Logan se točil v horkém létě 2016 v New Orleans a v Novém Mexiku. Výtvarník veterán, Francois Auduoy, který také vedl tým designerů na Wolverinovi, měl za úkol vytvářet přesvědčivé prostředí se zajímavými strukturami a nabídnout něco ve stylu road movie.
“Chtěli jsme vytvořit dojem, že ve filmu zažijeme dlouhou cestu,” vysvětluje Auduoy. “Od samého začátku chtěl Jim ve filmu využít mnoha různých stylů do filmu - od vyprahlé pouště v El Pasu a Mexiku přes New Mexico, Texas, Oklahomu po Kansas a nahoru přes Národní park Badlands v Jižní Dakotě. Skutečným úkolem bylo pokusit se přijít na to, jak vytvořit tento dojem pouze ve dvou státech a s hrstkou míst.”
Auduoy a jeho tým využili pozemků v NASA Michoud Assembly Facility a postavili zde masivní dekorace včetně huti a hotelu s kasinem v Oklahoma City. V některých případech poznámky herců pomohly během návrhů a stavby některých dekorací. Názorným příkladem by byly podněty Stephena Merchanta o Calibanově domácím životě a byly zapracovány do návrhu huti.
“Caliban, je ten, který vaří, a je jediným “domestikovaným” členem z tria žijícího v huti, takže nás Stephen požádal, abychom jinak temnou dekoraci oživili barvami,” říká Audouy. “Měli jsme spojení na někoho, kdo žil poblíž města -Juarez, takže zajeli do města a koupili nám nějaké keramické hrnce a různé kousky s barevnými mexickými vzory do kuchyně.”
Kameraman John Mathieson dodává: “Dekorace, které Francois navrhl, působí reálně a drsně a špinavě. Prostředí tavírny má být staré, opotřebované a opuštěné. A vzhledem k tomu, že jsme tam pracovali celé dny, když jsme se pak v noci vraceli domů, cítili jsme se opravdu špinavě, umazaně. Tak opravdově dekorace působily. Jeho návrhy nejsou symetrické nebo hezké.”
Samozřejmě, že když točíte road movie, auta hrají velmi důležitou roli. Čili i Loganova limuzína byla naprosto zásadní a byla navržena po vzoru Chryslera 300. Tento vůz je jediným zdrojem Loganova příjmu, jeho prostředkem, jak se dostat a postarat o Charlese a stejně tak klíč k útěku mutantů. “Stal se postavou sám o sobě,” vysvětluje Audouy.
Nick Pugh, technolog Loganova vozu, se přidá: “Bylo složité navrhnout vůz, který měl existovat v budoucnosti a měl být jen asi deset let starý. K dispozici měli tři limuzíny, dvě z nich hotové a pak jednu pro kaskadérské scény, která měla stejný vzhled, ale ve skutečnosti to bylo Baja, závodní auto s 16-palcovým odpružením, protože musela být schopná dělat skoky, projet příkopy a řítit se pouští rychlostí kolem 50ti mil za hodinu.”
Kromě nebezpečných kaskadérských jízd, je film nabitý brutálními bojovými scén, které představovaly některé jedinečné příležitosti pro Lauru, v podání herečky Keenové. Keenová trénovala v blízkosti svého domova ve Španělsku před příletem do Spojených států na filmování. “Když se sem dostala, měli jsme asi jeden měsíc na trénink,” říká koordinátor kaskadérů, Garrett Warren. “Dal jsem jí do rukou drápy, aby viděla, jaké by to bylo ve skutečnosti. Pak dostala kus papíru a nechal jsem ji, aby ho rozřezala na kousky. Tímto způsobem si opravdu vyzkoušela, jaké by to bylo, kdyby je měla opravdu použít.”
Keenová bohaté zkušenosti s gymnastikou a akrobacií, to jí pomohlo zvládnout choreografii bojových scén. Jackman byl ohromen svou mladou kolegyní. “Dafne zvládla sama většinu svých bojových scén ve filmu,” říká. “Pracovala tvrdě a užila si to. Nechtěla skončit s kaskadérským tréninkem. Jednou jsem se za ní ohlédl a ona držela mé drápy a zářila.”
“Ostatní herci a filmaři pro mě byli jako rodina,” říká Keenová. “Cítila jsem se v bezpečí. Vždycky jsem se zaměřila na svou postavu a její touhu po normálním rodinném životě, za který tak zoufale bojuje.”
I když je Laura zabiják, je stále malá holka, což je skutečnost, která se nejvíce projevuje na jejím oblečení. “Laura má nejdříve velmi jednoduchý a monotónní vzhled,” vysvětluje držitel Emmy, kostýmní výtvarník, Daniel Orlandi. “Vypadá jako vězeň, který uprchl. Pak, když dostane příležitost, si ošacení vybrat, vidíme tohoto nemilosrdného zabijáka, který miluje násilí, jak si vybere košili s jednorožcem spolu s růžovými doplňky. To skutečně dodává roztomilou ironii její roli.”
U ostatních ústředních postav se Orlandi nechal inspirovat klasickými westerny a žánrem film noir. “Jim nám kladl od začátku na srdce, aby žádná z našich postav nevypadala jako v kostýmu superhrdinů nebo v čemkoliv příliš výrazném. Logan rozpačitě nosí levné černé sako se starými džínami Levis, jen proto, že to je jeho uniforma řidiče. Ale jakmile se ocitne na útěku, vybírá si oblečení, jako je velurová bunda v západním stylu a kovbojská košile, vše nenápadné, v tmavých barvách. Je na útěku a nechce na sebe upozorňovat.”
V souladu s celkovou atmosférou filmu jsou i kostýmy, které udržují temné a tlumené tóny. “Ve filmu se barvy objevují zřídka, takže i v případě ústředních postav používáme barevnosti málo,” vysvětluje Orlandi. “Když ve filmu uvidíte nějaké barvy, týká se to většinou postav, které nezapadají do tohoto světa, jako například Loganovi pasažéři, v jejich případě jsme použili teplejší bohatší tóny.”
Orlandi si dal záležet, aby navrhl kostýmy podtrhující vazbu mezi Loganem a Laurou, jejich vztah je základním kamenem filmu. “Chtěli jsme, aby Laura nosila něco, co by holčičku jejího věku přitahovalo, tedy košili s jednorožcem, ale zároveň jsme ji chtěli obléknout do džínové bundy, která se svým střihem podobala Loganově.”
Části seriálu: Logan: Wolverine
- Logan: Wolverine
- Logan: Wolverine - O VZNIKU FILMU
- Logan: Wolverine - ZÁVĚREČNÝ PŘÍBĚH O WOLVERINOVI
Nejnovější komentáře