Kritiky.cz > Speciály > Warcraft: První střet - O PRODUKCI - Respektování a rozšiřování: Návrh Warcraftu

Warcraft: První střet - O PRODUKCI - Respektování a rozšiřování: Návrh Warcraftu

Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Představa o Azerothu

Azeroth je země pokoj­ných měs­te­ček, monu­men­tál­ních sta­veb a roz­lič­ných kra­jin. A záro­veň je domo­vem mno­ha ras. Mezi ně pat­ří napří­klad lidé, elfo­vé, trpas­lí­ci a trollo­vé. Je to také mís­to, kde se ode­hrá­vá val­ná část pří­bě­hu her­ní série Warcraft. Což zna­me­ná, že se Jones a fil­mo­ví archi­tek­ti muse­li poku­sit o zno­vuvy­tvo­ře­ní bez­počtu iko­nic­kých sce­né­rií kvů­li dohle­du věr­ných fanouš­ků hry.

Azeroth svým zje­vem nej­víc při­po­mí­ná Evropu s roz­leh­lý­mi dubi­na­mi, lány pše­ni­ce, řeka­mi, jeze­ry, hora­mi, mos­ty a pobře­ží­mi. Lidská země se táh­ne až a sever, k dale­ko kru­těj­ším oblas­tem trpas­li­čí­ho úze­mí, na jihu k Černému močá­lu a Bažinám smut­ku (Black Morass, Swamps of Sorrow – pozn. pře­kl.). Proto bylo pro fil­ma­ře nej­vět­ším oříš­kem pře­vést tyto loka­ce do fil­mo­vé scé­no­gra­fie – udě­lat je tak, aby zapa­da­ly do pro­stře­dí Warcraftu, ale záro­veň fun­go­va­ly samo­stat­ně.

Natáčení zača­lo u inte­ri­é­rů a exte­ri­é­rů hos­tin­ce U Vznešeného lva (Lion’s Pride Inn – pozn. pře­kl.), což je jed­no z iko­nic­kých míst hry. Ačkoliv se veš­ke­rá akce ode­hrá­vá v pří­ze­mí, tvůr­ci pova­žo­va­li za důle­ži­té, aby bylo vidět i scho­dy do dru­hé­ho poscho­dí. Ve všech ohle­dech je pak krč­ma věr­ná své­mu ori­gi­ná­lu. Je v ní bytel­ný náby­tek, kte­rý půso­bí masiv­ně už od pohle­du. Jsou tam čer­ve­né kober­ce se zla­tým lemo­vá­ním, zele­né láhve a na zdech najde­te obra­zy, kte­ré hrá­či jis­tě budou kvi­to­vat s uspo­ko­je­ním.

Podobně vel­kou sna­hu fil­ma­ři vlo­ži­li do vytvá­ře­ní Elwynnského lesa – lesa, kte­rý je srd­cem lid­ské­ho krá­lov­ství zná­mé­ho jako Stormwind. Původně se jako jeho základ měly pou­žít loka­ce v Anglii, ale to tvůr­ci nako­nec zavrh­li. Nepomohl ani fakt, že nej­star­ší (šes­ti­setle­tý) dub ve Windsorském par­ku měl v kme­ni prů­měr o úcty­hod­ných dvou met­rech.

Bocquet k tomu podo­tý­ká: „Duncan chtěl dva­krát vět­ší roz­mě­ry. Chtěl kme­ny s prů­mě­rem o čtyřech met­rech. Tak aby stro­my byly mno­hem roz­lo­ži­těj­ší, ale pořád ješ­tě rea­lis­tic­ké. A tak nám nezbý­va­lo, než ten les doslo­va posta­vět. V prvé řadě jsme chtě­li, aby naše dubo­vé lis­tí, kůra stro­mů, zeleň kolem, pros­tě aby to všec­ko vypa­da­lo rea­lis­tic­ky, ale záro­veň to mělo tako­vé roz­mě­ry, že to bude půso­bit tro­chu neob­vykle.“

