JON FAVREAU (režie) svou filmovou kariéru zahájil jako herec v působivém sportovním filmu Bourák. Poté se začal věnovat také scenáristice a napsal scénář k úspěšné hipsterské komedii Proutníci. Od té doby neustále hledá další a další zajímavé projekty, kterými by svou bohatou filmografii obohatil a rozšířil.
Favreau sehrál klíčovou roli při tvorbě a rozšiřování filmového světa společnosti Marvel jakožto režisér filmových hitů Iron Man a Iron Man 2, které dohromady celosvětově utržily 1.3 miliardy dolarů. Byl také vedoucím výroby filmů Avengers a Avengers: Age of Ultron, jejichž celosvětové tržby se vyšplhaly na sumu 2.9 miliardy dolarů a staly se tak třetím a sedmým finančně nejúspěšnějším filmem v historii.
Před nedávnem Favreau napsal, režíroval a produkoval nezávislý hit Šéf, ve kterém si také sám zahrál po boku Sofie Vergara, Scarlett Johansson a Roberta Downeyho Jr.
JUSTIN MARKS (scénář) byl osloven s nabídkou napsat scénář k pokračování snímku Top Gun. Film opět produkuje Jerry Bruckheimer a znovu se v něm objeví Tom Cruise. Režisér David Ayer v současné době pracuje na snímku Sebevražedný oddíl podle Marksova scénáře.
Marks byl také autorem scénáře filmové adaptace comicsu společnosti Vertigo Comics FBP: Federal Bureau of Physics, kterou by měl produkovat David Goyer. Společnost Paramount Pictures získala Marksův projekt Dogs of War, který by měl produkovat Jerry Bruckheimer a režie by se měl ujmout Fredrik Bond.
Marks také pro společnost Universal napsal scénář snímku The Raven, který produkuje Mark Wahlberg, a pro společnost Sony Pictures scénář filmu Shadow of the Colossus na motivy stejnojmenné videohry.
RUDYARD KIPLING (autor předlohy) je autorem Knihy džunglí a dalších příběhů, odehrávajících se v Indii. Kniha džunglí, která vyšla v roce 1894, byla sbírkou fiktivních příběhů o indické divočině, v řadě z nichž vystupoval Mauglí, chlapec, kterého v džungli vychovali vlci. Druhá kniha džunglí následovala v roce 1985 a stala se inspirací pro velmi populární a působivý animovaný film společnosti Walt Disney z roku 1967.
Kipling se narodil v roce 1865 v indické Bombaji. Jeho otec byl ředitelem uměleckého muzea a matka byla prominentní postavou tamní společnosti. Ve svých pěti letech byl Kipling poslán zpátky do Británie, kde se vášnivě věnoval umění, filozofii a literatuře. V péči náhradní rodiny, která se starala o děti Britů, sloužících v Indii, se ale cítil zanedbávaný a opuštěný. Brzy se mu proto stalo únikem psaní a pustil se do psaní povídek.
V roce 1882 se Kipling do Indie vrátil a začal se věnovat žurnalistice a publikování povídek a básní. Jeho obliba stoupala a ve svém díle často odhaloval komplexnost a problematickou povahu britského imperialismu.
Kipling velice aktivně cestoval a byl plodným autorem. Poté, co napsal stovky esejí, básní a povídek byl v roce 1907 oceněn Nobelovou cenou za literaturu a v psaní pokračoval až téměř do své smrti ve věku sedmdesáti let v roce 1936. Kiplingova autobiografie Something of Myself: And Other Autobiographical Writings byla vydána posmrtně v roce 1937.
ROBERT LEGATO (vizuální efekty) se po dlouhé kariéře v rámci společnosti Paramount Pictures připojil k nově založené společnosti pro tvorbu vizuálních efektů Digital Domain, kterou založili James Cameron, Stan Winston a Scott Ross.
Jeho prvním celovečerním filmem byl snímek Neila Jordana Interview s upírem, na kterém se podílel jako vedoucí týmu vizuálních efektů, režisér pomocného štábu a kameraman vizuálních efektů. Práce na tomto filmu mu umožnila věnovat se následně snímku Rona Howarda Apollo 13, na kterém se podílel jako vedoucí týmu vizuálních efektů a kameraman vizuálních efektů. Legato si svými efekty pro film Apollo 13 vysloužil svou první oscarovou nominaci a získal za ně cenu BAFTA.
Jeho další projekt, snímek Jamese Camerona Titanic, mu zabral několik let a stal se ve výsledku jedním z nejúspěšnějších filmů všech dob. Kromě toho, že za něj získal svého prvního Oscara sám Legato, byl tento snímek při udělování Oscarů velice plodný a podařilo se mu získat tuto prestižní cenu celkem v jedenácti kategoriích včetně kategorie Nejlepší film a Nejlepší vizuální efekty, a stal se nejúspěšnějším filmem všech dob.
Legato se podílel také na filmu Martina Scorseseho Kundun a na snímku Michaela Baye Armageddon.
Po svém odchodu ze společnosti Digital Domain se Legato připojil ke společnosti Sony Pictures Imageworks, kde se jako vedoucí týmu vizuálních efektů podílel na dvou snímcích Roberta Zemeckise: na snímku Pod povrchem a na filmu Trosečník.
Části seriálu: Kniha džunglí
- Kniha džunglí - Obsah/O filmu
- Kniha džunglí – POSTAVY
- Kniha džunglí - O TVŮRCÍCH
Nejnovější komentáře