Assassin’s Creed - VZHLED ASSASSIN’S CREED

🎧 Poslouchejte Kritiky.cz na Spotify a dal­ších pod­cas­to­vých služ­bách! Klikněte sem a nezmeš­kej­te žád­nou recen­zi.
Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Největší výzvou pro pro­du­cen­ty bylo obno­vit svět Španělska v 15. sto­le­tí, kte­rý tvo­ří poza­dí pro Calovy regre­se do Aguilarových vzpo­mí­nek. Posledním mís­tem natá­če­ní byla Malta a Almería ve Španělsku a fil­mo­va­lo se mezi stu­dii Pinewood. Ale byl zde sjed­no­cu­jí­cí prvek, kte­rý svá­zal dohro­ma­dy minu­lost a pří­tom­nost, říká Kurzel. „Obrovským moti­vem v Assassin’s Creed je svět­lo, kte­ré do vel­ké míry inspi­ru­je a ovliv­ňu­je vizu­ál­ní pomůc­ky,” říká reži­sér, uka­zu­je na Caravaggiův obraz jako obzvláš­tě sil­ný zdroj inspi­ra­ce.

„Krédo ‘Pracujeme v tem­no­tě, abychom slou­ži­li svět­lu´, před­sta­va postav, kte­ré pra­cu­jí v uta­je­ní a vždy doká­ží rych­le zmi­zet v tem­no­tě, ovliv­ňu­je vzhled,” říká Kurzel. „Má to tro­chu podo­bu s kva­li­tou fil­mu noir. Inspirovaly mě wes­ter­ny staré­ho Sergia Leona s vel­kým širo­ko­úh­lým objek­ti­vem, a Laurence z Arábie, kte­rý se natá­čel ve sku­teč­ném svět­le, na kame­ru, a v urči­tý čas dne. Použili jsme hod­ně kou­ře, pra­chu a vzdu­chu k vytvo­ře­ní pro­stře­dí, kte­ré vypa­dá jako živé a sku­teč­né a také obsa­ho­va­lo pří­rod­ní pro­stře­dí naše­ho mís­ta.”

Malta vyhrá­la díky své his­to­ric­ké podob­nos­ti a také díky talen­to­va­ným míst­ním štá­bům a pro­dukč­ní infrastruk­tu­ře. „Jeli jsme na Maltu natá­čet na čty­ři týd­ny a posta­vi­li jsme tam něko­lik vel­kým scén,” říká Crowley. „Použili jsme exis­tu­jí­cí pev­nos­ti – Malta má víc pev­nos­tí než jaké­ko­li jiné mís­to, na kte­rém jsem byl – a někte­ré z nich jsou v cen­t­rál­ních oblas­tech, kte­ré jsou z auten­tic­ké doby, kte­rá nás zají­má. Je to oblast chrá­ně­ná jako svě­to­vé dědic­tví UNESCO a může­te tak zís­kat skvě­lou pro­dukč­ní hod­no­tu.”

Ačkoli Malta má boha­tou archi­tek­tu­ru a pro­stor, na kte­rém lze vybu­do­vat obrov­ské scé­ny, nemě­la dost ote­vře­ných plá­ní, kte­ré pro­du­cen­ti také vyža­do­va­li pro epic­ké bitvy na vozech a pro vět­ší kuli­sy. Za tím ces­to­va­li do již­ní­ho Španělska. „Natáčeli jsme blíz­ko měs­ta Almería, kde se vyrá­bě­ly všech­ny špage­to­vé wes­ter­ny,” vysvět­lu­je Crowley. „Šli jsme za tou kra­ji­nou, pro­to­že Justin se do ní pros­tě zami­lo­val.”

Na scé­ny z dneš­ní doby vytvo­řil výtvar­ník Andy Nicholson zaří­ze­ní Abstergo zce­la od zákla­dů v Pinewoodu na pro­slu­lé scé­ně 007, nej­vět­ší zvu­ko­vé scé­ně v Evropě. Zařízení bylo poja­to jako ele­gant­ní moder­ní kon­struk­ce posta­ve­ná oko­lo tro­sek sta­ré kap­le – kom­na­ty, kte­rá skrý­vá Animus – a Nicholsonův tým sesta­vil scé­ny dohro­ma­dy tak, jak by sku­teč­nos­ti vypa­da­ly, aby Kurzel a štáb zís­ka­li co nej­vět­ší množ­ství mož­nos­tí na šes­ti­tý­den­ní natá­če­ní.

