Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > 28 let poté - Dlouho očekávané pokračování, které možná není pro každého

28 let poté - Dlouho očekávané pokračování, které možná není pro každého

Photo © Sony Pictures
Photo © Sony Pictures
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (12 hlasů, průměr: 4,50 z 5)
Loading...

Od chví­le, kdy virus zuři­vos­ti uni­kl z labo­ra­to­ře na výro­bu bio­lo­gic­kých zbra­ní, uply­nu­ly už téměř tři desít­ky let a nyní, stá­le v nemi­lo­srd­ně vynu­ce­né karan­té­ně, si někte­ří našli způ­sob, jak mezi naka­že­ný­mi exis­to­vat. Jedna tako­vá sku­pi­na pře­ži­vších žije na malém ost­ro­vě spo­je­ném s pev­ni­nou jedi­nou, sil­ně chrá­ně­nou hrá­zí. Když jeden chla­pec ze sku­pi­ny Spike (Alfie Williams) opus­tí ost­rov a vydá se na misi do tem­né­ho srd­ce pev­ni­ny, obje­ví tajem­ství, zázra­ky a hrů­zy, kte­ré zmu­to­va­ly nejen naka­že­né, ale i ostat­ní pře­ži­vší...

28 dní poté z roku 2002 je dnes bez­po­chy­by kul­tov­ním fil­mem a jeden z těch fil­mů, kte­rý spo­leč­ně s čer­nou feťác­kou kome­dií Trainspotting, sci-fi Sunshine nebo osca­ro­vým Milionářem z Chatrče pat­ří mezi nej­zná­měj­ší fil­my brit­ské­ho reži­sé­ra Dannyho Boylea, výraz­né­ho brit­ské­ho fil­ma­ře, kte­rý se za svou kari­é­ru sna­ží stří­dat žán­ry, napo­sle­dy to byla brit­ská kome­die Yesterday z roku 2019.  Na jeho 28 dní poté v roce 2007 navá­zal film 28 týd­nů poté v režii Juana Carlose Fresnadilly, se kte­rým Boyle ani sce­náris­ta původ­ní­ho fil­mu Alex Garland nemě­li téměř nic spo­leč­né­ho (Boyle byl pou­ze exklu­ziv­ním pro­du­cen­tem). O tře­tím fil­mu se poté mlu­vi­lo prá­vě již od roku 2007, kdy se měl k režii vrá­tit Boyle. Potíže s prá­vy a zaměst­na­nost Boylea na jiných pro­jek­tech ovšem ved­ly k dal­ším a dal­ším odkla­dům. 

K ofi­ci­ál­ní­mu ozná­me­ní tře­tí­ho fil­mu došlo v led­nu 2024, kdy bylo ozná­me­no, že má být pro­jekt 28 let poté být záro­veň star­tem nové tri­lo­gie. Za scé­ná­řem kom­plet­ní tri­lo­gie sto­jí jako v pří­pa­dě 28 dní poté Alex Garland, režie prv­ní­ho fil­mu se cho­pil Danny Boyle, režie dru­hé­ho 28 let poté fil­mu (kte­rý s podti­tu­lem The Bone Temple do kin dora­zí v led­nu 2026) poté Nia DaCosta (posled­ní Candyman či Marvels), sám Boyle má poté v plá­nu cho­pit se režie závě­ru tri­lo­gie, pod­mín­kou k rea­li­za­ci tře­tí­ho fil­mu ovšem musí být komerč­ní úspěch prv­ní­ho 28 let poté. A mož­ná při­jde i Cillian Murphy, před­sta­vi­tel hlav­ní­ho hrdi­ny Jima z původ­ní­ho fil­mu. Podmínkou k napl­ně­ní Garlandovi a Boyleovi vize je tak dosta­teč­ný komerč­ní úspěch. Těžko ovšem říci, zda pro mno­hé bude 28 let poté přes­ně tím, co oče­ká­va­jí.

