Kritiky.cz > Filmy > Filmové premiéry > Filmové premiéry v měsící září

Filmové premiéry v měsící září

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Co nám ten­to měsic při­ná­ší, nové­ho Spielberga, nové­ho Willa Smithe, Shyamalana a mno­ho dal­ších kva­lit­ních i nekva­lit­ních fil­mů.

02. 09. 04 Já, robot
V neda­le­ké budouc­nos­ti, na Zemi v roce 2035, kdy robo­ti tvo­ří spo­leh­li­vou a nedíl­nou sou­část kaž­do­den­ní­ho živo­ta, je detek­tiv John Spooner (Will Smith) pově­řen vyšet­ře­ním záhad­né smr­ti Dr. Alfreda Lanninga (James Cromwell), kte­rý byl duchov­ním otcem umě­lých bytos­tí a zfor­mu­lo­val tři záko­ny robo­ti­ky, pod­le nichž robot nesmí za žád­ných okol­nos­tí ublí­žit člo­vě­ku. Na mís­tě činu detek­tiv nalé­zá robo­ta Sonnyho. Spáchal vědec sebe­vraž­du, nebo ho ten­to robot zavraž­dil? To by nejen zna­me­na­lo zásad­ní poru­še­ní výše zmí­ně­ných záko­nů, ale i obrov­skou hroz­bu pro lid­stvo. Co by pak zabrá­ni­lo robo­tům pře­vzít kon­t­ro­lu nad spo­leč­nos­tí, když je lid­stvo na jejich exis­ten­ci závis­lé? Nebo že by už tato revo­lu­ce v tichos­ti pro­běh­la?

Filmová budouc­nost roku 2035 hoj­ně vyu­ží­vá pro­pra­co­va­ných vizu­ál­ních efek­tů, doko­na­lej­ších než všech­ny, kte­ré jsme dopo­sud moh­li ve fil­mu vidět. Supervizor vizu­ál­ních efek­tů, nosi­tel Oscara John Nelson („Gladiátor“) stvo­řil pod­le návrhů Patricka Tatopulose svět obý­va­ný robo­ty něko­li­ka gene­ra­cí, z nichž ti nej­mo­der­něj­ší se vel­mi podo­ba­jí lid­ským bytos­tem. Tyto bytos­ti se pohy­bu­jí ve svě­tě, v němž auto­mo­bi­ly jez­dí samy a auto­ma­ti­zo­va­né jsou tře­ba i obslu­hy na baru. Chicago roku 2035, v němž se film ode­hrá­vá, ale přes­to stá­le při­po­mí­ná svět, jak by za tři­cet let mohl reál­ně vypa­dat. Nejedná se již o fan­tasma­go­ric­ké vidi­ny vzdá­le­né budouc­nos­ti, ale o titul­ky vědec­kých pří­loh dneš­ních novin. Technologické vymo­že­nos­ti ve fil­mu JÁ, ROBOT jsou sice fan­tas­tic­ké, ale záro­veň při­ja­tel­né.

„Líbilo se mi, že robo­ti ani tech­no­lo­gie nejsou samy o sobě pova­žo­vá­ny za pro­blém,“ říká Smith. „Potíže před­sta­vu­jí pře­de­vším limi­ty lid­ské logi­ky. V zása­dě jsme si sami nej­vět­ší­mi nepřá­te­li.“

Všechna auta ve fil­mu JÁ, ROBOT navrh­la a zkon­stru­o­va­la výhrad­ně pro pou­ži­tí v tom­to fil­mu němec­ká auto­mo­bil­ka Audi, a to včet­ně „hrdin­né­ho“ auto­mo­bi­lu Willa Smithe.

„Film se Asimovovým dílem pou­ze inspi­ro­val, není to doslov­ný pře­klad,“ říká Alex Proyas. Pokusili jsme se zacho­vat ducha toho, co vytvo­řil a fil­mař­sky oži­vit jeho svět, ale samo­zřej­mě jsme vyu­ži­li znač­nou dáv­ku licen­ce, abychom vytvo­ři­li vlast­ní ori­gi­nál­ní pří­běh

02. 09. 04 U nás na far­mě
Když hra­bi­vý ban­di­ta Alameda Slim začne spřá­dat plá­ny, jak se zmoc­nit mléč­né far­my „Kousek nebes“, tři odhod­la­né krá­vy spo­jí své síly s koněm Buckem a celou plejá­dou dal­ších zví­ře­cích oby­va­tel stat­ku, aby spo­leč­ný­mi sila­mi doká­za­li svůj domov zachrá­nit. Ve spo­lu­prá­ci s tajem­ným lov­cem lidí Ricem se vydá­va­jí na ces­tu skr­ze nehos­tin­nou západ­ní kra­ji­nu, během kte­ré musí pře­ko­nat všech­ny padou­chy i nástra­hy divo­či­ny a pola­pit zákeř­né­ho Slima, na jehož hla­vu byla vypsá­na vel­ká odmě­na.

