Nový letecký simulátor přináší mnoho slibného, ale také řadu zásadních problémů, které brání plnému užití hry. Nedostatečná zpětná vazba při střelbě, malé zaměřovače a časté pády hry jsou jen některé z výzev, které hráči čelí. Přesto však projekt ukazuje velký potenciál a stojí za to sledovat jeho další vývoj.
Celkové zhodnocení
Momentálně nemohu tento produkt doporučit, ani za 18 Euro. Ačkoli v něm je obrovský potenciál, vyžaduje ještě hodně práce. Stručně řečeno: přidejte si ho na seznam přání a sledujte jeho vývoj, pokud jste ochotni se vypořádat s uvedenými problémy.
Problémy se zpětnou vazbou zbraní
Zpětná vazba při střelbě je minimální, což je velký problém. Je téměř nemožné zjistit, zda jste zasáhli cíl. Například při střelbě na řadu palivových nádrží jsem nemohl rozpoznat, zda jsem zasáhl, minul, nebo potřeboval další pokus. Zavedení indikátoru zásahu by tento problém vyřešilo.
Podobná situace je u naváděných zbraní – zasáhla střela cíl? Pokud nevidím, jak cíl padá, nemám jistotu.
Problémy se zaměřovačem
Zaměřovač je příliš malý. I když správně počítá gravitaci, což je výhoda, bez viditelných trasérů, které by napomohly k přesné střelbě, je používání čehokoli kromě základních zbraní s vysokou kadencí velmi obtížné, a to i na pozemní cíle. Bylo by skvělé, kdyby se zaměřovač upravil, nebo kdyby se přidaly alternativní styly.
Jako příklad uvádím Elite Dangerous, která nabízí různé typy zaměřovačů. I kdyby se nic nezměnilo, stačilo by zvětšit velikost stávajícího zaměřovače, který je stále příliš malý. Viditelnější zaměřovače by také pomohly.
Problémy s měřítkem a vizuální přehledností
Měřítko vypadá nepřesně. Pozemní cíle jsou příliš malé, což zvyšuje problémy s obtížností boje. V kombinaci s nedostatkem vizuální přehlednosti se nepřátelské pozemní objekty slévají do chumlu značek na HUDu a drobných skvrn. Najít nepřátelská protiletadlová zařízení nebo jiné cíle je tedy téměř nemožné.
Prioritizace zaměřování je sice v pořádku, ale nepřátelské základny se stále mění v nejasný shluk značek, které neposkytují potřebné informace.
Uživatelské rozhraní a výběr lodí
Uživatelské rozhraní má několik nedostatků, mezi které patří množství rolovacích políček a žlutého textu s drobným písmem, který se mi špatně čte. Stylově sice odpovídá zaměření hry, ale pochopit funkce jednotlivých zbraní by nemělo být tak složité.
Výběr lodí by také mohl projít revizí, aby bylo možné snadno porovnat statistiky nebo filtrovat podle rolí.
Ovládání a možnosti přizpůsobení
Potřeboval bych více možností přizpůsobení ovládání. Letový model se mi líbí, ale ovládání plynu pomocí ovladače je nepohodlné. Uvítal bych automatické centrování plynu, jaké má například Ace Combat. Pozitivní je, že lze všechno přemapovat, ale možnost nastavení deadzon by byla přínosem.
Stabilita a výkonnost
Hra bohužel často padá (CTD). Někdy se mi hra zhroutí 3-5krát ještě před tím, než se dostanu do menu, což není dobré znamení. Jakmile se však hra spustí, výkon je vynikající a běží plynule. Hlavním problémem je tedy stabilita při spuštění.
Závěr
I přes zmíněné negativní body je zřejmé, že jde o rozpracovaný projekt, do kterého bylo vloženo hodně péče a talentu. Moje zkušenosti mohou být individuální – možná jsem jen v té hře špatný. Kdo ví, váš zážitek může být jiný. Vývojář odvedl na tak malý tým úžasnou práci a těším se, až se k tomu po několika aktualizacích vrátím a uvidím, kam se to posunulo. Pokud vývoj vydrží, mohlo by se to stát jednou z uznávaných indie leteckých her, jako jsou Sky Rogue nebo Project Wingman.
Nejnovější komentáře