Kritiky.cz > Filmy > Kritický Klub > Assassin’s Creed

Assassin’s Creed

031aff7c01 103793750 o2
031aff7c01 103793750 o2
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...
Videoherní fil­my zatím nikdy nedo­ká­za­ly dosáh­nout stej­né­ho věhla­su jako jejich před­lo­ha. Po letoš­ním Warcraftu, kte­rý sice komerč­ně neu­spěl, ale roz­hod­ně vel­kým pro­pa­dá­kem nebyl, při­chá­zí dnes na řadu film Assassin’s Creed.
Foto: 20th Century Fox
Film vyprá­ví o Callumu Lynchovi (Michael Fassbender), kte­rý po trau­ma­ti­zu­jí­cích zku­še­nos­tech z mlá­dí zahá­jil „kari­é­ru“ násil­né­ho vra­ha. Po jed­né neú­spěš­né akci je však dopa­den a odsou­zen k popra­vě. Smířen se svým osu­dem se Callum lou­čí s živo­tem, ale náh­le se pro­bou­zí v kom­ple­xu Abstergo, kde jej Sofia (Marion Cotillard) spo­leč­ně s otcem Rikkinem (Jeremy Irons) napo­jí na pří­stroj Animus, jenž pro­po­jí jeho vědo­mí s vědo­mím asa­sín­ské­ho bojov­ní­ka Aguilara, kte­rý v pat­nác­tém sto­le­tí pokra­ču­je v neko­neč­ném boji pro­ti tem­plá­řům, kte­ří chtě­jí zís­kat moc­ný arte­fatkt.
Příběhově film pokul­há­vá za svou tech­nic­kou strán­kou, což mu znač­ně ubli­žu­je. Před uve­de­ním totiž vět­ši­na divác­tva nej­spí­še oče­ká­va­la, že vět­ši­nu děje obsta­ra­jí akč­ní scé­ny v anda­lus­kém 15. sto­le­tí, ale tomu­to dějo­vé­mu aspek­tu je nako­nec věno­vá­na jen asi tře­ti­na fil­mu. Zbytek se točí oko­lo Lynchova sou­čas­né­ho sou­bo­je s orga­ni­za­cí Abstergo, a i když není vylo­že­ně nud­ný, oče­ká­val jsem vět­ší gra­da­ci a lep­ší herec­ké výko­ny. Takto film táh­nou osca­ro­ví Irons a Cotillard, jejichž scé­ny roz­hod­ně nenu­dí. Hlavní hvězda fil­mu, upa­da­jí­cí německo-irské eso Michael Fassbender, se sice občas blýsk­ne par­kou­ro­vým sko­kem nebo dobrou hláš­kou, bohu­žel je to od něj ale dal­ší špat­ný výkon.
Jak jsem již psal, fil­mu domi­nu­jí vyni­ka­jí­cí akč­ní scé­ny, kte­ré se ode­hrá­va­jí ve špa­něl­ské Andalusii. Některé kous­ky, kte­ré zde her­ci (a hlav­ně kaska­dé­ři) před­vá­dě­jí, berou dech. Na žád­ném tri­ku není vidět ani sto­pa po cgi, čímž se reži­sé­ro­vi Kurzelovi oprav­du poda­ři­lo dsoáh­nout reál­nos­ti sou­bo­jů mezi dvě­ma taju­pl­ný­mi orga­ni­za­ce­mi. A hlav­ně, ve stře­do­vě­kých sek­ven­cích bylo umně pone­chá­no původ­ní zně­ní, všech­ny posta­vy mlu­ví špa­něl­sky, což je dal­ší vyni­ka­jí­cí tah.
Assassin’s Creed je sice vizu­ál­ně vel­mi půso­bi­vý film, kte­rý ovšem ke dnu srá­ží vcel­ku děra­vý scé­nář a špat­ný herec­ký výkon hlav­ní­ho před­sta­vi­te­le.
Hodnocení: 30%

Tento člá­nek napsal autor Ondřej Novotný, kte­rý je redak­to­rem webu Kritický Klub

Patří do rubri­ky: Filmové recen­ze


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,27806 s | počet dotazů: 253 | paměť: 62362 KB. | 27.11.2024 - 03:24:30