Kritiky.cz > Hry > Recenze her > Far Cry 6 – kritika Ubisoftu skrz jejich poslední titul

Far Cry 6 – kritika Ubisoftu skrz jejich poslední titul

FC6
FC6
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Ubisoft už dlou­há léta pla­tí za jeden z hráč­ských pilí­řů. Ostatně na trhu jako video­her­ní vývo­jář a vyda­va­tel půso­bí jíž od roku 1986 a má za sebou nespo­čet titu­lů, mezi něž pat­ří napří­klad série Prince of Persia titu­ly Tom Clancy’s, série Watch Dogs nebo opuš­tě­ná série Brothers in Arms. Samozřejmě mezi nej­vět­ší tahou­ny spo­leč­nos­ti pat­ří titu­ly Assassins Creed a Far Cry. Zkušeností v Ubisoftu mají tedy spous­tu a nechy­bí jim ani zna­los­ti a schop­nos­ti, lze je bez okol­ků ozna­čit za pro­fí­ky ve video­her­ním prů­mys­lu. Ale Jak to tak bohu­žel někdy bývá, pro­fí­ci zpra­vi­dla zna­jí svo­jí oblast tak dob­ře, a jsou si tak jis­ti svo­jí pozi­cí, že svo­ji prá­ci pros­tě začnou flá­kat. A tako­vý pocit mám z jejich zatím posled­ní­ho titu­lu Far Cry 6. Tato hra mi při­jde jako odflák­nu­tý výplod líné­ho a šet­ři­vé­ho stu­dia, kte­ré sází na znač­ku, ale na kva­li­tu kaš­le. Ano začal jsem troš­ku zost­ra, ale mě FC 6 pros­tě zkla­mal. Pojďme si tedy bodo­vě shr­nout co mi na odve­de­né prá­ci Ubisoftu vadí.

Příběh

Příběh FC 6 na papí­ře půso­bí zají­ma­vě. Děj se ode­hrá­vá na ost­rov­ním stá­tě Yara, jehož his­to­rie je ve hře popsá­na od roku 1967, kdy rebe­lo­vé sesa­di­li dik­tá­to­ra teh­dej­ší­ho dik­tá­to­ra. Váš úkol ve hře je v sou­čas­nos­ti sesa­dit z moci sou­čas­né­ho dik­tá­to­ra Antona Castillu (syna dik­tá­to­ra z roku 1967). To reflek­tu­je urči­tý koloběh, kte­rým se ost­rov zmí­tá a nemů­že se z něho vyma­nit. A ono to i krás­ně reflek­tu­je i recyklá­tor­ský pří­stup Ubisoftu, kte­rý dělá pořád to samé doko­la, ale s tím že neo­če­ká­vá jiný výsle­dek, ale stej­ný výsle­dek - hrá­či to zase budou kupo­vat a nám za copy-paste pří­stup zase naská­čou pra­šu­le do kapes.

Příběh začí­ná­te jako siro­tek (jak jinak…) Dani Rojas, kte­rá (mys­lím si, že žen­ská pro­ta­go­nist­ka do této hry zapa­dá lépe) absol­vo­va­la vojen­sý výcvik, ale má dik­ta­tu­ry v Yaře už plné zuby a chce pro­to emi­gro­vat do Ameriky – zasa­ze­ní hry je inspi­ro­vá­no Kubou. To se jí však nepo­ve­de, a tak Dani nezbý­vá nic jiné­ho než se při­dat na stra­nu rebe­lů a pomo­ci jim sesa­dit vlád­nou­cí gar­ni­tu­ru. Tady při­chá­zí kla­sic­ký model posled­ních let – tady máte oblast, té vlád­ne ten a ten a toho musí­te zabít abys­te oblast ovlád­li. V rám­ci pří­bě­hu tedy sbí­rá­te spo­jen­ce po celé Yaře a likvi­du­je­te Castillovo vojen­ské síly. Co se pří­bě­hu týče tak pod­le mého postrá­dá potřeb­né tem­po nebo pro­kres­le­něj­ší vzta­hy s ved­lej­ší­mi posta­va­mi. I když ved­lej­ší posta­vy jsou napsa­né dob­ře a někte­ré jsem si i vylo­že­ně oblí­bil, chy­bí tomu něja­ké vět­ší zau­je­tí hrá­če do vzta­hů a osu­dů postav. Kvalitu vyprá­vě­ní pří­bě­hů znač­ně zlep­šu­jí cut­scé­ny, ve kte­rých figu­ru­je i hlav­ní posta­va, ale i tak mám pocit, že u Ubisoftu s nimi moc kva­lit­ně pra­co­vat neu­mí a tře­ba dra­ma­tic­ké momen­ty jako smrt někte­rých postav jsou udě­lá­ny krko­lomně a bez potřeb­né leh­kos­ti a ply­nu­los­ti vyprá­vě­ní. Co se týče samot­né Dani, tak se jed­ná o vcel­ku sym­pa­tic­kou super­hr­din­ku, kte­ré ale chy­bí jaká­ko­li minu­lost. Sirotek, jedi­né dva přá­te­le zabi­jí hned na začát­ku a ve hře půso­bí spíš jako naja­tý přespol­ní žol­dák než jako oby­va­tel Yary – ten­to způ­sob vyprá­vě­ní, kdy auto­rům scé­ná­ře nepře­ká­ží minu­lost pro­ta­go­nist­ky je vcel­ku ama­tér­ský.

Nedostatky jsou ten­to­krát i u hlav­ní­ho zápo­rá­ka. Anton v podá­ní Giancarla Espozita, je sice zají­ma­vá posta­va a ke hra­ní hry mě v pod­sta­tě moti­vo­va­li pou­ze vstu­py s ním, ale půso­bí hlou­pě a zby­teč­ně nesmy­sl­ně. Chová se podob­ně namyš­le­ně jako vět­ši­na sku­teč­ných dik­tá­to­rů, ale záro­veň mu chy­bí logic­ké jed­ná­ní, a tak se dokon­ce sta­ne, že v jed­nom z úko­lů, mís­to aby Dani na mís­tě odpra­vil, dá jí šan­ci na pře­ži­tí. Dá šan­ci na pře­ži­tí maši­ně na zabí­je­ní, kte­rá jeho voj­sky pro­chá­zí jak nůž más­lem bez výraz­něj­ší­ho škobrt­nu­tí – to pros­tě nedá­vá smy­sl. Na zápo­rá­ky v podo­bě Vaase Montenegra z FC 3 a Pagana Mina z FC 4 (můj abso­lut­ní favo­rit) zkrát­ka nemá.

Oslím můst­kem celé­ho pří­bě­hu je tzv. Viviro – údaj­ný lék na rako­vi­nu, kte­rým chce Anton dostat Yaru na mapu svě­ta. Jenže Jeho výro­ba a pro­duk­ce je vel­mi nebez­peč­ná a umí­ra­jí při ní oby­va­te­lé Yary. To před­sta­vu­je jeden z hlav­ních důvo­dů, proč rebe­lo­vé boju­jí pro­ti Castillově vlá­dě. Viviro je vcel­ku zají­ma­vý pro­střed­ník vyprá­vě­ní pří­bě­hu. Oproti tomu zby­teč­ná kru­tost a geno­ci­da oby­va­tel Yary je až hlou­pá a v mno­ha pří­pa­dech jsem si ťukal na čelo a ptal se, proč by si podob­ný­mi kro­ky Anton vůbec osla­bo­val svou pozi­ci. Celkově pří­běh nena­bí­zí žád­né závrat­né zvra­ty a chy­bí mi tu také více kon­ců nebo ukáz­ka toho, že svět není čer­no­bí­lí – což bylo dob­ře podá­no prá­vě ve FC4.

Hratelnost

Akce je tady stej­ná jako u před­cho­zích titu­lů, ano téměř napros­to iden­tic­ká. Pokud hra­je­te Far Cry kvů­li akci, v před­cho­zích titu­lech jste byli spo­ko­je­ni a chce­te jen více toho samé­ho, bude­te spo­ko­je­ni. Jinak je to už tro­chu nuda. To ale nezna­me­ná, že to je špat­né a akce tak je tím nej­lep­ším co FC 6 nabí­zí. Pro napros­té pře­vál­co­vá­ní celé hry vám sta­čí jed­ná z odstře­lo­va­ček, silen­cer na pis­to­li a s pře­hle­dem likvi­du­je­te celou Castillovo armá­du. Osobně jsem hrál hru na nej­těž­ší obtíž­nost, a pro­to aby hra nabí­ze­la tro­chu výzvu, jsem zvo­lil macho mache­te build, kdy jsem jen běhal po základ­nách a vojá­ky sekal mače­tou (bohu­žel hra nena­bí­zí žád­né nestřel­né zbra­ně…). FC 6 se sice sna­ží eli­mi­no­vat vaše polo­bož­ské schop­nos­ti, se kte­rý­mi jsem měl v pře­cho­zích titu­lech tro­chu pro­blém, tím, že si skilly volí­te pro­střed­nic­tvím setů oble­če­ní, ale stej­ně si nako­nec vybe­re­te set, kte­rý se vám libí nej­ví­ce a moc nebu­de­te hle­dět na jeho funk­ci. Jednu z novi­nek před­sta­vu­ji tzv. supre­mos a resol­ver zbra­ně. Supremos suplu­jí super­schop­nos­ti, ale prom prv­ní rake­to­vé ver­ze je nemá smy­sl pou­ží­vat. Navíc Ubisoft je nedo­tá­hl k doko­na­los­ti, tak­že chy­bí vyš­ší vari­a­bi­li­ta vylep­šo­vá­ní a podob­ně. Resolver zbra­ně spe­ci­ál­ní zbra­ně, kte­ré mi nej­ví­ce při­po­mí­na­jí někte­ré zbra­ně ze série Fallout a nejsou úpl­ně nej­hor­ší, ale žád­nou z nich jsem nevy­u­ží­val. V těch­to dvou pří­pa­dech šlo vymys­let něco šíle­né­ho a zábav­né­ho, ale maxi­mum na co se v Ubisoftu zmoh­li je zbraň kte­ré stří­lí des­ky s nahráv­kou Makareny – to vás bude bavit asi tak minu­tu.

Další sou­čás­tí hra­tel­nos­ti je pohyb po ost­ro­vě. Tady hra dosti pokul­há­vá zejmé­na v oblas­ti doprav­ních pro­střed­ků. Sice do hry jsou při­dá­ny tan­ky, ale jinak jsou vozi­dla vcel­ku veli­ce špat­ně ovla­da­tel­ná a není moc radost nimi jez­dit. A to ani pár vozi­dly kte­ré si může­te vylep­šo­vat a v pří­pa­dě potře­by zavo­lat. V pod­sta­tě pro mě bylo pří­jem­něj­ší ces­to­vat pěš­ky, fast tra­ve­lem, nebo na koni, ale hra bohu­žel nena­bí­zí mož­nost si koně zavo­lat. Fast tra­vel je nao­pak zvlád­nu­tý doce­la zají­ma­vě, pro­to­že může­te volit mezi pře­su­nem pří­mo na mís­to, nebo po zlik­vi­do­vá­ní pro­ti­le­ta­dlo­vé obra­ny v oblas­ti, výsad­kem. Tímto vysa­zo­vá­ním mi hra hod­ně při­po­mí­na­la sérii Just Cause, byla to zába­va a hod­ně to usnad­ňo­va­lo pře­sun po ost­ro­vě. Co se týče letec­kých doprav­ních pro­střed­ků tak fyzi­ka leta­del je napros­to pří­šer­ná a může se vám stát, že mís­to výbuchu se od země pros­tě odra­zí­te.

Celkově s akč­ní čás­tí hry nemám vět­ší pro­blémy. Hra dis­po­nu­je dosta­teč­ným množ­stvím zbra­ní a jejich mož­ný­mi vylep­še­ní­mi a pří­liš neob­tě­žu­je hrá­če zby­teč­ný­mi RPG prv­ky. Na dru­hou stra­nu, ale Yara nemá moc co nabíd­nout, a tak kro­mě čis­tě­ní nepřá­tel­ských zákla­den vlast­ně nemá­te moc co dělat. Side ques­ty také nejsou nějak extra zají­ma­vé a osob­ně mě neza­u­jal ani jeden. Tady bych se poza­sta­vil u ved­lej­ších akti­vit. Těch FC6 nabí­zí cel­kem tři (na víc si nevzpo­mí­nám) a jsou to kla­sic­ká jíz­da po tra­se na čas, domi­no a kohou­tí zápa­sy. Kohoutí zápa­sy byli skvě­lí. Když jsem hrál prv­ní zápas byl jsem vylo­že­ně ohro­men. Teken v podo­bě kohou­tích zápa­sů v jiné hře? Dokonalé. A pak jsem zjis­til že jsou pou­ze tři. Celé tři zápa­sy, kdy jeden zabe­re maxi­mál­ně dvě minu­ty. Výborně Ubisofte, tohle mělo poten­ci­ál, moh­la být na Yaře liga kohou­tích zápa­sů, mož­nost sbí­rat lep­ší kohou­ty by mělo význam, ale vy jste to pros­tě odby­li tře­mi zápa­sy.

Zpracování

Ubisoft opět sází na obrov­skou mapu, kte­rá je ale prázd­ná a pou­ze nafu­ku­je her­ní dobu a tím pádem i šan­ci, že vyu­ži­je­te mik­ro­trans­ak­cí a kou­pí­te si něja­kou blbost (v téhle hře jsou před­mě­ty v obcho­dě úpl­ně k niče­mu). Ve FC6 se pro­je­vu­je to, co Ubisoftu jde nej­lé­pe, krás­né kra­jin­ky a pro­stře­dí, ve kte­rém rádi hra­je­te a na kte­ré se rádi dívá­te. Ale cítím se pod­ve­den. Celou hru strá­ví­te pře­váž­ně v pro­stře­dí, kte­ré veli­ce při­po­mí­ná FC3, jen­že Ubisoft nás v trai­le­rech naml­sal myš­len­kou boje v uli­cích vel­ké­ho měs­ta, tím že se význam­ná část ve měs­tě bude ode­hrá­vat… Ne, hlav­ní měs­to Yary, Esperanza, je od začát­ku hry uza­vře­né a je v něm vyhlá­šen zákaz vychá­ze­ní. Nikde žád­ní civi­lis­té, žád­ný život, jen vojá­ci a záta­ra­sy, kte­ré vám prů­chod Esperanzou tak otrá­ví, že už tam nepů­jde­te. A co líp? Ono se to nezmě­ní ani když dik­tá­to­ra na kon­ci hry svrh­ne­te. FC6 je ale dob­ře zpra­co­ván gra­fic­ky a hudeb­ní pod­kres je také dob­rý stej­ně tak dabing postav. Umělá inte­li­gen­ce nepřá­tel není nějak pře­vrat­ná a umě­lá inte­li­gen­ce NPC je nee­xis­tu­jí­cí, lidé na Yarě tak pros­tě nic nedě­la­jí, nee­xis­tu­je tady sys­tém hro­mad­né dopra­vy, obcho­dy, pros­tě nic.

Far Cry 6 na mě půso­bí jako hra z roku 2011 ne z roku 2021, jedi­né, co ji liší od před­cho­zích titu­lů, je pár při­da­ných nápa­dů a lep­ší gra­fic­ké zpra­co­vá­ní. Ubisoft je obrov­ský her­ní moloch, a i když vím, že od nich nelze čekat revo­lu­ci, čekal bych ale­spoň evo­lu­ci. Tu Ubisoft nena­bí­zí a sází pou­ze na znač­ku. Jenže tam kde jiné titu­ly půso­bí jako veče­re v luxus­ní restau­ra­ci (Prey, Dishonored, Doom…), tam Far Cry 6 půso­bí jako oběd ve škol­ní jídel­ně s obrov­skou oblo­hou – oběd se dá jíst když máte hlad a oblo­ha je sice dob­rá a čer­stvá ale po chví­li se jí pře­jí­te. FC 6 nena­bí­zí nic co bys­te si nemě­li nechat ujít a uka­zu­je pou­ze cham­ti­vost a lenost Ubisoftu, kte­ré už bychom měli říci ne. Bohužel po této zku­še­nos­ti a zku­še­nos­ti s AC: Valhalla už nemám chuť od Ubisoftu coko­liv hrát a jejich budou­cí titu­ly mě necha­jí chlad­ným.

50 %


Fotky: Ubisoft


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Monster Harvest: Příjemná, avšak povrchní kombinace farmářského simulátoru a sběratelské hry
18. srpna 2025Monster Harvest: Příjemná, avšak povrchní kombinace farmářského simulátoru a sběratelské hryMonster Harvest je herní pokus o spojení klasického farmářského prostředí s tvorbou a mutací příšer, který nabízí odpočinkový zážitek plný sběratelských prvků, avšak s několika nedostatky, jež mohou odradit náročnější hráče. Pojďme se podívat, co tato…Vydáno v rubrice: Recenze her
PANZERKAMPF: Recenze tankové hry, která slibovala víc, než nabízí
12. srpna 2025PANZERKAMPF: Recenze tankové hry, která slibovala víc, než nabízíPo dlouhém čekání a slibech, které vzbuzovaly naděje na nový standard v žánru, přichází méně než polopatická realita. Hra, jež měla být konkurencí legendám, se v mnoha ohledech ukázala jako nedotažená a zklamání, zatímco její technické…Vydáno v rubrice: Recenze her
Cyanide & Happiness - Freakpocalypse Part 1: Hall Pass To Hell: nadějný projekt zůstal uprostřed vývoje
12. srpna 2025Cyanide & Happiness - Freakpocalypse Part 1: Hall Pass To Hell: nadějný projekt zůstal uprostřed vývojeHra Cyanide & Happiness, založená na oblíbeném komiksu a animovaném seriálu, slibovala zábavné zážitky v absurdním stylu. Po několika letech od vydání však nyní stojí na okraji zájmu s nejistým osudem a nedokončeným obsahem. Přinášíme vám…Vydáno v rubrice: Recenze her
You Will Die Here Tonight: Pocta starým horrorům s nádechem moderní výzvy
12. srpna 2025You Will Die Here Tonight: Pocta starým horrorům s nádechem moderní výzvyV dnešní době plné otevřených světů a nekonečných herních možností přichází titul, který odkazuje na klasická survival horrorová díla a vrací nás do časů starých dobrých Resident Evil a Silent Hill. You Will Die Here Tonight…Vydáno v rubrice: Recenze her
Killing Floor 3: Přelidněná iluze a technické fiasko
12. srpna 2025Killing Floor 3: Přelidněná iluze a technické fiaskoPo letech očekávání a nadějí na pokračování legendární kooperativní střílečky přichází Killing Floor 3 s velkým očekáváním. Bohužel, místo akčního zážitku, který jsme si představovali, dostáváme rozpracovaný projekt plný bugů, technických problémů a ztráty duše původní…Vydáno v rubrice: Recenze her
Mafia: Domovina - Návrat Mafie v novém kabátě
11. srpna 2025Mafia: Domovina - Návrat Mafie v novém kabátěMafia patří mezi nejznámější české hry. Oproti Kingdom Come: Deliverance má více dílů a i dvě remasterované edice. Nejnovější přírůstek v tetralogii Mafia má název Mafia: Domovina. Tentokrát se příběh neodehrává v Americe, ale v Evropě.…Vydáno v rubrice: Recenze her
The Invisible Hand: Strategická simulace s osobitým příběhem
7. srpna 2025The Invisible Hand: Strategická simulace s osobitým příběhemV dnešním světě plném kapitalistických her a komplexních simulací přichází titul, který kombinuje jednoduchost s hlubším zamyšlením nad korporátní kulturou. Přestože se na první pohled jeví jako strategická hra, ve skutečnosti se více než o taktiku…Vydáno v rubrice: Recenze her
Against The Moon
7. srpna 2025Against The MoonV dnešní recenzi se podíváme na hru, která se snaží zaujmout kombinací příběhu, kampaně a tradičního deckbuildera, ovšem s určitými nedostatky. Přestože nabízí zajímavé prvky a odlišnosti, její technické a herní prvky bohužel zaostávají za očekáváním.…Vydáno v rubrice: Recenze her
The Waylanders: Hra, která slibovala víc, než dokázala nabídnout
6. srpna 2025The Waylanders: Hra, která slibovala víc, než dokázala nabídnoutNákup této hry byl pro mě očekávaným zážitkem, avšak realita mě rychle vyvedla z omylu. Přes atraktivní koncept a slibný svět se z ní nakonec stal příklad toho, jak snadno může být herní projekt zcela zpackaný…Vydáno v rubrice: Recenze her
Airplane Mode: Když frustrace přichází s každým klikem
5. srpna 2025Airplane Mode: Když frustrace přichází s každým klikemV dnešní době je herní průmysl plný titulů, které slibují dobrodružství, napětí i odpočinek. Ovšem ne všechny hry splní očekávání, a občas se stane, že místo zábavy zažijete spíš bolest z frustrace. Přinášíme vám recenzi na…Vydáno v rubrice: Recenze her
Flashout 3: Extreme Traťové Výzvy a Fyzikální Iluze
5. srpna 2025Flashout 3: Extreme Traťové Výzvy a Fyzikální IluzeHra Flashout 3 přináší akční závodní zážitek s antigravitačními vozy, který dokáže udržet pozornost hráče i přes některé technické a herní nedostatky. Vyžaduje od vás rychlou reakci, trpělivost i schopnost adaptace na poněkud kostrbatou fyziku a…Vydáno v rubrice: Recenze her
Recharge: RC zážitky na pokraji zklamání
3. srpna 2025Recharge: RC zážitky na pokraji zklamáníNový titul v žánru RC závodů, který lákal na prémiový vzhled a atraktivní prostředí, nakonec působí spíše jako nedodělaný experiment. I přes prvotřídní vizuální zpracování a ambice nabídnout dynamické závody, narazí hráč na řadu technických i…Vydáno v rubrice: Recenze her
Doom: The Dark Ages – brutální návrat do minulosti, který rozdělí fanoušky
17. května 2025Doom: The Dark Ages – brutální návrat do minulosti, který rozdělí fanouškyNejnovější přírůstek do legendární série Doom přináší novou éru krveprolití. Doom: The Dark Ages mění prostředí, zavádí nové mechaniky a posouvá technické limity na maximum. Přestože hra exceluje po vizuální a akční stránce, ne každému musí…Vydáno v rubrice: Recenze her
Deskové hry pro dva hráče: Ve dvou se to lépe… hraje?
14. března 2025Deskové hry pro dva hráče: Ve dvou se to lépe… hraje?Deskovky pro dva jsou tak trochu široký pojem, protože mohou zahrnovat vlastně cokoli. Na jedné straně stojí hry navržené čistě pro dva hráče, na straně druhé stojí hry určené pro větší počet hráčů, které ale mají…Vydáno v rubrice: Recenze her
Kingdom Come: Deliverance II – důstojné pokračování historického RPG
3. února 2025Kingdom Come: Deliverance II – důstojné pokračování historického RPGJak jsem si v loni koupil nový počítač, tak si výskám. Můžu si hrát nové hry v kvalitních detailech a na velkém 4K monitoru. Třetí nová hra, u které se opravdu vyplatí mít kvalitní počítač s…Vydáno v rubrice: Recenze her
Indiana Jones and the Great Circle: Hra, která prověří váš počítač i dobrodružného ducha
21. prosince 2024Indiana Jones and the Great Circle: Hra, která prověří váš počítač i dobrodružného duchaMám rád filmovou sérii Indiana Jonese. Po útrpném pátém filmu, na kterým producenti prodělali kalhoty si konečně za Indiana Jonese můžu zahrát i hru. Ne, že by neexistovali starší hry, které by nebyly dostupné, ale nová…Vydáno v rubrice: Recenze her
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,28869 s | počet dotazů: 247 | paměť: 38414 KB. | 23.08.2025 - 04:12:19