Absolvent katedry dokumentární tvorby na pražské FAMU (1996) se postupně stal jedním z nejvyhledávanějších reklamních režisérů a za své počiny pod hlavičkou nejproslulejších reklamních společností na světě získal řadu prestižních ocenění. Jeho krátkometrážní snímek Mulit (2003) parodující bollywoodské filmy je součástí stálé sbírky Muzea moderního umění v New Yorku (MoMA). Točí také upoutávky pro MFF Karlovy Vary. Kriminální drama HBO Europe Pustina je jeho celovečerní režijní debut.
FILMOGRAFIE
1994 POKOJ U TRATI (studentský film)
2003 MULIT
2010 COPPA DI S ICILIA
2016 PUST INA (televizní seriál)
Proč jste si vybral právě Pustinu jako svůj celovečerní debut?
To je jednoduché. Protože se mi scénář Štěpána Hulíka líbil a věřil jsem mu. Je to silné téma – není povrchní. Okamžitě jsem věděl, jak by to celé mělo vypadat a jakou atmosféru by to mělo mít. To je vždycky dobré znamení.
V čem se lišilo natáčení pro HBO Europe od natáčení reklamních spotů?
Je to něco úplně jiného. Tyto dva druhy produkce nejde tak úplně srovnávat, i když je vaše role stejná. Měl jsem naprostou tvůrčí svobodu a velké štěstí na výběr herců a štábu. Byla radost spolupracovat s tolika talentovanými lidmi.
Snažil jste se následovat vizuální styl evropských a amerických dramat? Co přesně vás inspirovalo?
Ne, ani jsem mnoho seriálů neviděl. Chtěl jsem, aby náš seriál vypadal spíše jako celovečerní film. Něco jen okopírovat by mě vskutku netěšilo.
Co je podle vás na Pustině výjimečného?
Nevím, jestli je něčím výjimečná. Ale doufám, že je realistická. To bylo mým hlavním zájmem, aby vše vypadalo realisticky a ne jako nějaká falešná fikce. To je jediný způsob, jak oslovit publikum.
Jak byste zhodnotil svou spolupráci s HBO? Byla něčím specifická, nad rámec vašich předešlých zahraničních zkušeností?
Spolupráce byla bezchybná – a to neříkám jen ze slušnosti. Upřímně to nemohlo probíhat lépe. Měl jsem ve své práci naprostou svobodu a dostalo se mi vždy veškeré podpory.
Současný trend takzvané quality TV, jež má svou tradici především ve Spojených státech, tíhne ke stavění hraných filmů a televize na stejnou úroveň. Lze něco podobného říci o Pustině?
17. listopadu 2019 Bez vědomí 1989. Sovětské impérium slábne. Marie a Viktor se po 12 letech vracejí z londýnského exilu do Prahy. Věří, že vítr změn začne brzy vát i tady. Jenže místo toho Viktor záhadně zmizí a Marie […] Posted in Spoilery
13. listopadu 2019 Bez vědomí – další hit HBO od Ivana Zachariáše Seriál Bez vědomí bude mít premiéru 30 let od Sametové revoluce. Režisér Ivan Zachariáš nám tentokrát připravil seriál o roku 1989, kdy se po dlouhé době vrací do ČSSR houslistka Marie, […] Posted in Trailery
8. března 2017 Českého lva 2017 vyhrál film Masaryk – Fotogalerie Historické drama Masaryk vyhrál 24 ročník Českého lva. Se svými 14 nominace získal na slavnostním gala večeru v pražském Rudolfíně dohromady 12 cen, kdy se stal film absolutním vítězem. […] Posted in Články
19. října 2016 Pustina – 75 % Pustina může být území, kde nikdo nežije, ale takové jméno má u nás i několik obcí nebo jejich místních částí, kde lidé žijí. Obec Pustina ve filmu režiséra Ivana Zachariáše není umístěna […] Posted in TV Recenze
4. ledna 2003 Speciál:Pán prstenů Dne 16.1. vyrazí Dvě věže svou pouť českými kiny. Pozastavme se na chvíli nad kouzelným světem, s nímž máme co do činění. Tři prsteny pro krále elfů pod nebem, Sedm vládcům trpaslíků v […] Posted in Články
Nejnovější komentáře