28 let poté
Zdroj: Sony Pictures

Danny Boyle pat­ří mezi uzná­va­né reži­sé­ry, má poté ruko­pis kli­po­vé­ho reži­sé­ra. Energetický střih, nesku­teč­né vizu­ál­ní dyna­mo, vel­mi výrazná ener­gie, kte­rá srší prak­tic­ky kaž­dým jeho fil­mem. Boyle při­tom 20. 10. 2025 osla­ví své 69. naro­ze­ni­ny a bylo by tak snad­né mu odpus­tit, že při­jde o svůj náboj. Jenomže se to v pří­pa­dě 28 let poté nesta­ne a Boyle i nadá­le točí s nesku­teč­nou ener­gií, kte­rou by mu závi­děl kdeja­ký debu­tant. I jeho 14. celo­ve­čer­ní film je vizu­ál­ní pas­tvou pro oči, kte­rá je navíc sil­ným zákla­dem pro pří­běh celé tri­lo­gie. Návrat Boylea a Garlanda do svě­ta, kte­rý před 23 lety stvo­ři­ly, je půso­bi­vý i tím, jak se ten­to svět vyvi­nul 28 let poté. Už od pro­lo­gu s trau­ma­ti­zo­va­ný­mi dět­mi sle­du­jí­cí Teletubbies (jako ze živo­ta...) návrat do této post-apokalyptické vize doká­že strh­nout. A to jsou při­tom nej­vět­ší trum­fy ješ­tě pořád skry­té.

28 let poté se ode­hrá­vá ve svě­tě, kde se Spojené krá­lov­ství sta­lo karan­tén­ní zónou. Zatímco civi­li­za­ce mimo Spojené krá­lov­ství se zdán­li­vě vyvi­nu­la podob­ně jako v reál­ném svě­tě, Spojené krá­lov­ství zůstá­vá zamrz­lé v čase a od počát­ku tak 28 let poté pra­cu­je s tím, jak svět v tako­vé spo­leč­nos­ti fun­gu­je. Hlavní posta­vou je dva­nác­ti­le­tý Spike v podá­ní Alfieho Williamse, kte­rý svět bez naka­že­ných nikdy nepo­znal. I přes svůj rela­tiv­ně níz­ký věk se poté sta­ne sou­čás­tí ritu­á­lu, při kte­rém by se měl stát mužem. I když není zce­la mož­né odhad­nout smě­řo­vá­ní děje 28 let poté po celou tri­lo­gii, po prv­ní čás­ti se dá usu­zo­vat, že jed­ním z klí­čo­vých moti­vů tri­lo­gie bude dospí­vá­ní Spikea. Samo o sobě se jed­ná o sil­ný základ pří­bě­hu, je poté radost vidět, že je Alfie Williams napros­tá herec­ká tre­fa a šikov­ný dět­ský herec, na jehož bed­rech může celá tri­lo­gie bez pro­blé­mů stát. Především i pro­to, že Williams doká­že držet krok s mno­hem zku­še­něj­ší­mi herec­ký­mi kole­gy – Aaronem Taylorem-Johnsonem v roli jeho otce Jamieho, Jodie Comer v roli jeho mat­ky IslyRalphem Fiennesem v roli vel­mi záhad­né posta­vy Dr. Kelsona.

