Kritiky.cz > Hry > Recenze her > Far Cry 4

Far Cry 4

FC4
FC4
Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Jelikož recen­zí je všu­de dost a vět­ši­na už to má stej­ně dohrá­no, tak napíšu ve zkrat­ce, jaké dojmy na mě hra udě­la­la, co mi vadi­lo a nao­pak co se mi na Far Cry 4 líbi­lo.

OBSAHUJE SPOILERY

Nejdříve začnu tím pozi­tiv­ním. Co se týče pro­ve­de­ní Kyratu, tak to se mi oprav­du moc líbí. Všude to žije, člo­věk se nenu­dí. Rychlé ces­to­vá­ní jsem sko­ro nepo­u­žil, nebyl důvod, když co chví­li na mě čekal něja­ký úkol, např. se mi líbi­ly Záchrana civi­lis­tů ze zaje­tí Pagan Minovými vojá­ky, ochra­na Kyraťanů před úto­kem zví­řat, sta­no­viš­tě, zís­ká­vá­ní Zvonic a mno­ho mno­ho dal­ší­ho. Popř. lov zvě­ře na výro­bu sumek a pouz­der.

Většinou jsem cho­dil pěš­ky, a když ne, tak nej­po­u­ži­va­něj­ším doprav­ním pro­střed­kem byla Helikoptérka, nao­pak Slona jsem moc čas­to nepo­u­žil, ale roz­hod­ně se hodí, když nechce­te plýtvat muni­cí nebo musí­te ulo­vit něja­ké nebez­peč­né zví­ře jako např. Nosorožce, jeli­kož když sedí­te na Slonovi, Nosorožec na Vás neú­to­čí a může­te si ho v klíd­ku a poho­dě sun­dat Kuší. Musel jsem se mít stá­le na pozo­ru, jeli­kož úto­ky zví­řat, hlav­ně Orlů, byly na den­ním pořád­ku a koli­krát jsem zachrá­nil rukojmí, ale než jsem se k němu dostal, tak ho zabil Medvěd, Lehvart nebo jiné zví­ře, to samé hlíd­ky Royal Army po cestách, lesích. Mise v zasně­že­ných Himalájích jsem si zami­lo­val.

Ve Far Cry 4 se oprav­du opla­tí poslou­chat, o čem vojá­ci kolem Vám mlu­ví, tře­ba při útě­ku z Himalajského věze­ní jsem díky toho šel do té věže, kde byly zbra­ně. Jinak bych se tam vůbec nevy­dal, šel bych bokem. Délku kam­pa­ně hod­no­tím jako dobrou, dohrál jsem ji (s pár ved­lej­ší­mi mise­mi) za 17 hodin. Ale klid­ně moh­la být i del­ší, viz zápo­ry.
Kladně hod­no­tím i pří­tom­nost šer­pů na Kyratu, kdy jsem nemu­sel pokaž­dé, co jsem chtěl nábo­je, nebo něco pro­dat, ces­to­vat na něja­ké sta­no­viš­tě, ale všech­no jsem si vyří­dil díky šer­po­vi.

Grafická strán­ka hry je skvě­lá, detai­ly, paprsky, mlha, pros­tě toto se Ubisoftu poved­lo, i opti­ma­li­za­ce je dob­rá.

Nelíbí se mi to umě­lé ome­zo­vá­ní vzle­to­vé výš­ky Gyrokoptéry, kdy se mi čas­to stá­va­lo, že i když jsem letěl ve stá­le stejn= výš­ce, ale blí­žil jsem se k něja­ké­mu kop­ci, tak mi zača­la hou­kat, abych sní­žil výš­ku. Díky tomu se čas­to muse­ly oblí­tat kop­ce, kte­ré by šly v poho­dě pře­le­tět (viz ten za Ajayovým domem). Chápu, že tvůr­ci chtě­li, ať je hra co nejdel­ší, ale toto si moh­li odpus­tit, když už nemů­že­me vol­ně do Vysokých Himalájí.

Mězi dal­ší věci, kte­ré se mi nelí­bi­ly pat­ří např. ty mise, kde je Ajay zdro­go­va­ný, jme­no­vi­tě např. tam mise s Yumou v tom dole. Ta posled­ní část mě doká­za­la pořád­ně namích­nout (hra­ju na nej­těž­š­ší obtíž­nost). Taková mise nemá ve Far Cry 4 dělat, Yuma si zaslou­ži­la lep­ší konec.

