Kritiky.cz > Speciály > Asterix a Obelix

Asterix a Obelix

Asterix
Asterix
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Asterix a Obelix  je francouzsko-italsko-německý film reži­sé­ra Clauda Zidiho z roku 1999.

Claude Zidi, reži­sér mno­ha popu­lár­ních kome­dií, nato­čil prv­ní hra­nou adap­ta­ci komik­su Asterix, jehož auto­ry jsou Albert Uderzo a René Goscinny. Mezi her­ci jsou fran­couz­ské­mu pub­li­ku dob­ře zná­mí Christian Clavier (Asterix), Gérard Depardieu (Obelix) a Michel Galabru (Abraracourcix).

Film se v roce 1999 dostal na prv­ní mís­to fran­couz­ských pokla­den s téměř 9 mili­o­ny divá­ků, a to i přes poměr­ně vlaž­né recen­ze.

Synopse

Celkové představení

„Píše se rok 50 před naším leto­poč­tem. Celá Galie je obsa­ze­na Římany... Všechno? Ne, pro­to­že jed­na ves­ni­ce zary­tých Galů stá­le odo­lá­vá útoč­ní­kům. A život posádek řím­ských legi­o­ná­řů v zako­pa­ných tábo­rech Babaorum, Aquarium, Laudanum a Petibonum není snad­ný.“

Jako vždy má Julius Caesar s těmi­to Galy pro­blémy: Detritus, pro­rad­ný a nelo­a­jál­ní důstoj­ník, před ním exis­ten­ci této malé ves­ni­ce zata­jil. V tou­ze zni­čit toto posled­ní ohnis­ko povstá­ní a una­ven neschop­nos­tí cen­tu­ri­o­na Caia Bonuse při­jíž­dí Caesar osob­ně oblé­hat ves­ni­ci, v níž žijí odpůr­ci. Má k tomu dob­rý důvod: Prolix, faleš­ný věš­tec, pod­ní­til ves­ni­ča­ny, aby ukrad­li vůz s jeho peně­zi na daně.

Podrobná synopse

Druid Getafix se musí vydat do lesa Karnutů, kde se koná vel­ké výroč­ní setká­ní dru­i­dů, na němž se volí nej­lep­ší z nich. Ačkoli byla s Římany uza­vře­na doho­da, kte­rá je zava­zu­je nechat dru­i­dy v jejich lese na poko­ji, Detritus s tím nesou­hla­sí, pro­to­že „císa­řo­vy sli­by jsou závaz­né jen pro ty, kdo jim věří“. Během obřa­du zajme Getafixe, aby ho donu­til pro­zra­dit tajem­ství kou­zel­né­ho nápo­je, kte­rý je zdro­jem nepo­ra­zi­tel­nos­ti Galů. Asterix a Obelix vedou ope­ra­ci na nale­ze­ní své­ho dru­i­da a roz­hod­nou se pro­nik­nout do Caesarova tábo­ra.

Obelix se vydá­vá za legi­o­ná­ře jmé­nem „Obelus“, zatím­co Asterix se vydá­vá za zaja­té­ho gal­ské­ho špi­o­na. Uvězněný Asterix najde Getafixe, kte­rý se Detritovi vzpí­rá a odmí­tá mu pro­zra­dit tajem­ství lek­tva­ru. Asterix je vyslý­chán a mučen, ale bez výsled­ku. Getafix se pod­vo­lí tepr­ve teh­dy, když je na Galovo mís­to dosa­zen Dogmatix, kte­rý vysly­šel Asterixovo volá­ní a při­po­jil se k němu v mučír­ně. Druid pak s pomo­cí Asterixe vyro­bí kot­lík s kou­zel­ným lek­tva­rem, kte­rý Detritus ochut­ná a jehož účin­ky oka­mži­tě pocí­tí.

Když si uvě­do­mí, že ho může pou­žít jako zbraň k pře­vze­tí moci, naří­dí Detritus Césara zatknout a zmoc­ní se tábo­ra. Obelix, kte­rý se mezi­tím stal cen­tu­ri­o­nem, pro­to­že vytá­hl Detrita z úzkých, je pový­šen na veli­te­le osob­ní strá­že nové­ho dik­tá­to­ra. Detritus se sna­ží zís­kat pod­po­ru vojá­ků pořá­dá­ním her. Asterix je nucen pře­ko­nat cir­ku­so­vý kruh plný nástrah: v ces­tě mu sto­jí hadi, lvi, kro­ko­dý­li, myga­lo­vé a také slon. Přesto se mu poda­ří pře­ko­nat všech­ny pře­káž­ky, ale když se dosta­ne k Obelixovi a Detritovi, ti na něj pošlou zom­bie (Detritus říká, že to není zví­ře, ale „člo­věk“), aby ho uškr­til.

Astelix má prá­vě tolik času a sil, aby řekl: „Obelixi, u Toutatise, staň se zno­vu Obelixem, je to nalé­ha­vé!“, což je ve sku­teč­nos­ti kódo­vá věta, kte­rá má Obelixovi nazna­čit, aby se vzdal své role vojá­ka. Poté, co na Obelixovu žádost roz­luš­tí zprá­vu a pře­čte ji ze rtů obě­ti, je Detritus omrá­čen Obelixem, kte­rý se opět stal sám sebou. Obelix zachrá­ní Asterixe, bri­lant­ně pře­jde cir­ku­so­vý kruh opač­ným smě­rem a osvo­bo­dí Getafixe. Skupina s sebou vez­me také tajem­né­ho věz­ně, ukry­té­ho pod želez­nou mas­kou.

Po pří­jez­du do ves­ni­ce Obelix mas­ku ote­vře: je to Caesar, uvěz­ně­ný samozva­ným dik­tá­to­rem. Detritus z pomsty zaú­to­čí na ves­ni­ci s hrn­cem kou­zel­né­ho lek­tva­ru, kte­rý pro něj Getafix vyro­bil. Aby se dru­id útoč­ní­ko­vi ubrá­nil, musí si při­pra­vit novou nádo­bu. Zjistí však, že má ingre­di­en­ce jen na půl hrn­ce, což nesta­čí.

Asterix, Obelix a Getafix se musí vydat do hlu­bin jes­ky­ně, aby našli dru­i­do­va dědeč­ka Mathusalixe (dvě stě let staré­ho dru­i­da) a odpo­vě­dě­li na hádan­ky, aby zís­ka­li láhev mlé­ka dvou­hla­vé­ho jed­no­rož­ce, kte­ré po nali­tí do kou­zel­né­ho lek­tva­ru má za násle­dek naklo­no­vá­ní těch, kte­ří ho vypi­jí. Poté, co deset Asterixů a deset Obelixů (kte­rým bylo pro jed­nou dovo­le­no ochut­nat dru­i­dův lek­tvar) s obtí­že­mi zís­ka­jí ingre­di­en­ci, tri­um­fu­jí nad Detritem, kte­rý je Caesarem odsou­zen za vele­zra­du. Za to Caesar pro­hlá­sí ves­ni­ci za „pří­te­le a spo­jen­ce Říma“ a za nezda­ni­tel­nou.

Produkce

Původ a vývoj

Před fil­mem Asterix a Obelix vs. Caesar vznik­ly dva dal­ší pro­jek­ty fil­mo­vých adap­ta­cí Asterixe, kte­ré se však nikdy neu­sku­teč­ni­ly. Claude Lelouch byl prv­ní, kdo o tom pře­mýš­lel. V 60. letech chtěl film nato­čit s nepro­fe­si­o­nál­ní­mi her­ci, a to pou­ze kvů­li jejich fyzic­ké podob­nos­ti s komik­so­vý­mi posta­va­mi, ale pro­jekt se nikdy neu­sku­teč­nil. Později se do dru­hé­ho pro­jek­tu pus­til Louis de Funès, kte­rý si chtěl zahrát Asterixe (a pod­le zvěs­tí měl Obelixe hrát Lino Ventura). Z pro­jek­tu také sešlo. Podle pří­te­le Alberta Uderza chtěl Louis de Funès hrát posta­vu Asterixe bez knír­ků. Asterix a Obelix vs. Caesar je prv­ním fil­mem o Asterixovi, ve kte­rém hra­jí her­ci.