28 let poté
Zdroj: Sony Pictures

28 let poté je nato­če­né pomo­cí zaří­ze­ní, kte­rá umož­ni­la vyu­ží­vat kame­ry iPhonů. Boyle tak tím­to leh­kým expe­ri­men­to­vá­ním snad­no evo­ku­je své­ho kole­gu Stevena Soderbergha, klí­čo­vé ovšem je to, že uží­vá­ní iPhonů nepřed­sta­vu­je zřej­mé limi­ty. Možnosti s iPhonem nao­pak ote­ví­ra­jí dal­ší mož­nos­ti pro vizu­ál­ní vir­tu­o­zi­tu Dannyho Boylea. V rám­ci prv­ní­ho aktu se nao­pak při kaž­dém zása­hu infi­ko­va­ných fra­me poza­sta­ví a evo­ku­je záblesk foto­a­pa­rá­tu. Práce s kame­rou vět­ši­nou při­spí­vá dané atmo­sfé­ře, film poměr­ně efek­tiv­ně uží­vá archiv­ní zázna­my v kon­tex­tu, kte­ré­ho by nej­spí­še napad­li málo­ko­ho. A v jis­tých momen­tech mož­ná 28 let poté evo­ku­je video­her­ní The Last of Us více, než to kdy zvládlo seri­á­lo­vé The Last of Us. Právě ten­to seri­ál poté Garland ozna­čil za jed­nu z inspi­ra­cí při psa­ní scé­ná­ře.

Jako výraz­nou nevý­ho­du mohou mno­zí samo­zřej­mě auto­ma­tic­ky pova­žo­vat fakt, že se jed­ná pou­ze o prv­ní část/první tře­ti­nu vět­ší­ho pří­bě­hu, kte­rý tak někte­rým posta­vám a někte­rým téma­tům věnu­je vět­ší pro­stor až příš­tě, pří­pad­ně přespříš­tě. Neznamená to ovšem, že by 28 let poté nezvládlo fun­go­vat jako samo­stat­ný film – i přes jis­tou for­mu cli­f­fhan­ge­ru pře­ci jen děj prv­ní­ho 28 let poté vede k poměr­ně uspo­ko­ji­vé­mu závě­ru, ve kte­rém fun­gu­jí emo­ce, chytře se roz­ši­řu­je myto­lo­gie a záko­ni­tos­ti celé­ho svě­ta, kte­ré mohou mít men­ší či vět­ší násled­ky na vývoj budou­cích udá­los­tí. Alex Garland se toho nebo­jí a s Boylem se dost mož­ná chví­le­mi pouš­tě­jí do pří­liš kon­tro­verz­ních vod, kte­ré mno­zí nedo­ká­žou úpl­ně pře­žvý­kat. Nicméně se uka­zu­je, že se toho tvůr­ci sku­teč­ně nebo­jí a spo­leč­ně s dal­ší­mi dvě­ma pří­běhy může nová tri­lo­gie nabíd­nout vel­mi kom­plex­ní záži­tek. Byť samo­zřej­mě mno­hé už u dru­hé­ho fil­mu děsí účast Nii DaCosty a fakt, že tu Jack O’Connell ve své roli Jimmyho (kte­ré­ho je svým způ­so­bem ve fil­mu víc než dost) evo­ku­je Vanillu Ice, nej­spí­še také mno­hým nepři­dá.

28 let poté
Zdroj: Sony Pictures

Výrazný soun­d­track je nej­spí­še zaru­čen ve chví­li, kdy bylo odha­le­no, že za ním bude stát hipho­po­vá sku­pi­na Young Fathers. Specifický soun­d­track film vyu­ží­vá poměr­ně šikov­ně a zvlá­dá s ním pra­co­vat poměr­ně filu­tov­ským způ­so­bem, byť samot­ný závěr, láka­jí­cí na dal­ší film, bude pro mno­hé nej­spí­še už pří­liš a bude evo­ko­vat něco z vol­né­ho pokra­čo­vá­ní Soumraku mrtvých či Zombielandu. Přitom všem je ovšem tře­ba zmí­nit jed­nu důle­ži­tou věc – 28 let poté je zce­la oči­vid­ný autor­ský bloc­kbus­ter, kte­rý půso­bí jako film s vel­mi jas­nou vizí a pře­de­vším sku­teč­ně půso­bí boy­le­ov­sky. Ten Boyle, kte­rý svou novin­ku točí na iPhone 15, dro­ny, otoč­né i kla­sič­těj­ší kame­ry. I přes návrat k zom­bie žán­ru Boyle napl­ňu­je svou sna­hu vždy točit něco tro­chu jiné­ho – ryzí coming-of-age sto­ry totiž v jeho fil­mo­gra­fii pře­ci jen dosud chy­bě­la. Při tom všem navíc jde pro­ti oče­ká­vá­ním a dost mož­ná nena­bíd­ne ten film, kte­rý budou mno­zí oče­ká­vat. Které jiné fil­my ovšem finanč­ně pod­po­ro­vat, než prá­vě ty s výraz­nou autor­skou vizí, kte­ré doká­žou za pocho­du mile pře­kva­po­vat?