A tím se dostá­vá­me k dal­ší polož­ce na mém sezna­mu „Nelíbí se mi“, na mys­li mám prá­ce s posta­va­mi, kdy všech­ny hlav­ní posta­vy (kro­mě Amity a Sabala) byly ve hře vše­ho­všu­dy uká­za­ny pou­ze 2x - popr­vé při před­sta­ve­ní, podru­hé při jejich smr­ti. Toto se mi roz­hod­ně nelí­bi­lo, tře­ba tako­vá Yuma a Noore by si zaslou­ži­ly více mís­ta v pří­bě­hu. Paul DePleur Harmon mohl mít lep­ší konec, resp. moh­la tam být něja­ká mise navíc (tře­ba s poku­sem Roayal Army o jeho záchra­nu, nebo coko­liv).

Opravdu jsem se těšil na koo­pe­ra­ci.... No a .... a koo­pe­ra­ce moje oče­ká­vá­ní spl­ni­la. Sice je smut­né, že lze hrát pou­ze ve dvou hrá­čích, tako­vý tým 4-8 lidí by byl mno­hem lep­ší a daly by se pořá­dat růz­né sou­tě­že mezi kama­rá­dy, ale jeli­kož je pří­stup­ný celý Kyrat, tak nuda v koo­pe­ra­tiv­ní hře nena­sta­ne. V sin­gle pla­ye­ru jsem Slony moc nepo­u­ží­val, ale v koo­pe­ra­ci to je jiná. Navíc se daj vyu­žit i mís­to lodí, jeli­kož umě­jí pla­vat.

Bohužel FC 4 srá­ží chy­by mul­tipla­ye­ru (migra­ce, málo hrá­čů,...), koo­pe­ra­ce pou­ze pro 2 hrá­če a pár těch chyb popsa­ných výše. Čistě SP bych hod­no­til 9/10.

Moje cel­ko­vé hod­no­ce­ní hry je násle­du­jí­cí:

