Kamarádi Jimmy Conlon a Shawn Maguire už spolu leccos zažili a spojuje je bouřlivý život v podsvětí, kde si každý vybudoval svou pevnou pozici. Ale jak už to v přátelství bývá, jsou chvíle, kdy se člověk musí rozhodnou mezi kamarádem nebo svou rodinou. Kdyby se jednalo o nějakou banalitu, jako postřílet někde pár lidí, tak by to nebyl žádný problém. Jimmy má celý dlouhý seznam lidí a policie by si tento seznam ráda přečetla. Jenže nedostávají se důkazy a černé svědomí ještě nikoho na policejní stanici nedostalo. Takže střílení není to, co oba kamarády poškorpí zcela zásadně. Je to otázka osobních preferencí a cílů. A protože každé kamarádství v podsvětí svá pravidla, jsou i rizika v podobě členů vlastní rodiny. Když se stane terčem smrtelné střely Shawnův syn, tak je to lapálie, kterou musí každý správný gangster vyřešit zase jen střelbou. Pochopitelně to schytají padouši i policajti, prostě každý, kdo se motá na nesprávném místě v nesprávný čas. Schytá to i nájemný vrah. Střílení a běhání trvá jednu jedinou noc a ráno přinese do příběhu jasno. Pohádka z podsvětí má hezký konec a v koutku oka by se hodilo zamáčknout slzu. Jak jen jsou ti tvrdí hoši citlivkové. Kdo by to byl řekl?

Americký režisér Jaume Collet-Serra natočil napínavý film, který si drží dobré tempo a současně ponechává dostatek času na rozehrání všech důležitých postav příběhu. Během jedné noci se hlavní postava dostává z opilecké letargie do sledu situací, ve kterých získává stále aktivnější roli. Takové pojetí vyhovuje herci Liamu Neesonovi, jehož trpitelská postava se postupně mobilizuje a navozuje dojem unaveného, leč stále dost urputného zabijáka. Režisérovi nejspíš spolupráce s Liamem vyhovuje, neboť už mají za sebou filmy 
Noční běžec nabízí 113 minut průměrného napětí a hrdinu, který se snaží bojovat sám se sebou a v koutku jeho tvrdého srdce se usadilo cos malého, co se dá nazvat rodičovská láska a zmoudření zlého vlka. Proto nevyznívá film jen jako laciná střílečka. Oceňuji kameru Martina Ruhe a práci střihačů, Dirk Westervelt a Craig McKay. Jednotlivé záběry odpovídají tempu celého filmu a zbytečný obrazový balast nezatěžuje akční scény.




















(4,91 z 5)