Kritiky.cz > Recenze knih > Rozvoj řeči a slovně logického myšlení-1.díl-povídání s Alicí, zvědavou opicí

Rozvoj řeči a slovně logického myšlení-1.díl-povídání s Alicí, zvědavou opicí

A101E0N0011158 Rozvoj reci 1 2d
A101E0N0011158 Rozvoj reci 1 2d
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Pracujete s dět­mi v mateř­ské ško­le? Hledáte inspi­ra­ci pro prá­ci s dět­mi? Vedete logo­pe­dic­ký krou­žek a potře­bu­je­te něco nové­ho? Tak prá­vě vám je urče­na novin­ka z pera spe­ci­ál­ní peda­gož­ky Jiřiny Bednářové. 

Co v kni­ze vlast­ně najde­te?

Pracovní lis­ty vás sezná­mí s domá­cí zví­řa­ty i jejich mlá­ďa­ty. Dozvíte se, kde byd­lí Helenka, Toník a jejich pra­ro­di­če, co vlast­ně děla­jí, jaké mají nádo­bí, hrač­ky, ale i oble­če­ní, náby­tek, domá­cí spo­tře­bi­če. Dále pozná­te les­ní zví­řa­ta, ptá­ky, i to, kde žijí a čím se živí.

Jaké akti­vi­ty může­te v této pub­li­ka­ci najít? Především prá­ci s nad­řa­ze­ný­mi pojmy, prá­ci s obráz­ky, pojme­no­vá­ním a pozná­vá­ním jed­not­li­vých zví­řat, určo­vá­ní, kde vlast­ně žijí, prá­ci s rýmy, rytmem, prá­ci s tex­tem, bás­nič­ka­mi, či pozná­vat bar­vy. Tuto pří­ruč­ku oce­ní uči­tel­ky mateř­ských i základ­ních škol, rodi­če i pra­ro­di­če před­škol­ních dětí, ale také logo­pe­do­vé a logo­pe­dic­ké asi­s­tent­ky. Aktivity pod­po­ru­jí samo­stat­ný slov­ní pro­jev, slov­ní záso­bu, logic­ké myš­le­ní. V pub­li­ka­ci se také dozví­te námě­ty, jak s dět­mi komu­ni­ko­vat a dopo­ru­če­ní, co dělat, pokud dítě nemlu­ví.

Na kon­ci pub­li­ka­ce nalez­ne­te dopo­ru­če­ní, jak s pub­li­ka­cí pra­co­vat. Aktivity jsou zna­če­ny stup­něm obtíž­nos­ti, jsou urče­ny pro děti od 2 do 7 let. Barevné pří­lo­hy obsa­hu­jí cel­kem 9 karet. Najdete zde nad­řa­ze­né pojmy jako jsou domá­cí a les­ní zví­řa­ta, hrač­ky, oble­če­ní, nádo­bí, ptá­ci a na té posled­ní najde­te sou­hrn­né kar­ty. Součástí pub­li­ka­ce je 10 námě­tů na růz­né hry s výu­ko­vý­mi kar­ta­mi i s podrob­ným popi­sem hry. Celou pří­ruč­kou nás pro­ve­de vel­mi milá opi­ce Alice, kte­rá si ráda poví­dá, ale i hra­je.

Tuto meto­dic­kou pří­ruč­ku roz­hod­ně při své prá­ci uči­tel­ky v mateř­ské ško­le i logo­pe­dic­ké asi­s­tent­ky vyu­ži­ji. Bavila mě už od prv­ní stra­ny. Je vel­mi inspi­ra­tiv­ní, pře­hled­ná a pro­pra­co­va­ná. Na této pří­ruč­ce se mně vel­mi líbí její pře­hled­nost, sys­te­ma­tič­nost, od jed­no­du­chých úko­lů po slo­ži­těj­ší, vše­stran­nost i obsa­ho­vé zamě­ře­ní. Knihy od Jiřiny Bednářové jsou vždy sáz­ka na jis­to­tu a nikdy nemů­že­te, jak se říká „šláp­nout ved­le.“ Líbí se mně pří­lo­hy, kte­ré si může­te roz­stří­hat a pou­ží­vat pro prá­ci s dět­mi, jak při říze­né čin­nos­ti, tak i indi­vi­du­ál­ní prá­ci v logo­pe­dic­kém krouž­ku. Každý si zde najde to své pro svou prá­ci. I dětem se budou moc líbit ilu­stra­ce Richarda Šmardy, ale i mno­ho her, kte­ré si s dět­mi může­te zahrát. Každá stra­na vás vždy něčím novým pře­kva­pí a roz­hod­ně se nebu­de­te nudit. Čeká vás spous­tu úko­lů, obráz­ků i nepře­ber­né množ­ství skvě­lých akti­vit.

Ukázka z kni­hy:

Kdo je opi­ce Alice?

Že neví­te, kdo je opi­ce Alice? Ještě jste o ní nesly­še­li? To je ško­da, hned to napra­ví­me.

Alice je vel­mi chyt­rá, učen­li­vá opi­ce. Vše ji zají­má, všech­no chce vidět a sly­šet. Využije kaž­dé pří­le­ži­tos­ti se něco nové­ho dozvě­dět. Ráda pozo­ru­je své oko­lí, čas­to cho­dí na vycház­ky, na výle­ty, je to vel­ká ces­to­va­tel­ka. Nebojí se vydat do svě­ta ani být sama na cestách, na lou­ce, v lese, u vody nebo v horách. Ale nej­ra­dě­ji je, když něko­ho potká a může si s ním ale­spoň chvil­ku poví­dat. Povídá si tuze ráda. Povídá si s kaž­dým a o všem. Zajímá ji, jak se kdo jme­nu­je, jaký je, co dělá, co všech­no umí spous­ta dal­ších věcí. Ale něco ji pře­ce jenom chy­bí. Chybějí jí kama­rá­di. Někdo, kdo by si s ní čas­to poví­dal. Proto měla vel­ké přá­ní, potkat kama­rád­ku nebo kama­rá­da. Úplně nej­lep­ší by bylo, kdy­by kama­rá­dů měla více. Nejen že by se dob­ře poví­da­lo, ale také by si moh­li hrát. Protože jed­nu věc jsme si o Alici neřek­li. Nejen, že si ráda poví­dá, ale také si vel­mi ráda hra­je.

Několik slov o autor­ce:

Jiřina Bednářová záhy po ukon­če­ném stu­dia na filo­zo­fic­ké fakul­tě změ­ni­la své pro­fes­ní zamě­ře­ní. Osobní zájem o vývoj dítě­te a jeho odchyl­ky ji při­ve­dl ke stu­diu spe­ci­ál­ní peda­go­gi­ky. Výzvou jí bylo a stá­le je hle­dá­ní mož­nos­tí, jak pod­po­ro­vat roz­voj myš­le­ní a řeči u dětí. Dlouhou řadu let půso­bi­la v Pedagogicko-psychologické porad­ně Brno, kde pra­co­va­la s před­škol­ní­mi dět­mi s nerov­no­měr­ným vývo­jem i se žáky základ­ních a střed­ních škol, kte­ří se potý­ka­jí se spe­ci­fic­ký­mi poru­cha­mi uče­ní. Vytvořila uce­le­nou řadu meto­dic­kých mate­ri­á­lů pro děti před­škol­ní­ho i škol­ní­ho věku, kte­ré jsou dopro­vá­ze­ny meto­di­ka­mi pro peda­go­gy a rodi­če. V sou­čas­nos­ti pokra­ču­je v pub­li­kač­ní čin­nos­ti a vzdě­lá­vá­ní dospě­lých. K jejím nej­vět­ším rados­tem pat­ří čas strá­ve­ný s vlast­ní rodi­nou, přá­te­li, dět­mi a rodi­na­mi, kte­ré v prů­bě­hu své pra­xe pozna­la. Ráda ces­tu­je, aby se poslé­ze o to radě­ji vra­ce­la domů.

Autorka: Jiřina Bednářová

Ilustrace: Richard Šmarda

Žánr: meto­dic­ká pří­ruč­ka

Vydáno: Vydalo Nakladatelství Edika v Brně, ve spo­leč­nos­ti Albatros Media, a.s., Praha, 2025

Počet stran: 80

Vazba kni­hy: bro­žo­va­ná, šitá nit­mi

ISBN: 978-80-266-2027-3

Knihu může­te kou­pit zde:

Rozvoj řeči a slov­ně logic­ké­ho myš­le­ní, 1. díl | Albatrosmedia.cz


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,54667 s | počet dotazů: 257 | paměť: 63661 KB. | 17.03.2025 - 09:29:29