02. 09. 04 Knoflíková vál­ka
Každý rok vedou pro­ti sobě vál­ku Lovreňáci a Velraňáci. Děti ze dvou zne­přá­te­le­ných ves­ni­ček si vytvo­ři­ly svůj vlast­ní svět se svý­mi pra­vi­dly. Jejich váleč­ný­mi tro­fe­je­mi se stá­va­jí růz­né před­mě­ty jako uře­za­né knof­lí­ky, šle a pás­ky. Každého zajat­ce čeka­jí přís­né tres­ty a výprasky rodi­čů. Slavný dět­ský sní­mek měl neu­vě­ři­tel­ný komerč­ní úspěch, bez­po­chy­by i pro své vyzně­ní - podo­ben­ství o před­sud­cích a nevra­ži­vos­ti v zkost­na­tě­lém svě­tě dospě­lých. Rytmus děje je rych­lý, repli­ky jsou tref­né a vůbec poje­tí je zábav­né, svě­ží a plné spon­tán­nos­ti. Dětští her­ci podá­va­jí neu­vě­ři­tel­ně při­ro­ze­né výko­ny, což už není pří­pad dospě­lých her­ců. Kupodivu našli se tací kri­ti­ci, kte­ří sním­ku vyčí­ta­li jeho odpu­di­vost a nemo­rál­nost. Za ten­to svůj debut dostal reži­sér pres­tiž­ní cenu Jeana Viga, ale stej­ně žád­ný fran­couz­ský dis­tri­bu­tor neměl odva­hu se fil­mu ujmout a nako­nec se ho uja­li Američané. V tele­vi­zi byl uve­den až roku 1982, kdy už ho vidě­lo jen ve Francii 10 mili­o­nů lidí a ti se pře­ce nemo­hou mýlit, pokud se jim tako­vý obraz dět­ství líbí.

09. 09. 04 Terminál
Držitelé Oscara Tom Hanks (Philadelphia, Forrest Gump) a Catherine Zeta-Jones (Chicago) hra­jí ve fil­mu Terminál pod režij­ním vede­ním drži­te­le Oscara_ Stevena Spielberga (Schindlerův seznam, Zachraňte vojí­na Ryana).

Terminál vyprá­ví pří­běh Viktora Navorského (Tom Hanks), kte­rý při­jíž­dí do New Yorku a netu­ší, že během dlou­hé­ho letu pro­bě­hl v jeho zemi vojen­ský pře­vrat. Nesmí vstou­pit na úze­mí USA. Bezprizorní, s pasem nee­xis­tu­jí­cí země, musí Viktor Navorski strá­vit něja­kou dobu v tran­zit­ní čás­ti Kennedyho letiš­tě a čekat, až v jeho zemi skon­čí občan­ská vál­ka.

Týdny a měsí­ce jsou čím dál tím del­ší. Viktor poma­lu obje­vu­je laby­rint ter­mi­ná­lu - zhuš­tě­ný svět plný absur­dit, vel­ko­ry­sos­ti, cti­žá­dosti, zába­vy, spo­le­čen­ské­ho posta­ve­ní, ale i roman­ti­ky, kte­rou pozná s pře­krás­nou letuš­kou Amelií (Catherine Zeta-Jones). Pro Viktora však ješ­tě neskon­či­lo uví­tá­ní letišt­ním úřed­ní­kem Frankem Dixonem, kte­rý ho bere jako poru­chu v byro­kra­tic­kém sys­té­mu, jako pro­blém, kte­rý nemů­že vyře­šit a kte­ré­ho se zou­fa­le sna­ží zba­vit.

Terminál byl nato­čen v pro­duk­ci Waltera F. Parkese (Chyť mě, když to doká­žeš), Laurie
MacDonalda (Kruh) a Stevena Spielberga. Významnou roli také obsa­dil drži­tel Emmy Stanley Tucci (Road to Perdition) jako letišt­ní úřed­ník Frank Dixon.