Prostředí celé­ho Elwynnu tak vytvo­ři­li z deví­ti obrov­ských umě­lých stro­mů pro­mí­se­ných s živou vege­ta­cí – a z mod­ré­ho plát­na na poza­dí. To umož­ni­lo reži­sé­ro­vi měnit poza­dí tak, aby se malý lesík dal pou­žít v růz­ných scé­nách. Z jed­no­ho kous­ku lesa se tak sta­lo šest loka­cí v mno­hem vět­ším hvozdu – loka­cí s mýti­na­mi, ves­ni­ce­mi a řeka­mi na poza­dí. A díky roz­mě­rům těch­to stro­mů se z umě­lé­ho lesí­ku oprav­du sta­la fik­tiv­ní loka­ce, ve kte­ré se dokon­ce dalo úto­čit za jízdy z koň­ské­ho hřbe­tu.

Trůnní sál pří­mo v hlav­ním měs­tě Stormwindu byl dal­ší z nároč­ných a záro­veň stě­žej­ních míst, kte­ré se ve fil­mu jed­no­znač­ně muse­ly obje­vit. Podobně jako v dal­ších pří­pa­dech, i tady byla napros­to zásad­ní otáz­ka ohled­ně roz­mě­rů. Bocquet k tomu řekl: „Na her­ním pro­stře­dí je zají­ma­vé, že je v něm spous­ta věcí oprav­du vel­ká. Postavy jsou opro­ti svě­tu kolem nich vlast­ně doce­la malé. Je to sko­ro, jako kdy­by se tam pro­chá­ze­li mini­li­di. I židle jsou pří­liš vel­ké. Jenže tak pros­tě hra byla vytvo­ře­na a byl v tom urči­tý záměr. A tak se sta­lo jed­ním z našich úko­lů udr­žet tyhle roz­mě­ry, ale při­tom zabrá­nit tomu, abychom se ocit­li „v zemi obrů“. V pro­stře­dí, kde jsou mrňa­ví lidé v obrov­ských pro­sto­rách. A přes­ně tohle pla­ti­lo i pro trůn­ní sál. Je to mís­to, kte­ré pat­ří mezi monu­men­tál­ní skvos­ty stor­mwind­ské archi­tek­tu­ry, má vel­ké dve­ře a až směš­ně vel­ké slou­py a základ­ny těch­to slou­pů.“

Aby se s tím­to roz­po­rem vypo­řá­dal, vytvo­řil výtvar­ný tým spous­tu 3D kon­cep­tů a mode­lů v život­ní veli­kos­ti.

„Podařilo se nám dosáh­nout vel­ko­le­posti hry bez toho, abychom z našich her­ců udě­la­li trpas­lí­ky,“ pro­hlá­sil Bocquet. „Občas si tímhle nemů­že­te být jis­ti až do chví­le, kdy herec vstou­pí v kos­tý­mu na osví­ce­nou scé­nu. Stručně řeče­no, trůn­ní sál byl z archi­tek­to­nic­ké­ho hle­dis­ka obrov­skou výzvou.“

Scény z těch­to tří míst – hos­tin­ce U Vznešeného lva, Elwynnského lesa a trůn­ní­ho sálu – se natá­če­ly po něko­lik týd­nů. A prá­vě v této době Blizzard popr­vé navští­vil natá­če­ní Warcraftu.

