Pepek námořník

Photo © Paramount PicturesPhoto © Paramount Pictures
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Pepek námoř­ník je ame­ric­ká hudeb­ní kome­die z roku 1980, kte­rou reží­ro­val Robert Altman a pro­du­ko­va­ly spo­leč­nos­ti Paramount Pictures a Walt Disney Productions. Film je zalo­žen na komik­so­vé posta­vě Pepka námoř­ní­ka od E. C. Segara. Scénář napsal Jules Feiffer a v hlav­ních rolích se před­sta­vi­li Robin Williams jako Pepek námoř­ník a Shelley Duvall jako Olive Oylová. Jeho pří­běh sle­du­je Pepkova dob­ro­druž­ství, kte­rá zaží­vá, když při­jíž­dí do měs­teč­ka Sweethaven.

Film měl pre­mi­é­ru 6. pro­sin­ce 1980 v Los Angeles v Kalifornii a ve zbyt­ku Spojených stá­tů jej násle­du­jí­cí týden uved­la spo­leč­nost Paramount Pictures, při­čemž o mezi­ná­rod­ní dis­tri­buci se posta­ra­la spo­leč­nost Walt Disney Productions pro­střed­nic­tvím Buena Vista International. Během pre­mi­é­ro­vé­ho víken­du vydě­lal 6,3 mili­o­nu dola­rů a celo­svě­to­vě 49,8 mili­o­nu dola­rů při roz­počtu 20 mili­o­nů dola­rů. V době své­ho prv­ní­ho uve­de­ní do kin se film setkal s nega­tiv­ním hod­no­ce­ním kri­ti­ků, ale postu­pem času se jeho hod­no­ce­ní zlep­ši­lo.

Zápletka

Pepek, drs­ný, ale dob­ro­sr­deč­ný námoř­ník, při­jíž­dí do malé­ho pobřež­ní­ho měs­teč­ka Sweethaven, když pát­rá po svém zmi­ze­lém otci. Pronajme si pokoj v pen­zi­o­nu rodi­ny Oylových, kde Oylovi plá­nu­jí zasnou­be­ní své dce­ry Olive s kapi­tá­nem Blutem, moc­ným, věč­ně rozzlo­be­ným rvá­čem, kte­rý řídí měs­to ve jmé­nu tajem­né­ho komo­do­ra. V noci zásnub­ní­ho večír­ku se Olive vytra­tí poté, co zjis­tí, že jedi­ným atri­bu­tem, kte­rý může své­mu tyran­ské­mu snou­ben­ci nahlá­sit, je veli­kost. Na večír­ku se setká­vá s Pepkem, kte­ré­mu se nepo­da­ři­lo zapad­nout mezi oby­va­te­le měs­ta. Oba nako­nec najdou opuš­tě­né dítě v koší­ku. Pepek a Olive dítě adop­tu­jí, pojme­nu­jí ho Swee’Pea pod­le měs­teč­ka Sweethaven a oba se vra­ce­jí do domu Oylů. Bluto, kte­ré­ho se Olive zasta­la, se o tom­to setká­ní dozví a ze vzte­ku zmlá­tí Pepka a uva­lí na maje­tek a vlast­nic­tví Oylových vyso­ké daně. Chamtivý daňo­vý úřed­ník jde za Blutovým poža­dav­kem, ale Pepek pomů­že finanč­ní situ­a­ci Oylů a vyhra­je tuč­nou cenu, když pora­zí boxe­ra jmé­nem Oxblood Oxheart.

Dalšího dne Pepek zjis­tí, že Swee’Pea umí před­po­ví­dat budouc­nost tím, že zapís­ká, když usly­ší správ­nou odpo­věď na otáz­ku. Toho si všim­ne i J. Wellington Wimpy, míst­ní neu­stá­le hla­do­vý mou­la a drob­ný hazard­ní hráč, a požá­dá Pepka a Olive, aby vza­li Swee’Pea na pro­cház­ku. Ve sku­teč­nos­ti ho vez­me na „koň­ské dosti­hy“ (mecha­nic­ká pou­ťo­vá hra na koně) a vyhra­je dvě hry. Když se o tom dozví Olive a její rodi­na, roz­hod­nou se zapo­jit do akce a vyu­žít Swee’Pea k výhře, ale roz­hoř­če­ný Pepek Swee’Pea odve­de.

Později, poté co Pepek hodí daň­ka do moře (čímž si zís­ká respekt měs­ta), Wimpy na Blutův pří­kaz dítě une­se. Později večer, když Olive Pepka v sou­kro­mí kon­t­ro­lu­je, zaslech­ne, jak naří­ká, že si Swee’Pea zaslou­ží mít dva rodi­če a že litu­je, že ode­šel tak, jak ode­šel. Druhý den ráno Wimpy infor­mu­je Pepka o úno­su poté, co mu Olive vyhro­žu­je. Pepek se vydá­vá na komo­do­ro­vu loď, kde se dozví­dá, že komo­dor, kte­ré­ho nedáv­no svá­zal Bluto, je sku­teč­ně Pepkův otec, Pepek Pupík, kte­rý po odha­le­ní Pepkovy nená­vis­ti ke špe­ná­tu uzná­vá, že Pepek je jeho syn. Bluto mezi­tím une­se Olive a vydá se s ní a Swee’Pea hle­dat zako­pa­ný poklad, kte­rý slí­bil Pappy. Pepek, Pappy, Wimpy a rodi­na Oylových se nalo­dí na Pappyho loď a pro­ná­sle­du­jí Bluta na pus­tý ost­rov upro­střed oce­á­nu, kte­rý se jme­nu­je Ostrov stru­pů.

Pepek Bluta dostih­ne a boju­je s ním, ale je pře­mo­že­ný. Během boje Pappy zís­ká zpět svůj poklad a ote­vře truhlu, v níž najde sbír­ku osob­ních sen­ti­men­tál­ních před­mě­tů z Pepkova dět­ství, včet­ně něko­li­ka ple­cho­vek špe­ná­tu. Poté, co Pappy zachrá­ní Swee’Pea před podob­ným osu­dem, se pro­bu­dí obrov­ská cho­bot­ni­ce Salty Sam a zaú­to­čí na Olive zpod vody. Když se Pepek dusí, hodí mu Pappy ple­chov­ku špe­ná­tu; Bluto pozná, že Pepek špe­nát nemá rád, a nási­lím mu ji podá, než ho hodí do vody. Špenát Pepka oži­ví, dodá mu sílu a pomů­že mu pora­zit Bluta i Slaného Sama. Pepek osla­vu­je své vítěz­ství a nově naby­tou úctu ke špe­ná­tu, zatím­co Bluto odplou­vá, pro­to­že doslo­va zežlou­tl.

Obsazení

  •  Robin Williams jako Pepek
  •  Jack Mercer jako hlas Pepka v úvo­du
  •  Shelley Duvall jako Olive Oylová
  •  Paul L. Smith jako Bluto
  •  John Wallace jako Blutův zpí­va­jí­cí hlas
  •  Paul Dooley jako J. Wellington Wimpy
  •  Richard Libertini jako George W. Geezil
  •  Ray Walston jako Poopdeck Pappy
  •  Donald Moffat jako Daňový úřed­ník
  •  MacIntyre Dixon jako Cole Oyl
  •  Roberta Maxwell jako Nana Oylová
  •  Donovan Scott jako Castor Oyl
  •  Allan F. Nicholls jako Rough House
  •  Wesley Ivan Hurt jako Swee’Pea
  •  Bill Irwin jako Ham Gravy
  •  Sharon Kinney jako Cherry
  •  Peter Bray jako Oxblood Oxheart
  •  Linda Hunt jako paní Oxheartová
  •  Geoff Hoyle jako Scoop
  •  Wayne Robson jako Chizzelflint
  •  Klaus Voormann jako Von Schnitzel
  •  Van Dyke Parks jako kla­ví­ris­ta Hoagy
  •  Dennis Franz jako Spike
  •  Carlos Brown jako Slug
  •  Robert Fortier jako Bill Barnacle

