Kritiky.cz >

Poklad na Stříbrném jezeře - Westernové město Tulsa a kostelík v El Doru

V oblas­ti Starigradu-Paklenice, neda­le­ko hote­lu Alan, kde byl uby­to­ván fil­mo­vý štáb spo­lu s her­ci, posta­vil archi­tekt Jeričević wes­ter­no­vé měs­teč­ko Tulsa. Při sle­do­vá­ní fil­mu málo­ko­ho napad­ne, že Tulsa sto­jí pří­mo na plá­ži,... Read more »

Poklad na Stříbrném jezeře - Lišák Slavko Andres

Ve štá­bu vel­kých kopro­duk­cí vidě­lo mno­ho asi­s­ten­tů pří­le­ži­tost vytáh­nout se a uká­zat svo­ji moc. Tak se během natá­če­ní Pokladu na Stříbrném jeze­ře cho­val i Slavko Andres, dru­hý asi­s­tent režie. Protože mlu­vil dob­ře němec­ky,... Read more »

Poklad na Stříbrném jezeře - Grobničko polje a boj o Butlerovu farmu

Z vni­t­ro­ze­mí se štáb pře­su­nul do Rijeky, pří­stav­ní­ho měs­ta na seve­ru Chorvatska a uby­to­val se v hote­lech Park a Jadran. V blíz­kos­ti Rijeky se nachá­zí Grobničko polje, kte­ré fil­ma­ři vyu­ží­va­li pro růz­né jez­dec­ké... Read more »

Poklad na Stříbrném jezeře - Natáčení u Plitvických jezer

Natáčení Pokladu na Stříbrném jeze­ře bylo zahá­je­no 6. srp­na 1962 v oblas­ti Plitvických jezer. Traduje se, že jako prv­ní se natá­čel sou­boj Old Shatterhanda s náčel­ní­kem Utahů Velkým vlkem. V göt­tingen­ském Karl-May-Archivu se však nachá­zí... Read more »

Poklad na Stříbrném jezeře - Hlavní hrdinové

Producent Horst Wendlandt si byl dob­ře vědom, že úspěch kaž­dé­ho fil­mu závi­sí pře­de­vším na obsa­ze­ní hlav­ních rolí. A nemohl si věru vybrat lep­ší před­sta­vi­te­le pokrev­ních bra­trů Vinnetoua a Old Shatterhanda než... Read more »

Poklad na Stříbrném jezeře - Režie, scénář, kostýmy

Na post reži­sé­ra fil­mu byl dosa­zen Rakušan Harald Reinl (1908-1986), jeden z nej­u­zná­va­něj­ších reži­sé­rů pová­leč­né­ho Německa, kte­rý měl na svém kon­tě celou řadu oblí­be­ných ves­nic­kých dra­mat, vese­lo­her a kri­mi­ná­lek. Už od mlá­dí byl... Read more »

Poklad na Stříbrném jezeře - Der Schatz im Silbersee (1962)

Koncem pade­sá­tých a počát­kem šede­sá­tých let pro­chá­zel němec­ký fil­mo­vý prů­my­sl hlu­bo­kou kri­zí, jejíž pří­či­nou byl mimo jiné prud­ký roz­voj tele­viz­ní­ho vysí­lá­ní. Docházelo k zaví­rá­ní kin i ke kra­chu mno­ha pro­dukč­ních a dis­tri­buč­ních spo­leč­nos­tí.... Read more »
Stránka načtena za 1,33250 s | počet dotazů: 269 | paměť: 24043 KB. | 03.09.2025 - 02:18:32