Kritiky.cz > Články > JACK A OBŘI : O NATÁČENÍ

JACK A OBŘI : O NATÁČENÍ

Načítám počet zobrazení...
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Režisér Bryan Singer s obli­bou expe­ri­men­tu­je s žán­ry. Svou kari­é­ru zahá­jil kri­mi­nál­ním dra­ma­tem plným zvra­tů Obvyklí pode­zře­lí, pus­til se série fil­mů o super­hr­di­nech X-Men a zpra­co­val napí­na­vý pří­běh z 2. Světové vál­ky Valkýra. Nyní se roz­ho­dl při­jmout dal­ší výzvu: vsa­dil na sou­čas­nou záplet­ku na poza­dí pra­staré­ho pří­bě­hu Jack a obři.

Základní prv­ky pří­bě­hu jsou pově­do­mé – chla­pec a obrov­ský fazo­lo­vý sto­nek, jehož vrcho­lek sahá až do krá­lov­ství obrů. Ale Singerovo poje­tí pří­bě­hu se pod­stat­ně liší – snou­bí se v něm akč­ní scé­ny, sou­bo­je s meči, armá­dy obrů a odváž­ná prin­cez­na, jejíž krá­lov­ství sto­jí na pokra­ji záni­ku. Hlavní hrdi­na v podá­ní Nicholase Houlta je v porov­ná­ní se smůlou pro­ná­sle­do­va­ným chlap­cem z far­my mno­hem ostří­le­něj­ší. Sám Singer mlu­ví o svém fil­mu tak­to: „S tro­chou sho­ví­va­vos­ti se jed­ná o zábav­ně dob­ro­druž­ný pří­běh.” Film ve 3D byl nato­čen na růz­ných mís­tech ve Velké Británii a Irsku exte­ri­é­rech ve 3D. Při natá­če­ní byla pou­ži­ta nej­mo­der­něj­ší zázna­mo­vá tech­ni­ka.

V tom­to fil­mu najde­te všech­no,” dodal Hoult, kte­rý se pro­sla­vil fil­mem Jak na věc a od té doby hrál v brit­ském tele­viz­ním seri­á­lu Skins a ve fil­mu X-Men: První tří­da, na jehož scé­ná­ři se Singer podí­lel a kte­rý pro­du­ko­val. „Obři jsou ústřed­ní­mi posta­va­mi, ale ve fil­mu najde­me také milost­nou roman­ti­ku, děs i humor.”

Jednoho zamra­če­né­ho ang­lic­ké­ho let­ní­ho dne jsme navští­vi­li Singera jeho tým při natá­če­ní u katedrá­ly v Norwichi. S jis­to­tou může­me říct, že ten­to téměř tisíc let sta­rý gotic­ký kos­tel nikdy nic tako­vé­ho nespat­řil. V hlav­ní chrá­mo­vé lodi byla na sta­ro­by­lých dla­žeb­ních kame­nech roz­lo­že­na obrov­ská mapa mytic­ké Anglie 12. sto­le­tí a před oltá­řem bylo posta­ve­no vyvý­še­né pódi­um pro trůn krá­le Brahmwella, kte­ré­ho hra­je Ian McShane.

McShane v roli monar­chy, zaha­le­ný do her­me­lí­no­vé­ho pláš­tě, pózo­val dvor­ní­mu malí­ři, kte­rý malo­val jeho por­trét v život­ní veli­kos­ti. Poblíž se skrý­val – doslo­va – Stanley Tucci v roli lor­da Rodericka. Byl celý v čer­ném a jeho zlo­věst­ný pohled nevěš­til nic dob­ré­ho.

Roderick zou­fa­le tou­ží used­nout na trůn.”, vysvět­lo­val Tucci a když nehrál, jeho pohled pře­stá­val být zlo­věst­ný. „Přestože je tak sta­rý, že by mohl být otcem prin­cez­ny Isabelle, je s ní zasnou­ben a ona ho nená­vi­dí. Roderick je padouch ze sta­ré brit­ské ško­ly.” Singer popsal Rodericka pros­tě jako „ve sku­teč­nos­ti kru­té­ho a zlo­my­sl­né­ho fin­ti­la.”

Sám Ian McShane, kte­rý je zvyk­lý hrát zápor­né posta­vy, byl u vytr­že­ní, když sle­do­val, jak hra­je zápor­ňá­ka Tucci. „Moc se mi líbí.”, tvr­dil McShane. „Je to vel­mi talen­to­va­ný herec a sle­do­vat jeho výkon je inspi­ru­jí­cí. Zvládá svou roli doko­na­le. Já jsem jenom okouz­lu­jí­cí. Stačí mi sedět tu ve zla­té zbro­ji, nasa­dit si na hla­vu koru­nu a na tvá­ři vykouz­lit krás­ný úsměv. Já ten­to­krát hra­ji pro změ­nu klad­nou posta­vu, kte­rá může být okouz­lu­jí­cí a milá. Ano, bylo váž­ně hez­ké, že mě požá­da­li, abych hrál tuto posta­vu.”

V prá­vě natá­če­né scé­ně se prin­cez­na Isabelle, ztvár­ně­ná naděj­nou brit­skou hereč­kou Eleanor Tomlinson, vří­ti­la do trůn­ní­ho sálu násle­do­va­ná svý­mi stráž­ci, mezi kte­rý­mi nechy­běl ani Elmont (Ewan McGregor) a Crawe (Eddie Marsan), aby vznes­li pro­test pro­ti sňat­ku a požá­da­li její­ho otce, aby jí dovo­lil vybrat si man­že­la pod­le vlast­ní vol­by. Po kaž­dé scé­ně Singer poti­chu mlu­vil s před­sta­vi­tel­kou hlav­ní role i s ostat­ní­mi her­ci na scé­ně a v kaž­dé scé­ně Eleanor Tomlinson pilo­va­la svůj výkon do těch nej­jem­něj­ších detai­lů.

Herečka, pro kte­rou je hlav­ní role v celo­ve­čer­ním fil­mu Jack a obři debu­tem, udě­la­la na Singera vel­ký dojem. „Ellie je pros­tě úžas­ná.”, řekl poz­dě­ji. „Je těž­ké uvě­řit, že jí je jen 18 let. Má vel­ký talent a vystu­po­vá­ní fil­mo­vé hvězdy.”

Ellie Tomlinson vypa­da­la nád­her­ně ve slo­ži­tě tka­né róbě své posta­vy a oči­vid­ně si svou roli uží­va­la. „Je to báječ­né.”, řek­la. „Je skvě­lé být sou­čás­tí toho vše­ho a vel­mi mě baví dotvá­řet posta­vu i záměr vlast­ní­mi nápa­dy. Přestože má Bryan na sta­ros­ti spous­tu věcí, doká­že si s vámi celé hodi­ny poví­dat o posta­vě. Chtěli jsme ztvár­nit Isabelle jako kuráž­nou a zapá­le­nou, ale záro­veň i lid­skou bytost.”

V době naší návštěvy Hault nena­tá­čel, ale pře­ru­šil svůj vzác­ný den vol­na a pose­děl s námi v kří­žo­vé chod­bě katedrá­ly, kde nám se zjev­ným nad­še­ním vyprá­věl o tom, jak ho natá­če­ní baví – a nejen pro­to, že to je jeho dosa­vad­ní nej­vět­ší hlav­ní role. „Všechno pro­bí­há vel­mi, vel­mi dob­ře – fil­mo­vá­ní v těch­to exte­ri­é­rech a na těch­to mís­tech. Vypadá to fan­tas­tic­ky. A režie se ujal Bryan, kte­rý roz­ví­jí skvě­lé myš­len­ky pří­bě­hu i jeho postav. Před oči­ma sklá­dá všech­ny aspek­ty fil­mu dohro­ma­dy.”