09. 09. 04 Hellboy
Hellboy (Ron Perlman) byl během dru­hé svě­to­vé vál­ky při­vo­lán na Zemi šíle­ným Grigori Rasputinem (Karel Roden), aby se stal pos­lem apo­ka­ly­psy. Ze spá­rů nebez­peč­né­ho zlo­čin­ce jej však zachrá­nil zakla­da­tel taj­né­ho Úřadu pro výzkum para­nor­mál­ních jevů (Ú.V.P.J.) pro­fe­sor Broom (John Hurt), kte­rý jej poté vycho­val jako své­ho vlast­ní­ho syna a pomohl mu roz­vi­nout jeho výji­meč­né schop­nos­ti. Hellboy se navzdo­ry své­mu tem­né­mu půvo­du zařa­dil k bojov­ní­kům na stra­ně dob­ra.
V Ú.V.P.J. se Hellboy stal sou­čás­tí zvlášt­ní rodi­ny, do níž kro­mě něj a Brooma pat­ří také tele­pa­tic­ký „moř­ský muž“ Abe Sapien (Doug Jones) a půvab­ná Liz Sherman (Selma Blair), kte­rá dis­po­nu­je schop­nos­tí pyro­ki­ne­ze. Všichni dohro­ma­dy tvo­ří hlav­ní obran­nou linii před Rasputinem, kte­rý chce zís­kat Hellboye zpět do své moci a vyu­žít jeho sil, aby mohl roz­pou­tat armaged­don.

09. 09. 04 Princ a já
Paige Morganová měla svůj život pev­ně naplá­no­va­ný a byla nezlomně pře­svěd­če­na o tom, že nee­xis­tu­je nic, co by jí moh­lo zabrá­nit vystu­do­vat medi­cí­nu a stát se dok­tor­kou. Pak ale potka­la Eddieho, mla­dé­ho sym­pa­tic­ké­ho podi­ví­na z Evropy. Zamilovali se. Ano. A už to vypa­da­lo, že vel­ké­mu štěs­tí nic nebrání….Jenže….Eddie nebyl jen tak leda­ja­ký stu­dent, ale Edvard Valdemar Dangaard, dán­ský princ a jedi­ný dědic trů­nu. Jeho otec leží na smr­tel­né poste­li, tak­že Eddie musí zane­chat rebel­ské­ho pofla­ko­vá­ní v Americe a vrá­tit se domů na koru­no­va­ci… Bez Paige ovšem odjet nechce a tak šoko­va­ná Paige odlé­tá do vzdá­le­né země, aby se sta­la krá­lov­nou. Dokáže to vůbec ? Film se natá­čel i v Česku (pře­de­vším inte­ri­é­ry palá­ců) a malou rolí se v něm může pochlu­bit např. model­ka Andrea Verešová…

09. 09. 04 Brouk
Ve zná­mém čes­kém muzi­ká­lu TRHÁK zazně­la památ­ná slo­va: „Nech brou­ka žít!“ Malý chla­pec na před­měs­tí Los Angeles ale ten­to čes­ký film urči­tě nevi­děl, a tak není divu, že si s gustem jed­no­ho rozšlápnul!

Americká nezá­vis­lá kome­die BROUK vyprá­ví o tom, jak může smrt oby­čej­né­ho hmy­zu ovliv­nit chod svě­ta. Všední situ­a­ce doká­že odstar­to­vat řetě­zo­vou reak­ci, kte­rá změ­ní osu­dy všech postav této bizar­ní kome­die.
Například: man­žel­ka v reak­ci na rozzlo­be­né­ho muže vyho­dí upe­če­né kuře z okna čin­žá­ku pří­mo do popel­ni­ce, kde ho najde děv­če se zou­fa­lou chu­tí po kuře­cím masíč­ku, kte­rá prá­vě ode­šla s prázd­nou z čín­ské­ho bis­tra, jehož zou­fa­le čis­tot­ný maji­tel pro­ná­sle­do­va­ný hygi­e­ni­ky nako­nec neče­ka­ně skon­čí v nemoc­ni­ci…
Zkrátka všech­ny činy mají své důsled­ky! V tom­to neko­neč­ném kolo­to­či jeden gag stří­dá dru­hý v sou­ko­lí rych­le se mění­cích situ­a­cí roz­ví­je­ných pod­le taran­ti­nov­ské­ho klí­če. Film byl s vel­kým divác­kým ohla­sem uve­den na MFF Karlovy Vary 2003 v sek­ci Fórum nezá­vis­lých.
Režiséři Matt Manfredi a Phil Hay začí­na­li jako sce­náris­ti holly­wo­od­ských vel­ko­fil­mů. Po-depsali se pod fil­my jako TUXEDO s Jackie Chanem nebo ŠÍLENÁ/KRÁSNÝ. Tyhle komerč-ní bijá­ky jim zřej­mě vydě­la­ly dost na to, aby si sami nato­či­li nezá­vis­lý fil­me­ček zce­la pod­le svých před­stav. A že se jim to poved­lo, o tom svěd­čí mimo jiné řada fil­mo­vých oce­ně­ní:

Cena divá­ků, Santa Barbara, 2002.
Cena za nej­lep­ší film, New Orleans, 2002.
Cena za nej­lep­ší film (vol­ba kri­ti­ků), Mar del Plata, Argentina 2003.
Cena za nej­lep­ší scé­nář, Fantasporto, Portugalsko 2003