„Myslím, že se nám je poda­ři­lo ohro­mit,“ podě­lil se s námi Bocquet. „Po celé roky pra­co­va­li na digi­tál­ním her­ním svě­tě. A najed­nou se v něm moh­li doo­prav­dy pro­jít, sáh­nout si na něj. To musel být ohrom­ný pocit.“

Věž Karazhan je zane­dba­ná, zchát­ra­lá stav­ba, ve kte­ré žije moc­ný mág Medivh se svým slu­hou Moroesem (CALLUM KEITH RENNIE). I u ní se Jones a Bocquet muse­li zabý­vat fyzic­ký­mi roz­mě­ry budo­vy, neboť se točí hned v něko­li­ka jejích čás­tech – včet­ně Komnaty moci (Energy Chamber – pozn. pře­kl.), roz­leh­lé knihov­ny a vstu­pu do věže. A stej­ně jako před­tím se i u Karazhanu tvůr­cům poda­ři­lo vytvo­řit úchvat­ný dojem.

Jones si kni­hov­nu před­sta­vo­val jako kula­tou míst­nost plnou polic s kni­ha­mi, kte­ré stou­pa­jí stá­le výš a výš, až nako­nec v sou­stře­dě­ných kru­zích vedou ke Komnatě moci. Samostatně byly posta­ve­ny pou­ze prv­ní poscho­dí a spi­rá­lo­vi­té scho­diš­tě. Zbytek archi­vu sta­ro­by­lých tex­tů je dílo vizu­ál­ních efek­tů Billa Westenhofera a jeho týmu. I přes­to se vedou­cí výpra­vy, ELIZABETH WILCOXOVÁ, se svým pěti­člen­ným týmem deko­ra­té­rů po celých šest týd­nů věno­va­la výro­bě a opra­vám více než 3000 svit­ků a knih, kte­ré se měly ve zdán­li­vě neko­neč­né knihov­ně nachá­zet.

Dalším klí­čo­vým pro­stře­dím je Černý močál – kra­ji­na, do níž se dosta­ne inva­ze orků, když popr­vé vstou­pí na Azeroth skrz Temný por­tál (Dark Portal – pozn. pře­kl.). Jde o hus­tý pra­les, kte­rý je v pří­mém kon­tras­tu ke svě­tu, jejž orko­vé prá­vě opus­ti­li. Aby tenhle dojem vytvo­ři­li, výtvar­ní­ci vyro­bi­li 36 met­rů bažin­ných stro­mů.

Jakmile tuto džun­g­li Jones schvá­lil, na scé­nu k této umě­lé vege­ta­ci při­by­la ješ­tě men­ší živá flóra. Ačkoliv se jed­na­lo o zce­la neob­vyk­lé pro­stře­dí, všech­ny tex­tu­ry, bar­vy a lis­ty výtvar­ní­ci vytvo­ři­li tak, aby v divá­cích vyvo­lá­va­ly dojem bor­nej­ských džun­glí.

Jediné, co vznik­lo vně stu­dia (vzhle­dem k roz­lo­ze a roz­mě­rům), byly hlav­ní uli­ce a nádvo­ří hlav­ní­ho měs­ta Stormwindu. V her­ním pro­stře­dí je to spí­še malá ves­nič­ka, aby se skrz ni hráč­ské posta­vy zvládly pohy­bo­vat sviž­ně a rych­le. Jenže pro úče­ly scé­ná­ře bylo potře­ba Stormwind roz­ší­řit, aby se z něj sta­lo oprav­do­vé měs­to s hradba­mi, hra­dem, katedrá­lou, tržiš­ti, vstu­pem a tak dále.

Bocquet s roz­ši­řo­vá­ním začal tak, že si nej­pr­ve digi­tál­ně navr­hl něko­lik růz­ných mož­nos­tí, kte­ré by odpo­ví­da­ly duchu hry. To zna­me­ná, že se měs­to roz­klá­da­lo na pobře­ží ve skry­tu hor a archi­tek­to­nic­ky by se sklá­da­lo pře­de­vším z kame­ne a dře­va. Když byl ten­to nástin hoto­vý, zača­ly pora­dy o kon­cep­tu, tvor­ba sto­ry­bo­ar­dů a 3D mode­lů. Teprve potom se celá prá­ce dosta­la k reži­sé­ro­vi, aby návrh měs­ta odsou­hla­sil.