Scénář Darrena Lemkeho, Christophera McQuarrieho a Dana Studneyho (pod­le námě­tu Darrena Lemkeho a Davida Dobkina) není pří­liš kom­pli­ko­va­ný. „Je to ta nej­jed­no­duš­ší dějo­vá linie, s jakou jsem kdy pra­co­val.”, pozna­me­nal reži­sér. Přesto si nemů­že pomoc a pohlí­ží na pří­běh z vlast­ní per­spek­ti­vy: rám­co­vý pří­běh spo­ju­je Jackova dob­ro­druž­ství ve fil­mu s pří­běhy, kte­ré o něm vyprá­ví legen­da. Singera zjev­ně zají­má to, jak se pří­běhy mění s tokem času a co pří­běhy, kte­ré vyprá­ví­me, vypo­ví­da­jí o našem vlast­ním svě­tě.

Toto mezi­ná­rod­ní obsa­ze­ní při­lá­kal nejen Singerův pří­stup, ale také pří­le­ži­tost vzá­jem­ně spo­lu­pra­co­vat. Hault řekl: „Je skvě­lé, když pra­cu­je­te s lid­mi jako Ewan a Stanley a Eddie Marsan a oni vám při tom vyprá­vě­jí vti­py. A Eleanor je fan­tas­tic­ká. Ona váž­ně měla kuráž. Její posta­va vyrůs­ta­la jako prin­cez­na, ale člo­věk jí pře­je, aby si tro­chu uži­la – není tak doce­la spo­ko­je­ná se svým živo­tem. A Jack je mla­dý far­mář sní­cí o tom, že bude hrdi­nou. Také není spo­ko­je­ný se svým živo­tem, ale pocho­pi­tel­ně z jiných důvo­dů. V tom­to pří­bě­hu se set­ka­jí a potom se do sebe zami­lu­jí.”

Isabelle není jen tak oby­čej­ná prin­cez­na. „I když se naro­di­la v krá­lov­ské rodi­ně, nechtě­la, aby za ní celý život všech­no děla­lo slu­žeb­nic­tvo.”, dodl Tomlinson. „Chce cho­dit ven, aniž by ji všich­ni pozna­li. Chce pro­ží­vat vlast­ní dob­ro­druž­ství a tak vyrá­ží do svě­ta, aby si ho našla. Princezna tím dostá­vá vlast­nos­ti sou­čas­né dív­ky.”

Bryan je reži­sér her­ců, kte­rý se sna­ží na plát­na dostat duši a ducha postav.”, uve­dl Neal H. Moritz, kte­rý film pro­du­ku­je spo­leč­ně s Davidem Dobkinem, Singerem, Patrickem McCormickem a Orim Marmurem . „Vztah mezi Jackem a prin­cez­nou Isabelle je pro film klí­čo­vý, ale uvi­dí­me také neu­vě­ři­tel­né akč­ní scé­ny a vizu­ál­ní efek­ty a roz­ví­je­jí­cí hlav­ní pří­běh.”

Bryan je reži­sér, kte­rý má rád vel­ké plát­no.”, dodal pro­du­cent McCormick. „A tak řešil otáz­ky, jak vytvo­řit dosud neví­da­ný svět obrů. Všichni zná­me základ­ní pří­běh o Jackovi a obrech, jak má být pojat a ztvár­něn? Celková atmo­sfé­ra a svět obrů, cho­vá­ní lid­ských bytos­tí v něm – to byla sku­teč­ná výzva, shá­ně­li jsme nej­lep­ší a nej­po­kro­či­lej­ší tech­no­lo­gie a domní­vám se, že nako­nec jsme zvo­li­li dob­rý pří­stup.”

Během dal­ší pře­stáv­ky v natá­če­ní jsme si našli Ewana McGregora u kávy a čte­ní infor­ma­cí o své posta­vě. „Hraji Elmonta, vůd­ce strá­že, kte­rá chrá­ní prin­cez­nu,”, sdě­lil nám McGregor. „Je to palá­co­vá gar­da a já mám na sta­ros­ti prin­cezni­nu bez­peč­nost, ale ona nám vždy pro­klouz­ne a vydá­vá se na prů­zkum, pro­to­že si uvě­do­mu­je svou ome­ze­nou svo­bo­du i to, bez nás, dva­nác­ti rytí­řů odě­ných v kože­né zbro­ji, nesmí nikam cho­dit. Bděl jsem nad jejím bez­pe­čím už dlou­ho, od doby, kdy byla ješ­tě dítě, tak­že se zná­me vel­mi dob­ře.”