Produkce

Ve své kni­ze Fiasko: A History of Hollywood’s Iconic Flops, James Robert Parish uve­dl, že muzi­kál Popeye měl svůj základ v nabíd­ko­vé vál­ce o fil­mo­vou adap­ta­ci broadwa­yské­ho muzi­ká­lu Annie mezi dvě­ma hlav­ní­mi stu­dii, kte­rá se uchá­ze­la o prá­va, Columbia a Paramount. Když se Robert Evans dozvě­děl, že Paramount pro­hrál výbě­ro­vé říze­ní na Annie, uspo­řá­dal schůzku s Charlesem Bluhdornem, šéfem mateř­ské spo­leč­nos­ti Paramountu Gulf Western, a mana­že­ry Barrym Dillerem, Michaelem Eisnerem a Jeffreym Katzenbergem, na kte­ré se zeptal na komik­so­vé posta­vy, na kte­ré má stu­dio prá­va a kte­ré by se daly vyu­žít k vytvo­ře­ní fil­mo­vé­ho muzi­ká­lu, a jeden z účast­ní­ků řekl „Pepek námoř­ník“.

V té době si sice tele­viz­ní prá­va na Pepka a pří­buz­né posta­vy pone­cha­la spo­leč­nost King Features Syndicate (jed­not­ka Hearst Communications), při­čemž Hanna-Barbera teh­dy v licen­ci od King Features pro­du­ko­va­la seri­ál The All-New Popeye Hour, ale Paramount již dlou­ho držel prá­va na fil­mo­vou posta­vu Pepka, a to díky tomu, že stu­dio v letech 1932 až 1957 vydá­va­lo krát­ké kres­le­né fil­my o Pepkovi z pro­duk­ce stu­dií Fleischer a Famous Studios.

Evans pově­řil Julese Feiffera, aby napsal scé­nář. V roce 1977 uve­dl, že chce, aby Pepka hrál Dustin Hoffman po boku Lily Tomlinové v roli Olive Oyl a reží­ro­val John Schlesinger. Hoffman poz­dě­ji od natá­če­ní odstou­pil kvů­li tvůr­čím nesho­dám s Feifferem. Do role Olive Oylové byla zva­žo­vá­na také Gilda Radnerová, teh­dy popu­lár­ní jako člen­ka původ­ní­ho štá­bu Saturday Night Live. Manažer Radnerové Bernie Brillstein ji od při­je­tí role zra­zo­val kvů­li oba­vám o kva­li­tu scé­ná­ře a oba­vám z její něko­li­ka­mě­síč­ní prá­ce na izo­lo­va­ném pla­ce s Evansem a Altmanem, kte­ří byli zná­mí svým nevy­zpy­ta­tel­ným cho­vá­ním a neor­to­dox­ní­mi tvůr­čí­mi meto­da­mi.

V pro­sin­ci 1979 se k fil­mu při­po­ji­la spo­leč­nost Walt Disney Productions v rám­ci smlou­vy o pro­duk­ci dvou fil­mů (včet­ně Dragonslayer), při­čemž Paramount Pictures se posta­ral o seve­ro­a­me­ric­kou dis­tri­buci a Buena Vista International o mezi­ná­rod­ní dis­tri­buci.

Hlavní natá­če­ní bylo zahá­je­no 23. led­na 1980. Film se natá­čel na Maltě. Rozsáhlé kuli­sy ve Sweethavenu byly posta­ve­ny nad rámec potřeb­ný pro natá­če­ní, což zvý­ši­lo nákla­dy a slo­ži­tost pro­duk­ce, spo­lu s nahrá­va­cím stu­di­em, střiž­nou a dal­ší­mi budo­va­mi, včet­ně obyt­ných pro­stor. Natáčení skon­či­lo 19. červ­na 1980, tři týd­ny po plá­no­va­ném ter­mí­nu kvů­li špat­né­mu poča­sí. Z natá­če­ní se sta­la oblí­be­ná turis­tic­ká atrak­ce zná­má jako Popeye Village. Parish napsal, že Robin Williams o této scé­ně mlu­vil jako o „Stalagu Altman“.

Parish zazna­me­nal i dal­ší pro­dukč­ní pro­blémy. Evans trval na tom, aby scé­nář odrá­žel komik­so­vé­ho Pepka a ne „zkres­le­nou“ kres­le­nou ver­zi. Feifferův scé­nář pro­šel něko­li­ka pře­pi­sy a vyjá­d­řil oba­vy, že pří­liš mno­ho času na plát­ně je věno­vá­no ved­lej­ším posta­vám. Feifferovi se také nelí­bi­ly Nilssonovy pís­ně, prý se do fil­mu neho­di­ly. S Pepkovými původ­ní­mi sval­na­tý­mi paže­mi vytvo­ře­ný­mi ze sili­ko­no­vé gumy se Williamsovi po natá­če­ní špat­ně mani­pu­lo­va­lo a odstra­ňo­va­ly se, tak­že na Maltu byli při­ve­ze­ni dva ital­ští řeme­sl­ní­ci, aby je pře­dě­la­li, a Altman musel žong­lo­vat s natá­če­cím plá­nem. Během natá­če­ní také nechal her­ce zpí­vat někte­rá hudeb­ní čís­la, čímž poru­šil tra­dič­ní pra­xi fil­mo­vých muzi­ká­lů, kdy her­ci nej­pr­ve pís­ně nahrá­li ve stu­diu a pak je syn­chro­ni­zo­va­li se rty. Tím se sní­ži­la kva­li­ta zvu­ku kvů­li obtí­žím s přes­ným zachy­ce­ním hla­sů. Williams zno­vu nahrá­val své dia­lo­gy kvů­li pro­blé­mům se sty­lem mumlá­ní své posta­vy, kte­ré bylo ved­lej­ším pro­duk­tem mlu­ve­ní s dým­kou v ústech. Jeho záli­ba v ad-libs ved­la ke stře­tům s reži­sé­rem. Závěrečnou bitvu s cho­bot­ni­cí kom­pli­ko­va­la poru­cha mecha­nic­ké­ho zví­ře­te. Poté, co nákla­dy na výro­bu pře­sáh­ly 20 mili­o­nů dola­rů, Paramount Altmanovi naří­dil, aby natá­če­ní ukon­čil a vrá­til se do Kalifornie s tím, co měl.

Vydání

Premiéra Pepka námoř­ní­ka se kona­la 6. pro­sin­ce 1980 v Mannově čín­ském kině v Los Angeles, dva dny před tím, než by E. C. Segar osla­vil 86. naro­ze­ni­ny.

Domácí média

Pepek námoř­ník byl vydán na něko­li­ka for­má­tech domá­cích médií včet­ně VHS, Betamaxu, CED, Laserdiscu, DVD a pro­střed­nic­tvím digi­tál­ních slu­žeb ve video roz­li­še­ní SD (Standard Definition) a HD (High Definition). Společnost Paramount Home Entertainment vyda­la prv­ní edi­ci Pepka námoř­ní­ka na dis­ku Blu-ray 1. pro­sin­ce 2020 na počest 40. výro­čí vzni­ku fil­mu.

Recepce

Přijetí u veřej­nos­ti a kri­ti­ky bylo „tak toxic­ké“, že „Altman zůstal bez prá­ce a byl vyhnán do Paříže, kde po zby­tek dese­ti­le­tí reží­ro­val mik­ro­roz­počto­vé nezá­vis­lé diva­del­ní adap­ta­ce.“

Box office

Film o pre­mi­é­ro­vém víken­du vydě­lal ve Spojených stá­tech 6 mili­o­nů dola­rů a po 32 dnech vydě­lal 32 000 000 dola­rů. V poklad­nách Spojených stá­tů film vydě­lal 49 823 037 dola­rů, což je více než dvoj­ná­so­bek roz­počtu fil­mu, a celo­svě­to­vě 60 mili­o­nů dola­rů.

Film Comment napsal: „Před uve­de­ním fil­mu se lidé z bran­že vysmí­va­li pro­du­cen­to­vi Robertu Evansovi a nazý­va­li ho „Evansgate“.“ Ale „Podle vše­ho se film solid­ně uchy­til u malých dětí.“

Přestože trž­by fil­mu byly poměr­ně úspěš­né, zejmé­na s ohle­dem na mno­hem niž­ší cenu vstu­pe­nek do kin v té době, film nebyl tako­vým mega­hi­tem, jaký Paramount a Disney oče­ká­va­li, a pro­to jej někte­ří ode­pi­so­va­li jako zkla­má­ní.

Film měl „pře­kva­pi­vě lukra­tiv­ní pro­dej na domá­cím videu, kte­rý pokra­ču­je dodnes [2015]“.

Ohlasy kritiky

Tehdejší recen­ze byly vesměs nega­tiv­ní, ale s odstu­pem času byl film hod­no­cen pozi­tiv­ně­ji. Na ser­ve­ru Rotten Tomatoes má film na zákla­dě recen­zí od 43 kri­ti­ků hod­no­ce­ní 58 %, při­čemž kri­ti­ci se sho­du­jí na tom, že „Altmanovo poje­tí kul­tov­ní­ho ani­má­ku je cha­o­tic­ké a divo­ce nevy­rov­na­né, ale jeho sil­né­mu humo­ru a mani­a­kál­ní­mu kouz­lu je těž­ké odo­lat“. Na ser­ve­ru Metacritic má film na zákla­dě recen­zí od 14 kri­ti­ků skó­re 64 bodů ze 100, což zna­me­ná „obec­ně pří­z­ni­vé hod­no­ce­ní“.

Roger Ebert dal fil­mu 3,5 hvěz­dič­ky ze 4 a napsal, že Duvallová se pro roli Olive Oyl „naro­di­la“ a že Altman s Pepkem námoř­ní­kem doká­zal, že „je mož­né vzít širo­ké tahy komik­su a udě­lat z nich sofis­ti­ko­va­nou zába­vu“. Gene Siskel rov­něž udě­lil 3,5 bodu ze 4 a napsal, že prv­ních 30 minut bylo „nud­ných a zce­la bez poin­ty“, ale jakmi­le se před­sta­ví Swee’pea, film „se pak sta­ne doce­la zábav­ným a v něko­li­ka scé­nách i vel­mi zvlášt­ním“. Richard Combs z měsíč­ní­ku The Monthly Film Bulletin napsal: „Svým oso­bi­tým způ­so­bem to fun­gu­je.“

Další kri­ti­ci byli nepří­z­ni­ví, napří­klad Leonard Maltin, kte­rý sní­mek ozna­čil za bom­bu: „Segar v tom­to pře­kva­pi­vě nud­ném fil­mu nastu­pu­je na palu­bu potá­pě­jí­cí se lodi. Herecké obsa­ze­ní dělá, co může, s nevtip­ným scé­ná­řem, nepře­hled­nou insce­na­cí a něko­li­ka údaj­ný­mi pís­nič­ka­mi. Nalaďte si mís­to toho pár hodin kres­le­ných fil­mů Maxe Fleischera, bude to mno­hem lep­ší.“ Vincent Canby z The New York Times film ozna­čil za „napros­to okouz­lu­jí­cí, nesmír­ně při­taž­li­vý zma­tek, čas­to vyso­ce ducha­pl­ný a vtip­ný, občas oká­za­lý a plo­chý, někdy solid­ně vtip­ný a čas­to nesro­zu­mi­tel­ný. Je to zkrát­ka vel­mi nesou­ro­dá zále­ži­tost.“ Variety napsal, že všich­ni zúčast­ně­ní „nedo­ká­žou oži­vit posta­vy na úkor vel­ké­ho počá­teč­ní­ho kusu fil­mu. Teprve když necha­jí posta­vy pro­pad­nout jejich kres­le­né ztřeš­tě­nos­ti, sní­mek vůbec fun­gu­je.“ Gary Arnold z dení­ku The Washington Post napsal: „I když jsou v této mis­tr­ně sty­li­zo­va­né, roz­či­lu­jí­cí hudeb­ní slaps­tic­ko­vé fan­ta­zii věci, kte­ré se mohou líbit... obje­vu­jí se naho­di­le a pole­tu­jí sem a tam v nejis­tém pro­stře­dí.“ Charles Champlin z Los Angeles Times ozna­čil film za „zříd­kakdy neza­jí­ma­vý, ale málo­kdy zce­la uspo­ko­ji­vý“ a domní­val se, že kvů­li dospě­lé­mu tónu dia­lo­gů „není jis­té, jaké­mu cílo­vé­mu pub­li­ku je film určen“. TV Guide říká: „Tento film reži­sé­ra Roberta Altmana a scé­náris­ty Julese Feiffera adap­tu­je „Pepka námoř­ní­ka“ do celo­ve­čer­ní podo­by - dob­rý nápad, kte­rý pod Altmanovou režij­ní tak­tov­kou vyšuměl do ztra­ce­na. Pouze v posled­ních pade­sá­ti minu­tách se Pepek námoř­ník dočká něja­ké­ho vzru­še­ní.“

Odkaz

Několik auto­rů sta­ví Pepka námoř­ní­ka do kon­tras­tu s poz­děj­ší­mi komik­so­vý­mi fil­my. Jeden člá­nek jej ozna­ču­je za „ces­tu, kte­rou se v komik­so­vých adap­ta­cích nešlo“. Autor chvá­lí Pepka, Dicka Tracyho a Hulka za to, že pou­ží­va­jí komik­so­vé tech­ni­ky, jako je „mas­ko­vá­ní, pane­láž a roz­vr­že­ní strán­ky“, tak jak to DC Extended Universe a Marvel Cinematic Universe nedě­la­jí. Článek pro WBUR sou­hla­sil s tím, že Pepek a Hulk jsou „umě­lečtěj­ší“ než moder­ní komik­so­vé fil­my, a uve­dl, že Pepek byl „omy­lem“ pře­hlí­žen.

Režisér Paul Thomas Anderson je zná­mým fanouš­kem toho­to fil­mu, uvá­dí ho jako svůj oblí­be­ný a dokon­ce pou­žil Duvallovu píseň „He Needs Me“ ve svém vlast­ním fil­mu Punch-Drunk Love.

Ocenění

Film zís­kal cenu Stinkers Bad Movie Award za nej­hor­ší film v původ­ním hla­so­vá­ní a zno­vu v roz­ší­ře­ném hla­so­vá­ní v roce 2006. Film také zís­kal nomi­na­ci na cenu Saturn Award za nej­lep­ší fan­ta­sy film.

Luxusní vydání z roku 2017

V roce 2017 vyda­la Varèse Sarabande delu­xe edi­ci, kte­rá řadí pís­ně do původ­ní­ho pořa­dí z fil­mu, zno­vu zařa­zu­je „Everything Is Food“ a obsa­hu­je dru­hý disk s demo ver­ze­mi pís­ní nazpí­va­ných Nilssonem a her­ci. V roce 2018 vyšlo čtr­náct demos­ním­ků na viny­lu pod názvem Music from the Motion Picture Popeye - The Harry Nilsson Demos.


Zdroj: Anglická wiki­pe­die


Podívejte se na hod­no­ce­ní Pepek námoř­ník na Kinoboxu.
Když roboti sní o lásce – A.I. Umělá inteligence po letech
2. května 2025Když roboti sní o lásce – A.I. Umělá inteligence po letech„Vím, že nejsem opravdový. Ale pro tebe budu.“ Píše se nedaleká budoucnost. Důsledky globálního oteplování jsou nevratné – ledovce roztály a přímořská města jako Amsterdam, New York nebo Benátky jsou pod vodou. S rostoucím přelidněním přijímají…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Grinch – americký Vánoční příběh – 90 %
16. prosince 2024Grinch – americký Vánoční příběh – 90 %Neotřesitelným kultem se stal snímek Grinch, který již získal dvě animované a jednu hranou podobu. Neodmyslitelně patří ke koloritu nejen amerických Vánoc, ale i těch mých, českých. Tuto výjimečnost potvrzuje obrovské množství nominací a ocenění, které…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Zákulisí natáčení A.I. Umělé inteligence: Tajemství tváří bez výrazu
10. dubna 2024Zákulisí natáčení A.I. Umělé inteligence: Tajemství tváří bez výrazuAby Haley Joel Osment při natáčení filmu "A.I. Umělá inteligence" (2001) vypadal jako člověk, každý den před natáčením mu byla oholena veškerá odhalená kůže (obličej, paže, ruce atd.), aby získal plastičtější vzhled. Osment navrhl režisérovi Stevenu…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Ptačí klec a nevyřčená pravda o Nathane Laneovi: Odvrácená stránka jeho role, coming out a cesta k hereckému úspěchu
5. února 2024Ptačí klec a nevyřčená pravda o Nathane Laneovi: Odvrácená stránka jeho role, coming out a cesta k hereckému úspěchuSteve Martin byl původně obsazen do role Armanda Goldmana a Robin Williams měl hrát Alberta Goldmana ve filmu Ptačí klec (The Birdcage, 1996), ale kvůli konfliktům v rozvrhu Martin od role odstoupil a Williams se pak…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Žhavé výstřely: Za scénami letecké akce a komických perliček
15. ledna 2024Žhavé výstřely: Za scénami letecké akce a komických perličekFilm "Žhavé výstřely" je nezapomenutelnou parodií na žánr akčních filmů, která si nebere servítky a přináší divákům nekonečnou řadu komických momentů. V hlavní roli se představuje Charlie Sheen jako Topper Harley, a i přes své lehké…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Grinch: Vánoční klasika s odstupem času - Milovaný průměr plný sarkasmu a vánoční atmosféry
23. prosince 2023Grinch: Vánoční klasika s odstupem času - Milovaný průměr plný sarkasmu a vánoční atmosféryGrinch je pro mě Vánoční klasikou, kterou jsem miloval jako dítě a i jako dospělého mě mnoho scén baví. Má nejoblíbenější postava je pejsek Max, alias Rudolf, alias pako s červeným nosem, který dělá z každé…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
V tento den roku 1987 byl vydán film „Good Morning, Vietnam“
23. prosince 2023V tento den roku 1987 byl vydán film „Good Morning, Vietnam“Film se natáčel převážně v thajském Bangkoku a v té době bylo jako kompars najato několik stovek studentů z Mezinárodní (americké) školy v Bangkoku (ISB), kteří vystupovali v mnoha záběrech ukazujících americké vojáky v celém filmu.…Vydáno v rubrice: Zajímavosti
Dobrodružství Barona Prášila
6. listopadu 2023Dobrodružství Barona PrášilaDobrodružství barona Prášila je dobrodružný fantasy film z roku 1988, jehož spoluscenáristou a režisérem je Terry Gilliam a v němž hrají John Neville, Sarah Polley, Eric Idle, Jonathan Pryce, Oliver Reed, Robin Williams a Uma Thurman.…Vydáno v rubrice: Zapomenuté filmy
A.I. Umělá inteligence - Srdcervoucí příběh lásky a proměny: Spielbergův sci-fi film o chlapci, robotovi a lidských emocích
2. října 2023A.I. Umělá inteligence - Srdcervoucí příběh lásky a proměny: Spielbergův sci-fi film o chlapci, robotovi a lidských emocíchDěj odehrávající se v relativně vzdálené budoucnosti popisuje o rodině, do jejichž štěstí zasáhla smutná tragedie. Milovaný syn onemocněl vážnou nemocí a několik let leží v komatu. Zoufalí rodiče adoptují robotického chlapce schopného lidských emocí. Když se zázrakem podaří…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Žena ve vodě
30. ledna 2023Žena ve voděScénárista a režisér M. N. Shyamalan se proslavil jako mistr napětí a nečekaných zvratů. V roce 1996 spoustě divákům vyrazil dech Šestým smyslem, poté následoval Vyvolený, Znamení a Vesnice. Při realizaci Ženy ve vodě se však…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře