Vývojáři z norského studia Red Thread Games se toho nebáli. Nestává se totiž příliš často, že by se v průběhu vývoje a postupného vydávání hry po epizodách měnil herní engine. Vývojáři se však pro tuto změnu rozhodli a předělali hru Dreamfall Chapters z původního enginu Unity 4.6 na Unity 5.2, a výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Nejen že hra vypadá mnohem lépe, ale také běží plynuleji a není tak hardwarově náročná. Právě vysoké HW nároky byly jedním z důvodů, proč se vývojáři k tomuto kroku odhodlali. Hra dřív i na výkonných sestavách nezvládala udržovat framerate na vysokých hodnotách, což se právě díky změně enginu konečně vyřešilo.
Rozhodnutí předělat hru na Unity 5 padlo v červnu loňského roku, přičemž důvodů bylo více než jen udělat hru hezčí. Se starým enginem Unity 4 totiž vývojáři doslova zápasili, jelikož jim dělal velké problémy hlavně při vývoji verze pro PlayStation 4. Celý tento proces zabral čtyři měsíce práce, kdy tomu několik vývojářů věnovalo většinu svého času a zbylé pracovní povinnosti pak doháněli v přesčasech. Ragnar Tørnquist na svém blogu odhaduje, že změna enginu studio vyšla zhruba na 150 000 dolarů, což je pro malou firmu jako je Red Thread Games astronomicky velká částka a kdyby se vyšplhala ještě výše, studio by stálo na pokraji bankrotu. Změna herního enginu trvala déle, než se původně čekalo, a to hlavně kvůli bugům, přepisování všech shaderů a skriptů, kompletnímu předělání systému nasvícení a kvůli spoustě dalších věcí.
Na výsledek je však Ragnar Tørnquist po právu hrdý. Nejen že hra lépe vypadá, lépe se i hýbe. Hráči by prý měli pocítit okamžité zlepšení výkonu a sami vývojáři jsou nyní v lepší pozici pro následný port hry pro PlayStation 4 a další platformy. Společně s novou verzí také přišla i 64 bitová verze pro 64 bitový operační systém Windows. Hráči s tímto systémem a s více jak třemi gigabity paměti zažijí méně pádů hry a lepší framerate. Změn se dočkala i samotná hra, je zde například nový systém upozornění, určený pro důležité volby a jejich následky nebo na nástroj pro hlášení bugů.
Zdroje: medium.com, redthreadgames.com
Nejnovější komentáře