„Když se herec cítí v kostýmu dobře, tak dobře hraje a celý film je dobrý.“
V Přání k mání hrají výprava a kostýmy velkou roli. Jak kostýmy a jejich koncepce pro film vznikaly?
O co jsme se snažili – aby atmosféra filmu byla malebná, ale ne nudná, doufám, že nám to podařilo.
Mám ráda módu 30., 40. a 50. let. Dobu, kdy ženy vypadaly jako ženy a muži jako muži. Použila jsem částečně módu ze všech těchto let, ale kostýmy ve filmu nezobrazují konkrétní období, mají od všeho trochu. Každý z těch prvků svou dobu symbolizuje a zároveň je nadčasový.
Pro film jsme připravovali 236 kostýmů a to do toho nepočítám kompars.
Jak je taková práce náročná časově?
Příprava na film trvala celkem dlouho a bylo skvělé, že jsme měli možnost nad vším přemýšlet a s filmem si pohrát. Samotná příprava kostýmů pak už dlouhá nebyla, věděla jsem, jak to chci, takže kostýmy jsme připravovali asi měsíc. Pauzu v natáčení způsobenou sněhem jsme využili k tomu, že se kostýmy upravovaly.
Myslíte při tvorbě kostýmů na konkrétní herce?
Když se herec cítí v kostýmu dobře, tak dobře hraje a film je dobrý. Vymýšlím kostým podle charakteru postavy. Kostým pomáhá hrát. Například role maminky Alberta, kterou hraje Jitka Čvančarová – kostým pro ni byl kostýmem pro ženu, která je krásná, aktivní, je trochu při těle, ale zároveň je zajímavou ženou, která miluje svého muže. To je výchozí situace, na základě které kostým vytvářím a samozřejmě myslím na to, aby se v něm dobře hrálo, aby i kostým pomohl hrát roli.
Natáčení bývá dlouhé a kostýmy se mohou ničit. Byly při natáčení Přání k mání nějaké komplikace?
Náročná byla zima a to, že se točilo v zimě. Ale byli jsme na ni připraveni. Ctím důležitou zásadu, že při zimním natáčení se pod kostým musí vejít vrstva teplého oblečení.
Milan Šteindler měl zlomený malíček a Martin Myšička palec. Museli jsme vymyslet, jak zafixované zlomené prsty buď schováme anebo zapojíme do příběhu.
Části seriálu: Přání k mání
- Přání k mání - JAK VZNIKAL FILM A JEHO KOUZELNÝ SVĚT
- Přání k mání - PÁR ZAJÍMAVOSTÍ A ČÍSEL
- Přání k mání - ROZHOVOR S REŽISÉREM VÍTEM KARASEM
- MARTIN MYŠIČKA (kouzelník, táta hlavního hrdiny Alberta)
- FILIP ANTONIO (Albert, hlavní hrdina filmu. Ten, která má přání k mání)
- MICHAELA PECHÁČKOVÁ (Johana. Ta, kterou miluje Albert, ta, která si říká Žoán)
- JAN MARŠÁL (Bosák junior. Hejsek. Ten, který chce přání pro sebe)
- VÍTĚZSLAV JANDÁK (Bosák. Místní boss, hoteliér, milionář, politik. Snad i budoucí prezident)
- MIROSLAV ADAMEC (SCÉNÁŘ)
- STANISLAVA ŠLOSSEROVÁ (KOSTÝMNÍ VÝTVARNICE)
- ONDŘEJ LIPENSKÝ (FILMOVÝ ARCHITEKT)
- MAREK PILIP (VFX supervizor)
Nejnovější komentáře