O PRODUKCI / PODLE ČÍSEL
FILMOVÁNÍ
Hlavní natáčení filmu „Furiosa: Sága o Šíleném Maxovi“ začalo 30. května 2022; natáčení druhé/akční jednotky začalo o několik týdnů dříve, 8. dubna. Když 3. listopadu natáčení skončilo, celkový počet natáčecích dnů obou jednotek činil dohromady 240 (131 druhá/akční jednotka, 109 hlavní jednotka).
Produkce natáčela 156 dní na místě a 84 dní ve studiu. Mezi australské lokace patřily např:
natáčelo se v australských kopcích: Terrey Hills, Hay, Kurnell a vnitrozemské hornické město Broken Hill, které okamžitě evokuje „vzhled“ pustiny Šíleného Maxe (sloužilo jako hlavní lokace pro film „Šílený Max 2: Bojovník silnic“).
Natáčení filmu „Furiosa: Sága o Šíleném Maxovi“ si vyžádalo nebývalou úroveň spolupráce mezi společnostmi Panavision, ARRI a RED, třemi největšími kameramanskými společnostmi ve světě filmu, a také spolupráci mnoha dalších společností z Austrálie i celého světa. Kamerový balík byl postaven na systému ARRI Alexa 65, ale zahrnoval také kamery ARRI Alexa LF, RED V-Raptor, RED Komodo a GoPro.
Ředitel hlavní jednotky Simon Duggan a DOP druhé jednotky Peter McCaffrey spolupracovali po dlouhou dobu před zahájením preprodukce, aby tyto společnosti spojili ke spolupráci na filmu; logistické rozhovory začaly během preprodukce filmu „Tři tisíce let touhy“ v roce 2020. Úroveň spolupráce, které bylo dosaženo, byla nezbytná pro usnadnění komplexních požadavků na kameru pro realizaci vize George Millera.
Kamerové oddělení zahrnovalo 35 kameramanů na plný úvazek napříč oběma jednotkami; k ubytování a cestování kamerových balíčků využívali 10 kamerových vozů, osm užitkových vozidel, dvě dodávky a dva autobusy DIT.
Společnost ARRI vyrobila speciálně pro film dva objektivy. Jednalo se o 25mm objektivy DNA Primes, nejširší objektivy dostupné v tomto rozsahu pro systém ARRI Alexa 65. Byly označeny pořadovými čísly #1 a #2 a vyryty nápisy „Mad Max“ a „Furiosa“.
Objektivy byly vyrobeny v roce 2006. Přípravy na sekvenci Černý pasažér začaly na konci roku 2021, kdy štáb začal s akčním designérem Guyem Norrisem natáčet záběry pro tuto scénu pomocí RED Komodo a Norrisova previs systému Toybox VFX ve válečném zařízení War Rig v Melrose Parku, které postavila společnost KMM, a v jeho okolí. Zkoušky a testování kaskadérských sekvencí začaly v lednu 2022. V únoru začala příprava kamerového balíčku ve společnosti Panavision Sydney a v březnu byl balíček připraven k transportu do Hay.
Second Unit zahájil natáčení akční sekvencí Stowaway to Nowhere. Ta zahrnovala kamery připevněné k vozidlům, která nepřetržitě jezdila nahoru a dolů po čtyřkilometrovém úseku rovné silnice. Natáčení probíhalo v odlehlém venkovském městečku Hay v Novém Jižním Walesu - bohužel bez spolehlivého telefonního spojení. Miller byl v té době na festivalu v Cannes, kde prezentoval film Tři tisíce let touhy, nicméně mohl mluvit s Guyem Norrisem přes satelitní telefon a také sledovat záběry z natáčení v přímém přenosu přes satelit. Režisér si prohlížel záběry a prováděl úpravy v reálném čase, zatímco kolona vozidel se vracela zpět na začátek sekvence... aby pak scéna začala znovu bez zastavení.
Mnoho záběrů z cest se natáčelo pomocí vozidla Edge arm (stabilizovaný kamerový systém připevněný na jeřábu na střeše auta). Každé ráno tým Edge zajel k Norrisovu přívěsu a oknem mu rozhoupal kameru, aby mu ukázal, že jsou připraveni k akci - a pak ho převezl na plac.
LIDÉ
Téměř 200 komparzistů bylo použito v sekvenci vzpoury, která se odehrává v Gas Town, a také v sekvenci odehrávající se v Citadele, jakmile se dostane pod Dementovu vládu. Sekvence Bullet Farm, v níž si Furiosa a Pretorián Jack vyměňují suroviny, zaměstnala 149 komparzistů, 100 komparzistů obsadilo další sekvenci na Citadele, kdy se Furiosa vrací, a 92 komparzistů bylo využito v garáži na Citadele, když Furiosa poprvé vidí Pretoriána Jacka.
Kaskadérské oddělení zaměstnávalo téměř 200 účinkujících, kteří prováděli na plátně minuciózní chaos. Natočení 197 záběrů v kulisách filmu Stowaway to Nowhere trvalo 78 dní po dobu devíti měsíců. Ve filmu Černý pasažér je 52 unikátních kaskadérských postav.
Na 13 hlavních kaskadérských sekvencí dohlíželi akční designér Guy Norris, koordinátor kaskadérů Tim Wong a pět koordinátorů sekvencí. Logistiku a každodenní chod kaskadérského oddělení řídilo 11 lidí (sedm v akční jednotce, čtyři v hlavní jednotce).