Původní nápad Thomase Langmanna z roku 1992 byl adap­to­vat komiks Asterix. Syn Clauda Berriho se ve svých tři­a­dva­ce­ti letech, poté co si zahrál v něko­li­ka fil­mech jako Les Années san­dwi­ches nebo Paris s’é­ve­ille, začal zají­mat o natá­če­ní fil­mu o Galovi Asterixovi. Nejprve kon­tak­to­val Sylvii Uderzovou (dce­ru Alberta Uderza) a oba měli na fil­mo­vý pro­jekt stej­ný názor. Sylvie o tom mlu­vi­la se svým otcem a ten nako­nec s pro­jek­tem sou­hla­sil. Thomas poté kon­tak­to­val Anne Goscinnyovou, dědič­ku morál­ních práv své­ho otce. I ona pro­jekt při­ja­la. Se sou­hla­sem dědi­ců se Thomas Langmann vydal za svým otcem a za Renn Productions, ale ti pro­jekt odmít­li, pro­to­že pro Clauda Berriho „komiksy nejsou jeho par­ke­ta“, ale také pro­to, že už pro­du­ko­val jiné fil­my. Thomas Langmann se však nene­chal odra­dit a pro svou adap­ta­ci Asterixe se mu poda­ři­lo zís­kat Gérarda Depardieu, Christiana Claviera a Jeana-Marie Poirého, tak­že se o film začal zají­mat Claude Berri a zařa­dil ho do svých pra­cov­ních hypo­téz. V roce 1994 zavo­lal Claude Berri tele­fo­nic­ky Claudu Zidimu a požá­dal ho, zda by ho mohl zapsat na seznam reži­sé­rů, kte­ří mají o film zájem. Po chví­li pře­mýš­le­ní Claude Zidi sou­hla­sil. Albert Uderzo a Claude Berri pak pode­psa­li smlou­vu se tře­mi klau­zu­le­mi: respek­to­vá­ní ducha komik­su Asterix Galský, vyu­ži­tí význam­ných pro­střed­ků a role Obelixe vyhra­ze­ná pro Gérarda Depardieu.

Výběr herců

Během pří­prav fil­mu Thomas Langmann oslo­vil Gérarda Depardieu, aby si zahrál roli Obelixe. Depardieu sou­hla­sil pod pod­mín­kou, že bude čekat, pro­to­že je zane­prázd­něn jiným fil­mem. Role Obelixe mu tak byla vyhra­ze­na ve třech smlou­vách pode­psa­ných mezi Albertem Uderzem a Claudem Berrim. Zatímco Thomas Langmann ješ­tě neměl pro­du­cen­ta, dvo­ji­ce Clavier-Poiré při­šla s nápa­dem po úspě­chu fil­mu Les Visiteurs. Přijali ji, pak se stáh­li, aby nato­či­li Les Anges gar­di­ens. Christian Clavier již nebyl pro roli Asterixe k dis­po­zi­ci, a tak byla role nabíd­nu­ta Danielu Auteuilovi. Depardieuova kari­é­ra ved­la k něko­li­ka­mě­síč­ní­mu zpož­dě­ní v har­mo­no­gra­mu. V té době Daniel Auteuil pře­mýš­lel o své kari­é­ře a při­jal nabíd­ku Alaina Corneaua na fil­mo­vý pro­jekt. Christian Clavier, kte­rý prá­vě dokon­čil film Les Couloirs du temps : Les Visiteurs 2, dostal po Auteuilově odstou­pe­ní nabíd­ku od Clauda Berriho, kte­rou při­jal. Albert Uderzo pro Dogmatix uve­dl, že pou­ze „nakres­lil psa“ a že toto ple­me­no nee­xis­tu­je. Pro roli Dogmatixe byli pou­ži­ti tři růz­ní bílí kří­žen­ci psů, kte­rým byly při­dá­ny čer­né uši.

Pro ztvár­ně­ní ostat­ních postav v Asterixovi Galovi Claude Berri nej­pr­ve uva­žo­val o povo­lá­ní mla­dých her­ců do vět­ru. Ne všech­ny posta­vy v komik­su jsou však mla­dé. Michel Galabru se tak v roli Abraracourcixe téměř vnu­til, stej­ně jako Claude Piéplu, Sim, Jean-Pierre Castaldi, Jean-Roger Milo a Daniel Prévost. Protože však byla pro­duk­ce také němec­ká, byly tři hlav­ní role vyhra­ze­ny Němcům: César, Bonemine a Falbala. Gottfried John a Marianne Sägebrechtová se na prv­ní dvě posta­vy vel­mi dob­ře hodi­li. Pokud jde o Falbalu, roli, kte­rá se obvykle svě­řu­je němec­ké osob­nos­ti, zís­ka­la po doho­dě mezi Claudem Zidim a němec­ký­mi kopro­du­cen­ty Lætitia Casta. Claude Berri chtěl do role Détrita Roberta Benigniho, ale když za ním štáb při­šel během natá­če­ní fil­mu La vie est belle, odmí­tl roli hrát, aby dal před­nost své­mu fil­mu. Po něko­li­ka­mě­síč­ním odmí­tá­ní her­ce a po dokon­če­ní fil­mu sou­hla­sil.

