Kritiky.cz > Filmy > Filmové premiéry > ZÍTRA NEHRAJEME! - (A Prairie Home Companion ) - Rádio, jak jste ho nikdy neviděli - presskit

ZÍTRA NEHRAJEME! - (A Prairie Home Companion ) - Rádio, jak jste ho nikdy neviděli - presskit

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

OBSAH FILMU
Zatím posled­ní sní­mek reži­sé­ra a pro­du­cen­ta Roberta Altmana Zítra nehra­je­me! nás zave­de na jeviš­tě diva­dla, kde se ode­hrá­vá posled­ní den slav­né radi­o­vé show. Hlavní posta­vy pří­bě­hu jsou Yolanda a Rhonda Johnsonovy (Meryl Streepová a Lily Tomlinová),  Yolandina dce­ra Lola (Lindsay Lohanová),  Garrison Keillor (hra­je sám sebe) a duo kov­bo­jů Dusty a Lefty (Woody Harrelson a John C. Reilly). V pří­bě­hu vystou­pí i  Tajemná žena (Virginia Madsenová), kte­rá se záhad­ně zje­vu­je v  záku­li­sí       a Guy Noir (Kevin Kline), kte­rý má na sta­ros­ti ost­ra­hu stu­dia. Panovačný reži­sér a jeho asi­s­tent­ka Molly (Maya Rudolph)  se sna­ží čím dál divo­čej­ší show udr­žet na uzdě. Všichni účin­ku­jí­cí se za ta léta vel­mi dob­ře zna­jí, pro­to není nou­ze o  slov­ní pře­střel­ky      a  břit­ký humor. Všichni zúčast­ně­ní hra­jí a  zpí­va­jí jako o život.
Zítra nehra­je­me! nikam nespě­chá a  dává divá­ko­vi pro­stor vychut­nat si jed­not­li­vé výstu­py. Film je vtip­ným, cit­li­vým a někdy i zadu­ma­ným por­trétem Ameriky a Američanů. O NATÁČENÍ
Rozhlasovou show Garrisona Keillora, A Prairie Home Companion, sle­du­je týd­ně na 558 roz­hla­so­vých sta­nic po  celých Spojených stá­tech a  poslou­chá ji více než 4 mili­o­ny poslu­cha­čů. Loni show osla­vi­la tři­cá­tý rok své­ho vysí­lá­ní. Garrison Keillor byl také auto­rem scé­ná­ře k fil­mu pro legen­dár­ní­ho reži­sé­ra Roberta Altmana.
Film je smyš­le­ný pří­běh  o  jed­nom osu­do­vém vysí­lá­ní: her­ci, komi­ci a geni­ál­ní tvůr­ce pořa­du zjis­tí, že ten večer vysí­la­jí napo­sle­dy.
Snímek Zítra nehra­je­me! vzni­kl za pět týd­nů v Minnesotě v St.Paul. Točilo se pře­de­vším ve Fitzeraldově diva­dle. Televizní vari­e­té se natá­če­lo před pub­li­kem a kuli­sá­ci z diva­dla děla­li svou prá­ci, jen ten­to­krát ve spo­lu­prá­ci s  Altmanovým štá­bem.
V diva­dle se neo­če­ká­va­ně zje­vu­je tajem­ná krás­ka. Na povrch vyplý­va­jí vrou­cí váš­ně, hád­ky i  nedo­ro­zu­mě­ní. Objeví se i jeden nebo dva taj­né milost­né román­ky. A Garrison Keillor tomu vše­mu velí. Provokuje hád­ky a potyč­ky, v šat­nách i na scé­ně. V záku­li­sí kolu­jí fámy, pad­ne něja­ká ta naráž­ka spon­zo­ra a dojde také na smut­né i komic­ké zkou­má­ní smě­rů, kte­ré může lid­ský život nabrat. Navíc film pro­vá­zí výbor­ná hud­ba.         A i když se zdá, že je show ve finá­le, stá­le nekon­čí.
Keillor s Altmanem nej­pr­ve pra­co­va­li se smyš­le­ným pří­bě­hem, ale pak se domlu­vi­li,      že nato­čí film o roz­hla­so­vé show ve sty­lu samot­né A Prairie Home Companion. Altman uznal, že roz­hlas jako médi­um má pro něj veli­ký význam: „O diva­dlo jsem se začal zají­mat díky rádiu,“ říká Altman, „Vzpomínám si, že jsem stej­ně jako ostat­ní děti, ten­krát           ve tři­cá­tých letech, líhal na pod­la­ze a poslou­chal rádio. Mým vzo­rem byl teh­dy Norman Corwin, kte­rý v pod­sta­tě vymys­lel roz­hla­so­vé hry. První pro­fe­si­o­nál­ní zku­še­nost, kte­rou mám s diva­dlem je z  kre­a­tiv­ní­ho psa­ní pro jed­nu malou roz­hla­so­vou sta­ni­ci. Takže       pro mě byl roz­hlas vždy veli­ce blíz­ká a  srdeč­ní zále­ži­tost.“
S Meryl Streepovou se do fil­mu Zítra nehra­je­me! počí­ta­lo už od prv­ních pří­prav. Stejně jako s Altmanovou dobrou pří­tel­ky­ní a  kole­gy­ní Lily Tomlinovou, kte­rá si zahrá­la zpě­vač­ku gospe­lo­vé­ho sbo­ru v Altmanově kla­si­ce Nashville (1975). „Věděl jsem,          že Meryl Streepová musí v show zpí­vat, pro­to­že je výbor­ná zpě­vač­ka,“ říká sce­náris­ta.          Na fil­mu pra­co­va­la i řada vete­rá­nů ze sku­teč­né A  Prairie Home Companion show. Keillorovi dlou­ho­le­tí hereč­tí kole­go­vé Sue Scottová a Tim Russell si zahrá­li mas­kér­ku Donnu a  reži­sé­ra show. Ostatní akté­ři z  roz­hla­so­vé show hra­jí sami sebe.
Altman má ve zvy­ku her­ce pobí­zet k impro­vi­za­ci a  prá­ci s posta­va­mi. Točí scé­ny v kuse a  něko­li­ka kame­ra­mi najed­nou zachy­cu­je dění na jeviš­ti i v záku­li­sí.

