Přivádět na svět moderní verzi dnes již kultovní a klasické dobrodružné pecky ze začátku devadesátých let (a seriálu ještě o pár let dříve), to je docela riskantní počin. Zvláště když podobnou věc dělá z pozice producenta Michael Bay. Ono ale prodat seriozně želví teenagery, kteří za pomocí umění ninjustsu potírají zločin v New Yorku, to není moc lehký úkol pro kohokoliv. Jak tedy digitální aktualizovaná verze klasiky Želvy ninja v režii Jonathana Liebesmana (Hněv titánů, Světová invaze) dopadla?
Čtyři želvy, na kterých byl testován před dlouhými lety mutagen společnosti Sacks, jsou dnes již teenageři. Pod výchovou zmutované krysy Třísky, se naučili bojovému umění ninjů zvaném ninjutsu a rozhodli se chránit obyvatelstvo New Yorku před neustále sílícím zločinným klanem Foot, který vede zlosyn Trhač. Co však ještě čtyřka neví je fakt, že Trhač spolupracuje právě se Sacksem (William Fichtner), ze kterého se stal za ty léta mocný byznysmen, který je zároveň poskytovatelem bezpečnostních technologií pro celé město. A právě Sacks spolu s Trhačem připravují plán, který zahubí statisíce až miliony obyvatel nejen americké metropole. Pomoc želvím ninjům přichází skrze investigativní novinářku April (Megan Fox), která se Sacksem má nevyřešené účty...
Vyčítat modernizované adaptaci že je hloupá by bylo asi házením hrachu o stěnu. Ve zpětném pohledu totiž ani původní klasické příběhy nejsou ničím nějak světoborným, avšak tady to je přesně to, co by se dalo očekávat v momentě, kdy se jako hlavní producent na snímku podílí Michael Bay. Tedy hromada digitálního maglajzu, nějaká ta destrukce, nějaké ty zpomalovačky a především tuna digitálních triků. A příběh a nějaká konzistence jde na druhou kolej.
Není to sice tak velkolepé, jako jsou třeba Transformers, nicméně nebýt uvedeno u režie jméno někoho jiného, místy by se snímek dal považovat za film samotného Baye, jen s trochu menším akcentem na „chalpskost“ celé věci. Jonathan Liebesman ovšem nezklamal. Už po několikáté docela poctivě zabíjí jinak docela nadějnou látku mrzkou režií, která je tu ještě navíc podpořena hodně slabými digitálními triky (kdysi nedostižné ILM má už několikátý případ v řadě kdy zklamává) a místy docela nepřehlednou kamerou. Tu má na starosti Lula Carvalho (Elitní jednotka, RoboCop), který tentokrát jednoduše nezvládá udržet přehlednost u akčních sekvencí, které mají být oním důvodem, proč na želvy vlastně do kina vyrazit. To že ony akční sekvence podporuje hromada bortících se a vybuchujících jedniček a nul tady tomu rozhodně nepomáhá.
I přesto, že jsem se doteď nesrovnal s podobou titulních hrdinů, nemůžu upřít, že nakonec se tvůrcům celkem podařil vtisknout jim alespoň trochu charakteru. Megan Fox a Will Arnett navíc docela fungují jako novinářská dvojka, i když celkem jasně právě tmavovlasá diva dostává daleko více prostoru (A kdo by čekal něco jiného, že? Film se přece musí taky nějak prodat). Na druhou stranu záporáci jsou velmi slabí. William Fichtner je coby Sacks (i když původně byl oznámen jako samotný Trhač) docela fajn, nicméně po odhalení jeho zlosynského plánu je odklizen docela rapidně ze scény bez větších problémů. Nejslabším bodem filmu je pak vůdce Foot clanu Trhač. Původně až lehce démonický zabiják je tady přetaven v jakousi rádoby drsnou mechanickou high-tech loutku, která je uvnitř děje jen proto, aby při každém svém krátkém vstupu odříkala co nejvíce kýčovitých proslovů, párkrát zamávala svým brněním ala digitální Wolverine a pak se klidila ze scény podobně rychle jak na ni vpadla.
Když to ale shrnu, musím přiznat, že jsem se konec konců vlastně ani moc nenudil. Ano, je to hloupé, digitální a nepřehledné, všechno tam vybuchuje místy i bez hlavy a paty a hlavní hrdinové nevypadají zrovna nejlépe, nicméně pár věcí zde přeci jen funguje. Dovolil bych si tvrdit, že to podobného kultovního statusu jako původní seriál a filmy nenabude, nicméně jako silně průměrná digitální jednohubka pro nejméně náročné publikum (caparti z toho dost možná budou na větvi) to celkem obstojí. I když bych tak chtěl tuhle želví akci strhat, nakonec nemůžu. Nabízí hned několik solidních částí, které naopak vyvažují ty hodně špatné a ve výsledku tak Želvy ninja za tu necelou hodinu a třičtvrtě příliš neurazí ale ani zdaleka nenadchnou. Pokud vás zaujala trailerová kampaň, dostanete v kinech zhruba to, co je vám propagováno. Klasickou látku v striktně digitálním kabátku s hromadou klišé a akce jak podle receptu samotného Baye. A tak jste-li Bay-pozitivní, směle do kina.
