Kritiky.cz > Speciály > Furiosa: Sága Šíleného Maxe

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

Photo © Warner Bros.
Photo © Warner Bros.
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

O PRODUKCI / PODLE ČÍSEL

FILMOVÁNÍ

 Hlavní natá­če­ní fil­mu „Furiosa: Sága o Šíleném Maxovi“ zača­lo 30. květ­na 2022; natá­če­ní druhé/akční jed­not­ky zača­lo o něko­lik týd­nů dří­ve, 8. dub­na. Když 3. lis­to­pa­du natá­če­ní skon­či­lo, cel­ko­vý počet natá­če­cích dnů obou jed­no­tek činil dohro­ma­dy 240 (131 druhá/akční jed­not­ka, 109 hlav­ní jed­not­ka).

 Produkce natá­če­la 156 dní na mís­tě a 84 dní ve stu­diu. Mezi aus­tral­ské loka­ce pat­ři­ly např:

natá­če­lo se v aus­tral­ských kop­cích: Terrey Hills, Hay, Kurnell a vni­t­ro­zem­ské hor­nic­ké měs­to Broken Hill, kte­ré oka­mži­tě evo­ku­je „vzhled“ pus­ti­ny Šíleného Maxe (slou­ži­lo jako hlav­ní loka­ce pro film „Šílený Max 2: Bojovník sil­nic“).

 Natáčení fil­mu „Furiosa: Sága o Šíleném Maxovi“ si vyžá­da­lo nebý­va­lou úro­veň spo­lu­prá­ce mezi spo­leč­nost­mi Panavision, ARRI a RED, tře­mi nej­vět­ší­mi kame­ra­man­ský­mi spo­leč­nost­mi ve svě­tě fil­mu, a také spo­lu­prá­ci mno­ha dal­ších spo­leč­nos­tí z Austrálie i celé­ho svě­ta. Kamerový balík byl posta­ven na sys­té­mu ARRI Alexa 65, ale zahr­no­val také kame­ry ARRI Alexa LF, RED V-Raptor, RED Komodo a GoPro.

 Ředitel hlav­ní jed­not­ky Simon Duggan a DOP dru­hé jed­not­ky Peter McCaffrey spo­lu­pra­co­va­li po dlou­hou dobu před zahá­je­ním pre­pro­duk­ce, aby tyto spo­leč­nos­ti spo­ji­li ke spo­lu­prá­ci na fil­mu; logis­tic­ké roz­ho­vo­ry zača­ly během pre­pro­duk­ce fil­mu „Tři tisí­ce let tou­hy“ v roce 2020. Úroveň spo­lu­prá­ce, kte­ré bylo dosa­že­no, byla nezbyt­ná pro usnad­ně­ní kom­plex­ních poža­dav­ků na kame­ru pro rea­li­za­ci vize George Millera.

 Kamerové oddě­le­ní zahr­no­va­lo 35 kame­ra­ma­nů na plný úva­zek napříč obě­ma jed­not­ka­mi; k uby­to­vá­ní a ces­to­vá­ní kame­ro­vých balíč­ků vyu­ží­va­li 10 kame­ro­vých vozů, osm užit­ko­vých vozi­del, dvě dodáv­ky a dva auto­bu­sy DIT.

 Společnost ARRI vyro­bi­la spe­ci­ál­ně pro film dva objek­ti­vy. Jednalo se o 25mm objek­ti­vy DNA Primes, nej­šir­ší objek­ti­vy dostup­né v tom­to roz­sa­hu pro sys­tém ARRI Alexa 65. Byly ozna­če­ny pořa­do­vý­mi čís­ly #1 a #2 a vyry­ty nápi­sy „Mad Max“ a „Furiosa“.

Objektivy byly vyro­be­ny v roce 2006.  Přípravy na sek­ven­ci Černý pasa­žér zača­ly na kon­ci roku 2021, kdy štáb začal s akč­ním desig­né­rem Guyem Norrisem natá­čet zábě­ry pro tuto scé­nu pomo­cí RED Komodo a Norrisova pre­vis sys­té­mu Toybox VFX ve váleč­ném zaří­ze­ní War Rig v Melrose Parku, kte­ré posta­vi­la spo­leč­nost KMM, a v jeho oko­lí. Zkoušky a tes­to­vá­ní kaska­dér­ských sek­ven­cí zača­ly v led­nu 2022. V úno­ru zača­la pří­pra­va kame­ro­vé­ho balíč­ku ve spo­leč­nos­ti Panavision Sydney a v břez­nu byl balí­ček při­pra­ven k trans­por­tu do Hay.