Scéna v Animusu byla ale zkon­stru­o­va­ná stra­nou Absterga kvů­li slo­ži­tos­ti scén, kte­ré se v ní měly nato­čit. Navíc Animus, sku­teč­ný stroj, kte­rý se vyu­ží­vá k pro­ži­tí vzpo­mí­nek před­ků, byl pře­sta­vě­ný pro film ze židle na pří­stroj, kte­rý uži­va­te­le zved­ne do vzdu­chu, aby vzni­kl moder­něj­ší, inter­ak­tiv­něj­ší a dra­ma­tič­těj­ší pro­ži­tek.

„Mezi svě­ty, ve kte­rých žijí Cal a Aguilar, je vel­mi úmy­sl­ný kon­trast,” říká Kurzel. „Minulost je mno­hem archaič­těj­ší,” říká. „Je tep­lej­ší a upo­ce­něj­ší. Má odhod­lá­ní a cha­rak­ter. Je zla­tá a boha­tá a čer­ve­ná, zatím­co Abstergo je dale­ko více archi­tek­to­nic­ké. Je chlad­něj­ší. Struktura je z cemen­tu. Dává kla­sič­těj­ší pocit. Vše bylo o line­ár­ní, kon­t­ro­lo­va­né geo­me­t­ric­ké prá­ci, vel­mi kla­sic­ké archi­tek­tu­ře, smys­lu pro pořá­dek a tvar, ale sofist­ko­va­né, jako kdy­by navr­ho­val Abstergo novo­bo­dý archi­tekt. Dává dale­ko solid­něj­ší pocit než uvol­ně­nost asa­sí­nů ve svě­tě minu­los­ti. „Minulost je Španělsko 15. sto­le­tí a má sku­teč­ně asa­sín­ské­ho ducha. Je mno­hem uvol­ně­něj­ší, orga­nic­ké, bohat­ší na bar­vy a tva­ry.”

Tato este­ti­ka se roz­ší­ři­la do skří­ně vyro­be­né návr­hář­kou kos­tý­mů Sammy Sheldonovou Differovou. Kurzel ji instru­o­val, aby zasa­di­la dokon­ce i zná­mé asa­sín­ské pláš­tě do sku­teč­né­ho svě­ta a prav­di­vé his­to­rie. „Chtěli jsme, aby asa­sí­ni před­sta­vo­va­li svo­bod­nou vůli, téměř jako ciká­ni a kočov­ní­ci, inspi­ro­va­ní růz­ný­mi kul­tu­ra­mi, a aby na sobě měli růz­né cet­ky,” říká Kurzel. „Zajímaly nás maur­ské a arab­ské vli­vy, tak­že jejich kos­týmy se sta­lo mno­hem víc sbír­kou vli­vů. Chtěl jsem, aby mate­ri­ál vypa­dal obno­še­ný. Nechtěl jsem, aby půso­bil nepři­ro­ze­ně v tom smys­lu, že by na něm neby­ly žád­né sto­py, a vypa­dal by nově. Byl jsem nad­še­ný, že měly oso­bi­tost a cha­rak­ter. Nebyl jsem posed­lý tím, aby byly kos­týmy pře­krás­né. Líbilo se mi, že někdy byly jako­by mok­ré, jako kdy­by měly svou vlast­ní his­to­rii.”

Sheldonová zača­la se Španělskem 15. sto­le­tí a vytvo­ři­la silu­e­ty, kte­ré defi­no­va­ly asa­sí­ny a pokra­čo­va­ly až do moder­ní­ho obdo­bí Absterga. „Používali jsme nadá­le někte­ré linie ze hry,” pozna­me­ná­vá, „včet­ně orlí­ho tva­ru, kte­rý je vel­mi důle­ži­tý ve hrách. Určitý způ­sob, jakým jsme věci stří­ha­li, a pak to zopa­ko­va­li v moder­ním svě­tě, vytvá­ří jem­nou kon­ti­nu­i­tu.”

Fassbender chvá­lil návrhy Sheldonové jako neod­lu­či­tel­nou sou­část zob­ra­ze­ní posta­vy Aguilara. „Jakmile si oble­če­te jeho kos­tým, cítí­te se oprav­du jako on,” říká. „Pracoval jsem s naší návr­hář­kou kos­tý­mů Sammy Sheldonovou již před­tím na fil­mu X-Men a má pros­tě vel­mi ori­gi­nál­ní, zábav­ný a vyna­lé­za­vý způ­sob. Na kos­tý­mech odved­la skvě­lou prá­ci. Hodně odka­zo­va­la na to, co se dělo ve hře, ale hod­ně z těch kos­tý­mů ve hře by se špat­ně pře­vá­dě­lo do fil­mu, nebo aby v nich běhal živý člo­věk. Ona z toho vza­la urči­té prv­ky a pou­ži­la vlast­ní inspi­ra­ci, svou vlast­ní skvě­lou kre­a­tiv­ní mysl a vymys­le­la tyhle nád­her­né kos­týmy do oprav­du slo­ži­tých podrob­nos­tí. Kostýmy muse­ly být také vel­mi poho­dl­né na běhá­ní a ská­ká­ní, tak­že odved­la skvě­lou prá­ci při výro­bě kos­tý­mů, kte­ré výbor­ně vypa­da­jí, ale jsou také vel­mi prak­tic­ké.”

Pro Sheldonovou bylo správ­né ucho­pe­ní asa­sín­ské kápě obzvlášt­ní výzvou, kte­rá vyža­do­va­la hod­ně expe­ri­men­to­vá­ní. Sheldonová navrh­la mno­ho růz­ných vari­ant kápě, tak aby se lát­ka správ­ně řasi­la na her­co­vě hla­vě, když se pohy­bu­je na scé­ně. Na zachy­ce­ní správ­né silu­e­ty bylo potře­ba 20-30 poku­sů.

Kurzel říká: „Nejlepší sou­čás­tí celé­ho kos­tý­mu je kápě. Je to iko­nic­ký obraz. Když dnes pro­chá­zí­te uli­cí a vidí­te lidi s kápě­mi, obvykle je na nich něco při­taž­li­vé­ho, zají­ma­vé­ho a okouz­lu­jí­cí­ho. Je to urči­tě prvek, kte­rý chá­pe­me jako skvě­lou věc.”

Sheldonová pro inspi­ra­ci pro tem­plá­ře sáh­la hlu­bo­ko do his­to­rie, ale udě­la­la stra­te­gic­ké odchyl­ky od tra­dič­ní­ho vzhle­du, aby pro film vytvo­ři­la něco zce­la jedi­neč­né­ho. „Zaručeně je tam vlák­no z tem­plář­ské­ho svě­ta,” říká, „ale teď jsme šli naší vlast­ní ces­tou jen s tro­chou víc kla­no­vé­ho poci­tu, a zku­si­li jsme je tro­chu osa­mo­stat­nit v 15. sto­le­tí, tak­že to není zná­mý vel­ký čer­ve­ný kříž a chudá koši­le. Chtěla jsem, aby vypa­da­li tro­chu agre­sív­ně­ji a dale­ko oprav­do­vě­ji, a ne zatí­že­ní vší tou lát­kou a tím, co všich­ni vědí o kři­žá­cích.”

Do kon­ce vytvo­řil tým Sheldonové více než tisíc kos­tý­mů pro hlav­ní her­ce, pod­půr­né her­ce a uměl­ce v poza­dí. Pro Aguilara bylo během čtyř měsí­ců vytvo­ře­no deset kos­tý­mů.  „Pět jich pou­ží­vá Michael a čty­ři jeho kaska­dérští dvoj­ní­ci,” vysvět­lu­je. „Desátý kos­tým je jen zálo­ha. Rychle se opo­tře­bo­vá­va­jí, což je dob­ře, pro­to­že vypa­da­jí obno­še­ně. Existují ‘hrdin­ské’ ver­ze, jed­na pro ple­ti­vo, jed­na pro par­k­úr, jed­na pro kaska­dér­skou prá­ci a jed­na pro boje. Máte všech­ny tyhle roz­díl­né ver­ze pod­le dru­hu akce.”

Ubisoft zůstal během celé­ho pro­ces­tu odda­ným part­ne­rem, kte­rý ote­vřel archí­vy pro­du­cen­tům, aby zajis­til, že film si zís­ká zaslou­že­né mís­to ve sbír­ce sérií. „Jednou z nej­lep­ších věcí bylo, jak nad­še­ní a zúčast­ně­ní byli lidé, kte­ří vyro­bi­li hru,” říká Marshall. „Chtěli pomo­ci a těší se, že uvi­dí, jak se prá­ce na fil­mu chý­lí ke kon­ci. Pro ně je to jiný druh výzvy, ale to, že s námi byli schop­ní tak skvě­le spo­lu­pra­co­vat na začle­ně­ní prv­ků, kte­ré vytvo­ři­ly hru, je oprav­du fan­tas­tic­ké. Jsou naši kole­go­vé a spo­lu­pra­cu­je­me pořád na tom, jak udr­žet svět hry a film pohro­ma­dě.”

Marshall vidí budouc­nost Assassin’s Creed na vel­ké scé­ně stej­ně trva­lou, jako má hra, na níž se zaklá­dá. „Jedna z věcí, kte­rou si uvě­do­mu­je­me, je, že musí­me vytvo­řit pří­běh a dát mu pro­stor, aby se roz­ví­jel,” říká. „Myslím, že posta­vy v pří­bě­hu, kte­ré my uvá­dí­me, jsou vel­mi při­taž­li­vé, a tak zají­ma­vé, že je bude­te chtít vidět pokra­čo­vat. S celým pří­bě­hem, kte­rý máme, exis­tu­je spous­ta míst, kam mohou jít.”


Autor: Tiskové materiály
Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.
Navždy s tebou? - Romantická komedie, která by neměla skončit pod radarem
26. listopadu 2025Navždy s tebou? - Romantická komedie, která by neměla skončit pod radaremLarry (Miles Teller) se po smrti ocitne na velmi zvláštním místě, které připomíná rušný veletrh. Zástupy prodejců zde zájemcům nabízejí nekonečné možnosti posmrtných životů. Larryho přidělená koordinátorka Anna (Da'Vine Joy Randolph) mu sdělí, že má přesně…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
RoboCop 2014: Nečekaně povedený remake, který ctí odkaz originálu
24. února 2025RoboCop 2014: Nečekaně povedený remake, který ctí odkaz origináluMálokterý snímek si zaslouží remake méně než kultovní klasika Robocop. Surové akční scifi Paula Verhoevena z roku 1987 patří dnes k těm největším klasikám žánru a to nejen díky i na svojí dobu docela silném využití…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Kingsman: Tajná služba - Akční špiónský hit plný zábavy a nápadů
14. dubna 2024Kingsman: Tajná služba - Akční špiónský hit plný zábavy a nápadůEggsyho (Taron Egerton) otec byl v devadesátých letech součástí výběrového řízení na pozici v tajné nezávislé špionážní organizaci Kingsman. Během něj se ovšem obětoval pro záchranu zbytku svého týmu, v kterém byl i agent Galahad (Colin…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Krotitelé duchů: Nedotažený, nepříliš vtipný a plný stereotypek
11. dubna 2024Krotitelé duchů: Nedotažený, nepříliš vtipný a plný stereotypek  Erin (Kristen Wiig) a Abby (Melissa McCarthy) spolu na vysoké škole pracovaly na výzkumu paranormálních jevů, na jehož základech také publikovali knihu. Nyní o několik let později se Erin od zkoumání v této oblasti oprostila…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Vládcové nebes - Spielbergova minisérie o válečných pilotech (recenze)
15. března 2024Vládcové nebes - Spielbergova minisérie o válečných pilotech (recenze)Dnes na streamovací službě přistála poslední epizoda minisérie Vládcové nebes (Masters of the Air), která si odbyla premiéru začátkem roku a během devíti dílů odvyprávěla skutečný příběh takzavné "krvavé stovky", letky bombardérů, která se podílela na…Vydáno v rubrice: Seriály
Vynálezce: Poutavá cesta Leonarda da Vinciho v stop-motion animaci s hlubokými myšlenkami
17. ledna 2024Vynálezce: Poutavá cesta Leonarda da Vinciho v stop-motion animaci s hlubokými myšlenkamiUmělec Leonardo da Vinci přichází na začátku 16. století na francouzský královský dvůr experimentovat s lidským tělem, stavět létající stroje, obrněná vozidla a další fantastické vynálezy. Čeká ho nejen napínavé dobrodružství, ale také osudové setkání s…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny - Rozpačitý návrat do kouzelnického světa Harryho Pottera
5. srpna 2023Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny - Rozpačitý návrat do kouzelnického světa Harryho PotteraMlok Scamander (Eddie Redmayne) má po událostech v New Yorku zakázáno cestovat a je pod neustálým dohledem ministerstva. Když ovšem ze zajetí organizace KOKUSA utíká Gellert Grindelwald (Johnny Depp), je požádán přítelem Albusem Brumbálem (Jude Law),…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Flash (The Flash) – Recenze – 50 %
15. června 2023Flash (The Flash) – Recenze – 50 %Roztržitý mladý muž jménem Barry Allen (Ezra Miller) je coby komiksový superhrdina Flash nadaný schopností pohybovat se nadlidsky rychle, v důsledku čehož to z jeho pohledu následně vypadá, jako kdyby se okolní svět naopak extrémně zpomalil. Naposledy jsme…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Knižní série Odkaz Dračích jezdců se dočká nové seriálové adaptace na Disney+.
26. července 2022Knižní série Odkaz Dračích jezdců se dočká nové seriálové adaptace na Disney+.Sám autor knižní série Christopher Paolini bude na seriálu pracovat jako spoluscenárista. Knižní série se již jedné adaptace dočkala, konkrétně se jí dočkala první kniha s názvem Eragon. Film z roku 2006 ovšem při rozpočtu 100…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) – Recenze – 50 %
5. dubna 2022Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) – Recenze – 50 %Fantasy film Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství je pokračováním snímků Fantastická zvířata a kde je najít (2016) a Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny (2018). Jde tudíž o třetí díl (v budoucnu pětidílné) filmové série, která se odehrává několik…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře