Far Cry 4

FC4FC4
Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Jelikož recen­zí je všu­de dost a vět­ši­na už to má stej­ně dohrá­no, tak napíšu ve zkrat­ce, jaké dojmy na mě hra udě­la­la, co mi vadi­lo a nao­pak co se mi na Far Cry 4 líbi­lo.

OBSAHUJE SPOILERY

Nejdříve začnu tím pozi­tiv­ním. Co se týče pro­ve­de­ní Kyratu, tak to se mi oprav­du moc líbí. Všude to žije, člo­věk se nenu­dí. Rychlé ces­to­vá­ní jsem sko­ro nepo­u­žil, nebyl důvod, když co chví­li na mě čekal něja­ký úkol, např. se mi líbi­ly Záchrana civi­lis­tů ze zaje­tí Pagan Minovými vojá­ky, ochra­na Kyraťanů před úto­kem zví­řat, sta­no­viš­tě, zís­ká­vá­ní Zvonic a mno­ho mno­ho dal­ší­ho. Popř. lov zvě­ře na výro­bu sumek a pouz­der.

Většinou jsem cho­dil pěš­ky, a když ne, tak nej­po­u­ži­va­něj­ším doprav­ním pro­střed­kem byla Helikoptérka, nao­pak Slona jsem moc čas­to nepo­u­žil, ale roz­hod­ně se hodí, když nechce­te plýtvat muni­cí nebo musí­te ulo­vit něja­ké nebez­peč­né zví­ře jako např. Nosorožce, jeli­kož když sedí­te na Slonovi, Nosorožec na Vás neú­to­čí a může­te si ho v klíd­ku a poho­dě sun­dat Kuší. Musel jsem se mít stá­le na pozo­ru, jeli­kož úto­ky zví­řat, hlav­ně Orlů, byly na den­ním pořád­ku a koli­krát jsem zachrá­nil rukojmí, ale než jsem se k němu dostal, tak ho zabil Medvěd, Lehvart nebo jiné zví­ře, to samé hlíd­ky Royal Army po cestách, lesích. Mise v zasně­že­ných Himalájích jsem si zami­lo­val.

Ve Far Cry 4 se oprav­du opla­tí poslou­chat, o čem vojá­ci kolem Vám mlu­ví, tře­ba při útě­ku z Himalajského věze­ní jsem díky toho šel do té věže, kde byly zbra­ně. Jinak bych se tam vůbec nevy­dal, šel bych bokem. Délku kam­pa­ně hod­no­tím jako dobrou, dohrál jsem ji (s pár ved­lej­ší­mi mise­mi) za 17 hodin. Ale klid­ně moh­la být i del­ší, viz zápo­ry.
Kladně hod­no­tím i pří­tom­nost šer­pů na Kyratu, kdy jsem nemu­sel pokaž­dé, co jsem chtěl nábo­je, nebo něco pro­dat, ces­to­vat na něja­ké sta­no­viš­tě, ale všech­no jsem si vyří­dil díky šer­po­vi.

Grafická strán­ka hry je skvě­lá, detai­ly, paprsky, mlha, pros­tě toto se Ubisoftu poved­lo, i opti­ma­li­za­ce je dob­rá.

Nelíbí se mi to umě­lé ome­zo­vá­ní vzle­to­vé výš­ky Gyrokoptéry, kdy se mi čas­to stá­va­lo, že i když jsem letěl ve stá­le stejn= výš­ce, ale blí­žil jsem se k něja­ké­mu kop­ci, tak mi zača­la hou­kat, abych sní­žil výš­ku. Díky tomu se čas­to muse­ly oblí­tat kop­ce, kte­ré by šly v poho­dě pře­le­tět (viz ten za Ajayovým domem). Chápu, že tvůr­ci chtě­li, ať je hra co nejdel­ší, ale toto si moh­li odpus­tit, když už nemů­že­me vol­ně do Vysokých Himalájí.

Mězi dal­ší věci, kte­ré se mi nelí­bi­ly pat­ří např. ty mise, kde je Ajay zdro­go­va­ný, jme­no­vi­tě např. tam mise s Yumou v tom dole. Ta posled­ní část mě doká­za­la pořád­ně namích­nout (hra­ju na nej­těž­š­ší obtíž­nost). Taková mise nemá ve Far Cry 4 dělat, Yuma si zaslou­ži­la lep­ší konec.

A tím se dostá­vá­me k dal­ší polož­ce na mém sezna­mu „Nelíbí se mi“, na mys­li mám prá­ce s posta­va­mi, kdy všech­ny hlav­ní posta­vy (kro­mě Amity a Sabala) byly ve hře vše­ho­všu­dy uká­za­ny pou­ze 2x - popr­vé při před­sta­ve­ní, podru­hé při jejich smr­ti. Toto se mi roz­hod­ně nelí­bi­lo, tře­ba tako­vá Yuma a Noore by si zaslou­ži­ly více mís­ta v pří­bě­hu. Paul DePleur Harmon mohl mít lep­ší konec, resp. moh­la tam být něja­ká mise navíc (tře­ba s poku­sem Roayal Army o jeho záchra­nu, nebo coko­liv).

Opravdu jsem se těšil na koo­pe­ra­ci.... No a .... a koo­pe­ra­ce moje oče­ká­vá­ní spl­ni­la. Sice je smut­né, že lze hrát pou­ze ve dvou hrá­čích, tako­vý tým 4-8 lidí by byl mno­hem lep­ší a daly by se pořá­dat růz­né sou­tě­že mezi kama­rá­dy, ale jeli­kož je pří­stup­ný celý Kyrat, tak nuda v koo­pe­ra­tiv­ní hře nena­sta­ne. V sin­gle pla­ye­ru jsem Slony moc nepo­u­ží­val, ale v koo­pe­ra­ci to je jiná. Navíc se daj vyu­žit i mís­to lodí, jeli­kož umě­jí pla­vat.