Římská cir­ku­so­vá udá­lost se ode­hrá­vá v Německu, pro tuto scé­nu bylo na zákla­dě výbě­ro­vé­ho říze­ní vybrá­no 300 němec­kých kom­par­zis­tů.

Jedná se o posled­ní film Clauda Piéplu, kte­rý hra­je Panoramixe. Je to také posled­ní film, ve kte­rém se Claude Piéplu (Getafix) a Michel Galabru (Abraracourcix) zno­vu set­ka­jí, 35 let po jejich prv­ním fil­mo­vém setká­ní ve fil­mu Četník ze Saint-Tropez z roku 1964 s Louisem de Funèsem.

Rozpočet, příjmy, honoráře

Podle kni­hy Pierra Billarda Asterix a Obelix vs. Caesar: pří­běh fil­mu činí před­běž­ný odhad 274 620 460 F bez DPH (tj. 41 865 619,24 €). Tento odhad lze roz­dě­lit do deví­ti čás­tí. Náklady na umě­lec­ká prá­va 15 446 078 F (2 354 739,41 €), per­so­nál 49 430 309 F (7 535 602,02 €), tlu­mo­če­ní 38 691 515 F (5 898 483,43 €), pří­spěv­ky na soci­ál­ní zabez­pe­če­ní 34 422 126 F (5 247 619,27 €), kuli­sy a kos­týmy 44 146 378 F (6 730 071,94 €), dopra­va, nákla­dy a sprá­va scé­ny 19 990 632 F (3 047 552,20 €), tech­nic­ké pro­střed­ky 33 751 699 F (5 145 413,34 €), film a labo­ra­to­ře 4 996 697 F (761 741,54 €) a pojiš­tě­ní a růz­né 18 775 017 F (2 862 232,89 €). Mezisoučet tedy činí 259 620 460 fran­ků, k čemuž je tře­ba při­po­číst 15 000 000 fran­ků na nepřed­ví­da­né výda­je. Celkový odhad před­lo­že­ný Centre nati­o­nal de ciné­ma­to­gra­phie (nyní Centre nati­o­nal du ciné­ma et de l’i­mage ani­mée) činil 274 640 460 F.

Polovinu finan­co­vá­ní fil­mu poskyt­la spo­leč­nost Katharina, kte­rou zalo­žil Claude Berri. Díky kopro­duk­ci s němec­kou spo­leč­nos­tí Bavaria Film nabí­zí Bavorsko finanč­ní pod­po­ru v rám­ci záko­na na pod­po­ru fil­mů v regi­o­nu.

V roce 1999 byl film s roz­poč­tem téměř 42 mili­o­nů eur nej­draž­ším fran­couz­ským fil­mem všech dob. Později, v roce 2002, jej pře­ko­nal film Asterix a Obelix: Mise Kleopatra s roz­poč­tem 50 mili­o­nů eur a v roce 2008 Asterix na olym­pij­ských hrách s roz­poč­tem 78 mili­o­nů eur.

Natáčení

V roce 1995 dokon­čil Claude Zidi prv­ní ver­zi scé­ná­ře k fil­mu. V roce 1996 jsou sta­no­ve­ny obec­né zákla­dy pří­pra­vy natá­če­ní a v roce 1997 jsou sta­no­ve­ny i všech­ny fáze výro­by. 2. úno­ra 1998 tak zača­lo natá­če­ní v mni­chov­ském cir­ku­se a pre­mi­é­ra fil­mu byla naplá­no­vá­na na 3. úno­ra 1999. Film vzni­ká pod vede­ním pro­du­cen­ta Clauda Berriho, reži­sé­ra Clauda Zidiho a výkon­né­ho pro­du­cen­ta Pierra Grunsteina. K vylep­še­ní dia­lo­gů ve scé­ná­ři Clauda Zidiho byl při­zván Gérard Lauzier.

Scény z vesnice

Pierre Grunstein uva­žo­val o natá­če­ní ves­ni­ce ve slun­né zemi, jako je Španělsko nebo Itálie. Claude Zidi však dal před­nost ate­li­é­ru: nedo­ká­zal si před­sta­vit, že by natá­čel s ome­ze­ním poča­sí a s her­ci s holý­mi prsy.

Volba padla na ate­li­ér v La Ferté-Alais (Essonne), kte­rý má roz­lo­hu 4 000 m, a to i přes dva nedo­stat­ky: není zvu­ko­těs­ný a je vzdá­len šede­sát kilo­me­t­rů od Paříže. Přestože stu­dio má roz­mě­ry 80 × 60 m, musí v něm být pro­stor pro pohyb tech­ni­ky a lidí, tak­že se kuli­sy musí vejít do roz­mě­ru 65 × 50 m. Ačkoli domy byly původ­ně roz­mís­tě­ny stej­ně jako v komik­su, kvů­li tomu­to ome­ze­ní se domy posklá­da­ly jeden na dru­hý a mezi nimi není žád­ný pro­stor. Pro Clauda Zidiho měla být ves­ni­ce „ves­ni­cí, kde chce kaž­dý žít, malou ves­ni­cí, o kte­ré jsme všich­ni sni­li“. Tým vyzval Jeana Rabasseho, aby sesta­vil sady. Aby ves­ni­ce oži­la, nemě­la by být zob­ra­ze­na stě­na ate­li­é­ru v poza­dí. Podél stěn ate­li­é­ru tak bylo insta­lo­vá­no 260 met­rů dlou­hé mod­ré plát­no zná­zor­ňu­jí­cí oblo­hu. Jako cen­t­rum ves­ni­ce byl navr­žen strom Assurancetourix. Pro výro­bu stro­mu požá­dal Jean Rabasse Francise Poiriera, aby vymo­de­lo­val strom z poly­sty­re­nu, poté posta­vil kovo­vou kon­struk­ci, oblé­kl ji do poly­sty­re­no­vé for­my a pokryl late­xo­vou kůrou. Poté byly insta­lo­vá­ny sekun­dár­ní vět­ve a lis­ty. Všechny lis­ty byly pře­ma­lo­vá­ny a poté ruč­ně při­ši­ty na strom jeden po dru­hém v prů­bě­hu jed­no­ho měsí­ce.

Osvětlení ve stu­diu pro­ve­dl Tony Pierce-Roberts.

Cirkusové scény

Díky jed­ná­ní s pro­dukč­ní spo­leč­nos­tí Bavaria Film byly řím­ské cir­ku­so­vé scé­ny natá­če­ny v mni­chov­ském stu­diu Bavaria po dobu tří týd­nů, počí­na­je 2. úno­rem 1998.

Ve scé­ně v jámě bylo pou­ži­to 100 až 300 sku­teč­ných pavou­ků. Filmový štáb je zne­škod­nil tím, že jim na zuby nane­sl vosk. Na kon­ci fil­mu se někte­rým z nich poda­ři­lo uprch­nout. Většina z nich umrz­la, ale jeden pře­žil a byl poz­dě­ji nale­zen na pla­ce. Hasiči na pla­ce se ho roz­hod­li pou­žít jako mas­ko­ta. Aby se zvý­šil počet pavou­ků ve fil­mu a dosáh­lo se vět­ší­ho „roje­ní“, při­da­la spo­leč­nost Duboi, kte­rá se zabý­vá spe­ci­ál­ní­mi efek­ty, do něko­li­ka zábě­rů stov­ky 3D mode­lů pavou­ků. Když si Christian Clavier pře­če­tl scé­nář, váhal, zda má film nato­čit, když viděl, že ho bude krýt téměř stov­ka myga­lů. Přesvědčila ho jeho tchy­ně Louba Guertchikoffová, mat­ka Marie-Anne Chazelové, kte­rá vědě­la, že tre­né­rem myga­lů je Guy Demazure (tre­nér růz­ných zví­řat v mno­ha fran­couz­ských fil­mech), s nímž se sezná­mi­la před něko­li­ka lety při natá­če­ní fil­mu Un Indien dans la ville a kte­ré­mu plně důvě­řo­va­la.

Ve scé­ně s ali­gá­to­ry jsou všech­na zví­řa­ta sku­teč­ná, až na jed­no. Christian Clavier měl na faleš­ném ali­gá­to­ro­vi sur­fo­vat přes ryb­ník, ale kaska­dér se sple­tl a sko­čil na sku­teč­né­ho ali­gá­to­ra. Vyvázl bez zra­ně­ní.

Další scény

Tři scé­ny jsou natá­če­ny na mís­tě: řím­ský tábor a bitva, setká­ní dru­i­dů a pro­jev Julia Caesara. Římský tábor se natá­čí v Clairefontaine-en-Yvelines (Yvelines).

Asterix a Obelix dopro­vá­ze­jí dru­i­da Getafixe do Posvátného lesa, kde se koná kaž­do­roč­ní setká­ní dru­i­dů, při­čemž tato slav­ná scé­na je inspi­ro­vá­na albem Asterix a Gótové.


  • Zdroj: Francouzská wiki­pe­die
  • Photo © TF1 Films Productions

Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Četník ze Saint-Tropez: Loupežné kouzlo francouzské komedie a hvězdného humoru Louise de Funèse30. ledna 2024 Četník ze Saint-Tropez: Loupežné kouzlo francouzské komedie a hvězdného humoru Louise de Funèse Četník z Saint-Tropez, oblíbená francouzská komedie, která nastartovala filmovou kariéru Louise de Funèse, s radostnou energií lechtá smysly diváků již mnoho let. Louis de Funès, […] Posted in Zajímavosti
  • Angelika a král3. srpna 2021 Angelika a král Angelika a král (originální název: Angélique et le roy) je celovečerní film z roku 1966, který natočil režisér Bernard Borderie ve francouzsko-německo-italské koprodukci. Film je třetím […] Posted in Speciály
  • Četník a četnice15. července 2021 Četník a četnice Četník a četnice je francouzský film režiséra Jeana Giraulta z roku 1982. Jean Girault během natáčení zemřel, takže natáčení a střih filmu dokončil asistent režie Tony Aboyantz. Byl to […] Posted in Speciály
  • Četník a mimozemšťané12. července 2021 Četník a mimozemšťané V tomto pátém a předposledním filmu se četnická brigáda ze Saint-Tropez, která se objevila ve filmech Četník ze Saint-Tropez (1964), Četník v New Yorku (1965), Četník se žení (1968) a […] Posted in Speciály
  • Četník ve výslužbě8. července 2021 Četník ve výslužbě Četník ve výslužbě je francouzský film režiséra Jeana Giraulta z roku 1970 s Louisem de Funèsem a Michelem Galabru v hlavních rolích. Tento film je čtvrtým dílem série Četník. Obsah […] Posted in Speciály
  • Četník se žení5. července 2021 Četník se žení Třetí film ze série Četník, který následoval po filmu Četník v New Yorku, a předcházel filmu Četník ve výslužbě, byl stejně úspěšný jako první film a jeho natáčení přerušila dlouhá stávka […] Posted in Speciály
  • Četník v New Yorku30. června 2021 Četník v New Yorku Film je pokračováním fenomenálně úspěšného filmu Četník ze Saint Tropez z předchozího roku a vypráví o cestě četnické jednotky ze Saint-Tropez do New Yorku na mezinárodní sjezd četníků. […] Posted in Speciály
  • Četník ze Saint Tropez28. června 2021 Četník ze Saint Tropez Film vznikl v hlavě Richarda Balducciho po bláznivém setkání s poněkud debilním četníkem sloužícím v Saint-Tropez. Vypráví o dobrodružstvích Ludovica Cruchota, velmi horlivého četníka, […] Posted in Speciály
  • Revoluční rok 1933: Filmy, které odhalily tabu a změnily Hollywood1. srpna 2025 Revoluční rok 1933: Filmy, které odhalily tabu a změnily Hollywood Rok 1933 byl pro filmový průmysl obdobím plným inovací, vzrušujících příběhů a významných uměleckých počinů. Přestože se jedná o období před érou přísné cenzury (pre-code), vznikla řada […] Posted in 100 let filmu
  • Legendární bába ožívá na velkém plátně jako Kořenový vězeň31. července 2025 Legendární bába ožívá na velkém plátně jako Kořenový vězeň Ani ne rok po ukončení crowdfundingové kampaně na podporu vzniku tohoto audiovizuálního díla vstupuje celovečerní hraný film o legendárním virálu „bába pod kořenem“ do vybraných kin. V […] Posted in Filmové recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,29494 s | počet dotazů: 253 | paměť: 66220 KB. | 02.08.2025 - 03:31:40