TVŮRCI FILMU
Garrison Keillor (scé­nář)
začal s psa­ním pro časo­pis New Yorker v roce 1969. Vymyslel a vystu­po­val v roz­hla­so­vém pořa­du A Prairie Home Companion. K psa­ní scé­ná­řů pro tuto show            ho inspi­ro­val člá­nek o roz­hla­so­vém pořa­du Grand Ole Opry v Nashvillu. Vysílání            A Prairie Home Companion zača­lo 6. čer­ven­ce 1974 v St. Paul. V roce 1987 Keillor show na dva roky pře­ru­šil. Sepsal řadu autor­ských ese­jí, povíd­ko­vých sbí­rek a  romá­nů.

Robert Altman (režie)
během své kari­é­ry pře­kva­pil, poba­vil a ohro­mil živý­mi a nespou­ta­ný­mi sním­ky,          kte­ré obo­ha­ti­ly celo­svě­to­vou kine­ma­to­gra­fii. Letos byl oce­něn Oscarem za celo­ži­vot­ní dílo. Mezi jeho sním­ky se řadí fil­my jako M-A-S-H ( 1975) nebo Nashville (1975). Převrátil, sati­ri­zo­val            a obo­ha­til fil­mo­vé žán­ry jako je wes­tern (McCabe a paní Millerová/ MrCabe and Mrs. Miller, 1971), gan­gs­ter­ské melod­ra­ma (Thieves Like Us, 1974), detek­tiv­ky (The Long Goodbye, 1973), bio­gra­fic­ký film (Vincent a  Theo,1990), ang­lic­kou detek­tiv­ku z  vyš­ší spo­leč­nos­ti (Gosford Park, 2001). Inspiroval se komiksy, diva­dlem, sou­čas­nou poli­ti­kou  a  sou­čas­nou lite­ra­tu­rou.
Získal pět Oscarových nomi­na­cí za režii (Gosford Park, Prostřihy, Hráč, M-A-S-H, Nashville) a  tři za nej­lep­ší film ( M-A-S-H, Nashville a  Gosford Park).
Vybraná fil­mo­gra­fie:
M-A-S-H (1975), Nashville (1975), Hráč (The Player, 1992), Prostřihy (Short Cuts, 1993), Gosford Park (2001), Company (2003), Vincent a Theo (1990), Láskou posed­lí (Fool for Love, 1985), Svatba (A Wedding, 1978), McCabe a paní Millerová( MrCabe and Mrs. Miller, 1971), Příběhy Alfreda Hitchcocka (Alfred Hitchock Presents, 1955)

HERECKÉ OBSAZENÍ
Meryl Streepová (Yolanda Johnsonová)
byla tři­náct­krát nomi­no­vá­na na Oscara a dva­krát toto oce­ně­ní zís­ka­la (Sophiina vol­ba, Kramerová ver­sus Kramer).
Její fil­mo­vá kari­é­ra zača­la sním­kem Julie (režie Fred Zimmerman, 1977). Ve svém dru­hém celo­ve­čer­ním fil­mu Lovec jele­nů (The Deer Hunter, režie M. Ciminu, 1978)        si zahrá­la s Robertem De Nirem a Christopherem Walkenem a  zís­ka­la zde svou prv­ní osca­ro­vou nomi­na­ci. Mezi její dal­ší fil­my pat­ří Svedení Joea Tynana  (The Seduction      of Joe Tynan, režie J. Schatzberg, 1979) a Manhattan Woodyho Allena (1979), za kte­rý zís­ka­la nomi­na­ci na Oscara za nej­lep­ší herec­ký výkon v  žen­ské ved­lej­ší roli. Třetí oska­ro­vá nomi­na­ce Streepovou spo­leč­ně s nomi­na­cí na British Academy of Film         and Television Arts (BAFTA) potka­la u sním­ku Francouzova milen­ka (The French Lieutenant´s Women, režie K. Reise, 1981).
