Už při odhalení prvních snímků z třetího pokračování počítačové hry Mafia, si tento titul zajistil velkou pozornost hráčů po celém světě. Na internetových fórech se vášnivě diskutovalo o tom, jaké prostředí a dobu bude popisovat, zda naváže na druhý díl či jaké zajímavé herní prvky by hra mohla obsahovat.
Nyní, po zveřejnění traileru, gameplaye,zodpovězení otázek zvídavých fanoušků na sociálních sítích a natočení několika rozhovorů, už nám studio Hangar 13 umožnilo dozvědět se o hře spoustu novinek. Máme se na co těšit?
Od vydání prvního dílu uplynulo více než třináct let. Mafia s podtitulem The City of Lost Heaven, se oprávněně stala kultem, a tudíž není divu, že se druhému dílu příliš nepodařilo navázat na kvalitu „jedničky“. Ať už to bylo kvůli problémům během vývoje a snahou dokončit vše během termínu i za cenu kompromisů, či ztrátou české exkluzivity při tvorbě po odkoupení projektu zahraničním studiem, druhá Mafie zkrátka většinu hráčů spíše zklamala. Pokud by tento trend pokračoval, měli bychom od titulu, který už s Českou republikou nemá téměř nic společného, čekat dost podprůměrnou hru.
Mafie 3 bude opět disponovat rozsáhlým otevřeným světem. Příběh hry je zasazen do New Orleans na přelomu 60. a 70. let. Z gameplaye je rozpoznatelné, že město je velmi dynamické a designéři si na něm dali spoustu práce. V noci na ulicích poblikávají neony a policejní sirény, ve dne si zase všimneme detailně propracované městské zeleně a dalších drobností. To vše přidává na atmosféře hry, která byla silnou stránkou i obou předchozích dílů.
Další kapitolou je příběh. Víme, že už se nebudeme pohybovat v tradiční italské mafii, ale hrát budeme za opačnou stranu – americkou mafii. Hlavním hrdinou bude afroameričan Lincoln, veterán z vietnamské války. Mezi jeho pomocníky najdeme i hlavní postavu předchozího dílu, Vita Scalettu. Návaznost, je určitě jedna z věcí, která hráče předchozích dílů potěšila, záleží ale na vývojářích, jak tohoto potenciálu využijí.
Z dostupných zdrojů už známe vcelku konkrétní podobu celé hratelnosti. Pravděpodobně zde nebudeme hrát za více postav jako v nejnovějším GTA. Z gameplayů je navíc zřejmá určitá arkádovost hry, a to hlavně u jízdy, mafia 2 přitom měla jeden z nejpovedenějších modelů řízení v historii žánru. Ježdění po městě už tedy asi nebude připomínat dokonalou simulaci, ale můžeme jen odhadovat, do jaké míry to ovlivní dojem z hraní.
Přestože nám vývojáři odkryli podstatnou část hlavních motivů a principů hry, většina věcí je zatím stále tajemstvím. Nyní můžeme jen čekat a doufat, že nás tvůrci nakonec příjemně překvapí a vyplní se známé „Do třetice všeho dobrého“.
Nejnovější komentáře