Další akční scéna - bitva, která se odehrává v Citadele, si v jedné scéně vyžádala 41 kaskadérů na motorkách. A ještě jiná sekvence v Gas Town využila 57 kaskadérů v kostýmech během jednoho dne.
K tomu, aby všichni účinkující na plátně získali vzhled Pustiny, byla shromážděna armáda maskérů pod vedením návrhářky vlasů a make-upu Lesley Vanderwaltové. Hlavní tým maskérů/vlasařů se mohl pochlubit 16 lidmi, dalších 13 umělců bylo v týmu SFX, osm v druhé/akční jednotce, šest v osobním týmu a šest řídilo davovou místnost. V největších natáčecích dnech bylo na palubu přibráno dalších 40 členů štábu.
HMU měli za úkol navrhnout 105 konkrétních postav - v největší den měli na starosti 280 komparzistů a 61 kaskadérů.
VOZIDLA
„Furiosa: Sága Šíleného Maxe“ využívala celkem 145 vozidel, mezi nimiž bylo 35 vozidel hrdinských snímků (včetně dvou válečných vozů, Dementusova šestinožce, Furiosina mrzoutského černocha a Furiosy / Pretoriána Jacka Valianta) a 110 motocyklů hrdinských snímků (mezi nimi Dementusův vůz a množství motocyklů poháněných jeho seržanty a dalšími obyvateli Pustiny).
Ve filmu „Furiosa: Sága o Šíleném Maxovi“ podle George Millera „vozidla představují postavy“.
Válečný vůz (řízený Pretoriánem Jackem)
- Přeměněný z těžkého nákladního vozu Kenworth s kabinou řady 900 je potažen lesklou nerezovou ocelí a chromem a zdobí ho basreliéfní příběh legendy o Nesmrtelném Joeovi. Je větší, velkolepější a naleštěnější než válečný Rig pozdějšího Nesmrtelného Joea, který jsme viděli ve filmu „Fury Road“
. o Výkon: 460 kW (kilowattů) při 1800 otáčkách za minutu
o Točivý moment: 2 780 Nm (newtonmetrů) při 1 200 ot/min
Dementův vůz
- Centrální kolo je vyrobeno kolem sedmiválcového leteckého motoru Rotec R2800 otočeného na bok.
o Výkon: 89 kW při 2450 ot/min
o Točivý moment: 217 Nm při 1 200 ot/min
- „Koně“ na obou stranách tvoří dvojice motorů BMW R18.
o Výkon: 59 kW @ 4 500 ot/min
o Točivý moment: 148 Nm při 3 000 ot/min
The Valiant (řídí Furiosa a Pretorián Jack)
- V tomto vozidle se poprvé zaučovala Anya Taylor-Joy. Je to vůz, který Furiosa sdílí s Pretoriánem Jackem.
- Je poháněno motorem Slant 6 a podle produkčního designéra Colina Gibsona je „nadupané a v super turbo režimu“.
o Výkon: 108 kW při 4000 ot/min
o Točivý moment: 291 Nm při 2 400 ot/min
The Six Foot (řídí Dementus)
- Jak Dementus nabývá na síle a má lepší přístup k palivu a pracovní síle, graduje na šestikolový „rozzlobený monster truck“ zkřížený s tahačem. Je vybaven systémem líné nápravy, který vozidlu umožňuje, když veze náklad, vyjet do terénu v podstatě kamkoli si řidič přeje.
- Je poháněn velkoobjemovým motorem Chevrolet 454, který Dementovi poskytuje sílu k navijáku a odtažení všeho, na co v Pustině narazí.
o Výkon: 750 kW při 6500 ot/min
o Točivý moment: 1 356 Nm při 5 000 ot/min
Cranky Black (řídí Furiosa)
- Furiosa převzala toto vozidlo od jednoho ze synů Immortana Joea.
- V polovině konstrukčního procesu Miller požadoval, aby Cranky Black dokázal vyjet písečné duny, takže dříve vpředu umístěný motor byl přesunut dozadu.
- Cranky Black je oholený hot rod s turbodmychadlem V8 umístěným vzadu.
o Výkon: 171 kW při 5 200 ot/min
o Točivý moment: 375 Nm při 3 000 ot/min
ČÍSLA
37 °C/98,6F: Teplota v nejteplejší den natáčení (na místě natáčení v Hayu)
32: Použité kamery v obou jednotkách (šest různých typů vyžadujících speciální podpůrné zařízení pro každou z nich)
41: Dvojníci kaskadérů použitých ve filmu
37: Různé objektivy používané kamerovým oddělením
87: Počet vyrobených, znovu použitých nebo najatých paruk
4: Dvojníci kaskadérů pro Furiosu
3: Přesní řidiči s kamerovým oddělením na plný úvazek
5,500: Listy tetovacího papíru použité pro tvorbu tetování účinkujících
4: Země zastoupené kaskadéry (Austrálie, Nový Zéland, Jižní Afrika, USA)
120: Litry hlíny použité k vytvoření válečných chlapců
83: Věk nejstaršího kaskadéra
18: Věk nejmladšího kaskadéra
60: Litry make-upové hlíny použité k nalíčení Bídníků
26: Nejvíce kaskadérů War Boys potřebných za jeden den
35: Sady zubů vyrobené pro herce
Nejnovější komentáře