Když byla hoto­vá fyzic­ká podo­ba měs­ta (slo­že­ná asi ze dvou tře­tin cel­ku), tvůr­ci kolem ní vysta­vě­li obrov­ské mod­ré plát­no, aby s jeho pomo­cí mohl Westenhoferův tým vizu­ál­ně dokres­lit to, co zbý­va­lo. Od vyso­kých budov až po půso­bi­vé oko­lí měs­ta na poza­dí.

Následně Wilcoxová a její spo­lu­pra­cov­ní­ci dopl­ni­li tržiš­tě o kous­ky zbo­ží a doplň­ky, kte­ré mu doda­ly ten správ­ný punc do posled­ní­ho detai­lu. Před obcho­dy posta­vi­li sto­ly, povo­zy, dvou­ko­lá­ky a tra­ka­ře. A to všech­no pak zapl­ni­li vše­mož­ný­mi tova­ry od medu, sýrů a vče­lích úlů, přes parfémy v pře­krás­ných lah­vič­kách, lek­tva­ry a kou­zel­né svit­ky až po ruč­ně vyro­be­né koše na zbo­ží.

„Chtěli jsme, aby výrob­ky na trhu zob­ra­zo­va­ly dobu, v jaké se oci­tá­me. Takže hláv­ko­vá zele­ni­na nevy­pa­da­la ani zda­le­ka tak doko­na­le jako v dneš­ních super­mar­ke­tech. A neby­la očiš­tě­ná od vněj­ších lis­tů. Cibule a česnek na sobě muse­ly mít jak nať, tak koře­ny,“ popi­su­je své sko­ro až obse­dant­ní sna­že­ní Wilcoxová. „A tohle všech­no k nám do Vancouveru puto­va­lo až z Kalifornie, pro­to­že tou dobou se nic tako­vé­ho v Kanadě pěs­to­vat neda­lo. Brambory, kte­ré jsme nakou­pi­li, muse­ly být ješ­tě ušpi­ně­né od hlí­ny. Dokonce i ovo­ce muse­lo vypa­dat tro­chu stra­ka­těj­ší, aby nepů­so­bi­lo tak per­fekt­ně.“

Zkrátka stej­ně jako v před­cho­zích pří­pa­dech fil­ma­ři děla­li vše pro to, aby se drže­li před­lo­hy, kdy­ko­liv to jen šlo. Fanoušci World of Warcraft se ve měs­tě set­ka­jí se spous­tou men­ších či vět­ších pově­do­mých objek­tů, jako napří­klad vel­mi důle­ži­tých poš­tov­ních schrá­nek a infor­mač­ních tabu­lí. Pozorný divák vlast­ně po celou dobu sle­do­vá­ní fil­mu bude moci odha­lo­vat jeden eas­ter egg (naráž­ky a odka­zy jsou pro WoW typic­ké – pozn. pře­kl.) za dru­hým.

Jedno z pro­stře­dí, kte­ré jsou vytvo­ře­ny jen a pou­ze pro úče­ly fil­mu, je zbro­jír­na. Tu ve hře nena­lez­ne­te. Když do ní popr­vé vstou­pí­me, zjis­tí­me, že je plná zbra­ní všech mož­ných dru­hů a tva­rů. Azerothští oby­va­te­lé si po mno­ho let žili v rela­tiv­ním míru. Zbrojnice tedy na začát­ku zbra­ně­mi téměř pře­té­ká. A jak inva­ze orků pokra­ču­je, arse­nál se postup­ně zten­ču­je.

Pro úče­ly zbroj­ni­ce bylo vyro­be­no víc než 1000 kusů vojen­ské výba­vy. A to včet­ně 120 ští­tů roz­vě­še­ných po zdech a stov­ky dal­ších ští­tů i zbro­jí roz­lo­že­ných po oko­lí. Dále desig­né­ři vytvo­ři­li asi 750 mečů, 300 hala­par­ten a dal­ších zbra­ní. To všech­no bylo roz­mís­tě­no do sto­ja­nů, regá­lů a při­hrá­dek zbroj­ni­ce.

Budování Draenoru

Prašný a zpus­to­še­ný Draenor je domov­skou pla­ne­tou orků, kte­ří si nepře­jí nic jiné­ho než odtud unik­nout. Vedoucí výpra­vy Wilcoxová s Duncanem Jonesem vel­mi živě dis­ku­to­va­la o tom, v jakém pro­stře­dí orko­vé žijí, jak se stra­vu­jí a jak ces­tu­jí, čím boju­jí a jaké ctí tra­di­ce.

Orkové žijí, v závis­los­ti na kaž­dém kla­nu, v biva­cích nebo jur­tách. Jako pod­půr­ný prvek těch­to obyd­lí orko­vé pou­ží­va­jí obro­vi­té kly (jde o jeden z důle­ži­tých aspek­tů hry). Ty pak s sebou pře­vá­že­jí, vzty­ču­jí je a sva­zu­jí, aby vytvo­ři­ly klenbu. Výslednou kon­struk­ci orko­vé pře­krý­va­jí zví­ře­cí­mi kůže­mi a vytvo­ří tak vnitř­ní pro­stor. Kožešinami svých úlov­ků se také zahří­va­jí v noci i ve dne. S leb­ka­mi ulo­ve­né zvě­ře čas­to obcho­du­jí.

„Tohle bylo pro Duncana oprav­du důle­ži­té,“ pro­zra­di­la Wilcoxová. „Na deko­ra­cích z lebek chtěl pou­ká­zat na his­to­rii a hrdost orků, obzvláš­tě kla­nu Frostwolf.“

S ohle­dem na tuto podi­vu­hod­nou civi­li­za­ci byl vysta­věn vel­ký sta­no­vý tábor. Tvůrci si s ním vyhrá­li do posled­ní­ho detai­lu, jen aby divá­kům uká­za­li hrdou kul­tu­ru a nátu­ru orků v celé krá­se. Přímo ve stře­du tábo­ra samo­zřej­mě stál Gul’danův veli­tel­ský stan, kde se setká­va­li náčel­ní­ci všech kla­nů.

Gul’danovo obyd­lí fil­ma­ři zalo­ži­li na rekon­struk­ci pat­nác­ti­me­t­ro­vé turec­ké jur­ty z pra­vé kozí kůže. Wilcoxová k tomu podotkla: „Dokonce jsme posla­li jed­no­ho z našich lidí do turec­kých hor, aby se setkal s tam­ní­mi sta­vi­te­li a tkal­ci. Poslali jsme jim naše plá­ny a oni pod­le toho vytvo­ři­li, co jsme potře­bo­va­li. Výsledek nám pak posla­li sem do Vancouveru.“

Jelikož je Gul’dan vše­moc­ný vůd­ce Stínové rady (Shadow Council – pozn. pře­kl.), může­me ve stře­du jeho sta­nu nalézt devět stop širo­ký a jede­náct stop vyso­ký koš s ohněm, ve kte­rém pla­ne jedo­va­tě zele­ný fel (ener­gie tem­né magie – pozn. pře­kl.). Při bliž­ším pro­zkou­má­ní bychom pak zjis­ti­li, že koš je ozdo­ben názna­ky tvá­ří. Podobně i stan zdo­bí mno­hé talisma­ny ze vzác­ných lebek, srs­tí a pru­hů rudé lát­ky. To všech­no je straš­li­vá při­po­mín­ka Gul’danovy nezměr­né moci.