Cenu BAFTA obdr­že­la za neu­vě­ři­tel­ný výkon v  Sofiině vol­bě (Sophie´s Choice, režie     Alan Pakula, 1982). Za ztvár­ně­ní Karen Silkwoodové ve fil­mu Silkwoodová (Silkwood, režie M. Nichols, 1983) se jí dosta­lo dal­ší oska­ro­vé nomi­na­ce. Podobně to bylo i u fil­mu Vzpomínky na Afriku (Out of Africa, režie S. Pollack, 1985). Mezi její dal­ší vyso­ce ceně­né fil­my pat­ří Nicholsova Hořkost (Heartburn, 1986), Schepisiho Pláč ve tmě (A Cry in the Dark, 1988), za nějž na fil­mo­vém fes­ti­va­lu v Cannes zís­ka­la cenu za nej­lep­ší žen­ský herec­ký výkon.
Streepová si hned čty­ři­krát zahrá­la v  kome­di­ích: Ďáblice (She Devil, režie S. Seidelman, 1989), Pohlednice z Hollywoodu (Postcards from the Edge, režie M, Nichols, 1990), Chraň si svůj život (Defending your Life, režie A. Brooks, 1991), Smrt jí slu­ší (Death Becomes her, režie R. Zemeckis, 1992). Následovaly sním­ky Dům duchů (The House   of the Spirits, režie B. August, 1993) nebo Divoká řeka (The Wild River, režie C. Hanson, 1994). S Clintem Eastwoodem si zahrá­la v Madisonských mos­tech (The Bridges             of Madison Country, režie C. Eastwood, 1995) za něž se jí dosta­lo dal­ší osca­ro­vé nomi­na­ce). Dále se pak obje­vi­la ve fil­mech Předtím a potom (Before and After, režie      B. Schroeder, 1996), nebo s Diane Keaton a Leonardem DiCapriem ve fil­mu Marvinův pokoj (Marvin´s Room, režie J. Zaks, 1996). Za film pod­le před­lo­hy Ammy Quindlen Jediná správ­ná věc (One True Things, režie C. Franklin, 1998) zís­ka­la svou jede­nác­tou oska­ro­vou nomi­na­ci.
Mezi její posled­ní sním­ky pat­ří Hodiny (The Hours, režie S. Daldry, 2002), za kte­ré byla oce­ně­na na Berlínském fil­mo­vém fes­ti­va­lu a za kte­rý zís­ka­la dal­ší osca­ro­vou nomi­na­ci. Za svou roli ve fil­mu Adaptace (Adaptation, režie S. Jonze 2002) zís­ka­la Zlatý gló­bus.
V roce 2003 dosta­la Cézara za celo­ži­vot­ní pří­nos svě­to­vé­mu fil­mu a cenu „Commandeur de l´Order des Arts et des Lettres“, nej­vý­še ceně­nou fran­couz­skou fil­mo­vou tro­fej.
Mezi její posled­ní role pat­ří ty ve fil­mech Andělé v Americe (Angels in America, režie    M. Nichols, 2003),Manchurianský kan­di­dát (The Manchurian Candidate 2004) v režii Jonathana Demmea a Prime v režii Bena Youngera (2005).

