Původně měly lidi sbližovat. Svou odvrácenou stránku ale ukazují těm, kteří v nich uvízli, stále častěji. Nezřídka rozdělují, dohánějí k slzám, zoufalým činům a mnohdy ještě dál. Sociální sítě nevládnou jen našim životům, ale i smrti. Kvůli problémům na internetu spáchá v Česku ročně sebevraždu přes deset dětí. Tato alarmující skutečnost byla pro producenty Vratislava Šlajera a Jakuba Košťála ze společnosti Bionaut jedním z podnětů k přijetí nabídky produkovat nový seriálový thriller #martyisdead inspirovaný reálnými případy kyberšikany. Ten byl ještě před svým odvysíláním aktuálně oceněn na mezinárodním soutěžním festivalu televizních a online seriálů Serial Killer jako nejlepší webseriál střední a východní Evropy.
Jak dává český překlad názvu se symbolickým hashtagem tušit, Marty je sice mrtvý, ale někdo další být nemusí. Osmidílný seriálový thriller v režii Pavla Soukupa začne vysílat internetová televize MALL.TV v neděli 20. října. „Je to první projekt pod hlavičkou Bionaut Dark, což je label, který se věnuje žánrové produkci. Zpracovává ovšem aktuální, společensky závažné téma a velmi vychází z reality. Právě kombinace žánrových postupů a tématu, o kterém je nutné mluvit, nám společně s širokým zásahem, který webová distribuce nabízí, umožní oslovit široké spektrum diváků všech věkových kategorií. A to je na tom asi nejdobrodružnější,“ říká producent Jakub Košťál ze společnosti Bionaut.
Nový seriálový thriller #martyisdead vypovídá o tom, co vedlo dosud bezproblémového patnáctiletého Martina přezdívaného Marty, aby vzal do ruky mobil a točil sebe i své blízké ve chvílích, které by každý z paměti radši vymazal. Proč se v očích svých rodičů, učitelů i přátel začal náhle měnit k nepoznání a chladnokrevně ubližovat jim i sobě samému. Martinův otec se odmítá smířit s tím, že vychoval patologickou zrůdu, a s každým dalším přihlášením do teenagerova notebooku je poznání kruté pravdy blíž. Tak blízko, jak je to jen v iluzorním světě lajků, smajlíků a srdíček, který se stal jeho synovi osudným, možné.
„Thriller #martyisdead nedémonizuje prostředí sociálních sítí, ukazuje ho v jeho přirozenosti, ke které patří i kyberšikana a sexting. Jeho smyslem není diváky děsit výstředními scénami, před kterými budou zavírat oči. Naopak, chceme, abychom přestali uhýbat pohledem a připustili si, že uvěřit neskutečnému je v dnešní době mimořádně snadné. Pro každého z nás a pro ty, kteří mají celý život před sebou, obzvlášť. Proto si přejeme, aby si Marty získal pozornost nejen dospělých, ale i dospívajících diváků,“ dodává Milan Kuchynka, producent hrané tvorby MALL.TV.
Osm epizod #martyisdead vzniklo v produkci společnosti Bionaut a ve spolupráci s projektem Bezpečně na netu, který se stal partnerem webseriálu. Hlavní roli tragicky zesnulého Martyho ztvárnil Jakub Nemčok, jeho seriálovými rodiči se stali Petra Bučková a Jan Grundman a role spolužáků si zahráli Sára Korbelová a Matěj Havelka. První díl seriálového thrilleru odvysílá MALL.TV v neděli 20. října, další budou následovat v týdenní periodicitě. Premiérové uvedení proběhne současně v obou zemích, ve kterých internetová televize působí, na Slovensku bude #martyisdead k vidění v českém znění s titulky. Více na www.mall.tv/martyisdead
Bionaut patří k předním producentským společnostem a na kontě má řadu celovečerních filmů i seriálů, jako například Dáma a král, Svět pod hlavou, Mamon, Pouta či Vendeta, dlouhodobě se věnuje i tvorbě pro děti – Mlsné medvědí příběhy nebo Rosa & Dara a jejich velká dobrodružství. Více na www.bionaut.cz
Nejnovější komentáře