Pokud se na scéně objevily všechny sestry, štáb musel pro různé záběry používat různé techniky. „Jedna z prvních věcí, které jsem producentům oznámil, než se začalo natáčet, bylo: ‚Budu na to potřebovat hodně času‘,“ vzpomíná Tommy Wirkola. „Natáčecí plán je delší, protože to prostě celé bude trvat déle – maskérna a neustálé změny vizáže jsou jen jednou z věcí, ale pak tu máme i technickou, realizační otázku, neboť bylo třeba zajistit, aby přednastavené pohyby kamer ve všech záběrech přesně seděly. To vyžadovalo jednak velikou pečlivost, ale i dostatek času. Vymysleli jsme svým způsobem unikát, protože jsme míchali různé techniky, používali obličejové náhrady, rozdělenou obrazovku, statické kamery, dvojníky. Noomi má navíc velmi výrazný obličej, proto jsme podle její tváře vytvořili masky pro sestry v pozadí záběrů, kde například pracovaly na počítači, vařily, cvičily a podobně.”
„Často jsem viděla Tommyho s Josém (hlavním kameramanem) a Brianem (odborníkem na vizuální efekty) nad rozkresleným scénářem přemýšlet, jakým způsobem Noomi na scéně rozmnoží. Část záběrů jsme dělali technikou motion control, používali jsme k tomu zmenšené zařízení jménem Revolver, které jsme technicky vytěžili na maximum. Na filmu jsme vyzkoušeli techniky, které před námi ještě nikdo nepoužil, což bylo velmi náročné,“ přiznává producentka De Laurentiisová.
Pro filmaře Josého Davida Montera bylo replikování sester oříškem hlavně z hlediska nasvícení: „V tradičních filmech můžete neustále podvádět, jak co se týče nasvícení, tak kulis v pozadí. To v tomto filmu nešlo vůbec. Jakmile zafixujete kameru a zvednete světla, musí v této poloze zůstat po dobu trvání celého záběru. Vzhlede k replikacím a různým vrstvám filmu, však sebemenší pohnutí znamená, že se nebudou dobře překrývat. V tom případě je třeba vrátit se na samý začátek a vše znovu nastavit, což zabere mnoho času. Náročná byla i práce na uzavřeném place. Chtěli jsme navodit dojem, že mají stropy skryté vrstvy, aby prostory vypadaly menší. Museli jsme tak použít tři, někdy až čtyři kamery, zelené či modré plátno a všechno to dobře nasvítit. To samozřejmě celý proces jen zkomplikovalo.“
Poradce pro vizuální efekty, Bryan Jones, měl s filmem také plné ruce práce, neboť snímek vyžadoval pečlivé plánování a vzájemnou spolupráci. Jak vzpomíná: “Většinu scén jsme měli rozkreslenou na storyboardech, nad nimiž jsme se vždy sešli s Tommym, asistentem režie a hlavním kameramanem a vymýšleli jsme, v jakém sledu k jednotlivým scénám přistoupit. Poté nám vždy Noomi přišla předvést, jak by chtěla scénu zahrát. Pak jsme nastavili kamery tak, aby byly schopny pojmout všechny triky. Když se zrovna nenatáčelo, pracoval jsem s kamerovými negativy a dával záběry dohromady na notebooku, abych si byl jistý, že máme všechen materiál, který potřebujeme.”
Pro střídání jednotlivých postav měla Rapaceová vytvořený vlastní rituál, který jí při přechodu mezi postavami pomáhal. „Sundala jsem si sama make-up a omyla si obličej po každé odehrané scéně a šla jsem za Gianettem a Mirellou, kteří začínali úplně od znova. Měla jsem tak pokaždé chvilku sama pro sebe. Když jsem se pak zvedla z křesla v maskérně a vracela se do studia, už jsem byla v kůži další postavy. Je to silný emoční zážitek, který pro mě ale nakonec byl daleko přirozenější a intuitivnější, než jsem čekala,” dodává herečka.
Části seriálu: 7 životů
- 7 životů - Rok 2073 - Představení filmu, jak to začalo
- 7 životů - Noomi Rapace představuje 7 sester, 7 životů, 7 různých postav
- 7 životů - Když jedna herečka hraje sedm rolí
- 7 životů - Vizuální efekty filmu
- 7 životů - Glenn Close - záporák nebo génius?
- 7 životů - Svět filmu. Vzdálený i blízký
- 7 životů - Další obsazení – Glenn Close a Willem Dafoe
Nejnovější komentáře