Lily Tomlinová (Rhonda Johnsonová)
Vybraná fil­mo­gra­fie:
Čaj s Mussolinim (The with Mussolini, režie Franco Zeffirelli, 1999), Prostřihy (Short Cuts režie Robert Altman, 1993), Hráč (The Player, režie Robert Altman, 1992), Stíny a mlha (Shadows and Fog, režie Woody Allen, 1992), Nashville (Nashville, režie Robert Altman, 1975)

Woody Harrelson (Dusty)
Vybraná fil­mo­gra­fie:
Zmražená pojist­ka (The Big Blue White, režie Mark Mylod, 2005), Tenká čer­ve­ná linie     (The Thin Red Line, režie Terrence Malick, 1998), Vrtěti psem (Wag the Dog, režie Barry Levinson, 1997), Lid ver­sus Larry Flynt (The peo­ple vs. Larry Flynt, režie Miloš Forman, 1996), Takoví nor­mál­ní zabi­já­ci (Natural Born Killers, režie Oliver Stone, 1994), Neslušný návrh (Indecental Proposal, režie Adrian Lyne, 1993)

Tommy Lee Jones (Axeman)
Vybraná fil­mo­gra­fie:
Tři pohřby (The Three Burials of Melquiades Estrada, režie Tommy Lee Jones, 2005), Štvanec (The Hunted, režie William Friedkin, 2003), Muži v čer­ném 2 (Men in Black 2, režie Barry Sonnenfeld, 2002), Vesmírní kov­bo­jo­vé (Space Cowboys, režie Clint Eastwood, 2000), Muži v čer­ném (Men in Black, režie Barry Sonnenfeld, 1997), Batman navždy (Batman Forever, režie Joel Schumacher, 1995), Takoví nor­mál­ní zabi­já­ci (Natural Born Killers, režie Oliver Stone, 1994), J.F.K. (JFK, režie Oliver Stone, 1991)