Bohužel FC 4 srá­ží chy­by mul­tipla­ye­ru (migra­ce, málo hrá­čů,...), koo­pe­ra­ce pou­ze pro 2 hrá­če a pár těch chyb popsa­ných výše. Čistě SP bych hod­no­til 9/10.

Moje cel­ko­vé hod­no­ce­ní hry je násle­du­jí­cí:

far cry 4 hodnoceni


Foto: Ubisoft Montreal, Red Storm, Shanghai, Toronto, Kiev


Ripperdoc Simulator: Ponurá kyberpunková simulace života na hraně lidskosti
12. října 2025Ripperdoc Simulator: Ponurá kyberpunková simulace života na hraně lidskostiRipperdoc Simulator od studia Kool2Play představuje unikátní mix managementu, body hororu a temného kyberpunkového příběhu. Hráče zavádí do zkorumpovaného světa, kde denní provoz obchodu s elektronikou střídá noční role nebezpečného chirurga implantátů – a každé rozhodnutí…Vydáno v rubrice: Recenze her
Before Exit: Gas Station – hororová anomálie s nádechem perfekcionismu
12. října 2025Before Exit: Gas Station – hororová anomálie s nádechem perfekcionismuHerní scéna v posledních letech přinesla řadu originálních titulů, které kombinují hororové prvky s netradičními herními mechanismy. Jednou z takových her je i "Before Exit: Gas Station", jež vás zavede do klaustrofobického prostředí malé čerpací stanice.…Vydáno v rubrice: Recenze her
Kingdom Come: Deliverance II – DLC „Kovářské dědictví“ jako mistrovské rozšíření středověké RPG
3. října 2025Kingdom Come: Deliverance II – DLC „Kovářské dědictví“ jako mistrovské rozšíření středověké RPGNové DLC pro Kingdom Come: Deliverance II přináší nejen rozšíření příběhu, ale i zcela novou hratelnostní vrstvu v podobě správy kovárny a života v Kutné Hoře. Tento dodatek nabízí hráčům hlubší ponoření do role kováře a…Vydáno v rubrice: Recenze her
Silent Hill f: Nová kapitola legendy, která nutí hráče k opakovaným návratům
2. října 2025Silent Hill f: Nová kapitola legendy, která nutí hráče k opakovaným návratůmSilent Hill f přináší do slavné hororové série svěží vítr, který kombinuje tradiční prvky s originálním příběhem a inovativními herními mechanismy. Tato hra není pouhým pokračováním, ale komplexním zážitkem, který vyžaduje více průchodů pro plné odhalení…Vydáno v rubrice: Recenze her
Alone in the Stars: Survivor: Ambiciózní indie titul s potenciálem, který stále hledá své místo
2. října 2025Alone in the Stars: Survivor: Ambiciózní indie titul s potenciálem, který stále hledá své místoAlone in the Stars: Survivor je hra, která slibuje originální a svěží zážitek v žánru akčních roguelike titulů. Nabízí svobodu v customizaci postavy a unikátní atmosféru mimozemského dobrodružství, avšak za současného stavu vývoje ji provází řada…Vydáno v rubrice: Recenze her
Deconstruction Simulator: Nedotažená simulace demolice
30. září 2025Deconstruction Simulator: Nedotažená simulace demoliceNa první pohled jednoduchá herní koncept demolice a demontáže domů se v praxi ukazuje jako rozporuplná zkušenost plná technických problémů, monotónnosti a nedostatku obsahu. Přestože hra nabízí několik zajímavých prvků, její současný stav je z hlediska…Vydáno v rubrice: Recenze her
Borderlands 4: Nový díl, který rozděluje fanoušky, ale stále nabízí zábavu
30. září 2025Borderlands 4: Nový díl, který rozděluje fanoušky, ale stále nabízí zábavuBorderlands 4 přináší osvěžené prostředí i řadu nových prvků, ale zároveň se nemůže úplně vyhnout otázkám ohledně atmosféry a optimalizace. Přestože je to technicky povedená hra s bohatým obsahem, některé prvky působí jako krok zpět k…Vydáno v rubrice: Recenze her
Marťanský park plný experimentů a chaosu: recenze hry Mars Attracts
22. září 2025Marťanský park plný experimentů a chaosu: recenze hry Mars Attracts Vstupte do světa, kde se setkává sci-fi s černým humorem, a zažijte neuvěřitelnou simulaci budování marťanského zábavního parku plného experimentů, únosů a podivných technologií. I přes řadu nedostatků nabízí hra Mars Attracts originální zážitek, který potěší…Vydáno v rubrice: Recenze her
NBA 2K26: Revoluce, nebo jen další kopie toho samého?
14. září 2025NBA 2K26: Revoluce, nebo jen další kopie toho samého?Nový díl série NBA 2K přináší řadu technologických vylepšení, ale stále se potýká s řadou nedostatků. Je to krok kupředu, nebo spíše jen kosmetická aktualizace? Pojďme se na to podívat detailněji. Úvod Série NBA 2K patří…Vydáno v rubrice: Recenze her
Supercar Collection Simulator: Zábava s nádechem sběratelské vášeň
9. září 2025Supercar Collection Simulator: Zábava s nádechem sběratelské vášeňHra Supercar Collection Simulator nabízí unikátní mix odpočinkové správy obchodu s miniaturami exkluzivních superaut, rozbalování vzácných modelů a nenuceného závodění. Přestože není určena pro hráče hledající hluboké manažerské výzvy nebo intenzivní závodní akci, dokáže si najít…Vydáno v rubrice: Recenze her
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře