Počínaje impozantním zápasem mezi Domem a Hobbsem v Rychle a zběsile 5, souboje muž proti muži se staly součástí každé kapitoly. Mezi několik nezapomenutelných zápasů patří Hanův a Romanův souboj proti Jahovi, kterého hraje indonéský mistr bojových umění Joe Taslim, a osvobození všech z vnitřku nákladního letounu Antonov. Nejpamátnější je ale Lettyin souboj na život a na smrt s Riley, která má vojenský výcvik a kterou hraje s obrovským nasazením šampionka bojových umění a herečka Gina Carano.
Pro Rychle a zběsile 7 vybrali filmaři koordinátora kaskadérských scén Joela Kramera (V zajetí démonů, připravovaný Terminátor Genisys) a choreografa bojových scén JEFFA IMADU (Twilight sága: Rozbřesk – 2. část, Iron Man 2), aby navrhli a provedli četné akční scény – včetně šesti ohromujících bojových scén – se stávajícím hereckým souborem i s nováčky a příležitostnými bojovníky Stathamem, Jaa a Rouseyem.
Wan, zapřisáhlý fanoušek akčních filmů, měl specifická měřítka na to, jak zachytit akci. Ve spolupráci s Kramerem, Imadou a Windonem přišel Wan s inspirujícími novými způsoby, jak natočit rychlé akce ze všech úhlů.
„Chtěl jsem akce točit tak, že necháme herce pracovat, aniž bychom jim do toho příliš zasahovali, prostě jsme na ně nechali kameru namířenou,” přibližuje režisér svůj způsob natáčení.
Kramer komentuje Wanovo jedinečné rozhodnutí takto: „James nám řekl svou představu o kaskadérských scénách, ale nechal nám poměrně volnou ruku v samotném provedení. Nemám rád líbivé scény jen pro ně samé, pokud neslouží hercům nebo příběhu, a v tom je James fantastický. Přesně ví, co může naložit na postavy a na scénu a Steve Windon to potom vždycky výborně sestříhá.”
Rychle a zběsile 7 si zakládá na věrohodné a prakticky prováděné kaskadérské práci. Imada nepracoval jen s různými bojovými disciplínami, ale zvedl také hereckou laťku tím, že jako další bojovou složku přidal okolní prostředí. Každý jednotlivý aspekt přispěl k úkolu vytvořit věrnou bojovou akci.
Výbušné scény ve filmu záhy odstartují Hobbs a Shaw, dva muži s vojenským výcvikem, kteří mají pořádnou dávku zkušeností i sebevědomí. Umělci úzce spolupracovali s Imadou, aby každá scéna působila svěže a originálně.
Hlavní zásadou Imadova přístupu bylo zdůraznit ty nejlepší schopnosti herců v rámci své koncepce. „Mým cílem bylo využít všechny těsné a omezené prostory a umožnit divákům zažít akci, při které Tony předvede své charakteristické pohyby,” říká choreograf bojových scén. „Bylo příjemné používat tradiční techniky, ale zároveň tomu nechat volnost a improvizaci, což je to, co scéna vyžadovala. Každá postava používá svůj specifický způsob zasazený do jejich riskantního prostředí. Je to pěkný boj.”
Poprvé se do bojových akcí zapojil Bridges, který přijal s nadšením, že jeho Tej dostal víc příležitostí se fyzicky projevit jak v autě, tak mimo něj. Během let se Bridges stal oddaným fanouškem technik bojového umění známého jako 52 bloků (nebo Jailhouse Rock). Spolu s Imadou do scén zahrnuli prvky tohoto stylu vycházejícího z pouličního prostředí. „Tohle bojové umění má velkou historii,” říká Bridges, „a plno lidí nemá tušení, co to je. Je to velmi rychlé a s neustálými pohyby kolen, loktů a hlavy.”
Poslední, ale určitě ne nejméně významný, je rozhodující souboj mezi Domem a Shawem. Je to rukavice, kterou Dom hodí Shawovi, který okamžitě odkládá zbraň a utká se v boji tváří v tvář s mužem odpovědným za smrt jeho bratra. Boj se během několika vteřin rozhoří na plný plyn, když Dom, z hloubi duše poháněný touhou ochránit svou rodinu, vystartuje proti Shawovi, chladnokrevnému vrahovi, jenž se mstí se za svou rodinu.
Části seriálu: Rychle a zběsile 7
- Rychle a zběsile 7 - Nemám přátele. Mám rodinu.
- Rychle a zběsile 7 – Jedna poslední jízda: Výroba začíná
- Rychle a zběsile 7 - Pocta našemu bratrovi: Oslava Paula Walkera
- Rychle a zběsile 7 - Odplata zasahuje domov: Návrat hrdinů
- Rychle a zběsile 7 - Vítejte v našem světě: Nové tváře v sérii
- Rychle a zběsile 7 - Pád z nebe: Šílená auta v Rychle a zběsile 7
- Rychle a zběsile 7 - Pomsta zasahuje domov: Kaskadérské kousky ve filmu
Nejnovější komentáře