Lindsay Lohen (Lola Johnson)
Vybraná fil­mo­gra­fie:
Můj auťák Brouk (Herbie: Fully Loaded, režie Angela Robinson, 2005), Protivný spros­tý hol­ky (Mean Girls, režie Mark Waters, 2004), Mezi námi děv­ča­ty (Freaky Friday, režie Mark Waters, 2003), Past na rodi­če (The Parent Trap, režie Nancy Meyers, 1998)


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
  • Open Water (2003) 12. srpna 2016 Open Water (2003)  Potápění bývá většinou obrovská zábava, ale ta skončí ve chvíli, kdy na vás zapomenou a vy zůstane uvězněni na širém moři… Mladý pár Daniel a Susan se poslední dobou […] Posted in Horory
  • DaFilm11. června 2012 Cena Pavla Kouteckého online na DAFilms.com Filmy z retrospektivy Pavla Kouteckého a ohlédnutí za oceněními v minulosti zdarma na DAFilms.com Od pondělí 11. června nabídne filmový portál DAFilms.com zdarma k vidění dokumentární […] Posted in Články
  • Skleněné peklo16. března 2022 Skleněné peklo Skleněné peklo je americký katastrofický film z roku 1974 v režii Johna Guillermina a produkci Irwina Allena s hereckým obsazením v čele s Paulem Newmanem a Stevem McQueenem. Film vznikl v […] Posted in Speciály
  • Školnice Valerie odhalena - kniha7. října 2017 Školnice Valerie odhalena - kniha Martin a Šimon jsou ve druhé třídě základní školy třídy A a kamarádi ještě s Vojtou a Pepíkem ze třídy B. Ve škole byli učitelé na děti zlí a přísní, ale nyní se to změnilo a Martin se […] Posted in Recenze knih
  • Bristké studio Crystal Dynamics kromě nového kontentu pro...20. března 2021 Bristké studio Crystal Dynamics kromě nového kontentu pro... Bristké studio Crystal Dynamics kromě nového kontentu pro Marvel's Avengers připravuje novou hru. Dle inzerátů pro další posily do svého týmu by mělo jít o blíže nespecifikovaný AAA […] Posted in Krátké herní aktuality
  • Expendables: Postradatelní 2 - Dvojka Expendables fanoušky nezklame14. července 2020 Expendables: Postradatelní 2 - Dvojka Expendables fanoušky nezklame Zatímco v prvním díle Expendables se Sylvester Stallone pokoušel složit dohromady konzistentní příběh, který by měl diváka bavit a udržet, ve druhém díle si už nikdo na nic takového […] Posted in Retro filmové recenze
  • Love, Death & Robots - 3. svazek16. června 2022 Love, Death & Robots - 3. svazek 7/10 – Strašně těžko se to hodnotí takhle souhrnně. Třetí sérka Love, Death & Robots je neskutečně nesourodá, nejednolitá a zkrátka nekompaktní podívaná, kde nejenže je každý díl sám za […] Posted in Krátké recenze
  • Labyrint (2012) 26. září 2018 Labyrint (2012) Hodně zvláštní český filmeček s Lucií Vondráčkovou v hlavní roli… Renata propadla kouzlu a tajemství staré Prahy, pod kterou se údajně skrývá tajemná síť […] Posted in Horory
  • Irena Sendlerová, Anděl z Varšavy19. července 2022 Irena Sendlerová, Anděl z Varšavy Irena byla velmi silná a obětavá žena. Nechtěla se smířit s nespravedlností a ubližováním Židům. Vybudovala tajnou síť lidí, kteří ji pomáhali, pašovali potraviny a ven děti, kterým […] Posted in Recenze knih
  • Zabiják16. listopadu 2023 Zabiják David Fincher si vybral slabší chvilku. Trailerem lákal na atraktivní Thriller o nájemném vrahovi, což se zdálo být jako jeho nejsilnější stránka, jenže samotný výsledek není příliš […] Posted in Krátké recenze
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,30763 s | počet dotazů: 254 | paměť: 72217 KB. | 06.05.2024 - 11:45:03