Kritiky.cz > Recenze her > Frontiers Reach:Letecký simulátor s velkým potenciálem, ale vážnými nedostatky

Frontiers Reach:Letecký simulátor s velkým potenciálem, ale vážnými nedostatky

Foto:Blind Alien Productions
Foto:Blind Alien Productions
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Nový letec­ký simu­lá­tor při­ná­ší mno­ho slib­né­ho, ale také řadu zásad­ních pro­blé­mů, kte­ré brá­ní plné­mu uži­tí hry. Nedostatečná zpět­ná vaz­ba při střel­bě, malé zamě­řo­va­če a čas­té pády hry jsou jen někte­ré z výzev, kte­ré hrá­či čelí. Přesto však pro­jekt uka­zu­je vel­ký poten­ci­ál a sto­jí za to sle­do­vat jeho dal­ší vývoj.

Celkové zhodnocení

Momentálně nemo­hu ten­to pro­dukt dopo­ru­čit, ani za 18 Euro. Ačkoli v něm je obrov­ský poten­ci­ál, vyža­du­je ješ­tě hod­ně prá­ce. Stručně řeče­no: při­dej­te si ho na seznam přá­ní a sle­duj­te jeho vývoj, pokud jste ochot­ni se vypo­řá­dat s uve­de­ný­mi pro­blémy.

Problémy se zpětnou vazbou zbraní

Zpětná vaz­ba při střel­bě je mini­mál­ní, což je vel­ký pro­blém. Je téměř nemož­né zjis­tit, zda jste zasáh­li cíl. Například při střel­bě na řadu pali­vo­vých nádr­ží jsem nemohl roz­po­znat, zda jsem zasá­hl, minul, nebo potře­bo­val dal­ší pokus. Zavedení indi­ká­to­ru zása­hu by ten­to pro­blém vyře­ši­lo.

Podobná situ­a­ce je u navá­dě­ných zbra­ní – zasáh­la stře­la cíl? Pokud nevi­dím, jak cíl padá, nemám jis­to­tu.

Problémy se zaměřovačem

Zaměřovač je pří­liš malý. I když správ­ně počí­tá gra­vi­ta­ci, což je výho­da, bez vidi­tel­ných tra­sé­rů, kte­ré by napo­moh­ly k přes­né střel­bě, je pou­ží­vá­ní čeho­ko­li kro­mě základ­ních zbra­ní s vyso­kou kaden­cí vel­mi obtíž­né, a to i na pozem­ní cíle. Bylo by skvě­lé, kdy­by se zamě­řo­vač upra­vil, nebo kdy­by se při­da­ly alter­na­tiv­ní sty­ly.

Jako pří­klad uvá­dím Elite Dangerous, kte­rá nabí­zí růz­né typy zamě­řo­va­čů. I kdy­by se nic nezmě­ni­lo, sta­či­lo by zvět­šit veli­kost stá­va­jí­cí­ho zamě­řo­va­če, kte­rý je stá­le pří­liš malý. Viditelnější zamě­řo­va­če by také pomoh­ly.

Problémy s měřítkem a vizuální přehledností

Měřítko vypa­dá nepřes­ně. Pozemní cíle jsou pří­liš malé, což zvy­šu­je pro­blémy s obtíž­nos­tí boje. V kom­bi­na­ci s nedo­stat­kem vizu­ál­ní pře­hled­nos­ti se nepřá­tel­ské pozem­ní objek­ty slé­va­jí do chumlu zna­ček na HUDu a drob­ných skvrn. Najít nepřá­tel­ská pro­ti­le­ta­dlo­vá zaří­ze­ní nebo jiné cíle je tedy téměř nemož­né.

Prioritizace zamě­řo­vá­ní je sice v pořád­ku, ale nepřá­tel­ské základ­ny se stá­le mění v nejas­ný shluk zna­ček, kte­ré nepo­sky­tu­jí potřeb­né infor­ma­ce.

Uživatelské rozhraní a výběr lodí

Uživatelské roz­hra­ní má něko­lik nedo­stat­ků, mezi kte­ré pat­ří množ­ství rolo­va­cích polí­ček a žlu­té­ho tex­tu s drob­ným pís­mem, kte­rý se mi špat­ně čte. Stylově sice odpo­ví­dá zamě­ře­ní hry, ale pocho­pit funk­ce jed­not­li­vých zbra­ní by nemě­lo být tak slo­ži­té.

Výběr lodí by také mohl pro­jít revi­zí, aby bylo mož­né snad­no porov­nat sta­tis­ti­ky nebo fil­tro­vat pod­le rolí.

Ovládání a možnosti přizpůsobení

Potřeboval bych více mož­nos­tí při­způ­so­be­ní ovlá­dá­ní. Letový model se mi líbí, ale ovlá­dá­ní ply­nu pomo­cí ovla­da­če je nepo­ho­dl­né. Uvítal bych auto­ma­tic­ké cen­t­ro­vá­ní ply­nu, jaké má napří­klad Ace Combat. Pozitivní je, že lze všech­no pře­ma­po­vat, ale mož­nost nasta­ve­ní dead­zon by byla pří­no­sem.

Stabilita a výkonnost

Hra bohu­žel čas­to padá (CTD). Někdy se mi hra zhrou­tí 3-5krát ješ­tě před tím, než se dosta­nu do menu, což není dob­ré zna­me­ní. Jakmile se však hra spus­tí, výkon je vyni­ka­jí­cí a běží ply­nu­le. Hlavním pro­blé­mem je tedy sta­bi­li­ta při spuš­tě­ní.

Závěr

I přes zmí­ně­né nega­tiv­ní body je zřej­mé, že jde o roz­pra­co­va­ný pro­jekt, do kte­ré­ho bylo vlo­že­no hod­ně péče a talen­tu. Moje zku­še­nos­ti mohou být indi­vi­du­ál­ní – mož­ná jsem jen v té hře špat­ný. Kdo ví, váš záži­tek může být jiný. Vývojář odve­dl na tak malý tým úžas­nou prá­ci a těším se, až se k tomu po něko­li­ka aktu­a­li­za­cích vrá­tím a uvi­dím, kam se to posu­nu­lo. Pokud vývoj vydr­ží, moh­lo by se to stát jed­nou z uzná­va­ných indie letec­kých her, jako jsou Sky Rogue nebo Project Wingman.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,23651 s | počet dotazů: 254 | paměť: 64979 KB. | 16.09.2024 - 07:30:23