LENKA VLASÁKOVÁ / 1972
role Milušky
Filmová, divadelní a televizní herečka. Narodila se v Praze. Vystudovala DAMU a již v průběhu studia hostovala v Divadelním spolku Kašpar, poté působila v Divadle Rokoko a na řadě dalších scén. Ve filmu debutovala v dramatu Věry Plívové Šimkové Houpačka (1990). Výraznou rolí byla Tereza v drama-tu režiséra Petra Václava Paralelní světy (2001). U stejného režiséra excelovala v psychologickém dramatu Nikdy nejsme sami (2016). Za hlavní postavu v poetickém dramatu Ivana Fíly Lea (1996) byla oceněna Českým lvem. Je oblíbenou filmovou herečkou (např. tragikomedie Tajnosti (2007) a O rodičích a dětech (2007), drama Kawasakiho růže (2009), komedie Ženy v pokušení (2010), drama Lída Baarová (2016), komedie Po čem muži touží (2018), road movie Všechno bude (2018)) a také populární televizní herečkou (seriály výběr: Ulice (2005), Labyrint (2015), Bohéma (2017), Bez vědomí (2019)).
Představte svou postavu Milušky, obětavé ženy, která vůbec nehledí na vlastní potřeby a celý život zasvětí své rodině.
Během natáčení jsem přemýšlela, jestli je to hrdin-
ka nebo oběť. Pro mě Miluška ukrývala i část sobectví, ale nechci více vyzrazovat děj a závěr filmu. Je to příběh typic-ké české sebe obětující se ženy, která žije životy těch druhých a z tohoto kruhu se nedokáže vymanit.
V čem vás fascinoval scénář?
Baví mě ženský pohled na život, jakým způsobem řešíme modelové situace. Ženský svět je zachycen z několika úhlů a na základě určitých okolností se mění. Ženy se proměňují, vyvíjí a změní i své životní postoje.
Znala jste předlohu knihu Radky Třeštíkové Bábovky a v čem vás zaujala?
Znala jsem předlohu. Překvapilo mě, když jsem to četla, že to není jen lehké vztahové čtení a zaujalo mě, že to není kome-die. Fascinoval mě propletenec příběhu a vztahů a ohromil mě i samotný závěr knihy.
A myslíte, že z ženského románu Bábovky, jak je kritikou vní-mán, natočil Rudolf Havlík i „mužský“ film?
Neoddělitelnou součástí našeho života jsou muži. Také zde jsou muži součástí příběhu, jsou katalyzátorem, rozbuškou našich životů a příběhy ve filmu se hodně propojují právě přes muže.
Připravovala jste se nějak výrazně na svou roli záchranářky?
Absolvovala jsem krátkou instruktáž v sanitce záchranné služby.
Jak režisér Rudolf Havlík spolupracuje s herci, jaký je to typ režiséra? Znáte se už z komedie Po čem muži touží.
Rudolf je typ hledajícího, vstřícného, velmi citlivého režiséra. Je zvědavý na váš pohled - na vaši postavu. Pak vás vede příběhem, protože to vše vidí zvnějšku. Práce s ním je velmi dobrá, byla i skvělá atmosféra na place. Ruda je výborný klidný člověk, se kterým máte jistotu klidného vůdce.
Vytvořila jste manželský pár s Jiřím Langmajerem, který si zde vystřihl roli unaveného otce rodiny, despoty. Jak vám klapalo filmové manželství?
Klapalo. S Jiřím se známe už dlouho, potkávali jsme se na diva-dle i ve filmu.
Bábovky vypráví o síle žen, zároveň jsou sondou do současné české společnosti, o čem podle vás jsou?
To jsme my ženy, každá pečeme jinou bábovku a každé bude jinak chutnat, přestože to bude pořád bábovka. A o tom je tento film, každá žena každou situaci řeší jinak.
Nejnovější komentáře