Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Pacific Rim: Povstání (Pacific Rim: Uprising) – Recenze – 60%

Pacific Rim: Povstání (Pacific Rim: Uprising) – Recenze – 60%

Pacific Rim Uprising Gipsy Avenger Japanese Poster

Jak bude vypadat nové střetnutí hrstky lidí bojující s obrovskými příšerami tentokrát? Máme před sebou opět mohutné střety velikých rozměrů – doslova. Z nějaké té díry světa (ať už to zní jakkoliv) zase vylezli nějací ti Kaiju a je na hrstce nedostatečně vytrénovaných ambiciózních bojovníků, aby se s nimi střetli. K tomu jim bude samozřejmě k dispozici několik Jaegerů (NE Jágrů, ten je na Kladně; a ani Jägerů, ty si nechte na oslavu).

Toto přímé pokračování prvního filmu začíná hezkých 10 let po událostech předchozích. Svět se cítí relativně bezpečně a soustředí se na obnovu škod. Stále sice existuje jednotka PPO – Panpacifické obrany, která Jaegery používá, ale to se má brzy změnit. V tomto světě se snaží uplatnit svůj talent Jake Pentecost (John Boyega), syn slavného otce, který v prvním střetu obětoval svůj život. Bohužel se Jake rozhodl nenásledovat stopy svého otce, a tak se protlouká jak to jde a vydělává si všemožnou legální i nelegální činností. Při té se poznává s mladičkou a velice talentovanou dívkou Amarou (Cailee Spaeny), která byla schopna dát do provozu svého maleho Jaegera (NE Jardu opravdu ne, toho rozchodila jiná kočička). Oba se dostanou do hledáčku zákona a nezbývá jim nic jiného, než se zapsat do programu Jaeger, který teď již vede naše známá Mako Mori (Rinko Kikuchi). Zde potkávají další piloty, mezi nimi i Lamberta (Scott Eastwood), který bude dělat parťáka Jakeovi, který již s Jaegery má svojí zkušenost díky otci. Než však stačí dojít k pořádnému výcviku, dojde na nový střet se „starými známými“.
Co si Kaiju na lidstvo připravili tentokrát? Co nového se dozvíme o podivné dimenzi, ve které Kaiju žijí?

Filmový debut režisérovi (Steven D. DeKnight) asi nezhořkne, ale renomé na něm taky nepostaví. Film je takovou jednohubkou, která nenadchne a ani neurazí. Proč?
Kromě Johna Boyegy nikdo další nedostane příliš prostoru. Přitom jsou některé postavy a jejich vzájemné vztahy zajímavé. Tohle je prostě sólovka pro hvězdu nových Star Wars. A co víc. Boyega se snaží zahrát všechny možné herecké polohy, takže tu chvilku vtipně hláškuje, vzápětí rozebírá vztah s otcem a po hlášce „nejsem jako můj otec“ začne motivačně promlouvat ke kadetům. To je na jednu roli vážně moc.
John Boyega má podle mého názoru asi tolik charismatu, kolik má průměrný český turista s ponožkami v sandálech.
Další věcí je samotný scénář. Ten je klasicky děravý jako Ementál a nemá cenu se nad ním příliš pozastavovat. Spousta nelogických momentů kazí celkový spíše vizuální zážitek. Jen jeden hlavní zvrat v ději mi udělal radost, tak aspoň něco.
Co je povedené, to je právě vizuální stránka filmu. Vše je barevné, na rozdíl od prvního většinou ve dne, takže přehled máme. Dokonce je film vhodný i ve 3D, protože díky proporcím jsou stroje a Kaiju v boji pomalí, což technologii a přehlednosti nahrává. Komu tedy nevadí dát peníze za IMAX, tak vřele doporučuji.

V mém celkovém hodnocení se tedy odráží několik negativ. Nevyužité možnosti ve scénáři ohledně samotných Kaiju. Další je nevyužitý potenciál postav. Absolutní zaměření pouze na Boyegu je podle mě fatální chyba. Hudba taky nějak zvlášť nepřekvapí (tady jsem čekal vážně víc). Kdyby Pacific Rim byl námět na tvorbu seriálu, byl bych asi spokojen, protože to svůj potenciál.
Takhle dávám 60% a mrzí mě, že z toho filmaři nevyždímali víc.

Podívejte se na hodnocení Pacific Rim: Povstání na Kinoboxu.

Jak bude reklama vypadat?