Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Na doraz [50%]

Na doraz [50%]

V kinech ČR od: 02.12.2010
V kinech SR od: 04.11.2010

Být na ces­tě s mago­rem v autě přes celé spo­je­né stá­ty není žád­ný med. Zvláště když tím mago­rem je začí­na­jí­cí herec s ostat­ky své­ho mrt­vé­ho otce v ple­chov­ce od kávy, mastur­bu­jí­cím psem a kap­sou plnou mari­hu­a­ny. Režisér Todd Phillips kte­rý si udě­lal jmé­no vyve­de­ný­mi kome­di­e­mi Road trip, Starsky a Hutch a hlav­ně před­loň­skou výbor­nou Pařbou ve Vegas, se vra­cí na mís­to činu, tedy road trip. Na ten se vydá­vá, spo­lu s mago­rem v podá­ní Zacha Galifianakise, kon­zer­va­tiv­ní archi­tekt Peter kte­ré­ho si zahrál cha­risma­tic­ký Robert Downey Jr.  Čekat však od podob­né­ho námě­tu něco ori­gi­nál­ní­ho by mohl ovšem jen oprav­du naiv­ní divák.

Todd Phillips se roz­ho­dl jít ces­tou rutin­ní recyk­la­ce ově­ře­ných nápa­dů zasa­ze­ných do jemu kla­sic­ké­ho sty­lu. Tato sáz­ka mu vyšla, hlav­ně díky fun­gu­jí­cí ústřed­ní dvo­ji­ci. Problém ovšem je, že film pros­tě ply­ne a ply­ne bez  vět­ších výky­vů. Celé to navíc půso­bí jen jako moder­ni­zo­va­ná ver­ze kome­die Letadla, vla­ky, auto­mo­bi­ly ve kte­ré se spo­lu setka­li John Candy a Steve Martin. A to je mož­ná ten hlav­ní pro­blém celé­ho fil­mu, totiž že film pros­tě uběh­ne, mís­ty poba­ví, mís­ty ne, ale to vše bez sebe­vět­ších emo­cí. A to i ve vyhro­ce­ných situ­a­cích.

Na doraz je totiž skrz na skrz prů­měr­nou kome­dií, kte­rá sází na ústřed­ní dvo­ji­ci, pár vyve­de­ných vti­pů a to je vše. Ničím neu­ra­zí ale ani ničím nena­dchne. Žánrově se jed­ná tedy pou­ze o pře­mí­lá­ní toho samé­ho zno­vu a zno­vu doko­la, tedy dro­gy, sex a tero­ris­mus. Nejsem si jis­tý, zda je to přes­ně to, co potře­bu­je dneš­ní divák vidět ale ale­spoň, že tak. V zápla­vě pochyb­ných paro­dií a upí­rů je někdy dob­ré, když se člo­věk může podí­vat na nor­mál­ní oddycho­vý film.

Koktejl :
30 % Marihuana
40 % Road Trip