11. 09. 04 Fahrenheit 9/11
FAHRENHEIT 9/11 je nový film kon­tro­verz­ní­ho doku­men­ta­ris­ty Michaela Moorea, drži­te­le Oscara za Bowling For Columbine, doku­men­tár­ní sní­mek o kul­tu střel­ných zbra­ní v ame­ric­ké spo­leč­nos­ti. Ve Fahrenheitovi 9/11 se Moore pokou­ší zob­ra­zit nála­dy mezi oby­va­te­li seve­ro­a­me­ric­ké­ho kon­ti­nen­tu po úto­cích z 11. září 2001 a záro­veň změ­nu v poli­tic­ko­e­ko­no­mic­kém roz­lo­že­ní sil ve Spojených stá­tech.

V tom­to pro­vo­ka­tiv­ním doku­men­tu vyprá­ví Moore pří­běh, kte­rý se zatím nikdo neod­vá­žil zpra­co­vat. Na pal­či­vé otáz­ky „Proč došlo k úto­kům z 11. září?“ a „Proč Spojené stá­ty boju­jí v Iráku?“, nachá­zí čas­to nezvyk­lé, pal­či­vé a pře­de­vším sub­jek­tiv­ní odpo­vě­di.

FAHRENHEIT 9/11 je mimo­řád­ně sil­ný film, v němž Moore vyu­ží­vá svůj mimo­řád­ný smy­sl pro humor a jedi­neč­ný pře­svěd­čo­va­cí styl k tomu, aby divá­kům posky­tl neotře­lý vhled do zahra­nič­ní poli­ti­ky kabi­ne­tu ame­ric­ké­ho pre­zi­den­ta George Bushe.

FAHRENHEIT 9/11 je fil­mem, kte­rý musel být nato­čen, a fil­mem, kte­rý mohl nato­čit prá­vě jen Michael Moore.

„Fahrenheit je jako komen­tář v novi­nách. Je to můj názor na Bushovu admi­nis­tra­ti­vu, ne pokus o fair a vyvá­že­nou žur­na­lis­ti­ku,“ říká Moore.

„Úžasné! Zatím nej­lep­ší film Michaela Moorea, sil­ná a váš­ni­vá pre­zen­ta­ce vyhra­ně­né­ho patri­o­tis­mu.“
New York Times.

FAHRENHEIT 9/11 zís­kal na letoš­ním Mezinárodním fil­mo­vém fes­ti­va­lu v Cannes Zlatou pal­mu.

16. 09. 04 Sexbomba od ved­le
Osmnáctiletý Matthew Kidman ( Emile Hirsch) je nor­mál­ní mla­dík, kte­rý dopo­sud pořád­ně nežil. Pak se ale zami­lo­val do své nové sou­sed­ky, krás­né a zdán­li­vě nevin­né Danielle (Elisha Cuthbertová). Když Matthew zjis­tí, že per­fekt­ní „sex­bom­ba od ved­le“ je někdej­ší por­nohvězda, jeho křeh­ká exis­ten­ce se otře­se v zákla­dech. Nakonec ale prá­vě Danielle pomů­že Matthewovi vystou­pit z jeho uli­ty a odha­lit sta­rou prav­du, že kvů­li člo­vě­ku, kte­ré­ho milu­je­te, někdy musí­te ris­ko­vat úpl­ně všech­no.

Režisér Luke Greenfield chtěl na plát­ně před­vést výbuš­nou směs humo­ru, lás­ky a napě­tí, při­tom ale nechtěl sklouz­nout k divo­ké a povrch­ní kome­dii pro nác­ti­le­té. „Rád zkou­mám ty odvá­za­něj­ší strán­ky živo­ta, a film jsem si před­sta­vo­val jako pří­běh o tuc­to­vém mla­dí­ko­vi, kte­rý se zčis­ta­jas­na oci­tl v divo­ké a nebez­peč­né situ­a­ci, kte­rou musí neod­klad­ně řešit,“ říká.“ Film měl být v prv­ní řadě zába­vou, záro­veň jsem ale chtěl, aby byl upřím­ný, břit­ký a tro­chu děsi­vý.“

Herečka Elisha Cuthbertová, kte­rá hra­je v úspěš­ném seri­á­lu 24 dce­ru agen­ta Jacka Bauera, byla jed­ním z čle­nů herec­ké sesta­vy fil­mu, pro něž se kon­kurs stal spíš jen for­ma­li­tou. „S napros­tou samo­zřej­mos­tí Vás pře­svěd­čí, že Danielle je dív­ka, kte­rou bys­te jed­nou v živo­tě chtě­li potkat. Dívka, kte­rá jde neu­stá­le o krok napřed, kvů­li kte­ré pro­ve­de­te to, co bys­te nor­mál­ně nikdy nedě­la­li - a za kte­rou bys­te šli svě­ta kraj,“ roz­plý­vá se nad Elishou reži­sér Greenfield.

„Scénář byl svým způ­so­bem šoku­jí­cí,“ tvr­dí před­sta­vi­tel hlav­ní muž­ské role Emile Hirsch. „Je chyt­rý, poměr­ně ost­rý a čás­teč­ně se ode­hrá­vá ve svě­tě por­no­gra­fie. Ale při jeho čte­ní jsem se hod­ně smál.

SEXBOMBA OD VEDLE je kome­die o stře­tu pro­ti­chůd­ných svě­tů, názo­rů a odliš­ných život­ních zku­še­nos­tí. O chlap­ci s budouc­nos­tí a o dív­ce s minu­los­tí. O mla­dí­ko­vi, kte­rý při­jde o svou nevin­nost, a dív­ce, kte­rá se pokou­ší ji zno­vu zís­kat

16. 09. 04 * H O R E M P Á D E M
Dvěma pře­va­dě­čům uprch­lí­ků (Zdeněk Suchý, Jan Budař) zůsta­ne po akci ve voze dvou­mě­síč­ní dítě. Zapomenutého indic­ké­ho chla­peč­ka pro­da­jí bezdět­né Milušce (Nataša Burger), kte­rá tou­ží po dítě­ti. Její man­žel František (Jiří Macháček) je ovšem fot­ba­lo­vý hoo­li­gan a rasis­ta…

Čtyřicetiletá Hana (Ingrid Timková) pra­cu­je v porad­ně pro uprch­lí­ky. Její o mno­ho let star­ší part­ner Otakar (Jan Tříska) zko­la­bu­je při před­náš­ce na uni­ver­zi­tě. Jejich osm­nác­ti­le­tá dce­ra Lenka (Kristýna Boková-Lišková) se omy­lem dozví, že Otakar se nikdy neroz­ve­dl se svo­jí prv­ní ženou Věrou (Emília Vášáryová), s níž má syna Martina (Petr Forman)…

Příběhy se ode­hrá­va­jí pře­váž­ně v kuli­sách sou­čas­né Prahy.

23. 09. 04 Muž v ohni
Mexické pod­svě­tí se zača­lo bavit novým spor­tem - úno­sy pro pení­ze. Mezi majet­ný­mi oby­va­te­li, zejmé­na těmi, kte­ří mají děti, se šíří panic­ký strach. Řada z nich pro své potom­ky nají­má osob­ní ochran­ku. Do toho­to svě­ta vstu­pu­je John Creasy (DENZEL WASHINGTON), býva­lý taj­ný agent a zabi­ják, kte­rý už v pod­sta­tě rezig­no­val na život. Jeho pří­tel Rayburn (CHRISTOPHER WALKEN)ho ve sna­ze vytrh­nout z letar­gie při­ve­de do Mexika City a doho­dí mu prá­ci těles­né­ho stráž­ce deví­ti­le­té Pity Ramosové (DAKOTA FANNINGová) . Creasy sice o prá­ci ochran­ky nemá zájem, a už vůbec ne o ochra­nu malé­ho děv­čát­ka, ale vědo­mí, že nemá na prá­ci nic lep­ší­ho, ho při­mě­je ten­to úkol při­jmout. Předčasně vyspě­lou dív­ku a její dotěr­né otáz­ky týka­jí­cí se jeho živo­ta sice zpo­čát­ku těž­ce sná­ší, ale ona poma­lu pro­ni­ká do jeho zdán­li­vě nepří­stup­né­ho nit­ra. Vzájemné pou­to a Creasyho nově nale­ze­ný smy­sl živo­ta se zhrou­tí v oka­mži­ku, kdy je Pita une­se­na. Přestože je v prů­bě­hu úno­su těž­ce raněn, stá­vá se Creasy „mužem v ohni“. Přísahá, že zabi­je kaž­dé­ho, kdo se do toho­to úno­su namo­čil. A nikdo ho neza­sta­ví.

Režisérovi Tonymu Scottovi a pro­dukč­ní spo­leč­nos­ti Regency Enterprises trva­lo 20 let, než pře­nes­la ten­to pro­jekt na fil­mo­vé plát­no. Majitel a zakla­da­tel spo­leč­nos­ti Regency Arnon Milchan kou­pil fil­mo­vá prá­va k romá­nu A. J. Quinnella Muž v ohni v roce 1980, ale žád­ný ze scé­ná­řů se nedo­stal až k rea­li­za­ci. K ní došlo až díky spo­lu­prá­ci se sce­náris­tou Brianem Helgelandem (2x nomi­no­va­ný na Oscara - L. A.přísně taj­né, Tajemná řeka), kte­rý napsal zbru­su nový scé­nář. V roce 2003 Tony Scott, se kte­rým Foster spo­lu­pra­co­val na fil­mu Krvavý pří­liv, při­slí­bil režii, a to téměř dva­cet let poté, co se s tím­to pro­jek­tem setkal popr­vé.

Scott říká, že Helgelandův pří­nos fil­mu je nedo­ce­ni­tel­ný. „Brian vytvo­řil dva pří­běhy,“ říká reži­sér. „První pří­běh, prv­ní polo­vi­na fil­mu, je o člo­vě­ku, kte­rý nachá­zí ces­tu zpát­ky k živo­tu, pro­střed­nic­tvím dítě­te. Druhý pří­běh je o jeho tou­ze se pomstít. Helgeland při­rov­ná­vá MUŽE V OHNI ke „Krásce a zví­ře­ti.“ „Pita ví, že v Creasyho nit­ru bije srd­ce, i když on neví, že ho tam má,“ říká. „Když se mu pro­bu­dí k živo­tu, zce­la ho vyu­ži­je k tomu, aby se pomstil.“

Roli „muže v ohni“ při­jal dvoj­ná­sob­ný nosi­tel Oscara Denzel Washington. Scott říká:“ Mám rád Denzelovu posed­lost a jeho vnitř­ní tem­no­tu.“ „Denzel má v sobě zají­ma­vou drs­nost. Ví, kdy ji efek­tiv­ně pou­žít.“ „Creasy se utá­pěl v alko­ho­lu, ztra­til smy­sl živo­ta a nemohl se vyrov­nat s tím, co dělal jako taj­ný agent - zabi­ják,“ říká Washington. „Creasy je ztra­ce­ná duše, kte­rá už neu­mí milo­vat a pro­střed­nic­tvím hol­čič­ky najde sám sebe a pro­bu­dí svou duši a začne zno­vu žít.“

23. 09. 04 Lásko moje, kde jsi?
Marie-Dominique (Sophie Marceau – Belphegor: Fantom Louvru, Studentka) má za man­že­la nepří­jem­né­ho a sebestřed­né­ho Bertranda (Vincent Perez – Fanfán Tulipán, Vrána: Město andě­lů). Bertrand pra­cu­je ve vel­ké mezi­ná­rod­ní sta­veb­ní fir­mě a postu­pem času začí­ná stá­le více svo­jí ženu opo­mí­jet. Marie-Dominique tím záko­ni­tě začí­ná být otrá­ve­ná a najde si milen­ce…

23. 09. 04 Catwoman
Patience Philips (Halle Berry) pra­cu­je jako desig­nér­ka u kos­me­tic­ké fir­my Hedare, vel­ké­ho impé­ria, kte­ré prá­vě vyví­jí revo­luč­ní pro­stře­dek pro­ti stár­nu­tí. Za tako­vým zázra­kem samo­zřej­mě sto­jí něco víc, ale než stih­ne Patience vykři­čet do svě­ta infor­ma­ce o spik­nu­tí, kte­ré odha­li­la, něco se sta­ne (pokou­še ji Sharon Stone?) a Patience se mění v Catwoman - super­hr­din­ku s mršt­nos­tí, silou a instink­ty koč­ky (asi mys­lí šel­my obec­ně, nebo nikdy nevi­dě­li babič­či­nu koč­ku ;). Na zába­vu je zadě­lá­no, pro­to­že i když Patience byla styd­li­vá cit­liv­ka, v late­xo­vém kos­tý­mu je z ní pěk­ná dra­či­ce, někdy hod­ná, někdy zlá, vět­ši­nou však šíle­ná (to byl jenom rým, omluv­te mé sklo­ny). Když už jsme u kos­tý­mu, pokud se pla­ho­čí­te inter­ne­tem aktiv­ně, zřej­mě víte, že prá­vě díky němu dává vět­ši­na fanouš­ků tomu­to fil­mu pra­ma­lé šan­ce na úspěch, Halle Berry v něm vypa­dá jako stvů­ra z S/M saló­nu a věř­te, že v pohy­bu to není o moc lep­ší.

30. 09. 04 Holky to chtěj taky 2
Orgasmus mají úspěš­ně za sebou, ale Inken (Diana Amft), Lucy (Jasmin Gerat) a Lena (Karoline Herfurth) přes­to zaží­va­jí těž­ké časy. Rodiče jim děla­jí typic­ky rodi­čov­ské pro­blémy a výše kapes­né­ho zda­le­ka neod­po­ví­dá želez­né dis­ci­plí­ně při kon­t­ro­le pozd­ních pří­cho­dů. Nezbývá než se posta­vit na vlast­ní nohy, což se v pří­pa­dě stu­den­tek snad­no naplá­nu­je, ale špat­ně rea­li­zu­je. Kde sehnat pení­ze na sluš­né byd­le­ní?
Všechny tři kama­rád­ky dosta­ly do vín­ku krás­ný vzhled a odva­hu, a tak potře­bu­jí jenom najít ty správ­né „obě­ti“ s vel­ký­mi byty. Zdá se však, že hvězdy jim ten­to­krát nejsou naklo­ně­ny. Lucy a Lena se zami­lu­jí do klu­ků, kte­ří nejsou těmi, za kte­ré se vydá­va­jí. A Inken hra­je domi­nu sub­mi­siv­ní­mu sou­se­do­vi, mís­to aby věno­va­la pozor­nost sym­pa­tic­ké­mu mla­dí­ko­vi, kte­rý ji milu­je...
Tři neroz­luč­né kama­rád­ky se řítí sle­dem komic­kých peri­pe­tií s mla­dist­vým půva­bem a neo­do­la­tel­ným šar­mem.

30. 09. 04 Slavíci v kle­ci
V roce 1949 nastou­pí neza­měst­na­ný uči­tel hud­by Clément Mathieu jako odbor­ný asi­s­tent na inter­nát­ní ško­lu pro pro­blé­mo­vé děti. Mimořádně přís­ný ředi­tel ško­ly Rachin má i přes spar­tán­skou výcho­vu pro­blém udr­žet u žáků dis­ci­plí­nu. Mathieu se o to poku­sí po svém. Začne je učit zpí­vat. a změ­ní jim tím život.

Obrázky spo­je­né s dět­stvím v sobě nosí­me celý život. Pomíjivé rados­ti a stras­ti vždyc­ky pře­bi­jí nové a inten­ziv­něj­ší udá­los­ti. Ty sta­ré zaha­zu­je­me jako nepo­třeb­né věci a zapo­mí­ná­me na ně. Ale pou­ze zdán­li­vě. Vše se nesma­za­tel­ně vrý­vá do naše­ho pod­vě­do­mí a bývá čas od času oži­ve­no zdán­li­vou malič­kos­tí. Stačí napří­klad, aby zazně­la jed­na hudeb­ní nota, jed­na melo­die nebo jed­na píseň a vzpo­mín­ky při­plu­jí jako vzdá­le­ná ozvě­na. Takoví jsou i Slavíci v kle­ci. Přísná inter­nát­ní ško­la, nezdár­né děti, pěvec­ký sbor, kte­rý je spo­jí - neza­po­me­nu­tel­né sym­bo­ly dět­ství.

Možná že prá­vě tako­vé vzpo­mín­ky rezo­no­va­ly v hla­vách 6,5 mil. divá­ků ve Francii, kte­ří se od uve­de­ní do kin při­šli na film Christophe Barratiera „Slavíci v kle­ci“ podí­vat.

Christophe Barratier vystu­do­val kla­sic­kou kyta­ru na „Ecole Normale de Musique“ v Paříži a zví­tě­zil na něko­li­ka mezi­ná­rod­ních hudeb­ních sou­tě­žích. V roce 1991 vstou­pil pro­střed­nic­tvím pro­dukč­ní spo­leč­nos­ti Galatée Films do svě­ta fil­mu. Jako pro­du­cent se pode­psal na fil­mech Children of Lumiere (Les Enfants de Lumiere), Mikrokosmos, Himaláj a Winged Migration. V roce 2001 reží­ro­val svůj prv­ní krát­ký film, adap­ta­ci Maupassantovy povíd­ky „Les Tombales“ s Lambertem Wilsonem a Carole Weissovou v hlav­ních rolích. „Slavíci v kle­ci“ jsou jeho prv­ním celo­ve­čer­ním fil­mem.

Důležitou kom­po­nen­tou „Slavíků v kle­ci“ je hud­ba, kte­rá se sta­la doslo­va dal­ším her­cem. Není tedy divu, že si s ní dal hudeb­ně zalo­že­ný reži­sér oprav­du prá­ci. „Chtěl jsem se vyhnout bar­vě „dět­ské­ho sbo­ru“ s typic­ký­mi vánoč­ní­mi kole­da­mi a tábo­rá­ko­vý­mi popěv­ky. Hudba muse­la být doo­prav­dy sil­ná, potře­bo­val jsem dojem­ný exis­tu­jí­cí reper­toár. Hudba, kte­rou v pří­bě­hu usly­ší­me, stří­dá žán­ry a aranž­má pod­le vývo­je postav,“ říká reži­sér.

30. 09. 04 Vesnice
Na prv­ní pohled půso­bí tato ves­ni­ce jako krás­né a klid­né mís­to. Její oby­va­te­lé žijí har­mo­nic­kým živo­tem v téměř idy­lic­kém pro­stře­dí. Úzce spja­tou komu­ni­tu však neu­stá­le pro­ná­sle­du­je strach ze záhad­ných pří­šer, kte­ré pře­bý­va­jí v okol­ních lesích – strach nato­lik sil­ný a skli­ču­jí­cí, že se hra­ni­ce ves­ni­ce nikdo neod­vá­ží pře­kro­čit.

Když ale své­hla­vý a odhod­la­ný Lucius Hunt (JOAQUIN PHOENIX) neo­do­lá svo­dům nezná­mé­ho pro­stře­dí a navzdo­ry varo­vá­ní ze stra­ny vůd­ce ves­ni­ce Edwarda Walkera (WILLIAM HURT) i své mat­ky Alice (SIGOURNEY WEAVER) se do tajem­né­ho lesa vydá, začí­ná hro­zit nebez­pe­čí, že jeho odváž­ný čin navždy změ­ní budouc­nost celé ves­ni­ce.
Odkazy


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Chyby – Recenze – 60%15. července 2021 Chyby – Recenze – 60% Nový film režiséra Jana Prušinovského (Okresní přebor, Kobry a Užovky, MOST!) je syrovou romancí dvou obyčejných lidí, jejichž náhodné setkání v baru skončí v posteli. Ema (Pavla […] Posted in Filmové recenze
  • William Shatner - nejslavnější kapitán Enteprise se dnes dožívá 90 let22. března 2021 William Shatner - nejslavnější kapitán Enteprise se dnes dožívá 90 let Před 90 lety se narodil neslavnější Star Trekovský James T. Kirk - William Shatner. Narodil se v Kanadě v Montrealu židovským rodičům, kteří se přistěhovali z Ukrajiny. Na divadelní prkna […] Posted in Profily osob
  • Úžasná sekaná bez masa30. srpna 2016 Úžasná sekaná bez masa Rostlinné stravování je úžasné! Není vám těžko, jste plní energie, nepotřebujete po obědě šlofíka. Objevíte plno nových chutí a ještě si pochutnáte. Můj manžel mi řekl, že to chutná, jako […] Posted in Domácí rady
  • Titulky k Camp S01E09 - CIT Overnight6. května 2021 Titulky k Camp S01E09 - CIT Overnight Blíží se konec léta a praktikanty čeká speciální noční stanování v lesích, po kterém se z nich stanou vedoucí. Buzz tento posvátný rituál až tak moc neprožívá, protože v noci strávené mimo […] Posted in Titulky
  • Holandské studio Vlambeer (Nuclear Throne) oznámilo na den...3. září 2020 Holandské studio Vlambeer (Nuclear Throne) oznámilo na den... Holandské studio Vlambeer (Nuclear Throne) oznámilo na den výročí deseti let od založení konec Posted in Krátké herní aktuality
  • Götz George27. června 2016 Götz George Götz George (* 23. července 1938 Berlín – 19. června 2016), byl německý herec. Popularitu získal především svou rolí duisburgského komisaře Horsta Schimanského v krimi seriálu Místo […] Posted in Profily osob
  • Bermuda Tentacles (2014) 11. listopadu 2016 Bermuda Tentacles (2014)  Při záchranné misi presidenta USA, číhá na válečné loďstvo v hlubinách Bermudském trojúhelníku něco obrovského. Něco, co s nimi rozhodně nebude jednat v rukavičkách.   […] Posted in Horory
  • Upeč si svou lásku z kvásku15. května 2023 Upeč si svou lásku z kvásku Pečení vlastního chleba z kvásku se stalo v posledních letech docela oblíbené. Pokud vás láká si upéct svůj chleba, ale nevěříte si, nebo nevíte, kudy do toho, pak tato kniha je tu pro […] Posted in Recenze knih
  • Mimic (1997) 15. dubna 2012 Mimic (1997) Stvořili je jen proto, aby zastavili smrtící epidemii. Oni se však rozhodli, že ovládnou celý svět a vymažou lidstvo z povrchu zemského. V New Yorku vypukla smrtící epidemie nazvaná […] Posted in Horory
  • Proti vlastní krvi | Trespass Against Us [50%] 13. dubna 2017 Proti vlastní krvi | Trespass Against Us [50%] Dvorní režisér The Chemical Brothers a převážně seriálový řemeslník Adam Smith se letos poprvé představuje v hrané celovečerní tvorbě se snímkem Proti vlastní krvi, který si po […] Posted in Filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,31812 s | počet dotazů: 263 | paměť: 72234 KB. | 01.05.2024 - 09:55:34