Kritiky.cz > Zajímavosti > Aladin – Zajímavosti o natáčení

Aladin – Zajímavosti o natáčení

Allad
Allad
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

                Natáčení snímku Aladdin probíhalo v ateliérech Longcross a Arborfield ve Velké Británii, a také na jihu Jordánského hášimovského království.

                Natáčelo se v ohromující pouštní oblasti Wadi Rum a Wadi Disi v Jordánsku, kde se natáčel také snímek Lawrence z Arábie. Královská filmová komise poskytla natáčení neocenitelnou podporu, která zahrnovala komplexní produkční služby, pomoc při zajišťování logistiky s místními úřady, dojednávání povolení k natáčení a najmutí 150 místních členů štábu, kteří měli doplnit stávající britský štáb.

                Výtvarnice filmu Gemma Jackson, která získala cenu Emmy za svou práci na seriálu Hra o trůny, byla pověřena úkolem stvořit pohádkové město Agrabah. Představovala si ho jako bránu do východního světa, jako město plné pestrých barev, rozmanitých kultur a nejrůznějších zvuků. Inspirovala se především marockou, perskou a turskou architekturou a do svých návrhů zakomponovala prvky arabské, indické a jihoasijské kultury, protože Agrabah je městem, které se nachází na Hedvábné stezce, kde bylo možno narazit na vlivy ostatních kultur v této oblasti.

                Výtvarný tým pod dohledem Gemmy Jackson vybudoval masivní dekorace města Agrabah pod širým nebem na rozlehlé asfaltové ploše u ateliérů Longcross za pouhých 15 týdnů.

                Dekorace města Agrabah obsahovaly látky, textilie a vyřezávané sošky podobné těm, které byly nalezeny v Marrákeši, spoustu pestrobarevných dřevěných ozdob, kovů, ovoce a zeleniny a také tisíc let starý olivový strom.

                Královský dvůr v Agrabah, stánky na tržišti, úzké uličky a stísněné střechy byly navrženy tak, aby vyhovovaly komplexní choreografii a kaskadérským scénám, které jsou součástí hudebních sekvencí se skladbami One Jump AheadPrince Ali.

                Hudební sekvence Prince Ali je nejrozsáhlejší hudební scénou filmu a podílelo se na ní 250 tanečníků a tanečnic a více než 200 statistů. Kostymér Michael Wilkinson se svým týmem vytvořil jen pro tyto statisty zcela od základu přes 200 kostýmů.

                Devítimetrový květinový velbloud, na kterém Aladdin (jako princ Ali z Ababwy) přijíždí do paláce byl vytvořen z celkem 37 tisíc květů a byl umístěn na kovové kostře s koly. Týmu 15 výtvarníků trvala jeho výroba celkem tři týdny.

                Kameraman Alan Stewart použil při natáčení velkolepé sekvence Prince Ali celkem sedm kamer, aby ji mohl zaznamenat v odpovídajícím rozsahu. V případě sekvence One Jump Ahead připevnil Stewart kameru GoPro přímo k pasu Meny Massouda, aby mohl sekvenci, při které Aladdin běží a skáče úzkými uličkami a po střechách, natočit přímo z Aladdinova pohledu.

                Tým vizuálních efektů vytvořil celkem 40 minut animací a předběžných vizualizací hudebního čísla Prince Ali, aby měl tvůrčí tým lepší představu o rozsahu choreografie, kterou si celá sekvence vyžádá.

                Jasmínina ložnice v paláci naznačuje inteligenci a vnitřní sílu této postavy. Dekorace zahrnují knihy, mapy, okázalé tapiserie a další umělecká díla, která princezna získala.

                Rozměry postele v Jasmínině ložnici byly zdvojnásobeny, aby se do ní vešla princezna i se svým tygrem Rajou. Pokrývka postele byla ručně vyšita v Pákistánu, aby odkazovala na království Jasmíniny zesnulé matky, Šehrabad, které se inspirovalo jižní Asií.

                Jeskyně zázraků byla vytvořena prostřednictvím kombinace klasických dekorací a vizuálních efektů. Rozsáhlé interiéry jeskyně byly vybudovány v ateliérech Longcross a zahrnovaly obří lví hlavu u vchodu do jeskyně a útvary z umělého kamene pokryté šperky a nejrůznějšími poklady. Dekoratérka Tina Jones získala šperky z celého regionu, protože jsou barevné, třpytivé a krásné. Některé z nich byly zality do gumy a rozmístěny po podlaze jeskyně tak, aby se zde mohli herci i členové štábu bez problémů pohybovat.

                Při natáčení snímku Aladdin byly využity prakticky všechny druhy vizuálních efektů včetně animace postav, performance capture, rozšíření dekorací, digitální prostředí a simulace efektů.

                Vedoucí týmu vizuálních efektů Chas Jarrett vybudoval hydraulickou platformu se šesti osami pohybu, kterou využil pro natáčení sekvence A Whole New World s létajícím kobercem. Zařízení, na kterém Mena Massoud s Naomi Scott seděli, bylo ovládáno ručním vstupním zařízením a pohybovalo se nahoru a dolů a ze strany na stranu před zeleným plátnem s předtočenými záběry pozadí.

                Aladdinův společník Abu je sice kompletně digitální, ale inspiruje se podobou opice malpy kapucínské.

                Maskérka a vlásenkářka Christine Blundell vytvořila paruku, plnovous a knír, které nosí Navid Negahban v roli sultána. Jednotlivé součásti masky, které byly nabarveny tak, aby odpovídaly reálné barvě jeho vlasů, pečlivě doplňovaly jeho skutečné vlasy. Aplikace masky zabrala každý den 45 minut.


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,58552 s | počet dotazů: 246 | paměť: 56934 KB. | 20.10.2024 - 07:46:50