Režisér Jiří Chlumský: Život píše nejlepší scénáře
Některé díly seriálu jsou inspirované skutečností. Je pro Vás jiné zpracovávat, co se doopravdy událo, než když točíte čistou fikci?
Vždy se točí lépe, když jde o skutečnou událost. Život píše nejlepší scénáře.
Každý člen vyšetřovacího sboru má jinou roli. Jaké jsou mezi nimi hlavní rozdíly?
Jednak jsou to muži a žena. Takže tento rozdíl je zjevný. A dále pak jejich přístup k práci, respektive k vyšetřování je rozdílný. Je zde jasný a patrný takzvaný ženský princip a mužský princip. Ženy jsou daleko citlivější a pracují více s předtuchou. Muži úplně opačně. Jsou sice racionálnější, ale o to zbrklejší a přímočařejší, což jim občas nevychází.
Seriál řeší i problematiku postavení ženy v mužském kolektivu. Jak na toto téma nahlížíte Vy osobně?
Já osobně mám rád ženy. Myslím si, že jsou to stvoření, která můžou tento svět zachránit, na rozdíl od nás mužů.
Proč byste divákům seriál doporučil?
Je to podívaná, řeší se zde vraždy a záhady. Má to v sobě prvek dobrodružství. Řeší se zde i právě onen zmíněný mužský a ženský princip. Konkrétně soužití obou pohlaví na pracovišti. A divák může vždy hádat, kdo je vrah a proč. A to se mi na tomto seriálu líbí.
Seriál jste točili celkem tři režiséři. Co jste si řekli, abyste dodrželi jednotnou atmosféru projektu?
Myslím si, že v případě kolegů si není třeba nic říkat. Všichni jsme natolik profesionální, že víme, že bychom neměli vybočovat, ale ani se příliš svazovat nějakou koncepcí. Atmosféra celého projektu je daná lokací, tzn. městem Ostrava. Obrazová kontinuita je zaručena osobou kameramana, který točil všechny díly. To znamená, že on je garantem obrazové koncepce. A to každý z nás režisérů akceptuje.