Hitchcock
http://www.csfd.cz/film/244965-hitchcock/
http://www.imdb.com/title/tt0975645/
V kinech ČR od: 07.02.2013 Bontonfilm CZ
V kinech SR od: 07.02.2013 Bontonfilm SK
Se zfilmováním života podobně pro film důležité postavy přichází dozajisté velký tlak. Jednoduše je to taková čest uvnitř té samé společnosti. Tím pádem překvapí angažování relativně režijně nezkušeného scénáristy Sachy Gervasiho (který mimo scénáře k Terminálu s Tomem Hanksem stojí za scénářem nedávného parádního snímku Příležitost dělá zloděje ). Když bych totiž měl vybrat obtížnost zfilmování života podobně slavného tvůrce, jediným ještě těžším by snad byl sám Stanley Kubrick. Tvůrcům to ovšem nevadilo, obsadilo hned několik slavných tváří a naservírovalo divákům silně řízný trailer který se stal příslibem nápadité adaptace ve svěžím duchu.
Bohužel přesně u toho také zůstalo. I když totiž snímek má veškeré předpoklady fungovat přesně takovým způsobem a první půlhodina je takovým důkazem, že to jednoduše jde, ze zbytku snímku tak nějak vyprchá napětí a až na občasné záblesky filmového génia se celá biografie bohužel rozloží na silikon a celuloid. Poté, co všichni na plátně odříkají své povinné „Ahoj“ se snímek vydá totiž hned několika směry a zapomene na tak trademarkové napětí, které je ve snímku potřeba. Zatímco totiž vzniká ve studiu nejzásadnější snímek, co se napětí, týče za celou historii hororového žánru, napětí by člověk těžko pohledal. Za vděk tak musí divák vzít Hopkinsovým „It’s a Wrap“ až je vlastně tak po všem. Hlavně že se Scarlett Johansson tvářila jako kost, Helen Miren měla dostatek prostoru pro rodinné drama a Anthony Hopkins, kterému scénáristé háží silikonové klacky pod nohy aby zase tak moc nevystrkoval rohy, je tu vlastně jen tak aby se neřeklo.
Obraz Mistra napětí tak není vyloženě špatný snímek, bohužel není ani tím zásadním momentem filmové sezony, který by dokázal diváka posadit do sedačky, jak by si legenda stříbrného plátna zasloužila. Anthony Hopkins bohužel neovlivní fyzické vlastnosti silikonu, slabou režijní důslednost a scenáristickou nedopilovanost. Hitchcock je nakonec vcelku pohodová biografie, která stihne utéct celkem rychle a člověk se u ní vyloženě nenudí. Navíc má možnost si přičichnout k tomu, jaké měl řemeslo člověk, který nejen, že inovoval žánr, prováděl inovaci i ve filmu jako takovému. Bohužel to je tak nějak vše. Emoce, hlubší rozvoj nebo v jakémkoliv ohledu něco víc tu zkrátka nečekejte. To podstatné stihl vyzvonit už trailer. Jako nenáročná studie pro nedělní odpoledne ale proč ne.
PS. To závěrečné pomrkávání, ať již okaté, mě velmi pobavilo.
Jeden z největších režisérů všech dob, Mistr napětí dostává svoji vlastní plastikovou masku na obličeji laureáta ceny akademie. K tomu mu nahazuje další nepřeberná sorta známých tváří aby spolu utvořili obraz legendy jako žádné jiné. Bohužel i na ploše hodiny a půl dokáže režírující debutant Sacha Gervasi zásadně klopýtnout a v divákovi ono napětí ani z části neudržet. Nezachrání to ani solidní úvodní část a relativně v pořádku závěr. Ikona filmového průmyslu pod jeho taktovkou dostává jen lehce nadprůměrný biografický snímek, který je nabitý motivy až k prasknutí, stejně jako hereckými hvězdami, ale nakonec je jen pouhopouhým příslibem něčeho, o se nedostaví. Dva nebo tři záblesky geniality ala Hitchcock to bohužel nenapraví.
- 50% Psycho
- 30% Alfred Hitchcock
- 20% To okolo
Nejnovější komentáře