Karel Vágner – hudební skladatel
Karel Vágner se narodil 22. března 1942 v Praze.
Absolvoval kontrabasové oddělení Státní konzervatoře. Hrál v několika skupinách jako Greenhorns, Sodoma gomora a Hroši Jana Spáleného. Díky Františku Živnému se dostal do orchestru Karla Duby.
Orchestr Karla Duby byla legendární kapela, která často jezdila na zahraniční turné. Vágner se s touto kapelou vydal 19. srpna 1968 na šňůru po Mongolsku a Sovětském svazu. O dva dny později (21. srpna 1968) kapelu vzali pořadatelé na výlet. Díky řidiči, který zazmatkoval, když na úzké cestě uviděl proti sobě jedoucí nákladní auto, autobus spadl ze srázu a převrátil se. Karel vypadl, spolu s klávesistou Ivem Moravusem, z autobusu oknem. Oba měli štěstí, jako jediní nehodu přežili. Karel měl rozbitou hlavu, potrhané ruce a dva uražené výrustky na páteři.
Krátce poté začal Karel spolupracovat s Evou Pilarovou a Hanou Zagorovou, se kterou spolupracuje dodnes.
Karla Vágnera si většina z nás spojí se Standou Hložkem a jejich písní Holky z naší školky. Právě tato písnička se stala nejprodávanějším singlem v československé historii a to téměř s milionem a půl prodaných nosičů.
Skladatel:
Babovřesky 1, 2, 3
Slunce, seno , erotika 1991
Slunce, seno a pár facek 1989
Všichni musí být v pyžamu 1984
Bota jménem Melichar 1983
Slunce, seno, jahody 1982
Trhák 1980
Rozhovor:
Karle, jaké byly pocity, když Vás Zdeněk Troška znovu po téměř třiceti letech znovu oslovil ke spolupráci k jeho filmu. Dělal jste i hudbu k trilogii Slunce, seno a některým dalším.
V první řadě bych chtěl říci, že mám Zdeňka Trošku rád. Mám ho rád v první řadě jako člověka, protože mu člověčina kouká z očí. Jako s režisérem si s ním rozumím stejně, neboť je taky muzikant a jsme spolu naladěni na podobnou notu.
Začal jsem s ním spolupracovat v době, kdy jsem pro něho na základě úspěchu písně Holky z naší školky, psal muziku do filmu Bota jménem Melichar.
Později mi zavolal a do telefonu mi popsal situaci, jak bába táhne vozík nádhernou letní jihočeskou krajinou a nadává na život. A abych na to vymyslel motiv….
Sedl jsem si k pianu a začal si pískat tu melodii, kterou si vždycky ráno pískávají lidé, kteří jdou do práce, když to předchozí večer viděli v televizi, nebo to mají jako zvonění v mobilu. A to je pro mě asi ta největší odměna. No ne, že bych ovšem podceňoval autorské poplatky…….
Filmová hudba Sluncí seno, znělky – to je hodně chytlavé. Jaká bude muzika k Babovřeskům?
Je určitě také chytlavá. Dobré znamení je to, že když muzikanti odcházejí ze studia, pískají si ji. Muzika k tomuto filmu mě baví, protože je to film v náladě Slunce, seno….
A diváci by se měli pobavit určitě taky.
Jak Vám běžně dlouho trvá, než uděláte hudbu k filmu, jsou to hodiny, dny, týdny?
Na to se nedá jednoznačně odpovědět. Je to doopravdy o tom, kdy přijde nápad. Kupříkladu Holky z naší školky mě napadly na tenise. Omluvil jsem se partnerovi, odešel do šatny a tam jsem si melodii poznamenal. Doma jsem jí potom za dvacet minut dodělal a odnesl jí vzápětí textaři Pavlu Žákovi s tím, aby dal do textu dívčí jména, čímž jsem měl na mysli maximálně tak čtyři. Neposlechl a dal jich tam třiadvacet. Zaplať Pán Bůh…….
Jak vy sám se těšíte do kina na pokračování komedie, která slibuje smích od začátku do konce?
Každá premiéra znamená takové divné šimrání okolo žaludku, s pocitem jak to asi dopadne, ale myslím, že tento Zdeňkův film se bude opět líbit a na premiéru se těším.
Navíc tam hrají báječní herci a úžasná atmosféra celého natáčení se navíc přenesla z placu do filmu.
Nejnovější komentáře