Zdálo se, že McGregor oble­če­ný v plné zbro­ji, se švi­hác­kým kní­rem a nače­sa­nou kšti­cí, si uží­vá svět obrů a rytí­řů. „Snažím se být tak tro­chu jako Errol Flynn.”, usmí­val se. „Hrát tuto roli mě hroz­ně baví. To jsou přes­ně ty správ­né exte­ri­é­ry a kos­týmy jsou nád­her­né. A jsou tu skvě­lí her­ci. Věděl jsem, že do fil­mu je obsa­zen Stanley Tucci, kdy­si jsem s ním spo­lu­pra­co­val na fil­mu Extra život. Hraje tu také Bill Nighy, a já jsem s Billem chtěl vždyc­ky spo­lu­pra­co­vat.”

Nighy hra­je vůd­ce obrů, tak­že jeho scé­ny se natá­če­li v ate­li­é­rech Shepperton Studios. Herce zau­ja­la kom­bi­na­ce tra­dič­ní hrdin­ské legen­dy, dob­ro­druž­né­ho pří­bě­hu a sou­čas­né­ho pohle­du na svět. „To, jak pro­po­ji­li základ­ní prv­ky pověs­ti s uni­ver­zál­ní­mi téma­ty, je nád­her­né.”, vysvět­lo­val ve chví­li, kdy zrov­na na sobě neměl oblek pro sní­má­ní pohy­bu, kte­rý umož­ňo­val jeho pro­mě­nu v gene­rá­la Fallona. „Je to pře­de­vším nád­her­ný milost­ný pří­běh. A je v něm také pár šíle­ných padou­chů.”

Je jas­né, proč si Nighy prá­ci na fil­mu oblí­bil. „Někdo se mě zeptal: Chceš hrát 8metrového lido­žrout­ské­ho obra? Už samot­né fyzic­ké a hla­so­vé ztvár­ně­ní před­sta­vo­va­lo výzvu. Bryan chtěl, aby obři byli po fyzic­ké i hla­so­vé strán­ce stej­ní a záro­veň aby se liši­li od ostat­ních postav ve fil­mu. Chtěl, aby to byla rasa oje­di­ně­le zmu­to­va­ných lidí, a já jsem Bryanovi navrh­nul, že by bylo dob­ré, aby se od ostat­ních liši­li výraz­ným akcen­tem. A napa­da­lo mě, že vhod­ný by byl seve­ro­ir­ský pří­zvuk, tak jsme mu to před­ve­dl. A ten­to cha­rak­te­ris­tic­ký obrů pří­zvuk fun­gu­je.”

Singer vysvět­lo­val, proč jsou obři tak naštva­ní. „Je to pro­to, že obři a jejich krá­lov­ství Gantua byli stvo­ře­ni jako hro­zi­vá bari­é­ra mezi nebem a Zemí, kte­rá má lid­stvu zabrá­nit v pří­stu­pu do zaká­za­né oblas­ti. Fazolový sto­nek spo­jí oba svě­ty a v pod­sta­tě ote­ví­rá Pandořinu skříň­ku.”

Podle těch­to kusých názna­ků si člo­věk může udě­lat před­sta­vu o ději fil­mu. Hrst sta­ro­by­lých fazo­lí vyklí­čí v prud­ké bou­ři a obrov­ský sto­nek spo­jí pozem­ské krá­lov­ství Cloister se svě­tem obrů Gantua, kte­rý se roz­pro­stí­rá v mra­cích. Brzy po pře­mos­tě­ní obou svě­tů obři une­sou prin­cez­nu Isabelle a Elmont a Jack se ji vyda­jí zachrá­nit. Při plně­ní toho­to úko­lu se ode­hrá­va­jí vel­ko­le­pé akč­ní scé­ny. Tento scé­nář byl pro her­ce pří­sli­bem impo­zant­ní podí­va­né.