Želvy ninja v moderním striktně digitálním akcí napěchovaném balení. Je jedno kdo je na režijní sesli, tohle je zkrátka lehce podvyživená Bayovka se vším, co k filmům tohoto tvůrce patří. Snad jen to množství patosu a akcentů na chlapáctví hlavních hrdinů tu není. K tomu hromada místy až nepřehledné akce, tuna digitálních triků pochybných kvalit a lehce zapomenutelní záporáci kteří jsou konec konců jen bezduché figurky. I přesto vše to není úplná kravina ale jen průměrná variace na jinak příjemnou klasiku z dětství, pokud patříte mezi nenáročné diváctvo, stačí se podívat na trailer, ve výsledku totiž dostanete přesně to, co je vám propagováno. Nic víc nic míň. Zkrátka jednoduchý a přímočarý blockbuster který příliš nezklame ale rozhodně nenadchne.
Koktejl:
80% Michael Bay 10% Želvy 10% Digitální nepřehledná akce
Želvy Ninja (Teenage Mutant Ninja Turtles, Ninja korytnačky) Dobrodružný / Akční / Fantasy / Komedie / Sci-Fi USA, 2014, 101 min Režie: Jonathan Liebesman Scénář: Josh Appelbaum, André Nemec, Evan Daugherty Kamera: Lula Carvalho Hudba: Brian Tyler Hrají: Megan Fox, Jeremy Howard, Will Arnett, Jesse McCartney, Whoopi Goldberg, Jason Marsden, Greg Cipes, Alan Ritchson, Noel Fisher, William Fichtner, Johnny Knoxville, Tony Shalhoub, Minae Noji, K. Todd Freeman, Abby Elliott, Pete Ploszek Mládeži přístupný Česko V kinech od:21.08.2014 CinemArt Slovensko V kinech od:21.08.2014 Barracuda Movie USA V kinech od: 08.08.2014 Paramount Pictures
3. května 2019 Ve filmu “Moje století“ vystupují skuteční hrdinové Tak se o protagonistech svého dokumentárního filmu vyjádřila režisérka Theodora Remundová na novinářské projekci dne 2.5.2019 a musím potvrdit, že má pravdu. Pohled 25 obyvatel bývalého […] Posted in Filmové premiéry
30. června 2021 Četník v New Yorku Film je pokračováním fenomenálně úspěšného filmu Četník ze Saint Tropez z předchozího roku a vypráví o cestě četnické jednotky ze Saint-Tropez do New Yorku na mezinárodní sjezd četníků. […] Posted in Speciály
21. dubna 2017 Zkouška dospělosti (Bacalaureat) 2016 Pokud se nějaký film odehrává v Transylvánii, tak to nemusí nutně znamenat, že by hlavní hrdina byl nějaký krvežíznivý nemrtvý. Naopak, klidně to může být i člověk, který životy zachraňuje […] Posted in Filmové recenze
13. července 2020 Kdyby to bylo tak snadné, dělal by to každý Annika je učitelka hudební výchovy a zeměpisu na prestižním Wertherově gymnáziu. Jednoho dne je ale přeřazena kvůli výpomoci na gymnázium Astrid Lingrenové, na druhý konec jejího bydliště […] Posted in Recenze knih
26. června 2020 Veselé celoroční tvoření pro každého Kdybych ji měla charakterizovat, řekla bych, že se jedná o nápaditou knihu se silným příběhem.
Jan Diblíček, spoluautor kreativního časopisu a autor webových stránek, se tvořením zabývá […] Posted in Recenze knih
30. března 2012 Jak poznat genitální opar - Příčiny a příznaky Genitální opar je pohlavně přenosná nemoc. Způsobuje vředy, což jsou bolestivé puchýře, které se mohou snadno rozšířit a prasknout. Jsou plné tekutiny, která se po prasknutí šíří dále a je […] Posted in Domácí rady
13. ledna 2013 Children of the Corn II: The Final Sacrifice (1993) Ten co kráčí mezi řádky je zpět! Žádá další oběti a Gatlinské děti mu jeho přání s radostí splní. Policie teprve po několika letech objevila děsivé tajemství Gatlinského masakru. […] Posted in Horory
Student dvouoborového studia Anglická filologie / Filmová věda, dlouholetý fanoušek filmu, hudby a televize. Více o mně na profilu na CSFD.cz : http://www.csfd.cz/uzivatel/135140-sanchezcz/
Nejnovější komentáře