Kritiky.cz > Speciály > Vlastníci

Vlastníci

word image
word image
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

KLÁRA MELÍŠKOVÁ (1971), role paní Roubíčkové


Uznávaná fil­mo­vá, diva­del­ní a tele­viz­ní hereč­ka pochá­zí z Roudnice nad Labem. Při stu­diu na praž­ské DAMU (absol­vo­va­la Katedru alter­na­tiv­ní­ho a lout­ko­vé­ho diva­dla) hos­to­va­la v Divadle Na zábrad­lí. V roce 1996 zís­ka­la angaž­má v Dejvickém diva­dle, kde půso­bí dodnes. Debutovala v dra­ma­tu Minulost (1998). Dále se obje­vi­la ve fil­mech: Protektor (2009), Alois Nebel (2011), Díra u Hanušovic (2014), Andělé všed­ní­ho dne (2014), tri­lo­gie Zahradnictví (2017) či v tele­viz­ních seri­á­lech: Zázraky živo­ta (2010), Terapie I. a II. (2011 a 2013), Čtvrtá hvězda (2014), Modré stí­ny (2016), Dabing Street (2018), Zkáza Dejvického diva­dla (2019). Je nosi­tel­kou tří pres­tiž­ních fil­mo­vých cen Český lev za nej­lep­ší herec­ký výkon ve ved­lej­ší roli za posta­vu ženy hos­tin­ské­ho v tragi­ko­me­dii Mistři (2004) reži­sé­ra Marka Najbrta a dále za posta­vu ženy míst­ní­ho guru v tragi­ko­me­dii Čtyři slun­ce reži­sé­ra Bohdana Slámy (2012) a za roli mat­ky vra­žed­ky­ně v dra­ma­tu Já, Olga Hepnarová (2016) reži­sé­rů Tomáše Weinreba a Petra Kazdy.

Popište svou posta­vu paní Roubíčkové.

Paní Roubíčková je paní, kte­rá žije sama s kočka­mi. Zastupuje ve spo­le­čen­ství vlast­ní­ků byto­vých jed­no­tek kon­t­rol­ní úřad. Je to nesne­si­tel­ná paní, kte­rá s vel­kým důra­zem vyža­du­je, aby vše pro­bí­ha­lo pod­le pra­vi­del, čímž vel­mi schůzi zdr­žu­je.

A jaký byl hlav­ní impuls při­jmout roli této nesne­si­tel­né paní a zahrát si v tom­to fil­mu?

Skvěle vygra­do­va­ná schůze výbor­ně vykres­le­ných roz­díl­ných typů lidí. Také mě pře­svěd­či­lo, že auto­rem a reži­sé­rem byl Jiří Havelka, se kte­rým mám již mno­ho zážit­ků z diva­del­ní spo­lu­prá­ce.

Vaše posta­va ve fil­mu vše pedant­sky kon­t­ro­lu­je, dohlí­ží na „správ­ný“ prů­běh schůze. Režisér Havelka o Vaší roli pochval­ně pro­hlá­sil: „Klára Melíšková je ve své roli tak doko­na­le iri­tu­jí­cí, že už jsem ji ve střiž­ně nemohl vystát a občas ji musel pauz­nout.“ Co Vy na to?

Jestli tohle Jirka řekl, tak to je vel­ká pochva­la. To mě oprav­du moc těší.

Natáčení bylo nároč­né, usku­teč­ni­lo se v uza­vře­ném pro­sto­ru jed­né míst­nos­ti. Někteří her­ci pro­zra­di­li, že jste měli tahá­ky s tex­ty. Jak to pro­bí­ha­lo na pla­ce?

Natáčení bylo oprav­du nároč­né. Seděli jsme šest dní zavře­ní od rána do veče­ra v zatem­ně­lé míst­nos­ti, pro­to­že schůze se ode­hrá­va­la večer. Muselo se nato­čit deva­de­sát strá­nek tex­tu, kte­rý se doma nedal moc nau­čit, pro­to nám Jiří dovo­lil mít tahá­ky pod sta­no­va­mi a občas se do nich podí­vat. A hlav­ně jsme těch pat­náct až dva­cet strá­nek den­ně jeli pořád doko­la, tak­že tím­to způ­so­bem se to vše dalo zvlád­nout. A také díky obrov­ské­mu kli­du a las­ka­vos­ti samot­né­ho Jiřího.

Jak Jiří Havelka pra­cu­je s her­ci?

Jak už jsem říka­la, s Jiřím jsem nazkou­še­la tři insce­na­ce u nás v Dejvickém diva­dle, zná­me se od ško­ly. On nikdy nezvý­ší hlas a při­tom má auto­ri­tu. Je obrov­sky chyt­rý, tvůr­čí a vel­mi inspi­ru­jí­cí. A doko­na­le pře­de­hrá­vá.

Pokud bys­te měla pozvat své fanouš­ky do kina na Vlastníky, co bys­te jim vzká­za­la?

Když se ukáz­ky z fil­mu pre­zen­to­va­ly kina­řům, oni se prý tak smá­li, že někdo z pro­dukč­ní­ho týmu Vlastníků pro­ne­sl: „My jim bude­me muset dopo­ru­čit zvý­šit hla­di­nu zvu­ku v sále, aby lidem kvů­li smí­chu něco neu­teklo…” Tak to mám pocit, že je to krás­ná pozván­ka.

Na co se divá­ci mohou těšit, na čem dal­ším teď pra­cu­je­te?

Herecké plá­ny žád­né nemám, uží­vám si vol­na.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Hořící keř - Autentická minisérie o normalizaci v Československu18. ledna 2024 Hořící keř - Autentická minisérie o normalizaci v Československu Polská režisérka Agnieszka Hollandová má k Praze jistě vřelý vztah, přibližně v době o které pojednává minisérie Hořící keř studovala na pražské FAMU, což v člověku jistě určité zážitky […] Posted in TV Recenze
  • Kryštof19. října 2021 Kryštof Kryštof mezi mnichy uprchl nejen pro víru k Bohu, ale i před konflikty s otcem a politickými poměry po únorovém puči. Vedle mnišského života je také jedním z posledních článků řetězu, […] Posted in Filmové recenze
  • Rafťáci - Mádl a Kotek balí holky na raftech.16. dubna 2021 Rafťáci - Mádl a Kotek balí holky na raftech. Možná Vám přijde divné, proč píšu o filmu, který tu už má napsanou slušnou recenzi, ale mám potřebu se pár slovy k němu také vyjádřit, tak mě prosím pochopte. :) Úvodní scéna dostane […] Posted in Retro filmové recenze
  • Božena - Seriál o nejslavnější české spisovatelce.25. ledna 2021 Božena - Seriál o nejslavnější české spisovatelce. Sedmnáctiletá Barbora (Anna Kameníková) je odbojná, dychtivá a svobodomyslná dívka. Raději čte, než peče. Navíc přitahuje zájem mužů. Rodiče už ji nezvládají, a tak se hledá ženich, který […] Posted in TV Recenze
  • Božena útočí na city14. ledna 2021 Božena útočí na city Čtyři lednové nedělní večery programu České televize patří minisérii „Božena“. Příběh inspirovaný životem spisovatelky národního obrození Boženy Němcové vzbuzuje emoce stejně, jako se to […] Posted in TV Recenze
  • Krajina ve stínu10. září 2020 Krajina ve stínu Krajina ve stínu je kronikou lidí a jedné malé vesnice v pohraničí vláčené dějinami třicátých, čtyřicátých a padesátých let minulého století. Hrdinové filmu čelí nacismu i komunismu, každý […] Posted in Filmové recenze
  • Padesátka - režisérský debut Vojtěcha Kotka2. března 2020 Padesátka - režisérský debut Vojtěcha Kotka Magická číslovka, která může způsobit parádní životní kotrmelce.  Jak jinak si vysvětlit fakt, že se scénárista Petr Kolečko nechal tímto číslem zlákat a napsal divadelní hru. A světe div […] Posted in Retro filmové recenze
  • Tmavomodrý svět - největší velkofilm Jana Švěráka7. května 2019 Tmavomodrý svět - největší velkofilm Jana Švěráka Ptám se sám sebe, zda-li to není nějaká náhoda, že jsem se v poslední době uchýlil k recenzování výhradně českých filmů. Kolikrát jsem dal v nedaleké minulosti přednost filmům s česky […] Posted in Retro filmové recenze
  • Toman – Recenze – 60%3. října 2018 Toman – Recenze – 60% Čtvrtý film v režijní filmografii Ondřeje Trojana (po snímcích Pějme píseň dokola, Želarya Občanský průkaz) se odehrává v letech 1945-1948 a věnuje se poněkud zapomenuté postavě […] Posted in Filmové recenze
  • Neviditelní (TV seriál)1. října 2018 Neviditelní (TV seriál) Vypadají jako my, mluví jako my, ale mají něco navíc – gen, který jim umožňuje dýchat vodu. Aniž to tušíme, žijí mezi námi. Vodní lidé. Není to pohádka – je to realita a čistá […] Posted in Galerie

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 4,28258 s | počet dotazů: 263 | paměť: 72419 KB. | 09.05.2024 - 13:52:52