VIZUÁLNÍ EFEKTY
Cítit se naživu a skákat vysoko
Vytváření koček
Filmoví tvůrci museli pro samotné kočky vymyslet nový vzhled ještě dávno předtím, než byl najatý první herec nebo postavena první kulisa. Původní muzikál vystihoval svou dobu – výrazný make-up, velké účesy, kostýmy v osmdesátkovém stylu – ale co v té době fungovalo na jevišti, by ve filmu ve 21. století neuspělo. Hooper začal na výtvarných nápadech s výtvarnicí Eve Stewart pracovat již na začátku projektu. S Eve poprvé spolupracoval v roce 2005 na mini TV sérii Elizabeth I. Od té doby s ní pracoval na všech svých filmech. „Eve dokáže vymyslet své vlastní světy,“ říká Hooper. „Na vzhledu nových koček se podílela již od samého začátku. Ještě než jsme měli jakoukoli představu o tom, jak je vytvoříme, Eve už pracovala na úžasných nápadech, které zachycovaly humor, žal, smutek i drama našich postav.“
Často to vypadá, jako by si Hooper a Stewart četli navzájem myšlenky. „Jsme s Tomem skvělý tým,“ říká Stewart. „Umí se skvěle rozhodovat, zatímco já chrlím nápady. Když mám 32 nápadů za minutu, potřebuju někoho, kdo by řekl: ‚Tenhle je nejlepší‘. Jsme skvělou kombinací hojnosti a rozhodnosti.“
„Hooper již na začátku nastavil pár přísných základních pravidel,“ říká producentka Debra Hayward. „Tom si byl jistý tím, že potřebuje zachytit atmosféru živého vystoupení,“ říká Hawyard. „Nechtěl, aby to byla počítačově generovaná verze Cats.“ Hooper chtěl, aby herci byly schopni se pohybovat jako kočky při jakýchkoli okolnostech. Nechtěl, aby se to muselo počítačově dotvářet. „Nechtěl překročit tu hranici, kdy už by to byl jen počítačově dělaný film,“ říká Hayward.
Kreativní tým řešil také to, do jaké míry kostýmy nebo make-up využít. Uvědomili si ale, že herci a tanečníci budou ve filmu většinu času v pohybu, takže make-up by se jim roztékal a kostýmy a protézy by jim v jejich pohybu bránily.
Držitel Ceny Akademie, supervizor vizuálních efektů STEVE PREEG a producent vizuálních efektů PERT SMITH vedli během natáčení tým, který měl za úkol využít technologii k vytouženému výsledku. Hooperovi ale zároveň záleželo na tom, aby co nejvíce výrazů a pohybů herců zůstalo přirozených. Aby se hercům na plátně povedlo dát kočičím postavám život, Preeg a jeho tým museli vytvořit hybridní technologii, která realitu s animací spojuje.
Během postprodukce se tým vizuálních efektů rozrostl o PHILA BRENNANA, JASONA BILLINGTONA a MATTA JACOBSE, kteří při práci pozorovali stovky umělců z různých světových kontinentů. Společně pracovali na tom, aby vytvořili finální vzhled koček a výjimečného prostředí, ve kterém vystupují.