Bylo to úžas­né!”, řekl Tomlinson. „Všude to bou­cha­lo, tak tro­chu cha­os na scé­ně. Scéna byla zavě­še­na v kyv­ném závě­su, tak­že člo­věk měl pocit, že fazo­lo­vý sto­nek roz­bou­rá zdi budo­vy. Bylo to neu­vě­ři­tel­né!”

Znamenalo to také při­pra­vit her­ce. „Postavili lezec­kou zeď, na kte­ré jsme pro­vá­dě­li spous­tu scén ode­hrá­va­jí­cích se na fazo­lo­vém ston­ku.”, řekl Hoult. „Samozřejmě spous­ta běhá­ní, ská­ká­ní a špl­há­ní. Ale moje role není moc nároč­ná, mám na sobě nor­mál­ní oble­če­ní, ale chla­pi, kte­ří hra­jí stráž­né, mají na sobě plnou zbroj, kte­rá jim tro­chu brá­ní v pohy­bu. Pokud by si člo­věk mohl vybrat, radě­ji by na sobě zbroj neměl.”

Eddie Marsan, kte­rý musel na svou roli Crawa hod­ně tré­no­vat, měl na sobě objem­nou krá­lov­skou výstroj. „Pro natá­če­ní scén se špl­há­ním jsem hod­ně posi­lo­val hor­ní část těla.”, sdě­lil nám. „Jezdil jsem na koni a tré­no­val šplh. Jsem vylo­že­ně měst­ský kluk, tak­že jsem se toho musel hod­ně nau­čit.”

Také Tucci se musel nau­čit špl­hat, ale zají­ma­věj­ší byl, ale­spoň pod­le her­ce, sou­boj mezi Roderickem (Tucci) a Elmontem (McGregor). „Ewan se se mnou utká v této skvě­lé bojo­vé scé­ně, kte­rou jsme děla­li na začát­ku natá­če­ní.”, vyprá­věl. „Miluji tyhle věci. Už jsem podob­né věci dělal na jeviš­ti, ale nikdy v tako­vém­to fil­mu.”

Všichni her­ci rov­něž strá­vi­li něja­ký čas na jeviš­ti pro sní­má­ní pohy­bu. Pro před­sta­vi­te­le rasy obrů se sta­lo jeviš­tě pro sní­má­ní pohy­bu domo­vem. Představitelé lidí si také muse­li oblék­nout výstroj pro sní­má­ní pohy­bu kvů­li scé­nám s nároč­ný­mi vizu­ál­ní­mi efek­ty. McGregor řekl: „Nikdy dřív jsem nic tako­vé­ho nedě­lal. Při natá­če­ní Star Wars se pou­ží­va­lo pou­ze zele­né a mod­ré poza­dí, nikdy žád­né sní­má­ní pohy­bu. Ale tady jsme strá­vi­li celý týden v pro­sto­ru pro sní­má­ní pohy­bu, v míst­nos­ti plné těch čidel. Na plát­ně bude­me sku­teč­ní lidé, ale na chví­li nás vyge­ne­ru­jí pro vzá­jem­nou inter­ak­ci s obry.”

Špičkové tech­no­lo­gie pou­ži­té při pře­vy­prá­vě­ní toho­to pří­bě­hu jsou jenom doplň­kem celé scé­ny – obvykle budí posvát­ný úžas a lidé nevě­ří vlast­ním očím, i když při­pouš­tě­jí, že to může natá­če­ní zdr­žo­vat a kom­pli­ko­vat. Mezi natá­če­ním jed­not­li­vých scén se Singer uchy­lo­val do své­ho kout­ku v příč­né chrá­mo­vé lodi vyba­ve­né­ho špič­ko­vou tech­ni­kou, kde si on i jeho tým nasa­di­li 3D brý­le. Na vel­kých 3D moni­to­rech Singer prů­běž­ně kon­t­ro­lo­val postup natá­če­ní fil­mu.

Bryan stu­do­val natá­če­ní ve 3D.”, řekl Moritz. „Film natá­čel jako 3D film, ne kla­sic­ký 2D film. Od samé­ho počát­ku byl film naplá­no­ván jako 3D film, s vyu­ži­tím všech výhod, kte­ré 3D film při­ná­ší.”