 Second Unit zahá­jil natá­če­ní akč­ní sek­ven­cí Stowaway to Nowhere. Ta zahr­no­va­la kame­ry při­pev­ně­né k vozi­dlům, kte­rá nepře­tr­ži­tě jez­di­la naho­ru a dolů po čtyř­ki­lo­me­t­ro­vém úseku rov­né sil­ni­ce. Natáčení pro­bí­ha­lo v odlehlém ven­kov­ském měs­teč­ku Hay v Novém Jižním Walesu - bohu­žel bez spo­leh­li­vé­ho tele­fon­ní­ho spo­je­ní. Miller byl v té době na fes­ti­va­lu v Cannes, kde pre­zen­to­val film Tři tisí­ce let tou­hy, nicmé­ně mohl mlu­vit s Guyem Norrisem přes sate­lit­ní tele­fon a také sle­do­vat zábě­ry z natá­če­ní v pří­mém pře­no­su přes sate­lit. Režisér si pro­hlí­žel zábě­ry a pro­vá­děl úpra­vy v reál­ném čase, zatím­co kolo­na vozi­del se vra­ce­la zpět na začá­tek sek­ven­ce... aby pak scé­na zača­la zno­vu bez zasta­ve­ní.

 Mnoho zábě­rů z cest se natá­če­lo pomo­cí vozi­dla Edge arm (sta­bi­li­zo­va­ný kame­ro­vý sys­tém při­pev­ně­ný na jeřá­bu na stře­še auta). Každé ráno tým Edge zajel k Norrisovu pří­vě­su a oknem mu roz­hou­pal kame­ru, aby mu uká­zal, že jsou při­pra­ve­ni k akci - a pak ho pře­ve­zl na plac.

LIDÉ

 Téměř 200 kom­par­zis­tů bylo pou­ži­to v sek­ven­ci vzpou­ry, kte­rá se ode­hrá­vá v Gas Town, a také v sek­ven­ci ode­hrá­va­jí­cí se v Citadele, jakmi­le se dosta­ne pod Dementovu vlá­du. Sekvence Bullet Farm, v níž si Furiosa a Pretorián Jack vymě­ňu­jí suro­vi­ny, zaměst­na­la 149 kom­par­zis­tů, 100 kom­par­zis­tů obsa­di­lo dal­ší sek­ven­ci na Citadele, kdy se Furiosa vra­cí, a 92 kom­par­zis­tů bylo vyu­ži­to v gará­ži na Citadele, když Furiosa popr­vé vidí Pretoriána Jacka.

 Kaskadérské oddě­le­ní zaměst­ná­va­lo téměř 200 účin­ku­jí­cích, kte­ří pro­vá­dě­li na plát­ně minu­ci­óz­ní cha­os. Natočení 197 zábě­rů v kuli­sách fil­mu Stowaway to Nowhere trva­lo 78 dní po dobu deví­ti měsí­ců. Ve fil­mu Černý pasa­žér je 52 uni­kát­ních kaska­dér­ských postav.

 Na 13 hlav­ních kaska­dér­ských sek­ven­cí dohlí­že­li akč­ní desig­nér Guy Norris, koor­di­ná­tor kaska­dé­rů Tim Wong a pět koor­di­ná­to­rů sek­ven­cí. Logistiku a kaž­do­den­ní chod kaska­dér­ské­ho oddě­le­ní řídi­lo 11 lidí (sedm v akč­ní jed­not­ce, čty­ři v hlav­ní jed­not­ce).

 Další akč­ní scé­na - bitva, kte­rá se ode­hrá­vá v Citadele, si v jed­né scé­ně vyžá­da­la 41 kaska­dé­rů na motor­kách. A ješ­tě jiná sek­ven­ce v Gas Town vyu­ži­la 57 kaska­dé­rů v kos­tý­mech během jed­no­ho dne.

 K tomu, aby všich­ni účin­ku­jí­cí na plát­ně zís­ka­li vzhled Pustiny, byla shro­máž­dě­na armá­da mas­ké­rů pod vede­ním návr­hář­ky vla­sů a make-upu Lesley Vanderwaltové. Hlavní tým maskérů/vlasařů se mohl pochlu­bit 16 lid­mi, dal­ších 13 uměl­ců bylo v týmu SFX, osm v druhé/akční jed­not­ce, šest v osob­ním týmu a šest řídi­lo davo­vou míst­nost. V nej­vět­ších natá­če­cích dnech bylo na palu­bu při­brá­no dal­ších 40 čle­nů štá­bu.

 HMU měli za úkol navrh­nout 105 kon­krét­ních postav - v nej­vět­ší den měli na sta­ros­ti 280 kom­par­zis­tů a 61 kaska­dé­rů.

VOZIDLA

 „Furiosa: Sága Šíleného Maxe“ vyu­ží­va­la cel­kem 145 vozi­del, mezi nimiž bylo 35 vozi­del hrdin­ských sním­ků (včet­ně dvou váleč­ných vozů, Dementusova šes­ti­nož­ce, Furiosina mrzout­ské­ho čer­no­cha a Furiosy / Pretoriána Jacka Valianta) a 110 moto­cy­klů hrdin­ských sním­ků (mezi nimi Dementusův vůz a množ­ství moto­cy­klů pohá­ně­ných jeho ser­žan­ty a dal­ší­mi oby­va­te­li Pustiny).

 Ve fil­mu „Furiosa: Sága o Šíleném Maxovi“ pod­le George Millera „vozi­dla před­sta­vu­jí posta­vy“.

 Válečný vůz (říze­ný Pretoriánem Jackem)

- Přeměněný z těž­ké­ho náklad­ní­ho vozu Kenworth s kabi­nou řady 900 je pota­žen lesklou nere­zo­vou oce­lí a chro­mem a zdo­bí ho basre­li­éf­ní pří­běh legen­dy o Nesmrtelném Joeovi. Je vět­ší, vel­ko­le­pěj­ší a naleš­tě­něj­ší než váleč­ný Rig poz­děj­ší­ho Nesmrtelného Joea, kte­rý jsme vidě­li ve fil­mu „Fury Road“

. o Výkon: 460 kW (kilowat­tů) při 1800 otáč­kách za minu­tu

o Točivý moment: 2 780 Nm (new­ton­me­t­rů) při 1 200 ot/min

 Dementův vůz

- Centrální kolo je vyro­be­no kolem sed­mi­vál­co­vé­ho letec­ké­ho moto­ru Rotec R2800 oto­če­né­ho na bok.

o Výkon: 89 kW při 2450 ot/min

o Točivý moment: 217 Nm při 1 200 ot/min

- „Koně“ na obou stra­nách tvo­ří dvo­ji­ce moto­rů BMW R18.

o Výkon: 59 kW @ 4 500 ot/min

o Točivý moment: 148 Nm při 3 000 ot/min

 The Valiant (řídí Furiosa a Pretorián Jack)

- V tom­to vozi­dle se popr­vé zau­čo­va­la Anya Taylor-Joy. Je to vůz, kte­rý Furiosa sdí­lí s Pretoriánem Jackem.

- Je pohá­ně­no moto­rem Slant 6 a pod­le pro­dukč­ní­ho desig­né­ra Colina Gibsona je „nadu­pa­né a v super tur­bo reži­mu“.

o Výkon: 108 kW při 4000 ot/min

o Točivý moment: 291 Nm při 2 400 ot/min

 The Six Foot (řídí Dementus)

- Jak Dementus nabý­vá na síle a má lep­ší pří­stup k pali­vu a pra­cov­ní síle, gra­du­je na šes­ti­ko­lo­vý „rozzlo­be­ný mon­ster truck“ zkří­že­ný s taha­čem. Je vyba­ven sys­té­mem líné nápra­vy, kte­rý vozi­dlu umož­ňu­je, když veze náklad, vyjet do teré­nu v pod­sta­tě kam­ko­li si řidič pře­je.

- Je pohá­něn vel­ko­ob­je­mo­vým moto­rem Chevrolet 454, kte­rý Dementovi posky­tu­je sílu k navi­já­ku a odta­že­ní vše­ho, na co v Pustině nara­zí.

o Výkon: 750 kW při 6500 ot/min

o Točivý moment: 1 356 Nm při 5 000 ot/min

 Cranky Black (řídí Furiosa)

- Furiosa pře­vza­la toto vozi­dlo od jed­no­ho ze synů Immortana Joea.

- V polo­vi­ně kon­strukč­ní­ho pro­ce­su Miller poža­do­val, aby Cranky Black doká­zal vyjet píseč­né duny, tak­že dří­ve vpře­du umís­tě­ný motor byl pře­su­nut doza­du.

- Cranky Black je oho­le­ný hot rod s tur­bod­mycha­dlem V8 umís­tě­ným vza­du.

o Výkon: 171 kW při 5 200 ot/min

o Točivý moment: 375 Nm při 3 000 ot/min

ČÍSLA

 37 °C/98,6F: Teplota v nej­tep­lej­ší den natá­če­ní (na mís­tě natá­če­ní v Hayu)

 32: Použité kame­ry v obou jed­not­kách (šest růz­ných typů vyža­du­jí­cích spe­ci­ál­ní pod­půr­né zaří­ze­ní pro kaž­dou z nich)

 41: Dvojníci kaska­dé­rů pou­ži­tých ve fil­mu

 37: Různé objek­ti­vy pou­ží­va­né kame­ro­vým oddě­le­ním

 87: Počet vyro­be­ných, zno­vu pou­ži­tých nebo naja­tých paruk

 4: Dvojníci kaska­dé­rů pro Furiosu

 3: Přesní řidi­či s kame­ro­vým oddě­le­ním na plný úva­zek

 5,500: Listy teto­va­cí­ho papí­ru pou­ži­té pro tvor­bu teto­vá­ní účin­ku­jí­cích

 4: Země zastou­pe­né kaska­dé­ry (Austrálie, Nový Zéland, Jižní Afrika, USA)

 120: Litry hlí­ny pou­ži­té k vytvo­ře­ní váleč­ných chlap­ců

 83: Věk nej­star­ší­ho kaska­dé­ra

 18: Věk nejmlad­ší­ho kaska­dé­ra

 60: Litry make-upové hlí­ny pou­ži­té k nalí­če­ní Bídníků

 26: Nejvíce kaska­dé­rů War Boys potřeb­ných za jeden den

 35: Sady zubů vyro­be­né pro her­ce


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,16122 s | počet dotazů: 239 | paměť: 62860 KB. | 28.11.2024 - 04:40:06