„Vystupovala jsem s mnoha předními muži. Ale práce s Cary Grantem byla jiná než s ostatními herci - byla s ním mnohem větší zábava! Myslím, že jsme byli úspěšný tým, protože jsme si spolupráci nesmírně užívali, a ta radost se musela projevit i na plátně. Vždycky si budu pamatovat dva komplimenty, které mi řekl. Řekl, že mám dokonalý timing v komediích a že jsem nejsladší herečka, se kterou kdy pracoval.“
V roce 1937 vytvořila Irene Dunneová dvojici s Cary Grantem ve filmu Příšerná pravda (The Awful Truth, 1937). Díky tomu získala třetí nominaci na Oscara.
Dunne byla na volné noze a od svého příchodu do Hollywoodu neměla smlouvu se žádným studiem. Objevila se ve filmu „Theodora Goes Wild“ (1936) pro společnost Columbia a navzdory obavám z natáčení komedií jí její výkon vynesl nominaci na Oscara jako nejlepší herečce. Dunneová se chtěla rychle pustit do nového projektu po negativní reakci na její účinkování v černé tváři ve filmu „Show Boat“ (rovněž 1936). Její agent Charles K. Feldman pomohl Dunneové s přípravou filmu „The Awful Truth“ a film se začal natáčet narychlo, aby jí vyhověl. McCarey ji do filmu chtěl, protože mu „nesourodost“ „jemné“ herečky, jako byla Dunneová, ve screwballové komedii připadala vtipná, a požádal ji, aby si ve filmu zahrála, i když Delmar stále pracoval na scénáři. Dunneová se k filmu připojila v polovině února 1937, ačkoli kvůli závazkům k jiným divadelním a filmovým projektům nemohlo natáčení začít dříve než za několik měsíců. Dunneová za svou práci dostala 75 000 dolarů (1 300 000 dolarů v roce 2018). Dunneová později prohlásila, že její rozhodnutí pracovat na filmu byla „pouhá náhoda“.
Dunneová později vzpomínala na scénu, v níž předstírá, že je Grantovou nevychovanou sestrou z nočního klubu, která byla napsána během víkendu a předána jí ráno, kdy ji měla natáčet. V této scéně měla uprostřed svého hudebního čísla udělat burleskní výstup, což se jí nikdy nepodařilo. McCarey jí řekl, aby prostě řekla: „Tohle jsem nikdy nedokázala“, až se k tomuto momentu dostane. Udělala to, ve filmu to zůstalo a Dunneová to považovala za „vybraný komický kousek“.
S Grantem si později zahrála ve filmech Moje oblíbená žena (1940) a Penny Serenade (1941).
Zdroj: IMDb a Wikipedia
Všechno nejlepší k narozeninám, Irene Dunne! ????
19. dubna 2025 Klec – Bohdalová uvězněna v kleci – 85% Psychologické drama Klec (2019) mne 87 minut poutalo a bavilo, což v dnešní době nelze říci o každém produktu filmového průmyslu. Thriller je výsledkem uměleckého tria Epstein, Strach, […] Posted in Filmové recenze
18. dubna 2025 Na střeše – Gran Torino po česku – 85% Film Na střeše (2019), scénáristy, režiséra a herce Jiřího mádla (Gympl, Vejška, Deníček moderního fotra), je jeho druhým režijním počinem hned po snímku Pojedeme k moři, který jako lehce […] Posted in Filmové recenze
16. dubna 2025 Okupace – A komu tím prospějete? – 55% Film Okupace (2021), režijní debut scénáristy, herce a režiséra Michala Nohejla, je temná černá komedie zasazená do období normalizace, která se odehrává během jednoho večera v divadelním […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Chata na prodej – Homolkovi po padesáti letech - 55 % Film Chata na prodej (2018) režiséra Tomáše Pavlíčka (Přišla v noci) je komorní tragikomedií, která s jemným humorem a nostalgií zobrazuje setkání třígenerační rodiny na jejich chatě během […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Film Učitelka – psychologický rozbor Ještě bych se jednou vrátila ke komornímu dramatu Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka a ráda bych nabídla pokus o psychologický rozbor. Předem bych předeslala, že Zuzna Mauréry […] Posted in Filmové recenze
15. dubna 2025 Odpovídá Minecraft film nárokům dětského publika? Kdo by neznal Minecraft. Nejprodávanější videohru v historii, která způsobila regulérní mánii a které se prodalo více než 300 milionů kopií, i když skutečný počet hráčů bude pravděpodobně […] Posted in Filmové recenze
14. dubna 2025 Učitelka – lekce z manipulace – 75% Komorní psychologické drama Učitelka (2016) režiséra Jana Hřebejka se mi trefilo do noty a rezonuje svou nadsázkou s rytmem vývoje dnešní doby. Snímek se snaží zachytit úskalí manipulace […] Posted in Filmové recenze
14. dubna 2025 The Last of Us - Dny budoucí (S02E01) - Apokalypsa pokračuje Návrat Ellie a temná budoucnost: Druhá sezóna Last of Us začíná silně. Tak se nám vrátila Ellie. Řeknu to rovnou, trocha klidu po první sezóně neuškodí. Seriál se vrátil tam, kde skončil. […] Posted in TV Recenze
Nejnovější komentáře