„Hodně jsme s Duncanem řeši­li, čím bychom moh­li stě­ny sta­nu vylep­šit,“ pozna­me­ná­vá Bocquet. „Pohrávali jsme si s myš­len­kou vytvo­řit koláž z his­to­ric­kých jes­kyn­ních maleb. Ale šitou na míru orkům, tak aby vyprá­vě­la pří­běh jejich pří­cho­du tam, kde teď jsou. Vytvořili jsme tedy jede­náct váleč­ných stan­dart zob­ra­zu­jí­cí Gul’danův postup a plán na ovlád­nu­tí Azerothu. Hodně nám v tom­to ohle­du pomohl Nick Carpenter z Blizzardu. Právě díky němu jsme vytvo­ři­li ruč­ní mal­by, kte­ré daly vznik­nout nád­her­né­mu poza­dí inte­ri­é­ru sta­nu. Nejsme si jis­ti, koli­ka tako­vých věcí si všim­ne­te ve fil­mu. Ale věz­te, že tam jsou a dáva­jí fil­mu něco navíc.“


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Warcraft: První střet - Zklamání a válka v Azerothu: Warcraft filmovou adaptací nedosahuje očekávání
26. května 2023Warcraft: První střet - Zklamání a válka v Azerothu: Warcraft filmovou adaptací nedosahuje očekáváníPo dlouhé době míru se do krajiny Azerothu vrátila opět válka. Poté, co Gul'dan (Daniel Wu) pomocí Fel magie otevře portál do země lidí, přináší s sebou první várku orků s úmyslem dobýt Azeroth pro sebe. Do…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Captain America: Návrat prvního Avengera - Špionážní thriller, který změnil Marvel
13. února 2025Captain America: Návrat prvního Avengera - Špionážní thriller, který změnil Marvel[caption id="" align="alignright" width="400"] Photo © Walt Disney Studios Motion Pictures[/caption] Steve Rogers (Chris Evans) má trochu problém se vyrovnat s náhlou změnou svého okolí. Desítky let od toho, co bojoval proti Hydře a jejímu vůdci…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Captain America: První Avenger: Když patriotismus přebíjí akci
13. února 2025Captain America: První Avenger: Když patriotismus přebíjí akciSteve Rogers je obyčejný americký klučina, co už nemůže dál nečině přihlížet průběhu druhé světové války a chce narukovat. Problém však je, že má do ideálu běžného vojáka poněkud daleko. Je malý, vyzáblý a má astma.…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Apollo 18: utajená mise na Měsíc plná napětí a konspirací
26. června 2024Apollo 18: utajená mise na Měsíc plná napětí a konspiracíVždycky jste si mysleli, že se na Měsíc další posádky nedostaly kvůli škrtům v rozpočtu NASA? Tak si dejte pozor abyste nebyli vyvedeni z omylu. Je totiž možné, že za koncem cestování lidí na povrch satelitu…Vydáno v rubrice: Zapomenuté filmy
Promarněný potenciál: Lara Croft v roli dobrodružného béčka
18. května 2024Promarněný potenciál: Lara Croft v roli dobrodružného béčkaLara (Alicia Vikander) se snaží uživit co to jde. Byť je dědičkou obchodního impéria, aby se k penězům dostala, musela by oficiálně uznat, že její otec Richard (Dominic West) je mrtvý. Před sedmi lety se totiž…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Spongebob v kalhotách: Oblíbený animovaný seriál plný humoru a dobrodružství
1. května 2024Spongebob v kalhotách: Oblíbený animovaný seriál plný humoru a dobrodružstvíSpongebob v kalhotách je americký animovaný seriál, který si získal srdce milionů diváků po celém světě. Seriál, vytvořený mořským biologem a animátorem Stephenem Hillenburgbem, se poprvé objevil na obrazovkách v roce 1999 a od té doby…Vydáno v rubrice: Speciály
Peníze těch tupců
3. října 2023Peníze těch tupcůFilm popisuje neuvěřitelný příběh boje Davida s Goliášem, kdy se parta amatérských investorů na internetu rozhodla během pandemie COVID-19 ukázat, jak je burza na Wall Street křehká, a organizovaně začala navyšovat hodnotu společnosti GameStop (ano, obchod…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
