Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Rallye smrti 2 [20%]

Rallye smrti 2 [20%]

rp 209318xcitefun death race 2 poster.jpg

Na DVD od: 14.02.2011

V loň­ském roce se na divá­ky z pul­tů s domá­cím videem seběh­lo hned něko­lik Direct-to-DVD seque­lů nedáv­ných hitů. Kromě pokra­čo­vá­ní horo­rů 30 dní dlou­há noc a Zrcadla se dosta­lo i na pokra­čo­vá­ní dva roky staré­ho rema­ke kul­tov­ní Death Race 2000 s názvem Rallye smr­ti. Snímek inspi­ro­va­ný nejen původ­ním fil­mem ale i sérií počí­ta­čo­vých her Carmageddon před­ve­dl Jasona Stathama v akč­ní výpla­cho­vé jízdě bez ser­ví­tek kte­rá zruč­ně ser­ví­ro­va­la přes­ně to, co se od ní čeka­lo. Zkombinovala béč­ko­vou sto­ry, suro­vé pro­stře­dí a sluš­ně ryt­mic­ky tepa­jí­cí akci. Dá se ale s úspě­chem vstou­pit dva­krát do téže řeky?

Jedním slo­vem, nedá. Prequel se na to sna­ží jít od lesa a tak nabí­zí v pod­sta­tě to stej­né jako původ­ní díl jen v ble­dě­mod­rém. Kopíruje se úpl­ně všech­no. To jak úspěš­ně, je již věc dru­há. Základní pre­mi­sa je tedy podob­ná, jen s tím roz­dí­lem, že zde při­chá­zí téma­ti­ka závo­dů na povrch až někde za polo­vi­nou fil­mu. Necelou hodi­nu se reži­sér sna­ží při­vést na stej­nou vlnu s hlav­ním hrdi­nou, což nefun­gu­je ani v nejmen­ším. Notně tomu sekun­du­jí jak cas­tingo­vé WTF v podo­bě téměř iden­tic­kých typů hlav­ních postav s prv­ním dílem, tak zásad­ní fai­ly ve scé­ná­ři. O dia­lo­zích ani nemluvě. Celý film tak je para­dox­ně, i přes poměr­ně zvuč­ná jmé­na mezi obsa­ze­ním, hle­dá­ním důvo­du, proč by divá­ka mělo něco z toho, co se děje na obra­zov­ce, zají­mat.

Video prequel k Rallye smr­ti je tele­viz­ní pro­duk­cí zavá­ně­jí­cí kopí­ro­vá­ní původ­ní­ho fil­mu pomo­cí čín­ské kopír­ky. Pár věcí to vyne­chá, někte­ré roz­ma­že. Ve výsled­ku jen zby­teč­né pokra­čo­vá­ní, kte­ré nena­bí­zí nic jiné­ho než opi­so­vá­ní bez vizu­ál­ní líbi­vos­ti, cha­rak­te­ru hlav­ních postav a něče­ho čemu se říká sne­si­tel­ný scé­nář. Gradaci podiv­ných momen­tů ve finá­le jen umoc­ní fakt, že v závě­ru si někdo nej­spí­še uvě­do­mil, že by bylo tře­ba navá­zat a celý film se tak pře­su­ne do úpl­ně jiné rovi­ny. Pár sluš­ných minut ovšem neza­chrá­ní ubo­hou hodi­nu a půl. A neza­chrá­ní to ani sáz­ka na jis­to­tu u někte­rých skla­deb v soun­d­trac­ku.

Koktejl :
20 % Scénář kte­rý sto­jí za to
20 % Kopírování v plném prou­du