MARTIN DUŠEK a ONDŘEJ PROVAZNÍK, režiséři a scenáristé

Načítám počet zob­ra­ze­ní...


ROZHOVOR

Oba dva jste novi­ná­ři, fil­ma­ři, za sebou už máte spo­leč­nou prá­ci na celo­ve­čer­ním doku­men­tu Poustevna, das ist Paradies!, jak se zro­di­la myš­len­ka nato­čit svůj prv­ní hra­ný film a proč prá­vě tato nety­pic­ká road movie – tragi­ko­mic­ký por­trét dvou sta­ří­ků?

Ondřej Provazník: Zhruba od natá­če­ní Poustevny jsme měli v hla­vě obec­ný kon­cept fil­mu, v němž by se ori­gi­nál­ním způ­so­bem řeši­lo vyrov­ná­ní čes­ké spo­leč­nos­ti s minu­los­tí. Chtěli jsme, aby se tako­vý film ode­hrá­val v pří­tom­né době, aby to neby­la dobov­ka. A pak Martin zazna­me­nal ve zpra­vo­daj­ství pří­běh Pravomila Raichla, kte­rý se na pře­lo­mu tisí­ci­le­tí chys­tal demon­stra­tiv­ně zabít zlo­čin­né­ho pro­ku­rá­to­ra z 50. let Karla Vaše. Znělo to výbor­ně a Martin mi teh­dy řekl: to by byl skvě­lý doku­ment nebo dokudra­ma. A já na to, že ne, že to nato­čí­me jako hra­ný film.

Martin Dušek: Když jsem viděl v tele­vi­zi repor­táž o dvou sta­ří­cích, kte­ří plá­no­va­li aten­tát na pro­ku­rá­to­ra, oka­mži­tě mě oslo­vi­la ta kom­bi­na­ce váž­nos­ti a vzne­še­nos­ti jejich zámě­ru a pito­resk­nost pro­ve­de­ní. Zločiny komu­nis­mu, zde kon­krét­ně tyra­na a psy­cho­pa­ta, měly být potres­tá­ny, ale sku­teč­nost měla být tako­vá, že dva chu­ra­vě­jí­cí sta­ří­ci na něj číha­li před poš­tou, až se bude šou­rat pro důchod. Zárověň to ale kde­si pod svraš­tě­lou pokož­kou stá­le byli ti sta­ří fra­je­ři, kte­ří pro­šli vál­kou, vodi­li lidi skrz esen­bá­ky hlí­da­nou hra­ni­ci na západ a doká­za­li utéct z opev­ně­né­ho komu­nis­tic­ké­ho kri­mi­ná­lu.

Jak zde zazně­lo, scé­nář byl inspi­ro­ván sku­teč­ným pří­bě­hem sta­rých pánů, kte­rý se ode­hrál na pře­lo­mu tisí­ci­le­tí. Jakou pro­mě­nou pro­chá­zel ten­to reál­ný pří­běh do výsled­né podo­by scé­ná­ře?

Ondřej Provazník: Pravomil Raichl při­jel dva­krát do Česka, jed­nou v roce 1999, po dru­hé o dva roky poz­dě­ji, s plá­nem vypá­t­rat a zabít Karla Vaše, kte­ré­ho krát­ce před tím sou­dy omi­lost­ni­ly za všech­ny zlo­či­ny z pade­sá­tých let. Z důvo­du pro­ml­če­ní. Raichl s pomo­cí své­ho kama­rá­da Vojty Klečky Vaše vypá­t­ral, ale den před plá­no­va­ným aten­tá­tem mu selha­lo srd­ce a zemřel. My jsme se roz­hod­li vzít jeho misi za svou. Cesta od reál­né a dnes už do jis­té míry i mýtic­ké his­tor­ky ke scé­ná­ři byla dlou­há. Po cel­kem podrob­né fázi rešer­ší jsme zača­li psát. Fakta jsme vza­li spíš jako výcho­dis­ko, inspi­ra­ci k fik­ci. Ale trva­lo to dlou­ho a nedo­ká­za­li jsme se dostat k pře­svěd­či­vé­mu tva­ru. Jednu chví­li jsem všech­ny naše nápa­dy vzal a napsal celý pří­běh od začát­ku do kon­ce zno­vu, jako fil­mo­vou povíd­ku. To zafun­go­va­lo, pak už jsme z toho udě­la­li spo­leč­ně s Martinem scé­nář doce­la rych­le.