John Wick: Kapitola 4 (John Wick: Chapter 4) – Recenze – 90 %
25. března 2023John Wick: Kapitola 4 (John Wick: Chapter 4) – Recenze – 90 %Herec Keanu Reeves a jeho kamarád, zkušený kaskadér a tehdy debutující režisér Chad Stahelski, patrně neměli v roce 2014 tušení, jaký fenomén svým filmem nakonec spustí. Je docela zábavné sledovat, jak se z prvního Johna Wicka, relativně přímočarého,…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
John Wick: Kapitola 4
20. března 2023John Wick: Kapitola 4John Wick (Keanu Reeves) odhalí cestu, jak porazit Nejvyšší radu. Než se mu však podaří získat svobodu, musí čelit novému nepříteli, mocnému markýzi Vincentu de Gramontovi (Bill Skarsgård). Bude to o to těžší, že nová spojenectví…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Hvězdná pěchota
6. října 2022Hvězdná pěchotaNa Hvězdnou pěchotu jsem se velice těšil. Za prvé protože mám příběhy Roberta Heinleina rád, za druhé protože jsem jeho knížku Starship Troopers před rokem a půl přečetl jedním dechem, a za třetí jsem takový sci-fi…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Tomb Raider - Recenze - 70 %
26. srpna 2022Tomb Raider - Recenze - 70 %Mladá naivní slečna Lara Croft (Alicia Vikander) se snaží postavit v 21 letech na vlastní nohy. Chce si zařídit život podle sebe a nespoléhat na rodinné dědictví, protože by to znamenalo nutnost uznání otcovi smrti. Ten…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Vetřelci vs. Predátor 2
3. srpna 2022Vetřelci vs. Predátor 2Bratři Colin a Greg Strauseovi si dali poměrně jednoduchý úkol. A to spojit příběhy dvou slavných monster na stříbrném plátně lépe, než se o to před třemi lety pokusil režisér Paul W. S. Anderson. To, že…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
The Gray Man – utržený ze řetězu
1. srpna 2022The Gray Man – utržený ze řetězuNetflix dal bratrům Russoovým (režiséři řady úspěšných Marvelovek) 200 milionů amerických dolarů, aby mu natočili vlastní variaci superagenta ve stylu Jasona Bournea, Jamese Bonda nebo Johna Wicka. Jak Filmfanatic hodnotí výsledek? OHRNUTÝ NOS Nad Gray Manem…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Recenze filmu „The Gray Man“: Praha je v blockbusteru Netflixu velkolepá
23. července 2022Recenze filmu „The Gray Man“: Praha je v blockbusteru Netflixu velkolepáPraha dostává pořádně zabrat v akčním filmu The Gray Man, který se v českém hlavním městě natáčel loni v létě a dnes debutuje na Netflixu. Českou policii kosí kulky, létají dlažební kostky a chudák tramvaj 11…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
The Gray Man - 70 %
23. července 2022The Gray Man - 70 %Tak od včerejška je v online službách, jmenovitě na Netflixu, nejnovější film od režisérů Avengers. Dostali na to přehršle peněz, celkem 20 000 000 dolarů. Film se natáčel v Praze a lokace z Prahy, jako místní rodák, poznávám z tří čtvrtin filmu.…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Princezna
4. července 2022PrinceznaThe Princess je vlastně i přes svou jednoduchost až překvapivě solidní akční počin, který rozhodně neškodí zhlédnout. Joey King se představuje jako nezdolná princezna à la John Wick, která musí prokosit celý hrad plný tupých hrdlořezů…Vydáno v rubrice: Filmové recenze

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,60619 s | počet dotazů: 346 | paměť: 24695 KB. | 03.09.2025 - 03:57:18