Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Odpočítávání [68%]

Odpočítávání [68%]

Na DVD od: 15.11.2010

Problematika tero­ris­mu je stá­le i přes její dlou­ho­do­bé trvá­ní stá­le hor­kým téma­tem nejen v Americe. Islámští věří­cí, ochot­ní ve jmé­nu své víry obě­to­vat tisí­ce nevin­ných oby­va­tel k pro­sa­ze­ní své­ho názo­ru jsou nebez­pe­čím, se kte­rým se musí počí­tat. Co když se ale k podob­né­mu činu uchý­lí rodi­lý Američan, býva­lý vojen­ský spe­ci­a­lis­ta na jader­né zbra­ně pod zášti­tou Delta Force? Co když na úze­mí Spojených stá­tů Amerických roz­mís­tí tři jader­né bom­by, aby při­měl pre­zi­den­ta změ­nit dlou­ho­le­tou zahra­nič­ní poli­ti­ku na blíz­kém výcho­dě?

Odpočítávání je poměr­ně aktu­ál­ní psy­cho­lo­gic­kou syn­té­zou zao­bí­ra­jí­cí se pro­ble­ma­ti­kou tero­ris­mu z poně­kud jiné­ho úhlu na jed­né stra­ně a postup­nou změ­nou odhod­lá­ní auto­rit k dras­tic­kým řeše­ním při řeše­ní této tero­ris­tic­ké hroz­by na stra­ně dru­hé. Když vyšet­řo­va­te­lé zjis­tí, že se oci­ta­jí hlou­bě­ji a hlou­bě­ji v pro­myš­le­né hře toho­to tero­ris­ty, odhod­la­jí se k prv­ní­mu poru­še­ní věz­ňo­vých práv.

Odpočítávání (poměr­ně nevy­da­ře­ný pře­klad ang­lic­ké­ho názvu Ne-mysli-telné) je i přes slab­ší pomě­ry oprav­du sluš­ný film, kte­rý roze­hrá­vá zají­ma­vý sou­boj mučí­cí­ho, muče­né­ho a při­hlí­že­jí­cích, kte­ří se scho­va­ní za prin­ci­pem vyš­ší­ho dob­ra sami stá­va­jí tím pro­ti čemu boju­jí. Ve výsled­ku se jed­ná o cel­kem suro­vou, násil­nou, psy­cho­lo­gic­kou podí­va­nou, kte­rá pohlí­ží na tero­ris­mus poně­kud z jiné­ho úhlu.

Koktejl :
20 % Televizní zpra­co­vá­ní
40 % Ústřední herec­ké trio