Martin Dušek: Naši sta­ří­ci pro­ži­li různá dob­ro­druž­ství a setká­ní, ti by moh­li vyprá­vět, kdy­by byli sdíl­něj­ší! Nakonec jsme se jim roz­hod­li ale ces­tu ose­kat na nej­nut­něj­ší, rea­lis­tic­ké úko­ny a vystří­hat se zby­teč­né­ho “pří­bě­ho­vá­ní”. Seriály a kina jsou plná samo­ú­čel­ných cha­rak­te­rů a jejich stře­tá­vá­ní se pod­le sce­náris­tic­kých pou­ček. Podle pří­ruč­ky může­te začít, ale pak ji radě­ji hoď­te do kamen!

Jak jste pro­zra­di­li, v reá­lu váleč­ný hrdi­na Pravomil Raichl večer před vyko­ná­ním pomsty zemřel, ve fil­mu je to jinak, proč?

Ondřej Provazník: Film má s tro­chou nad­sáz­ky podo­bu alter­na­tiv­ní his­to­rie. Prostě jsme zača­li tam, kde Raichl skon­čil. Náš pro­ta­go­nis­ta je ale samo­zřej­mě fik­tiv­ní, jme­nu­je se Vlastimil, je to inva­li­da na vozí­ku, pros­tě smyš­le­ný cha­rak­ter. Chtěli jsme, aby pří­běh fun­go­val jako jed­no­du­ché ges­to, záro­veň jsme nestá­li o něja­kou prvo­plá­no­vou pro­ti­ko­mu­nis­tic­kou agit­ku. V našem fil­mu jde o stá­ří, o to, jaké kon­flik­ty a trau­ma­ta řeší sta­ří lidé ve svě­tě, kte­rý jim už nero­zu­mí. A jakým způ­so­bem se vůbec mohou s tako­vý­mi trau­ma­ty vyrov­nat. Pro ostat­ní jsou vzpo­mín­ky našich hrdi­nů ire­le­vant­ní, ale to nijak nezmen­šu­je inten­zi­tu jejich pamě­ti, mož­ná spíš nao­pak. Minulost se dostá­vá do fil­mu skry­tě, v podo­bě pokrou­ce­né­ho svě­ta, jímž naše posta­vy pro­jíž­dě­jí, a taky v podo­bě vůle, s níž pát­ra­jí po zavi­lém nepří­te­li Mrázovi.

Martin Dušek: Bavila nás před­sta­va, jak by tako­vá mise vypa­da­la, kdy­by se usku­teč­ni­la. Mohli jsme pocho­pi­tel­ně nechat zemřít posta­vu dří­ve, než něco sta­čí udě­lat, ale zas tak revo­luč­ní jsme být nechtě­li. Jinak postu­pem času spíš než motiv samot­né pomsty nás začal zají­mat ten roz­por mezi tím, co se sta­ří­kům ode­hrá­vá v hla­vách, to, co pova­žu­jí za stá­le aktu­ál­ní a živé v kon­tras­tu se svě­tem, kte­rým pro­jíž­dě­jí ve své dodáv­ce.

Jak se vyví­je­lo herec­ké obsa­ze­ní? Počítalo se s obě­ma hlav­ní­mi akté­ry - nevr­lý­mi sta­ří­ky již při vzni­ku pro­jek­tu? Prý Jiří Schmitzer nechtěl zkou­šet, Ladislav Mrkvička zase tvr­dil, že déle jak čty­ři hodi­ny den­ně točit nebu­de, jak to nako­nec pro­bí­ha­lo a dopadlo?

Ondřej Provazník: Pan Mrkvička byl u pro­jek­tu od začát­ku. Chtěli jsme, aby to pro něj byl vel­ký fil­mo­vý come­back a neskrom­ně si mys­lí­me, že se to poved­lo. V roli Antonína je doko­na­le civil­ní, pře­svěd­či­vý. Na roli Vlasty Reinera jsme zase dlou­ho hle­da­li čes­ké­ho her­ce pří­sluš­né­ho věku, kte­ré­mu by divák uvě­řil, že hod­lá něko­ho zabít. S odstu­pem času vlast­ně nevi­dím niko­ho jiné­ho, kdo by mohl Vlastu hrát, než Jiřího Schmitzera. Je prav­da, že dlou­ho váhal, a s natá­če­ním sou­hla­sil až po té, co viděl a zhod­no­til vlast­ní kame­ro­vé zkouš­ky. Natáčení bylo kom­pli­ko­va­né úměr­ně osob­nos­tem, jaký­mi jsou pan Mrkvička i pan Schmitzer. Žádná vel­ká ome­ze­ní ale nemě­li, toči­li jsme na běž­né natá­če­cí smě­ny. Oba podá­va­li nad­stan­dard­ní, obdi­vu­hod­né výko­ny.

Martin Dušek: Pan Schmitzer je feno­mén, doká­že moment své­ho výko­nu maxi­mál­ně pro­žít tak, že jsme čas­to nevě­dě­li, jest­li nemá­me zasta­vit natá­če­ní a běžet mu na pomoc. Na roli se při­pra­vu­je asi spí­še emo­ci­o­nál­ně, někde v ústra­ní. Pan Mrkvička pra­cu­je kla­sič­těj­ší­mi meto­da­mi. Oba jsou napros­to skvě­lí a mrzí mě, že je nevi­dí­me ve fil­mu čas­tě­ji. Své růz­né meto­dy doká­za­li sla­dit a poskyt­li nám doko­na­lý auten­tic­ký záži­tek, jaký se čas­to nevi­dí. Pan Mrkvička je pře­ci jen o deset let star­ší, ale na spo­lu­prá­ci s ním to neby­lo vůbec poznat - je to pořád ten para­šu­tis­ta z Atentátu.

Jak dlou­ho a inten­ziv­ně jste před samot­ným natá­če­ním zkou­še­li a impro­vi­zo­va­li jste na pla­ce?

Ondřej Provazník: Pan Schmitzer nemá rád vel­ké zkou­še­ní a my to respek­to­va­li. Promluvili jsme si s ním o cha­rak­te­ru jeho role, pro­čet­li spo­leč­ně scé­nář, a to bylo v zása­dě vše. Samozřejmě ale, že se na tu posta­vu při­pra­vo­val. Často jsme měli pocit, že jsou s panem Mrkvičkou do svých rolí tak zabra­ní, že jdou mís­to po fik­tiv­ním pro­ku­rá­to­ro­vi po nás. No, naštěs­tí jsme pře­ži­li. Pan Schmitzer si k někte­rým scé­nám vymys­lel drob­né, vtip­né detai­ly. Jako tře­ba když si ve scé­ně, kdy sta­ří­ci zkou­ší zbra­ně, mís­to ucpá­vek nacpal do uší toa­le­ťák. Vypadalo to vtip­ně, absurd­ně, ale pořád uvě­ři­tel­ně. Takové nápa­dy jsme občas vza­li do hry. Ale obec­ně jsme neim­pro­vi­zo­va­li, za prvé na to nebyl čas, za dru­hé - měli jsme jas­nou před­sta­vu o dia­lo­zích i o tom, jak chce­me, aby Vlasta s Tondou půso­bi­li.

Martin Dušek: To je prav­da, hlav­ně jsme nestá­li o hys­te­ric­ké čes­ké hra­ní a diva­del­ní maný­ry. Lepší her­ce pro naše hlav­ní role jsme si nemoh­li přát. Schmitzer a Mrkvička jsou napros­té hvězdy.

Ve fil­mu sle­du­je­me něko­lik kaska­dér­ských kous­ků obou hlav­ních her­ců, jak tyto scé­ny byly rea­li­zo­vá­ny?

Ondřej Provazník: Téměř všech­ny obtíž­né scé­ny hrá­li pan Mrkvička i Schmitzer sami, s výjim­kou těch, kde šlo oprav­du o život. Zejména pan Schmitzer má rád fyzic­ké výzvy, kte­ré může pře­ko­ná­vat a my jsme mu v tom rádi vyšli vstříc. Film tím zís­kal na fyzič­nos­ti a auten­ti­ci­tě.

Kde všu­de jste film natá­če­li?

Ondřej Provazník: Vybírali jsme loka­ce vzhle­dem k obra­zo­vé kon­cep­ci dost peč­li­vě. Nakonec se toči­lo v Praze, Sokolově a pak zejmé­na v oko­lí obce Modlany, což je Martinova srdeč­ní kra­ji­na. Má tam dům po svém dědo­vi.

Martin Dušek: Ve fil­mu se zúro­či­la moje doko­na­lá zna­lost míst­ní­ho pro­stře­dí a fas­ci­na­ce míst­ní kra­ji­nou a archi­tek­tu­rou. Severní Čechy oko­lo Modlan byly pro mě vždyc­ky skvě­lou tvůr­čí labo­ra­to­ří, kde je vždy, co těžit z boha­té­ho his­to­ric­ké­ho, soci­ál­ní­ho i kul­tur­ní­ho pod­lo­ží.

 

 

Předchozí váš film Poustevna, das ist Paradies! se také ode­hrá­val v pro­stře­dí sever­ních Čech, v čem vás kon­krét­ně toto pro­stře­dí fas­ci­nu­je?

Ondřej Provazník: I náš dru­hý spo­leč­ný film doku­ment Ženy S.H.R. se ode­hrá­val v sever­ních Čechách. Ten regi­on má v sobě vyko­ře­ně­nou, drs­nou a záro­veň pito­resk­ní poe­ti­ku, kte­rá kore­spon­du­je se spo­le­čen­ský­mi feno­mé­ny, kte­ré por­trétu­je­me. Martin se navíc v sever­ních Čechách naro­dil a je tím kra­jem v dob­rém deter­mi­no­va­ný. V pří­pa­dě Staříků jsme ale hle­da­li něco jiné­ho – barev­né, zatep­le­né poly­sty­re­no­vé fasády, kte­rý­mi jsou oba­le­né sta­ré domy - na růžo­vo natře­nou, nevkus­ně zre­kon­stru­o­va­nou minu­lost. V sever­ních Čechách i v oko­lí Sokolova jsme tako­vých loka­cí našli požeh­na­ně. Bylo tře­ba jen vybrat ty nej­lep­ší.

Zajímavá je část v domo­vě seni­o­rů a prá­ce s kom­par­sem, tyto scé­ny se seni­o­ry půso­bí nesmír­ně auten­tic­ky, mají doku­men­tár­ní ráz, jak vzni­ka­ly a jaká byla cel­ko­vá obra­zo­vá kon­cep­ce sním­ku?

Ondřej Provazník: Smíchali jsme reál­né oby­va­te­le Domova seni­o­rů v praž­ských Hájích s naja­tý­mi kom­par­zis­ty. Velkou opo­rou nám byl jeden z kli­en­tů Domova – pan dok­tor Červenka, neo­fi­ci­ál­ní vedou­cí oddě­le­ní par­kin­so­ni­ků, kte­rý zajis­til vět­ši­nu kom­par­zu, a podí­lel se na tom, aby všich­ni při­šli na plac a vza­li natá­če­ní zod­po­věd­ně. Scény v Domově seni­o­rů půso­bí auten­tic­ky, což je dob­ře, ale o doku­men­tár­nos­ti nemů­že být řeč. Všechny výje­vy a mizanscé­na jsou peč­li­vě aran­žo­va­né.

Martin Dušek: Ve fil­mu se sna­ží­me dát do kon­tras­tu vizu­ál­ně naše šedé, ble­dé staříky- sko­ro již napůl duchy a pes­t­ro­ba­rev­nou, vyčis­tě­nou rea­li­tu oko­lo nich. To pla­tí i o tom svě­tě barev­né­ho, robo­tic­ky humán­ní­ho domo­va důchod­ců, kde lidé vyha­sí­na­jí před barev­ně pod­sví­ce­nou tape­tou.

V Poustevně se již obje­vi­la posta­va zary­té­ho komu­nis­ty Mráze a jeho jmé­no nese i oso­ba pro­ku­rá­to­ra ve Stařících, z jaké­ho důvo­du?

Ondřej Provazník: Když jsme natá­če­li Poustevnu, dosta­li jsme se v jed­né scé­ně do kříž­ku se sta­rým komu­nis­tic­kým ředi­te­lem býva­lé fab­ri­ky na výro­bu umě­lých kvě­tin. Do fil­mu se ten kon­flikt nedo­stal, ale v nás zane­chal vel­ký dojem. Nesmiřitelnost toho staré­ho komu­nis­ty, igno­ran­ce vůči vše­mu špat­né­mu, co za sebou režim nechal, neo­cho­ta při­jmout jakou­ko­liv zod­po­věd­nost, to všech­no bylo v jeho pří­pa­dě úžas­ně krys­ta­lic­ké, a pro nás neu­vě­ři­tel­né. Na jeho „počest“ jsme pak pojme­no­va­li naše­ho pro­ku­rá­to­ra jmé­nem Mráz.

Martin Dušek: Pan Mráz z Poustevny byl oprav­du neu­vě­ři­tel­ný úkaz, do své­ho domu si pře­stě­ho­val kom­plet­ní ředi­tel­skou kan­ce­lář a v ní dál šéfo­val, i když jen své ženě. Díky tomu jsme ten­krát ale nara­zi­li na jakousi časo­vou kon­zer­vu pře­svěd­če­né­ho skal­ní­ho komu­nis­ty.

 

 

Prozraďte divá­kům, jaká hud­ba zazní ve fil­mu?

Ondřej Provazník: Rozhodli jsme se nechat film v syro­vé podo­bě, téměř celý bez hud­by. Jedinou sklad­bu usly­ší divá­ci až v závě­ru, o to víc ale pod­le nás zapů­so­bí. Složili ji pro nás skla­da­te­lé Miroslav Srnka a Matouš Hejl. Mirek Srnka pat­ří v sou­čas­né době k nej­vět­ším hvězdám evrop­ské­ho skla­da­tel­ské­ho nebe a jsme rádi, že se jeho umě­ní v našem fil­mu obje­ví. Pokud si pama­tu­ju, s mini­ma­lis­tic­kým kon­cep­tem fil­mu bez hud­by při­šli jako prv­ní prá­vě Mirek a Matouš. A pomoh­li nám i s cel­ko­vým designem zvu­ku.

V Stařících se řeší téma spra­ve­dl­nos­ti a pomsty, ale záro­veň je to film o absur­di­tě tota­lit­ní i sou­čas­né doby a o stá­ří. Promítly se do fil­mu i něja­ké vlast­ní zku­še­nos­ti v téma­tu vyrov­ná­ní se s minu­los­tí, v kri­ti­ce sou­čas­né­ho nefunkč­ní­ho práv­ní­ho sys­té­mu či osob­ní his­tor­ky s pra­ro­di­či?

Ondřej Provazník: Všechno, na co se ptá­te, se do fil­mu pro­mít­lo. Moje rodi­če už jsou téměř ve věku našich hlav­ních postav, Martinův tatí­nek byl v závě­ru živo­ta upou­ta­ný na koleč­ko­vé křes­lo. Mnoho scén ve fil­mu je inspi­ro­vá­no něčím, co jsme sami se svý­mi rodi­či nebo pra­ro­di­či zaži­li. Vyrovnání se s minu­los­tí je zase něja­kým způ­so­bem obsa­že­né v celém polis­to­pa­do­vém vývo­ji, vždyc­ky jsme to téma vní­ma­li a snad i reflek­to­va­li v našich doku­men­tech. A pak je tu samo­zřej­mě aktu­ál­ní rovi­na - poli­tic­ká sou­čas­nost ČR. Náš pre­mi­ér a pre­zi­dent. Jejich minu­lost, jejich sou­čas­né činy i samot­ná exis­ten­ce v čele stá­tu uka­zu­jí, že pří­běh naše­ho fil­mu zůstá­vá něja­kým způ­so­bem aktu­ál­ní. I když film, jak dou­fám, se vzpí­rá téhle prvo­plá­no­vé poli­tic­ké kri­ti­ce.

Martin Dušek: Taťkovy zážit­ky a potý­ká­ní se s cho­ro­bou ALS urči­tě inspi­ro­va­ly spous­tu detai­lů ve fil­mu. Taťka u kte­ré­ho už se pro­je­vo­va­ly příznaky- ochro­me­ní sva­lů kon­če­tin, se roz­ho­dl pát­rat po ukra­de­ném autě své býva­lé spo­lu­pra­cov­ni­ce a vzpo­mí­nám si, že už ten­krát jsme se s Ondřejem bavi­li o fil­mu, ve kte­rém by člo­věk s posti­že­ním byl na něja­ké misi. I to byl jeden ze zdro­jů Staříků. Z mé stra­ny to pak dál byly his­tor­ky mého mod­lan­ské­ho dědy Lea a jeho kama­rád­ství se “sta­rým Kuchtou”. Během vál­ky děda v auto­ser­vi­su, kde pra­co­val, vzal pis­to­li nepo­zor­né­mu ese­sá­ko­vi a done­sl ji Kuchtovi, kte­rý ji scho­val za komín. Ta pis­to­le tam v Roudníkách ješ­tě je, říkal Kuchta. Jednou, to už mu bylo deva­de­sát, se obje­vil v Modlanech před domem, že si jde pro motor­ku. Dědovi ji dal v roce 1950. Motorku sežral dáv­no rez a roz­padla se v prach, ale pro pana Kuchtu byla ješ­tě reál­ná a cel­kem zánov­ní. Mimochodem, posta­va Tondy, jeho účes a oble­če­ní jsou mode­lo­va­né přes­ně pod­le staré­ho Kuchty.

Má smy­sl posta­vit se zlu a bojo­vat s ním, jak to vidí­me ve fil­mu?

Ondřej Provazník: Smysl to jis­tě má, bez deba­ty. Otázka je, k jaké­mu kraj­ní­mu řeše­ní tako­vé­ho boje má člo­věk sáh­nout. Vlasta i Tonda mají za sebou jinou minu­lost, mno­hem drs­něj­ší, fatál­něj­ší zku­še­nos­ti, než sou­čas­ní Češi. Proto jsou odhod­lá­ni jít ve svém boji až na dřeň.

Martin Dušek: Naši Staříci pro­ti zlu nebo­ju­jí. Zlo jedou spíš demon­stra­tiv­ně pomstít a ule­vit si na konec živo­ta od trau­mat. Ale nepři­vo­dí si ješ­tě jed­no posled­ní? Lidé, se kte­rý­mi jsme mlu­vi­li při rešer­ších to tak nebra­li, pomsta na tyra­nu, pro ně byla neod­dis­ku­to­va­tel­ně jas­ná, správ­ná věc. Nemůžeme úpl­ně cítit to, co oni, jen z uma­nu­tos­ti jejich zámě­ru může­me sou­dit na hloub­ku trau­mat a ran, kte­ré jim teh­dej­ší doba zasa­di­la.

Pokud bys­te měli divá­kům dopo­ru­čit film Staříci jed­nou větou, jak by zně­la?

Ondřej Provazník: Je to zábav­ný a pocti­vý film – jdě­te na to.

Martin Dušek: Přijďte na náš akč­ní film v poma­lém tem­pu. Budou vás bolet všech­ny ochab­lé sva­ly a zkře­h­lé kos­ti, ale zaži­je­te posled­ní vel­ké dob­ro­druž­ství!

Snímek byl uve­den ve svě­to­vé pre­mi­é­ře na letoš­ním kar­lo­var­ském fes­ti­va­lu, jaká byla reak­ce - při­je­tí pub­li­ka?

Ondřej Provazník: Velice vře­lá. Až nás to pře­kva­pi­lo. Diváci i kri­ti­ci se při­nejmen­ším na fes­ti­va­lu shod­li, že ten film za něco sto­jí. Báli jsme se, že způ­sob vyprá­vě­ní bude na pub­li­kum moc poma­lý, ale to se nepo­tvr­di­lo. Většina divá­ků s námi po pro­mí­tá­ní živě deba­to­va­la, bylo vidět, že je film zasá­hl.

Martin Dušek: Ve Varech na fes­ti­va­lu jsem odpo­sle­chl dvě šest­nác­ti­le­té hol­ky, co trha­ly líst­ky na naší pro­jek­ci a zůsta­ly na film. Nadšeně si o Stařících vyprá­vě­ly, stej­ně jako lidé o dvě gene­ra­ce star­ší. To je super!

Jaké máte dal­ší fil­mo­vé plá­ny?

Ondřej Provazník: Mám v hla­vě pár doce­la dob­rých pří­bě­hů. Zrovna teď začí­nám psát scé­nář s názvem Sbormistr. Měl by to být film vel­mi vol­ně inspi­ro­va­ný kau­zou Bambini di Praga. Uvidíme, jak se mi bude dařit.

Martin Dušek: Rád bych nato­čil kome­di­ál­ní seri­ál se špet­kou kom­pli­ko­va­něj­ší psy­cho­lo­gie. Dál pra­cu­ji na svém grón­ském pro­jek­tu a neu­stá­le rejdím v růz­ných vodách a hle­dám pří­běhy a inspi­ra­ci.

Části seriálu: Staříci


Autor: Tiskové materiály
Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.
10(+1) zásadních rolí Martina Dejdara
12. března 202510(+1) zásadních rolí Martina DejdaraVčera oslavila významné životní jubileum šedesáti let jedna z nejvšestrannějších osobností českého showbyznysu, herec, moderátor, bavič, tanečník, zpěvák a filmový producent Martin Dejdar, jeden z předních členů legendární Yspilonky (která bohužel letos z rozhodnutí nového ředitele…Vydáno v rubrice: Profily osob
Top 10 nejkrásnějších amerických hereček všech dob
7. října 2024Top 10 nejkrásnějších amerických hereček všech dobVe čtvrtý říjnový den na blogu již tradičně dostávají prostor největší krásky ze stříbrného plátna. Po výběrech ze dvou lokálních scén (české a slovenské) se nyní podíváme mezi celosvětové hvězdy, které se zrodily za velkou louží…Vydáno v rubrice: Profily osob
Petr Čepek: Citlivý a charakterní démon
19. září 2024Petr Čepek: Citlivý a charakterní démonDnes je tomu třicet let od dne, kdy nás navždy opustil jeden z nejlepších a zároveň nejcharismatičtějších českých herců všech dob, dlouholetý člen pražského Činoherního klubu Petr Čepek, který v pouhých 54 letech podlehl rakovině slinivky…Vydáno v rubrice: Profily osob
Oduševnělý sexsymbol Tereza Ramba
29. června 2024Oduševnělý sexsymbol Tereza RambaNejobsazovanější mladá česká herečka Tereza Ramba (dříve Voříšková) je už pětatřicátnice, holka jako květ. Jelikož tato krásná, charismatická a mimořádně talentovaná mladá žena s podmanivě zastřeným hlasem absolvovala za svou hereckou kariéru velmi zajímavý vývoj, který…Vydáno v rubrice: Profily osob
Helena Třeštíková: Česká režisérka a pedagožka slaví 75 let
22. června 2024Helena Třeštíková: Česká režisérka a pedagožka slaví 75 letHelena Třeštíková, rodným jménem Böhmová, je významná česká režisérka a pedagožka, známá svou dokumentární tvorbou zaměřenou na mezilidské vztahy a sociální problémy. Během své kariéry natočila přes čtyřicet dokumentárních filmů a krátce působila jako ministryně kultury…Vydáno v rubrice: Profily osob
Meryl Streep slaví 75 let
22. června 2024Meryl Streep slaví 75 letMeryl Streepová, osminásobná držitelka Zlatého glóbu, dvojnásobná držitelka Ceny Emmy a trojnásobná držitelka Oscara, slaví své 75. narozeniny. Během své kariéry se stala jednou z nejuznávanějších hereček všech dob a zanechala nezapomenutelnou stopu ve světě filmu,…Vydáno v rubrice: Profily osob
Karel Šíp: Ikona Českého Showbyznysu
31. května 2024Karel Šíp: Ikona Českého ShowbyznysuKarel Šíp slaví 1. června své narozeniny. Známý baskytarista, moderátor, humorista, scenárista a textař, se zapsal do historie české hudby a televize svým mnohostranným talentem a dlouholetou kariérou. Karel Šíp (* 1. června 1945 Praha-Bubeneč; rodným…Vydáno v rubrice: Profily osob
Zemřel herec a režisér Jan Kačer
24. května 2024Zemřel herec a režisér Jan KačerVe věku 87 let zemřel český herec a režisér Jan Kačer. O jeho úmrtí informovala rodina. Kačer se narodil 3. října 1936 v Holicích. Vystudoval divadelní režii na pražské DAMU a svou hereckou kariéru zahájil v…Vydáno v rubrice: Profily osob
Simona Postlerová (1964 – 2024): Herečka s hlasem pro hvězdy
5. května 2024Simona Postlerová (1964 – 2024): Herečka s hlasem pro hvězdySimona Postlerová, narozená 9. listopadu 1964 v Plzni, byla česká herečka, která se výrazně prosadila v divadle, filmu a dabingu. Patřila ke stálicím souboru Divadla na Vinohradech a divákům zůstane v paměti díky celé řadě rolí.…Vydáno v rubrice: Profily osob
Karel Dobrý: Život a Kariéra
2. května 2024Karel Dobrý: Život a KariéraKarel Dobrý slaví 55 let života a může se pyšnit bohatou kariérou jak v českém, tak i zahraničním uměleckém prostředí. Dětství a Začátky Narodil se 2. května 1969 v Karlových Varech, ale dětství prožil v Praze…Vydáno v rubrice: Profily osob
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře