TOMÁŠ TRAPL
/role farář Zbigniew Krapuščinski/
Vystudoval operní zpěv (Konzervatoř v Praze, HAMU).
Svou uměleckou dráhu začal roku 1986 s jazzovým vokálním souborem Dobrý večer Quintet, s art-rockovou kapelou Beatover a se „šramlem“ Pražský pouťový orchestr.
Deset let účinkoval v divadle SEMAFOR v muzikálech Jiřího Suchého např. Výhybka, Kytice, Nižnij Novgorod aj.
Jako člen mezinárodní společnosti Artists for Prague ztvárnil v angličtině hlavní role v muzikálech The Fantasticks (Matt), Pippin (Pippin), A Christmas Carol aj.
Od roku 1992 vystupuje v pražských muzikálech: Les Misérables (Enjolras), Pěna dní (Chick), Klaun (Junior), Jesus Christ Superstar (Jidáš), Benzín a mejkap (Jim), Dracula (Kněz nebo Šašek-sluha-profesor), Hamlet (hrobník), Krysař (Osud), Kleopatra (Ptolemaios nebo Octavian), Galileo (otec Inchofer), Tři mušketýři (kardinál Richelieu), Tajemství (Martin), Miss Saigon (John), Angelika (Desgrez), Golem (Mordechaj), Carmen (Zuniga), Mona Lisa (Soderini), Tajemství Zlatého Draka (Merkurius), Baron Prášil (Wilcox), Je třeba zabít Davida (Mistr/Satan/Terorista/Ceasar), Kat Mydlář (Adam/Ferdinand Vaňura), Quasimodo (Quasimodo), Hamlet (principál/hrobník), Klíč králů (Strig), Mam´zelle Nitouche (Loriot), Casanova (Bednář), Nezemřela jsem (otec),...
Daboval mnoho postav ve většině kreslených seriálů Walta Disneyho: Lví král I., II. III. (Timon), Pocahontas, Alenka v říši divů, Zvoník u Matky Boží I., II. (Quasimodo), Goofy na výletě (Goofy), Labutí princezna (princ), Princ egyptský (Mojžíš), Medvídek Pú (Tygr), Popelka, Timon & Pumba, Příšerky s.r.o. (Mike Wasowski) aj.
V letech 1996 - 2006 byl frontmanem rockové skupiny DOLMEN.
V letech 2007-2009 hostoval v Národním divadle v jazzové opeře Dobře placená procházka (Suchý/Šlitr) , kterou režíroval Miloš Forman.
Od roku 1998 působí také jako pedagog na hereckém oddělení Konzervatoře v Praze, kde učí interpretaci a zpěv a kde též vyprodukoval absolventská představení Dobře placená procházka, Kancelář, Výprodej, Kytice, na kterých se i autorsky podílel. Hudebně se též podílel na dalších představeních (Muž sedmi sester, Léto a dým, Oidipus Rex, Žádná - celá - nekonečno, Malované na skle, Roztomilý člověk, Baron ve větvích, Nebezpečné vztahy).
Od roku 2012 učí jako externista i na pražské DAMU.
V roce 2009 se zúčastnil televizní soutěže DUETY, KDYŽ HVĚZDY ZPÍVAJÍ, kde v tandemu s herečkou Janou Bouškovou vybojovali bronzovou pozici.
Rozhovor
Tomáše Trapla není třeba dlouho představovat. Hrál a hraje v mnoha muzikálech, věnuje se hudbě, ale letos si střihl roli nerudného faráře Zbigniewa Krapuščinckeho v komedii Zdeňka Trošky – BABOVŘESKY 3. Na co se mohou diváci v lednu, až film přijde do kin, těšit a jak se mu natáčelo?
Tomáši, co Vám běželo hlavou, když jste od Zdeňka Trošky dostal nabídku na roli polského faráře do komedie Babovřesky 3.
No, že se asi spletl. Myslel jsem si, že původně chtěl zavolat nějakýho herce a ne mě, kterej točí před kamerou velice sporadicky. Protože když začal mluvit o tom, že budu mluvit českou polštinou střiženou ostravským nářečím, a že budu trochu asketickej fanatik a ještě k tomu mít fóbii z pavouků, tak mě málem omejvali. Říkal, že jsem byl výbornej hrobník v muzikálu Hamlet, kterej režíroval, a že tedy musím zvládnout i faráře. A že mám hudební sluch, takže to zvládnu. Tak jsem si řekl, že když mě volá rovnou rejža osobně, a navíc je to bez konkurzu, tak do toho jdu.
Jak se Vám se Zdeňkem a jeho štábem točilo?
Já si nemůžu stěžovat. Oni všichni herci okolo říkali, že je strašně hodnej, že na herce neřve atd. No tak neřval ani na mně. Panovala pohoda, klídek a přitom se vždycky stihlo to, co mělo.
Jak se Vám líbilo v lokacích, kde Babovřesky 3 vznikaly?
Tak já jižní Čechy miluju. Jezdili jsme tam na prázdniny, když jsem byl malej. Je to tam nádherný. Ale překvapilo mě, kolik chalup je ještě neopravených a komunismem stále zdevastovaných. Na jedný návsi vidíte vedle sebe opravenou chalupu i napůl zříceninu. Peníze prostě chybí všude…
Co Vaše role, jak se Vám líbí?
Líbí! Faráře mám docela okoukaný z dětství. Ale trochu mě ho bylo líto. Ten farář to myslel určitě upřímně, jen chudák nevěděl, do jaký jámy lvový se dostal. Tak snad to tak i vyzní. Jinak by mě mrzelo, kdyby si ho divák pamatoval jen jako komickou figurku, která když například „hledá“ tak vlastně „šuká“…/smích/
V muzikálu Adam a Eva ztvárňujete „čtyřprocentního“ růžového anděla, tady nerudného polského faráře, trochu rozpor, ne?
Proč rozpor? A proč vlastně ne? Pro herce jsou rozporuplné role a tzv. „široký záběr“ pravým požehnáním. Hrát rozmanité povahy a vlastnosti je výzva a já jsem za to rád, že se nenudím.
Těšíte se na premiéru, na ohlasy přátel, kolegů, fanoušků?
Abych se přiznal, spíš se bojím. Vlastně vůbec nevím, co z toho vyleze, takže tak. Ale přátele žádný nemám, kolegové jsou „závistivá mycí linka“ a fanouškové mě milují, takže, i když to bude blbý, tak se jim to stejně bude líbit… To byl samozřejmě humor.
Co Vás kromě filmu teď zaměstnává?
Vrací se Kleopatra, protože do ní vstupuje Dan Hůlka jako Cézar. Začíná mi škola, kde jsem už šestnáctým rokem a pomalu se taky rozjíždí zkoušení na nový muzikál Mamma Mia.
René Kekely
Nejnovější komentáře