Intenzivní podí­va­ná – prá­vě toto spo­je­ní asi 28 let poté shr­nu­je nej­lé­pe. I díky rodin­né lin­ce 28 let poté chví­le­mi koke­tu­je s nevšed­ní for­mou soci­ál­ní­ho dra­ma­tu, záro­veň se nebo­jí jis­tých humor­ných momen­tů, včet­ně nos­né sna­hy o pro­bu­ze­ní sebe­re­flexe u těch žen, kte­ré si z bez­dů­vod­ných dnů zby­teč­ně nechá­va­jí napí­chat rty. Jedna část šikov­ně pra­cu­je s tím, jak se svět mimo karan­tén­ní zónu neza­sta­vil, dru­há zase s tím, jak se ado­lescent sezna­mu­je s kon­cep­tem živo­ta, smr­ti a ztrá­ty. Tento film má vrs­tev jako cibule/zlobři, ve kte­ré se dospí­va­jí­cí syn musí stát hla­vou rodi­ny (jeho otec v podá­ní Taylora-Johnsona má své mou­chy). Je stej­ně bru­tál­ní jako emo­ci­o­nál­ní. Nemusí machro­vat kdo­ví­jak vel­ko­le­pým měřít­kem (roz­po­čet byl „pou­ze“ 60 mili­o­nů dola­rů), pro­to­že komor­ní pří­běh o chlap­ci, kte­rý se upro­střed zom­bie apo­ka­ly­psy sna­ží zachrá­nit svou nemoc­nou mat­ku, je sám o sobě vel­ko­le­pý. Apokalypsa infi­ko­va­ných může při­nést kro­mě fyzic­kých násled­ků i ty psy­chic­ké.

28 let poté
Zdroj: Sony Pictures 

Potěší zřej­mý důraz na ruč­ní kame­ru, kte­rý pře­ci jen celé puto­vá­ní v rám­ci toho­to (více­mé­ně) road movie činí inten­ziv­něj­ším. Kameraman Anthony Dod Mantle jed­no­du­še zvlá­dá veš­ke­ré dění na plát­ně ade­kvát­ně pro­dat, ať už na něm prá­vě pro­bí­ha­jí pasá­že, při kte­rých jde o život, nebo se řeší něco tro­chu osob­něj­ší­ho. Střih Jona Harrise je poté oprav­du vel­mi divo­ký, opět ovšem pla­tí, že i když není pro kaž­dé­ho, v rám­ci této vize fun­gu­je nos­ně. Stejně tak výteč­ná je prá­ce se zvu­kem (báseň Boots od Rudyarda Kiplinga nechy­bí po trai­le­rech ani ve výsled­ném fil­mu). A i když jsou infi­ko­va­ní stá­le pře­de­vším hroz­bou, 28 let poté je zvlá­dá jed­ním prv­kem polid­štit a při­pra­vit půdu pro dal­ší zají­ma­vé moti­vy, na kte­ré se mohou dal­ší dva fil­my zamě­řit – pře­de­vším motiv o tom, že někte­ří nena­ka­že­ní mohou být vět­ší hroz­bou než ti naka­že­ní. Byť se jed­ná o film, ke kte­ré­mu se vra­cí reži­sér i sce­náris­ta původ­ní­ho fil­mu, celou sérii tak tro­chu rede­fi­nu­je. Podobně jako Star Wars: Poslední z Jediů, kte­rý v roce 2017 roz­dě­lil fan­dom Star Wars na dva tábo­ry. U 28 let poté se i dle prv­ních reak­cí nej­spí­še sta­ne něco podob­né­ho.

I pro­to lze snad­no za nej­vý­raz­něj­ší posta­vu toho­to fil­mu ozna­čit Dr. Kelsona v podá­ní Ralpha Fiennese. Postava, kte­rá svou základ­ní expo­zi­cí vyvo­lá více otá­zek než odpo­vě­dí, přes­to je uspo­ko­ji­vé sle­do­vat, že se Boyle a Garland nebo­jí mož­ná tro­chu kon­tro­verz­něj­ší­ho pří­stu­pu. Potvrzují, že je 28 let poté sofis­ti­ko­va­nou podí­va­nou, kte­rá šikov­ně pra­cu­je se svý­mi posta­va­mi a růz­no­ro­dý­mi cha­rak­te­ry, při­tom nikdy nepů­so­bí vylo­že­ně při­ta­že­ná za vla­sy a pře­de­vším se nikdy nezačne roz­pa­dat. To vše vede k uspo­ko­ji­vé­mu závě­ru... prv­ní kapi­to­ly toho­to pří­bě­hu. Těžko říct, jak Nia DaCosta doká­že navá­zat svou pro­střed­ní čás­tí a zda pří­pad­ně Boyle u tře­tí čás­ti doká­že vše vrá­tit na správ­nou kolej. Jestli má ovšem prv­ní 28 let poté pri­már­ně vybu­do­vat důvě­ru v chys­ta­nou tri­lo­gii jako celek, svůj účel plní napros­to skvě­le. Jen holt těž­ko říct, zda dvě násle­du­jí­cí čás­ti doká­žou dodat stej­nou kva­li­tu, nebo se bude muset za pár let na tuto tri­lo­gii vzpo­mí­nat s tím, že sice zača­la skvě­le, pro­střed­kem a závě­rem ovšem spí­še zkla­ma­la. První část nicmé­ně plní svůj účel a na tom se asi nic nezmě­ní, i kdy­by byly dal­ší dvě čás­ti v blíz­ké budouc­nos­ti sebe­hor­ší.

28 let poté
Zdroj: Sony Pictures

28 let poté doká­že bez pro­blé­mů fun­go­vat nejen pro ty, kte­ří před­cho­zí fil­my nevi­dě­li, ale pře­de­vším i pro ty, kte­ří z před­cho­zích dvou fil­mů neby­li kdo­ví­jak nad­še­ní. Danny Boyle a Alex Garland doká­žou potě­šit vel­mi sofis­ti­ko­va­ným star­tem nové­ho pří­bě­hu z toho­to svě­ta, jehož nej­vět­ší pro­blém tak nějak spo­čí­vá v tom, že jde „jen“ o prv­ní tře­ti­nu vět­ší­ho cel­ku. Jako prv­ní část, kte­rá má vybu­do­vat důvě­ru v chys­ta­nou tri­lo­gii, ovšem fun­gu­je skvě­le – a to pře­de­vším tím, že jde o film, kte­rý skrý­vá nesku­teč­nou hloub­ku. Coming-of-age sto­ry hlav­ní­ho hrdi­ny je sice na samém počát­ku, i díky Dannymu Boyleovi, kte­rý ani na hra­ně sedm­de­sát­ky neztra­til svůj kli­po­vi­tý ruko­pis, jde ovšem o skvě­lý pří­slib do budouc­na. Spolu s Owenem Cooperem z Adolescenta aspi­ru­je Alfie Williams na brit­ský herec­ký objev roku...

Verdikt: 90 %

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Hříšníci - Hororová novinka od tvůrce Black Panthera
14. dubna 2025Hříšníci - Hororová novinka od tvůrce Black PantheraDvojčata - bratři Smoke a Stack (Michael B. Jordan v dvojroli) - se vracejí do rodného města, aby zanechali svou komplikovanou minulost za sebou a mohli začít od začátku, dokud nezjistí, že zde na ně čeká…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Captain America: Návrat prvního Avengera - Špionážní thriller, který změnil Marvel
13. února 2025Captain America: Návrat prvního Avengera - Špionážní thriller, který změnil Marvel[caption id="" align="alignright" width="400"] Photo © Walt Disney Studios Motion Pictures[/caption] Steve Rogers (Chris Evans) má trochu problém se vyrovnat s náhlou změnou svého okolí. Desítky let od toho, co bojoval proti Hydře a jejímu vůdci…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Návrat slavného příběhu do kin: Nosferatu
1. ledna 2025Návrat slavného příběhu do kin: NosferatuTak je to tady. Chvíli před koncem roku se vplížil do českých kin dlouho očekávaný snímek Nosferatu. Dlouho očekávaný byl především pro to, že se jedná již o asi miliontou variaci na slavný román Brama Stokera…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Nosferatu Roberta Eggerse - Definitivní verze nejznámějšího vampýrského příběhu
11. prosince 2024Nosferatu Roberta Eggerse - Definitivní verze nejznámějšího vampýrského příběhuEllen Hutter (Lily-Rose Depp) by byla šťastná novomanželka, kdyby ji nepronásledovaly děsivé noční můry. Její muž Thomas (Nicholas Hoult) navíc musí pracovně vycestovat do divoké východní Evropy, aby zprostředkoval obchod pro tajemného hraběte Orloka (Bill Skarsgård).…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Lovec Kraven - Další protivník Spider-Mana dostává vlastní film
11. prosince 2024Lovec Kraven - Další protivník Spider-Mana dostává vlastní filmSergei Kravinoff známý jako Kraven (Aaron Taylor-Johnson) má komplikovaný vztah se svým otcem Nikolaiem (Russell Crowe). Byl to jeho otec, který ho dovedl k cestě za  pomstou a namotivoval ho k tomu, aby se stal největším…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Kaskadér - David Leitch’s Latest - Zábavná Achillova pata s Odlesky Originality
12. května 2024Kaskadér - David Leitch’s Latest - Zábavná Achillova pata s Odlesky OriginalityDavid Leitch, známý svým smyslem pro akci a kreativitu, představuje svůj nejnovější film, který se snaží zachytit srdce diváků. I když se mu nedaří úplně překonat své předchozí úspěchy, nabízí zábavnou podívanou plnou emocí a poutavých…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Kaskadér - Ryan Gosling zachraňuje film
1. května 2024Kaskadér - Ryan Gosling zachraňuje filmKaskadér, v anglickém originálu The Fall Guy, je nový film od režiséra Davida Leitche (Deadpool 2, Bullet Train). Kaskadér Colt Seavers (Ryan Gosling) se v něm pokouší najít ztracenou hlavní hvězdu svého filmu (Aaron Taylor-Johnson) a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Ferrari: Adam Driver je v roli italského výrobce automobilů v dramatu Michaela Manna strhující
4. ledna 2024Ferrari: Adam Driver je v roli italského výrobce automobilů v dramatu Michaela Manna strhujícíItalský automobilový výrobce Enzo Ferrari prochází během jednoho osudového léta osobními i profesními zmatky ve filmu Ferrari, který tento víkend vstupuje do českých kin. Snímek, který je podpořen prvotřídním podáním režiséra Michaela Manna, jež zahrnuje i…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Nosferatu: Datum premiéry upírského filmu natočeného v Praze je stanoveno na Vánoce 2024
1. prosince 2023Nosferatu: Datum premiéry upírského filmu natočeného v Praze je stanoveno na Vánoce 2024Film Nosferatu, nové zpracování klasického německého upírského příběhu, silně ovlivněného Draculou Brama Stokera, režiséra Roberta Eggerse, bude uveden do kin na Štědrý den (25. prosince) 2024, prozradil distributor Focus Features. Film se natáčel na lokacích v…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Film Roberta Eggerse „Nosferatu“ s Willemem Dafoem a Billem Skarsgårdem se natáčí v Praze
30. května 2023Film Roberta Eggerse „Nosferatu“ s Willemem Dafoem a Billem Skarsgårdem se natáčí v PrazeRežisér Robert Eggers Nosferatu oficiálně ukončil natáčení v České republice. Nový film, v němž hrají Bill Skarsgård, Lily-Rose Depp, Nicolas Hoult a Willem Dafoe, v tichosti ukončil natáčení v Praze 19. května po třech měsících natáčení.…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
V historickém komplexu Invalidovna v Praze se natáčí film Nosferatu
27. března 2023V historickém komplexu Invalidovna v Praze se natáčí film NosferatuProdukce filmu Nosferatu Roberta Eggerse probíhala v barrandovských ateliérech po většinu minulého měsíce a nyní filmaři natáčejí v Praze a na dalších místech v České republice. Nosferatu, aktualizace hororové klasiky z roku 1922, která byla sama…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Hvězda filmu Nosferatu Willem Dafoe si v Praze pochutnává na ukrajinském boršči
24. března 2023Hvězda filmu Nosferatu Willem Dafoe si v Praze pochutnává na ukrajinském borščiNa Oscara nominovaná hollywoodská hvězda Willem Dafoe je v současné době v Praze, kde natáčí film Nosferatu pro režiséra Roberta Eggerse, a herec si udělal čas, aby ochutnal některé z vysoce ceněných kulinářských specialit české metropole.…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
V Praze začíná natáčení filmu Nosferatu s Billemem Skarsgårdem a Willemem Dafoem v hlavních rolích
6. března 2023V Praze začíná natáčení filmu Nosferatu s Billemem Skarsgårdem a Willemem Dafoem v hlavních rolíchV Praze oficiálně začalo natáčení filmu Nosferatu - minulý týden se v české metropoli rozjely kamery upírského filmu režiséra Roberta Eggerse. Režisér na projektu pracoval sedm let poté, co původně zamýšlel film natočit bezprostředně po svém…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Aaron Taylor-Johnson se v Praze připojil k hercům filmu Nosferatu
5. března 2023Aaron Taylor-Johnson se v Praze připojil k hercům filmu NosferatuRobert Eggers nemohl získat Anyu Taylor-Joy pro roli v Nosferatu kvůli termínům, ale zajistil Aarona Taylora-Johnsona. Favorit na roli příštího Jamese Bonda byl nyní podle The Hollywood Reporter oficiálně potvrzen v novém upírském filmu. Taylor-Johnson se…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Bullet Train - Brad Pitt září v akční komedii léta (recenze)
7. srpna 2022Bullet Train - Brad Pitt září v akční komedii léta (recenze)Režisér David Leitch přichází se svým pátým celovečerním snímkem a s příslibem šílené jízdy a brutální akce. Tedy taková Leitchova klasika. Tentokrát se však, na rozdíl od většiny jeho předchozích počinů (John Wick, Atomic Blonde a…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Bullet Train - 80 %
3. srpna 2022Bullet Train - 80 %Nájemný zabiják Beruška (Brad Pitt) je odhodlán vykonávat svou práci mírumilovně, jelikož se mu spousta předchozích kšeftů vymkla z rukou a smůla se mu lepí na paty. Osud má nicméně jiné plány, protože Beruška se při…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,28237 s | počet dotazů: 272 | paměť: 38053 KB. | 29.08.2025 - 14:19:25