Ležérní, elegantní a oslavující to nejlepší z britského stylu a designu ve velkém. Tvůrci filmu Kingsman: Tajná služba spolupracovali s oděvní doménou Mr. Porter na vytvoření filmové „oděvní kolekce“. V této kostýmní sérii se představí na míru šité modely, navržené kostýmní výtvarnicí Arianne Phillipsovou. Kolekce Kingsman je obohacena značkovými luxusními doplňky, včetně košilí Turnbull & Asser, kravat Drake, zavazadel Swaine Adeney Brigg, hodinkami Bremont a botami George Cleverley.
Phillipsová říká, že ji scénář k filmu Kingsman: Tajná služba okamžitě zaujal. „Tento film je o britských elitních špiónech a základnou jejich tajné činnosti je pánské krejčovství na Savile Row,“ říká. „Byla to fantastická příležitost stát se součástí příběhu i narativním způsobem - nejen vizuálně.“
Spolupráce s americkou kostýmní výtvarnicí Vaughnovi nabídla objektivní pohled na britskou módu, která hrála ve filmu důležitou roli. „Matthew je ve svém přístupu odvážný,“ vysvětluje Phillipsová. „I když je to tradicionalista, ví, jak určité věci předělat a učinit je zajímavější, relevantní a moderní. Zaujalo mě, jak dokázal tento akční kousek proměnit a udělat ho neuvěřitelně elegantní.“
Prvním krokem pro Phillipsovou bylo přijmout jedinečnou a nádhernou tradici klasického britského špionážního filmu v moderní interpretaci podle Matthew Vaughna. V globalizovaném světě, v němž je oblečení masově vyráběné a masově distribuované, je zakázkové krejčovství o to více zvláštní. Pro Phillipsovou bylo infiltrování „tajné společnosti“ na Savile Row neuvěřitelným zážitkem. „Cítím se tak šťastná, že mi bylo umožněno vstoupit do tohoto světa,“ říká. „Pracovali jsme s některými z nejlepších krejčích a ševců a vše, co se ve filmu objevilo, bylo vyrobeno na míru, stejně jako by to bylo pro agenturu Kingsman.“
Ale stejně jako je krejčovství na Savile Row na hony vzdálené konfekci, požadavky na kostýmní oddělení filmu Kingsman: Tajná služba představovaly mnohem víc, než jen objednat jeden oblek pro každého herce. Bylo tam mnoho duplikátů, stejně jako ušitých obleků, které nejen musely vypadat dobře před kamerou, ale vydržet akční scény.
Dokonce i rekruti agentury Kingsman dostanou příležitost vypadat dobře; když procházejí vzdělávacím programem, nosí oblek inspirovaný overalem, který nosil Winston Churchill. Phillipsová spatřila možnost upozornit na transformaci rekrutů navržením jakéhosi hybridu této klasické kombinézy a saka Norfolk - klasického sportovního oděvu vyšších tříd. Jejich kostýmy předvedou celou řadu britských textilií, včetně Eggsyho kostkovaného plédu nebo Roxyna pruhovaného sametu.
Film umožnil Phillipsové poznat vše, počínaje Eggsyho šik pouličním stylem v úvodu filmu po svět zakázkového krejčovství Kingsmenů a jedinečný styl Valentina a jeho stoupenců. „V případě Valentina jsme chtěli udělat něco, co bylo také jedinečné: zcela americké v porovnání s britským zakázkovým světem,“ říká Phillipsová. „Sam je opravdu fantastický při práci s kostýmy a užili jsme si spoustu legrace, když jsme vymýšleli jeho vzhled. Používáme hodně barev a vzhledem k tomu, že Valentine opravdu věří, že je spasitelem světa, dali jsme mu i duchovní aspekt – luxusní buddhistický modlitební náhrdelník z korálků.“
Filmovému architektovi Paulovi Kirbymu film nabídl možnost rozehrát svou fantazii. „Matthew je režisér, který je rád odvážný a nesmlouvavý,“ říká Kirby. „Stylisticky je to o tom, jak daleko tyto prvky rozehrát. Na jedné straně, Kingsmeni jsou gentlemani, takže jsou zdvořilí a zdrženliví, a pak v dalších částech filmu jsou velmi troufalí, takže tam máte velký rozsah.“
Tento kontrast tvoří klíčovou součást designu filmu. Zatímco svět Kingsmenů je o zdokonalování a sofistikovanosti, Valentinův styl je velikášský a hlasitý s výrazným architektonickým stylem. Kirby uvítal možnost přizvat ke spolupráci slavného filmového architekta Kena Adama, který pracoval na mnoha raných bondovkách. „Udělali jsme něco se svým vlastním citem,“ vysvětluje, „ale najde se tam jedna nebo dvě věci, kterými vzdáváme hold Kenově práci. Na světě není designér, který by nebyl jeho fanouškem.“
Kirby, který sám pracoval na mnoha bondovkách, vytvořil zcela nový svět špionů, počínaje parádním obchodem Kingsman na Savile Row. „Pracovat s krejčími na Savile Row bylo úžasné,“ říká. „Krejčovství Kingsman se inspirovalo obchodem Huntsman, což je světově proslulý krejčovský salon.“
Střelba na lokaci nebyla praktická, tak Kirby a jeho tým postavil svou vlastní verzi obchodu Kingsman ve filmovém studiu v Leavesden. „Umožnilo nám to přidat na intenzitě,“ vysvětluje. Krejčí z obchodu Huntsman nám zapůjčili některé rekvizity, které dodali na autentičnosti. „Pokud se projdete po Savile Row a podívate se do okna Huntsmana, uvidíte některé prvky, které jsou podobné těm našim a některé jim podobné nejsou. Chtěli jsme za sebou zanechat svůj vlastní rukopis.“
Jeden z Kirbyho nejoblíbenějších výtvorů byl Valentinův dům. „Co se týče jeho rozměrů, je to smělé,“ říká. „Povrchová úprava a speciální dýhové obklady na stěnách jsou velmi americké. Udělali jsme plastický vzor na zdech, což bylo docela odvážné rozhodnutí a výběr obrazů je také dost nečekaný. Valentine má rád pandy - a proč by ne, že?“
Části seriálu: Kingsman: Tajná služba
- KINGSMAN: TAJNÁ SLUŽBA
- Kingsman: Tajná služba - O FILMU
- Kingsman: Tajná služba - Sestavení týmu: Obsazení Kingsmana
- Kingsman: Tajná služba - Ovládnutí světa Obsazení zloduchů
- Kingsman: Tajná služba - Elegantní obleky a tajné základny Výtvarná stránka Kingsmana
- Kingsman: Tajná služba - Hra špiónů Akční scény ve filmu
Nejnovější komentáře