Manželé Simon a Robyn se rozhodli, že se odstěhují z velkoměsta. Rozhodnou se pro dům, který je nedaleko místa, kde Simon prožil své dětství a dospívání. Nový dům je potřeba zařídit, čehož se ujme Robyn. Při uklízení se seznámí se sousedkou, se kterou se spřátelí. Simon je ale velmi pracovně vytížený, takže nemá moc času na zařizování a na Robyn, takže ta je většinu času doma sama. Při jedné návštěvě obchodu je osloví muž, který se představí jako starý kamarád Simona z dětství, Gordo. Simon si ho ale nepamatuje a nechce se s neznámým mužem bavit. Naopak Robyn je více přátelská a tak si vzájemně vymění kontakty. Gordon dokonce přijde na návštěvu, ale Simon mu stále nedůvěřuje a podezírá ho ze špatných úmyslů. To se sice potvrdí, ale ani Simon není bezúhonný muž a jeho minulost ho může kdykoliv dostihnout.
Autorem scénáře k filmu je Joel Edgerton, který je zároveň režisérem snímku a také si zahrál tajemného Gordona. Dárek je jeho režijní prvotinou, dosud je Edgerton známý jen jako herec (Warrior, 30 minut po půlnoci). Edgerton napsal scénář s temnou a psychologickou zápletkou, která se může stát komukoliv a kdykoliv. Jeho filmové zpracování má pomalejší tempo, ve kterém se pomalu odkrývají podstatné skutečnosti, až se rozplete celá dějová zápletka. Vypadá to, jako by se scénárista nechal inspirovat ze skutečnosti, vždyť ani skutečný život není vždy jednoznačný a jasný.
Do hlavních rolí Simona a Robyn byli obsazeni Jason Bateman (Šéfové na zabití) a Rebecca Hall (Vicky Cristina Barcelona). Bateman dodává Simonovi patřičnou solidnost, která mu pomáhá v pracovním prostředí i v soukromí. Ale je zajímavé pozorovat, jak mu dochází trpělivost a začíná se projevovat i jeho skryté vlastnosti. Opakem je pak Hallová, které se daří hrát citlivou, ale zároveň pragmatickou ženu s jasným cílem. Jejich vzájemné rozhovory a následné akce mohou ukazovat, jak mohou manželé řešit závažný problém, se všemi jeho klady i zápory. Postavu Gorda si zahrál Joel Edgerton. Navenek klidného kamaráda jistě nebylo těžké zahrát, zajímavé je sledovat jeho psychologickou hru. Až do posledního obrazu pak není zcela jasné, co tato postava zamýšlí. Závěrečné scény pak nejen že vše vysvětlí, ale dovolí divákovi pochopit motiv Gordonova činu.
Filmové scény dotváří hudba, kterou napsal Danny Bensi a Saunder Jurriaans. Jemná hudba se prolíná s dramatickou podle toho, co se právě odehrává, a nechává divákovi prostor na vnímání jednotlivých scén vizuálně i sluchově.
Téma tajemství v životě lidí bylo, je a bude stále vést člověka k zamyšlení, jestli zná nejen sám sebe, ale jestli zná i své nejbližší. Ve snímku Dárek se díky ústřední trojici odehraje drama, které má různý dopad. Škoda jen, že nebylo dáno více prostoru i ostatním postavám a společné akci s hlavními protagonisty. Tak působí příběh velmi komorně, místy ve velmi pomalém tempu a s nečekanými zvraty.
Nejnovější komentáře