou­čás­tí původ­ní­ho scé­ná­ře bez účas­ti Venoma) a Petera Parkera se tak namyš­le­ným člo­vě­kem stá­vá ješ­tě před tím než sym­bi­ont vyu­ži­je ospa­lé­ho Petera a Spider-Man dosta­ne čer­ný out­fit. Nehledě na to jak si může člo­věk Petera Parkera ido­li­zo­vat je fak­tem, že je pořád člo­vě­kem, kte­rý dělá chy­bí jako nor­mál­ní člo­věk. Na začát­ku Spider-Mana 3 je Peter na bodě, po kte­rém toužil- Má ženu svých snů. Musí se sice potý­kat s fak­tem, že je roz­há­dán se svým nej­lep­ším pří­te­lem, pořád si kla­de za vinu smrt své­ho strý­ce a pořád má pře­de­vším ty vel­ké otě­že jakož­to ochrán­ce New Yorku, přes­to se ale Peter Parker snad nikdy necí­til šťast­ně­ji. A prá­vě svým zvý­še­ným egem si Peter Parker vydu­pe ces­tič­ku k tomu, aby se všech­no roz­sy­pa­lo jako domek z karet. Spousta lidí může nadá­vat, že je cho­vá­ní Petera Parkera ve Spider-Manovi 3 pou­hým odběh­nu­tím od jeho základ­ní­ho cha­rak­te­ru, jde ale pou­ze o vyvi­nu­tou Peterovu pova­hu.

Film má sice 3 zápo­rá­ky, kaž­dý ale dostá­vá svou šan­ci zazá­řit a kaž­dý je více­mé­ně stě­žej­ním zápo­rá­kem své jed­né tře­ti­ny. Především je ale kaž­dý odliš­ný a vět­ší počet zápo­rá­ků ve finá­le zna­me­ná vět­ší pře­káž­ku pro Spider-Mana, kte­rá ve finá­le pro (původ­ně neplá­no­va­né) zakon­če­ní etap Raimiho Spider-Mana fun­gu­je bra­vur­ně. James Franco jakož­to Harry Osborn dojde k zakon­če­ní zají­ma­vé­ho dějo­vé­ho archu a přes všech­ny ty roz­trž­ky dojde mezi ním a Peterem k dojem­né­mu a zda­ři­lé­mu udobře­ní. Sandman je zase sku­teč­ně ukáz­kou toho, že i kri­mi­nál­ník má srd­ce a má pocho­pi­tel­nou a uvě­ři­tel­nou moti­va­ci a i tady ve finá­le zásad­ní zakon­če­ní kon­flik­tu mezi ním a Spider-Manem nemá podo­bu pěst­ní­ho sou­bo­je, ale pou­ze slov­ní­ho vyří­ká­ní a pře­de­vším vždy nároč­né věci zva­né odpuš­tě­ní. Eddie Brock záro­veň fun­gu­je jako zlá ver­ze Petera Parkera, kte­rý se po spo­je­ní se sym­bi­on­tem sta­ne Venom, nej­ob­tíž­něj­ší pro­tiv­ník Maguierova Spider-Man, jehož vizu­ál­ní zpra­co­vá­ní je pove­de­né a sku­teč­ně fun­gu­je jako ten hlav­ní zápo­rák, kte­ré­ho si film šet­ří na konec.

Raimi zde neza­po­mí­ná na své humor­né odchyl­ky a ty se zde pro vět­ši­nu lidí mož­ná vyda­li až pří­liš pře­hna­ným smě­rem. Ano, mlu­ví­me o tan­čí­cím Peteru Parkerovi, Peteru Parkerovi, kte­rý na žen­šti­ny uka­zu­je prs­ty a před­vá­dí s nimi pis­tol­ky a kte­rý má pat­ku jako Adolf Hitler. Raimi zde mož­ná zlej­ší ver­zi Petera Parkera před­vá­dí s tak tro­chu leh­kým náde­chem, Peter Parker ale zde oprav­du fun­gu­je jako tak tro­chu afek­to­va­ný idi­ot, což je přes­ně ten efekt, kte­rý by na něj sym­bi­ont mít měl. Především má ale sym­bi­ont na Spider-Mana efekt v jeho vět­ší agre­si­vi­tě a emoč­ní nevy­rov­na­nos­ti. Vzhledem k tomu, jak moc málo času při tom vel­kém času témat je si mys­lím, že Raimi Peterův ovliv­ně­nou strán­ku před­ve­dl jak jen to šlo.

Vražda strýč­ka Bena se zde stá­vá opět vyu­ži­ta v rám­ci před­sta­ve­ní nové­ho zápo­rá­ka. Zjistíme, že strýč­ka Bena neza­bil Dennis Caradine, ale Flint Marko, kte­rý se sho­dou náho­dou též sta­ne při nezpo­zo­ro­va­ném spad­nu­tí do expe­ri­men­tu Sandmanem, mužem, kte­rý je scho­pen se měnit v písek. Flint Marko je nám ale v rám­ci chro­no­lo­gic­ké­ho vyprá­vě­ní před­sta­ven ješ­tě před­tím, než se dozví­me jaká his­to­rie ho se Spider-Manem pojí a dozví­me se, že je milu­jí­cím otcem, kte­rý pro svou umí­ra­jí­cí hol­čič­ku udě­lá co bude moc. Scéna kdy se uká­že, že Flint Marko pře­žil expe­ri­ment a stal se Sandmanem je emo­ci­o­nál­ní kano­ná­da, nejen díky skvě­lé­mu soun­d­trac­ku Christophera Younga (ten vystří­dal Dannyho Elfmana a i když čas­to opět vyu­ží­vá Elfmanovy moti­vy se mu též poved­lo vytvo­řit vel­mi pove­de­né hudeb­ní moti­vy nové), ale také díky tomu, že díky už teh­dy pokro­či­lým vizu­ál­ním efek­tům se sku­teč­ně poda­ří emo­ce pro­dat pro­střed­nic­tvím VFX. Thomas Haden Church od pohle­du vypa­dá jako hro­motluk a vět­ši­nu času spl­ňu­je tuto úlo­hu, přes­to je to ale sku­teč­ně zápo­rák, jenž má ale sku­teč­ně pocho­pi­tel­nou moti­va­ci a vyvr­cho­le­ní jeho kon­flik­tu mezi Peterem Parkerem a Sandmanem sto­jí za to.

Topher Grace nepa­dá tak kom­plex­ní­ho a zají­ma­vé­ho padou­cha jako James Franco a Thomas Haden Church, přes­to se mu ale poved­lo ztvár­nit foto­gra­fa, kterž se dopouš­tí věcí, kte­rých bych se Peter Parker nedo­pus­til. Za svůj pád na dno si tak Eddie Brock tech­nic­ky může sám, jeho posta­va je ale geni­ál­ním pří­kla­dem toho, že s vel­kou mocí nut­ně nemu­sí ta vel­ká odpo­věd­nost při­jít a může se nao­pak zne­u­žít pro své úče­ly. Spider-Man tak se sym­bi­on­to­vým vli­vem, kte­rý pod­ně­cu­je jeho agre­siv­ní strán­ku nepřímým způ­so­bem vytvo­ří pomstych­ti­vé mon­strum, jehož tak prá­vem bude muset zasta­vit prá­vě on a závě­reč­ná bojo­vá sek­ven­ce se dá vlast­ně brát jako tako­vé roz­ře­še­ní za vše špat­né, čeho se Peter během udá­los­ti Spider-Mana 3 dopus­tí. Právě zde ale sehrá­vá roli i klí­čo­vý vývoj vzta­hu Petera Parkera a Harryho Osborna.

Harry Osborn měl už od prv­ní­ho Spider-Mana nakro­če­no k tomu, aby se po vzo­ru otce stal tak tro­chu Green Goblinem a šel se pomstít, fakt, že je Spider-Man Peter Parker ale Harry násled­ně bere ješ­tě o to vět­ší zra­du. V rám­ci scé­ná­ře a bojo­vé kon­fron­ta­ce se poté Harry sta­ne obě­tí amné­zie. Líná sce­náris­ti­ka? Možná. Též se to ale dá brát jako geni­ál­ní návrat ke koře­nům, kdy Petera a Harryho tvo­ři­lo pou­ze čis­té přá­tel­ské pou­to. Doba, kdy Harry ješ­tě ze smr­ti otce nevi­nil Spider-Mana a nevě­děl kdo se skrý­vá pod mas­kou toho­to záhad­né­ho hrdi­ny. Dojde při­tom i k tomu, že má mož­ná Harry pořád něja­ké ty city k Mary Jane a násled­ně i k návra­tu vzpo­mí­nek, kte­ré vedou k návra­tu na začá­tek fil­mu a opě­tov­nou kri­zi, kte­rá se sice nako­nec pře­ce jen dočká roz­ře­še­ní za pomo­cí jed­no­ho odha­le­né­ho tajem­ství, ješ­tě před­tím ale Peter Parker ve víru své agre­siv­ní strán­ky Harryho Osborna trva­le pozna­me­ná......... a je to násled­ně dal­ší věc se kte­rou se musí Peter Parker vyrov­nat a pře­de­vším jde o věc, kte­rou musí Harry Osborn Peterovi defi­ni­tiv­ně odpus­tit.

Po celou dobu tak ve Spider-Manovi 3 sku­teč­ně hra­jí úlo­hu moti­vy jako pomsta, odpuš­tě­ní a pře­de­vším mož­nost výbě­ru. Možnost výbě­ru jak se vyrov­nat s danou situ­a­cí či mož­nost pří­stu­pu. Opět se zde zají­ma­vě pra­cu­je se vzta­hem Petera a Mary Jane, kte­rý je dán před váž­nou zkouš­ku, opět zde má důle­ži­tou úlo­hu tetič­ka May, Stan Lee tu má neje­nom nej­lep­ší cameo z celé tri­lo­gie, ale pře­de­vším jed­nu z nej­lep­ších cameo roli­ček v celé své kari­é­ře. Sam Raimi opět před­vá­dí zají­ma­vé vizu­ál­ní nápa­dy (milov­ní­ci vol­ných pádů a roz­bí­je­ní si držek během nich si při­jdou na své) a pře­de­vším bra­vur­ní bojo­vé sek­ven­ce (ať už je Peter Parker vs Harry Osborn popr­vé, Spider-Man vs Sandman v met­ru, Peter Parker vs Harry Osborn podru­hé nebo Spider-Man vs Venom) nebo sku­teč­ně funkč­ní vyu­ži­tí jed­not­li­vých rolí v příběhu- Svůj smy­sl tak zde pře­ce jen má i ta Gwen Stacy, J. Jonah Jameson tu také je z něja­ké­ho důvo­du (a J. K. Simmons si jeden moment kra­de zce­la pro sebe jenom díky svým gri­ma­sám) a i opě­tov­né vyu­ži­tí Willema Dafoeho nebo Cliffa Robertona zde má svůj smy­sl. A navíc je tu opět sty­lo­vý Bruce Campbell, kte­rý si sty­lo­vě při­pra­vil půdu na to aby se ve Spider-Manovi 4 obje­vil jako Mysterio. Jenže.....

U pre-produkce Spider-Mana 4, kte­rý měl násled­ně rozkop­nout dve­ře vstříc Spider-Manovi 5 a 6 se vlast­ně celý scé­nář jako u pre-produkce Spider-Mana 3 opa­ko­val zno­va. Sam Raimi chtěl Vultura, pro­du­cen­ti a stu­dio chtě­li Lizarda. Nakonec Sam Raimi řekl dost, s ním ode­šel i Tobey Maguire a zby­tek už je his­to­rie. Došlo na dva díly Amazing Spider-Mana a násled­ně se Spider-Man čás­teč­ně vrá­til k Marvel Studios, kde se aktu­ál­ně mno­ží zprá­vy o tom, že by se ve tře­tí sólov­ce Spider-Mana s Tomem Hollandem mohl krom Andrewa Garfielda obje­vit jako návštěv­ník z jiné­ho vesmí­ru i prá­vě Spider-Mana Tobeyho Maguiera. Bude tak nako­nec sku­teč­ně mož­nost něja­kým způ­so­bem dovyprá­vět pří­běh Maguierova Spider-Mana? Nebo bude­me moci nadá­le žít s tím, že je Spider-Man namlu­ve­ným Jakem Johnsonem ve Spider-Manovi: Paralelních svě­tech vlast­ně Spider-Man Sama Raimiho? To se ješ­tě uvi­dí, jed­ná věc je nicmé­ně jas­ná. Spider-Man 3 není tak špat­ný film, jak vám vět­ši­na lidí tvr­dí a sku­teč­ně fun­gu­je jako parád­ní zavr­še­ní všech moti­vů a emo­ci­o­nál­ní­ho budo­vá­ní napříč tře­mi fil­my. Jakmile Spider-Man v závě­reč­né akč­ní sek­ven­ci začne běhat na poza­dí ame­ric­ké vlaj­ky, tak se defi­ni­tiv­ně schy­lu­je ke kon­ci jed­né z nej­lep­ších komik­so­vých tri­lo­gií všech dob. A jakmi­le si spo­leč­ně Peter Parker a Mary Jane Watson zatan­cu­jí tak jsou defi­ni­tiv­ně dve­ře zavře­né. Díky Same Raimi, odve­dl jsi úžas­nou prá­ci a Doctor Strange in the Multiverse of Madness bude pec­ka!

Trailer:

Verdikt: 5 z 5


Photo © Columbia Pictures Corporation


Podívejte se na hod­no­ce­ní Spider-Man 3 na Kinoboxu.

Jurský svět: Zánik říše - Záchrana dinosaurů se změní v boj o jejich svobodu
4. července 2025Jurský svět: Zánik říše - Záchrana dinosaurů se změní v boj o jejich svobodu..,, protože zrada a ziskuchtivost nezmizela ani v tomto pokračování…   Před čtyřmi lety došlo v zábavním parku na ostrově  Isla Nublar ke komplikacím, které měly za následek to, že se tamní prehistoričtí tvorové dostali na svobodu, zničili…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Jurský svět - Společnost InGen se již naplno vzpamatovala z řady neúspěchů
4. července 2025Jurský svět - Společnost InGen se již naplno vzpamatovala z řady neúspěchů..., které odstartovalo zničení původního Jurského parku. Nyní vybudovala nejmodernější zábavní park na světě, který každoročně láká miliony turistů na živé prehistorické exponáty. Pořád se snaží přijít s něčím „novým“, ovšem i tentokrát se příroda vzbouří…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Občanská válka: Alex Garland servíruje válku bez návodu
6. května 2025Občanská válka: Alex Garland servíruje válku bez návoduAlex Garland je velmi známý svoji předlohou pro film Pláž. Mně se dost zamlouval knihou Tesaract, kterou jsem četl před více než 20 lety. Mezi další pozoruhodné počiny patří určitě i sci-fi Ex Machina, či Sunshine.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Když roboti sní o lásce – A.I. Umělá inteligence po letech
2. května 2025Když roboti sní o lásce – A.I. Umělá inteligence po letech„Vím, že nejsem opravdový. Ale pro tebe budu.“ Píše se nedaleká budoucnost. Důsledky globálního oteplování jsou nevratné – ledovce roztály a přímořská města jako Amsterdam, New York nebo Benátky jsou pod vodou. S rostoucím přelidněním přijímají…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
„Hunger Games“ jsou dle mého názoru jedním z nejvíce přeceněných filmů poslední doby
9. června 2024„Hunger Games“ jsou dle mého názoru jedním z nejvíce přeceněných filmů poslední dobyPřiznám se, že úplně nerozumím tomu, kde tkví jeho úspěch. O mladých pro mladé. Dnes tohle letí. Natočíme film, kde budou teenageři a romantika, jen cudná láska, nic erotického, protože to do takových filmů nepatří, stejně…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
SKRYTÁ ČÍSLA
28. dubna 2024SKRYTÁ ČÍSLANa filmovém plátně se čas od času objeví snímek, jež vychází nejen z historických událostí, ale snaží se přiblížit i osudy významných lidí, jež v životě něco skutečně dokázali ve prospěch nás "lidstva", a stojí za…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Občanská válka: Působivě silný akční thriller Alexe Garlanda z válečného prostředí
16. dubna 2024Občanská válka: Působivě silný akční thriller Alexe Garlanda z válečného prostředíMile mě překvapil dobře komponovaný adrenalinem a válečnými scénami prodchnutý akční thriller Občanská válka filmaře Alexe Garlanda, v níž se USA ponořilo do rozsáhlé občanské války na svém vlastním území. Snímek dává prostor zazářit hvězdám filmového…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Zákulisí natáčení A.I. Umělé inteligence: Tajemství tváří bez výrazu
10. dubna 2024Zákulisí natáčení A.I. Umělé inteligence: Tajemství tváří bez výrazuAby Haley Joel Osment při natáčení filmu "A.I. Umělá inteligence" (2001) vypadal jako člověk, každý den před natáčením mu byla oholena veškerá odhalená kůže (obličej, paže, ruce atd.), aby získal plastičtější vzhled. Osment navrhl režisérovi Stevenu…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Životní příběh Jamese Cromwella: Od divadelního herce po nečekaný triumf ve filmu Babe a jeho pohled na nominaci na Oscara
27. ledna 2024Životní příběh Jamese Cromwella: Od divadelního herce po nečekaný triumf ve filmu Babe a jeho pohled na nominaci na OscaraJames Cromwell se narodil v Los Angeles, ale vyrůstal na Manhattanu, vystudoval Middlebury College a Carnegie-Mellon University a je synem filmového režiséra Johna Cromwella a herečky Kay Johnsonové. Vystudoval herectví na Carnegie-Mellon a věnoval se divadlu…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Collateral: Příběh noční jízdy s vrahem ve městě andělů
15. ledna 2024Collateral: Příběh noční jízdy s vrahem ve městě andělů[caption id="" align="alignright" width="200"] Photo © 2004 DreamWorks Pictures[/caption] Collateral nemá složitý děj, zapeklitou zápletku ani neodhalené tajemství. Tak proč se celá naše redakce chce na tento film dříve nebo později vydat? Zkusme se na něj…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře