Vzhledem k tomu, že se jednalo o horor, který výrazně překročil rozpočet a v hlavních rolích se neobjevily žádné velké hvězdy, neměla společnost Warner Brothers od „Vymítače ďábla“ velká očekávání. Nepředstavilo film v předpremiéře pro kritiky a rezervovalo jeho první uvedení pouze pro 30 projekcí ve 24 kinech, většinou ve velkých městech. Za první týden vydělal 1,9 milionu dolarů a v každém kině vytvořil rekord.
Návštěvníci v New Yorku snášeli zimu až 6 °C, někdy s deštěm a sněhem, a čekali hodiny v dlouhých frontách v době, která byla v té době pro kina obvykle pomalá, aby si koupili lístky, mnozí ne poprvé. Davy shromážděné před kiny se někdy bouřily a k potlačení nepokojů byla nejen v New Yorku, ale i v Kansas City povolána policie.
Deník New York Times se některých z těch, kteří byli na místě, zeptal, co je tam přilákalo. Ti, kteří četli román, tvořili asi třetinu; chtěli vidět, zda film dokáže realisticky zobrazit některé scény z knihy. „Jsme tu, protože jsme blázni a protože jsme chtěli být součástí toho šílenství,“ říkali jiní. Jeden z opakovaných diváků novinám řekl, že je to nejlepší horor, jaký za poslední desetiletí viděl, „mnohem lepší než „Psycho“ (1960). Když odcházíte z kina, cítíte se nakažení. Je v něm něco, co se nedá vymazat.“ Mnozí si posteskli, že buď ještě nikdy předtím nečekali na film tak dlouho ve frontě, nebo už dlouho ne. „Film je pak lepší,“ řekl o svém zážitku William Hurt, tehdy student herectví na Juilliardu.
Obrovské davy, které film přilákal, přinutily studio velmi rychle rozšířit jeho uvedení do širokého kina; v té době se tato strategie uvádění do kin používala jen zřídka pro jiné než exploatační filmy (o dva roky později, v roce 1975, se Universal poučil z „Vymítače ďábla“ a otevřel „Čelisti“ na 500 plátnech po celé zemi).
Žádné z kin nebylo v afroamerických čtvrtích, jako je South Central Los Angeles, protože studio neočekávalo, že by černoši měli o film velký zájem; poté, co bylo kino v převážně bělošském Westwoodu, kde se film promítal, přeplněno diváky z South Central, bylo rychle rezervováno do kin v této čtvrti. Nadšení Afroameričanů z filmu Vymítač ďábla se přičítá tomu, že mainstreamová studia přestala podporovat blaxploitation filmy, protože Hollywood si uvědomil, že černošské publikum se bude hrnout na filmy, které nemají obsah zaměřený přímo na ně.
10. dubna 2024 Za zdí role: Max von Sydow a jeho cesta k normálu "Když jsem hrál Krista, začal jsem se cítit odříznutý od světa. Noviny se staly jedním z mých největších luxusů. Všiml jsem si, že někteří z mých blízkých přátel se ke mně začali chovat s […] Posted in Zajímavosti
10. února 2019 Vymítač ďábla - nejslavnější horor z 70. let. Klasika. Co jinak říci, každý fanoušek hororových snímku musí tento film velice dobře znát. Mně samotnému poměrně dlouho unikal (až jsem si říkal, že v tom musí být nějaký vyšší záměr :-) […] Posted in Retro filmové recenze
23. července 2024 Soudce Dredd Chápu že tento film není pro každého, ale pro mě osobně je to perfektní devadesátkový béčkový film, který Vás ohromně pobaví při sobotním či nedělním odpoledni. Akce smíchaná s […] Posted in Retro filmové recenze
16. ledna 2024 V tento den roku 1966 byl vydán film "Náš muž Flint" Film obsahuje přímé narážky na Jamese Bonda v komediálním a obskurním stylu. Flintovi je zpočátku nabídnut Walther PPK a kufřík se skrytým vrhacím nožem, přičemž Flint obojí odmítne jako […] Posted in Zajímavosti
12. října 2023 Vymítač ďábla: Znamení víry Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku Sorenne (Tracey […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře