V té smršti filmů co se na nás neustále valí z Ameriky, Británie, krimi seriálů z Německa, ale i poměrně úspěšných snímků z Ruska, Číny či Japonska se mi zdá že se zapomíná na ne až tak mainstreamové filmy z jiných krajin. Například ze Španělska... ano uhodli jste, film Tierra je Španělský 🙂 a má ho na svědomí výborný španělský režisér Julio Medem (možná jste viděli v televizi jeden z jeho posledních filmů Sex a Lucía).
Příběh hubiče snítek na polích španělského venkova se může zdát trochu nudný, ale věřte, není tomu tak. Hlavní hrdina Angel, je člověk s rozdvojenou osobností. Celý film sledujeme jak jednou převáhne jeho romantičtější část, podruhé ta divočejší. Snímek je i protkán rozhovory těchto dvou částí, kdy se každá chová trochu jinak. Každá má jiný názor na život, každá se zamiluje do jiné ženy (i ty jsou dost odlišné, typická představitelka matek a děvka). Jak se s tím Angel vyrovnává? A jak na to reagují ostatní? Podívejte se sami :-).
Nádherný film, který toho i po závěrečných titulkách hodně zanechá a jen tak neodezní. Sám jsem po prvním shlédnutí nevěděl na co jsem se to vlastě díval, ani příběh jsem pořádně nepochopil, ale věděl jsem, že jsem právě shlédl výjmečný snímek, na který bude stát za to se podívat znova. Pokud máte rádi neuchopitelné filmy, filmy s trochu mystickým nádechem a kouskem romatiky, je Tierra právě pro vás.
Info
Režie: Julio Medem
Rok uvedení: 1996
Originální název: Tierra
Země: Španělsko
Délka filmu: 125 min
Obsazení
Carmelo Gómez, Emma Suárez, Silke, Karra Elejalde, Txema Blasco, Nancho Novo, Ane Sánchez, Juan José Sánchez, Ricardo Amador, Pepe Viyuela, Vicente Haro, César Vea, Miguel Palenzuela
Ocenění
Cena Goya za nejoriginálnější hudbu pro Alberta Iglesiase (1997)
Cena Goya za nejlepší speciální efekty pro Reyese Abadese (1997)
Cena za nejlepší španělský film Prizes OLID of Valladolid (1996)
Speciální ocenění kritiků mezinárodního festivalu v Sao Paulo (1997)
Odkazy
*Odkaz na film jsem bohužel nenašel, pokud by se vám to povedlo, napište ho prosím v komentářích.
Nejnovější komentáře