Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Cuban Fury [45%]

Cuban Fury [45%]

Léto se nám dostá­vá do plné pará­dy a v kinech řádí robo­ti a dra­ci. Pokud vás ale spí­še láká něco tro­chu pře­ci jen let­něj­ší­ho, v dneš­ním útě­ku mimo čes­kou dis­tri­buci se podí­vá­me na brit­skou kome­dii, kte­rá by se kon­cem léta měla dostat i k nám na DVD. Jedná se o sní­mek Cuban Fury, ve kte­rém si hlav­ní role střih­li Nick Frost a také Chris O’Dowd z IT Crowdu. Stojí tahle roz­tan­če­ná let­ní kome­die za to?

Bruce (Nick Frost) když byl malý, tak se svo­jí sestrou vyhrá­va­li jed­nu taneč­ní sou­těž za dru­hou. Jejich um při tan­če­ní to málem dotá­hl až do národ­ní­ho finá­le. Před ním si však Bruce začla dobí­rat par­ta výrost­ků, po jejichž výsmě­chu a naklá­dač­ce na sal­su zane­vřel. Nyní, dva­cet let poté žije doce­la běž­ným živo­tem. Je sám a jedi­nou nápl­ní jeho živo­ta je jeho prá­ce pro fir­mu vyrá­bě­jí­cí prů­mys­lo­vé nástro­je. Ta však zís­ká­vá nové­ho ředi­te­le ve for­mě mla­dé ame­ri­čan­ky Julie (Rashida Jones), kte­rá zbož­ňu­je sal­su. A pro Bruce je tak jedi­ná mož­nost jak ji zís­kat v tom, nau­čit se zno­vu tan­co­vat jako před lety. Bruce ovšem není sám, kdo si na novou šéfo­vou brou­sí zuby...
Komedie Cuban Fury sta­ví na divác­ky doce­la hod­ně vděč­né kom­bi­na­ci roman­ce a tan­ce. Navíc, udě­lat z komi­ka Nicka Frosta taneč­ní­ho mága, to pros­tě vyvo­lá zájem. Zvláště když i na taneč­ní par­ket při­zve­te pár zná­mých tvá­ří, mezi kte­ré Rashida JonesIan McShane i Chris O’Dowd roz­hod­ně pat­ří. A ono to i ve výsled­ku není úpl­ná pro­hra, jen sní­mek trpí jed­ním doce­la zásad­ním pro­blé­mem. A tím je fakt, že je to po všech ohle­dech před­ví­da­tel­né, do znač­né míry neza­u­ja­té a vlast­ně doce­la o ničem.
Cuban Fury je totiž přes­ně tím, o co se asi tvůr­ci nesna­ži­li - tedy dal­ším poměr­ně zby­teč­ným taneč­ním fil­mem, jehož jedi­ným ozvlášt­ně­ním je fakt, že hlav­ní­ho taneč­ní­ka tu hra­je Nick Frost, kte­rý má do Patricka Swayzeho a dal­ší doce­la dale­ko. Tím samo­zřej­mě nechci říct, že by to bylo nějak humor­né jak je v tan­ci špat­ný. Naopak, doce­la by mě zají­ma­lo, jak vel­kou roli při vyob­ra­ze­ní umu jeho posta­vy hrál střih a do jaké míry Nick ve sku­teč­nos­ti tak zavá­lel. To co říkám je to, že by mě prá­vě tenhle fakt zají­mal asi více, než mě zau­jal samot­ný film. Hodina a půl ute­če docel rych­le, nicmé­ně kro­mě par­ko­višt­ní­ho sou­bo­je v tan­ci a téměř nepo­střeh­nu­tel­né­ho camea Simona Pegga je to jen pomy­sl­né odškr­tá­vá­ní nut­nos­tí z ces­ty zpět na vrchol a za vysně­nou druž­kou.

Nicméně pokud to co hle­dá­te, je fil­mo­vá kome­die, kte­rá nabíd­ne tro­chu tan­ce a ve svém jádru je to jen dal­ší film kte­rý nena­dchne ale ani neu­ra­zí, nej­spíš vám výsle­dek pří­liš vadit nebu­de. Charaktery jsou do znač­né míry fajn, zpra­co­vá­ní má taky svá pozi­ti­va a celý ten taneč­ní vibe tu pros­tě je. Pokud ale od fil­mu oče­ká­vá­te coko­liv nové­ho, ori­gi­nál­ní­ho či zají­ma­vé­ho, Cuban Fury není film pro vás.

Cuban Fury mělo poten­ci­ál vystou­pit z řady kla­sic­kých roman­tic­kých kome­dií, kde se jede pře­de­vším na to zaujmout lidi tan­cem. No, bohu­žel, to se nesta­lo. I když se nejed­ná o úpl­né fiasko, sym­pa­tic­ké cha­rak­te­ry, solid­ní cho­re­o­gra­fie a slib­né zpra­co­vá­ní neza­chrá­ní jinak napros­to běž­nou, neo­ri­gi­nál­ní a ničím neza­jí­ma­vou kome­dii.

50% Tanec
20% Sympatické cha­rak­te­ry
30% Žánrová ruti­na