far cry 4 hodnoceni


Foto: Ubisoft Montreal, Red Storm, Shanghai, Toronto, Kiev


Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Deserter: Prologue: temné válečné RPG s atmosférickým nádechem a výzvami
27. srpna 2025Deserter: Prologue: temné válečné RPG s atmosférickým nádechem a výzvamiDeserter: Prologue nabízí hráčům intenzivní zážitek z přežití v válečné zóně, kde důraz na stealth, strategii a atmosféru tvoří základní pilíře herního zážitku. I přes občasné technické nedostatky a méně intuitivní ovládání dokáže zaujmout svou vizuální…Vydáno v rubrice: Recenze her
Meowmunitions: kreativní rogue-lite plný akce a možností přizpůsobení
26. srpna 2025Meowmunitions: kreativní rogue-lite plný akce a možností přizpůsobeníV dnešní recenzi se podíváme na originální a nápaditou akční hru "Meowmunitions", která kombinuje dynamickou herní mechaniku, hluboké možnosti úprav zbraní a kooperativní režim. Nabízí nejen napínavé souboje s bossy, ale také nekonečné možnosti tvorby vlastních…Vydáno v rubrice: Recenze her
Waterpark Simulator: Vodní park plný slibů a problémů
25. srpna 2025Waterpark Simulator: Vodní park plný slibů a problémů Pokud máte rádi sandboxové simulátory a milujete vodní parky s bazény a skluzavkami, nová hra na trhu vám možná přijde jako zajímavá volba. Nicméně, za její atraktivní téma a potenciál stojí řada technických i herních nedostatků,…Vydáno v rubrice: Recenze her
Monster Harvest: Příjemná, avšak povrchní kombinace farmářského simulátoru a sběratelské hry
18. srpna 2025Monster Harvest: Příjemná, avšak povrchní kombinace farmářského simulátoru a sběratelské hryMonster Harvest je herní pokus o spojení klasického farmářského prostředí s tvorbou a mutací příšer, který nabízí odpočinkový zážitek plný sběratelských prvků, avšak s několika nedostatky, jež mohou odradit náročnější hráče. Pojďme se podívat, co tato…Vydáno v rubrice: Recenze her
PANZERKAMPF: Recenze tankové hry, která slibovala víc, než nabízí
12. srpna 2025PANZERKAMPF: Recenze tankové hry, která slibovala víc, než nabízíPo dlouhém čekání a slibech, které vzbuzovaly naděje na nový standard v žánru, přichází méně než polopatická realita. Hra, jež měla být konkurencí legendám, se v mnoha ohledech ukázala jako nedotažená a zklamání, zatímco její technické…Vydáno v rubrice: Recenze her
Cyanide & Happiness - Freakpocalypse Part 1: Hall Pass To Hell: nadějný projekt zůstal uprostřed vývoje
12. srpna 2025Cyanide & Happiness - Freakpocalypse Part 1: Hall Pass To Hell: nadějný projekt zůstal uprostřed vývojeHra Cyanide & Happiness, založená na oblíbeném komiksu a animovaném seriálu, slibovala zábavné zážitky v absurdním stylu. Po několika letech od vydání však nyní stojí na okraji zájmu s nejistým osudem a nedokončeným obsahem. Přinášíme vám…Vydáno v rubrice: Recenze her
You Will Die Here Tonight: Pocta starým horrorům s nádechem moderní výzvy
12. srpna 2025You Will Die Here Tonight: Pocta starým horrorům s nádechem moderní výzvyV dnešní době plné otevřených světů a nekonečných herních možností přichází titul, který odkazuje na klasická survival horrorová díla a vrací nás do časů starých dobrých Resident Evil a Silent Hill. You Will Die Here Tonight…Vydáno v rubrice: Recenze her
Killing Floor 3: Přelidněná iluze a technické fiasko
12. srpna 2025Killing Floor 3: Přelidněná iluze a technické fiaskoPo letech očekávání a nadějí na pokračování legendární kooperativní střílečky přichází Killing Floor 3 s velkým očekáváním. Bohužel, místo akčního zážitku, který jsme si představovali, dostáváme rozpracovaný projekt plný bugů, technických problémů a ztráty duše původní…Vydáno v rubrice: Recenze her
Mafia: Domovina - Návrat Mafie v novém kabátě
11. srpna 2025Mafia: Domovina - Návrat Mafie v novém kabátěMafia patří mezi nejznámější české hry. Oproti Kingdom Come: Deliverance má více dílů a i dvě remasterované edice. Nejnovější přírůstek v tetralogii Mafia má název Mafia: Domovina. Tentokrát se příběh neodehrává v Americe, ale v Evropě.…Vydáno v rubrice: Recenze her
The Invisible Hand: Strategická simulace s osobitým příběhem
7. srpna 2025The Invisible Hand: Strategická simulace s osobitým příběhemV dnešním světě plném kapitalistických her a komplexních simulací přichází titul, který kombinuje jednoduchost s hlubším zamyšlením nad korporátní kulturou. Přestože se na první pohled jeví jako strategická hra, ve skutečnosti se více než o taktiku…Vydáno v rubrice: Recenze her
Against The Moon
7. srpna 2025Against The MoonV dnešní recenzi se podíváme na hru, která se snaží zaujmout kombinací příběhu, kampaně a tradičního deckbuildera, ovšem s určitými nedostatky. Přestože nabízí zajímavé prvky a odlišnosti, její technické a herní prvky bohužel zaostávají za očekáváním.…Vydáno v rubrice: Recenze her
The Waylanders: Hra, která slibovala víc, než dokázala nabídnout
6. srpna 2025The Waylanders: Hra, která slibovala víc, než dokázala nabídnoutNákup této hry byl pro mě očekávaným zážitkem, avšak realita mě rychle vyvedla z omylu. Přes atraktivní koncept a slibný svět se z ní nakonec stal příklad toho, jak snadno může být herní projekt zcela zpackaný…Vydáno v rubrice: Recenze her
Airplane Mode: Když frustrace přichází s každým klikem
5. srpna 2025Airplane Mode: Když frustrace přichází s každým klikemV dnešní době je herní průmysl plný titulů, které slibují dobrodružství, napětí i odpočinek. Ovšem ne všechny hry splní očekávání, a občas se stane, že místo zábavy zažijete spíš bolest z frustrace. Přinášíme vám recenzi na…Vydáno v rubrice: Recenze her
Flashout 3: Extreme Traťové Výzvy a Fyzikální Iluze
5. srpna 2025Flashout 3: Extreme Traťové Výzvy a Fyzikální IluzeHra Flashout 3 přináší akční závodní zážitek s antigravitačními vozy, který dokáže udržet pozornost hráče i přes některé technické a herní nedostatky. Vyžaduje od vás rychlou reakci, trpělivost i schopnost adaptace na poněkud kostrbatou fyziku a…Vydáno v rubrice: Recenze her
Recharge: RC zážitky na pokraji zklamání
3. srpna 2025Recharge: RC zážitky na pokraji zklamáníNový titul v žánru RC závodů, který lákal na prémiový vzhled a atraktivní prostředí, nakonec působí spíše jako nedodělaný experiment. I přes prvotřídní vizuální zpracování a ambice nabídnout dynamické závody, narazí hráč na řadu technických i…Vydáno v rubrice: Recenze her
Doom: The Dark Ages – brutální návrat do minulosti, který rozdělí fanoušky
17. května 2025Doom: The Dark Ages – brutální návrat do minulosti, který rozdělí fanouškyNejnovější přírůstek do legendární série Doom přináší novou éru krveprolití. Doom: The Dark Ages mění prostředí, zavádí nové mechaniky a posouvá technické limity na maximum. Přestože hra exceluje po vizuální a akční stránce, ne každému musí…Vydáno v rubrice: Recenze her
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,51768 s | počet dotazů: 235 | paměť: 40829 KB. | 28.08.2025 - 23:20:50