I přes vel­ké 3D kame­ry a naší návště­vu, neob­vyk­lé exte­ri­é­ry zna­me­na­li jis­tá neče­ka­ná ome­ze­ní doby, po kte­rou mohl fil­mo­vý štáb pra­co­vat. I když se pou­ží­va­la spous­ta roz­měr­né­ho vyba­ve­ní a vel­ké kame­ry, kaž­dý večer muse­lo být vše z katedrá­ly vykli­ze­no před začát­kem večer­ní pobož­nos­ti v 17:30 – štáb pra­co­val rych­le e efek­tiv­ně, aby se stih­ly nato­čit potřeb­né zábě­ry před pří­cho­dem duchov­ních a věří­cích. „Musíme pra­co­vat rych­le, pro­to­že má začít večer­ní pobož­nost a kaž­dou chví­li má při­jít pěvec­ký sbor.”, řekl Singer. „Natočím to, sestřih­nu, pře­ko­pí­ru­ji a pokra­ču­je­me. Je to pro všech­ny vyčer­pá­va­jí­cí, ale někdy nemá­te na výběr. Zatím stá­le jedem pod­le plá­nu, měsíc a půl na natá­če­ní, což je dob­ré.”

Singer byl cel­ko­vě klid­ný – i když při prá­ci na tom­to fil­mu pou­ží­val spous­tu zbru­su nových tech­no­lo­gií. Nebo to snad bylo – pod­le jeho vlast­ních slov – prá­vě díky těm­to novým výzvám. „Právě pro­to, že se jed­ná o vel­kou věc, chci ten film nato­čit: nikdy jsem nepra­co­val s bytost­mi kom­plet­ně vytvo­ře­ný­mi pomo­cí počí­ta­čo­vé gra­fi­ky a sní­má­ní pohy­bu, i když jsem to vždy chtěl udě­lat. Natáčení ve 3D je pro mě také nová zku­še­nost. Začal jsem se podrob­ně zají­mat o nové tech­no­lo­gie, a pro­to teď nijak neza­os­tá­vám za vývo­jem!”

Dalším uži­teč­ným pomoc­ní­kem pro sklou­be­ní obrů a lidí do jed­no­ho zábě­ru je Simul-cam. „Simul-cam nám umož­ňu­je nato­čit nejdří­ve obry.”, řekl Singer. „Potom roz­mís­tí­me čidla a může­me pro­mí­tat pře­dem nato­če­né­ho obra do pro­sto­ru na scé­ně nebo v exte­ri­é­ru a kam­ko­liv v pro­sto­ru nasmě­ru­ji 3D kame­ru, tam je obr. Vidím ho na moni­to­ru, je to bez­vad­né. Pořídím záběr z jeřá­bu, a když poma­lu jedu kame­rou naho­ru, pořád tam jsou. Je to vlast­ně pro­jek­ce ani­mo­va­né­ho svě­ta do reál­né­ho pro­sto­ru s her­ci. Takto jsme udě­la­li scé­nu, ve kte­ré je Isabelle v kle­ci a obři kolem ní ji vyslý­cha­jí. Na scé­ně při­tom byla jen pohu­pu­jí­cí se zavě­še­ná klec, ale když se podí­vám hle­dáč­kem kame­ry, vidím, jak scé­na pokra­ču­je desít­ky met­rů naho­ru, vidím obry, jak se pohy­bu­jí kolem kle­ce a šťou­cha­jí do ní. Je to skvě­lý nástroj.”

Když Singer dokon­čil prá­ci na boha­tých vizu­ál­ních efek­tech, vyu­ží­val tyto tech­no­lo­gie s roz­va­hou, pou­ze tam, kde to bylo nut­né. „3D tech­no­lo­gie nám slou­ží k natá­če­ní scén, ve kte­rých by bylo natá­če­ní kame­rou poně­kud nároč­né, ale pro jiné scé­ny pou­ží­vá­me širo­ko­úh­lé objek­ti­vy nebo natá­čí­me scé­ny z vět­ší vzdá­le­nos­ti, aby si divák mohl pro­hléd­nout celou scé­nu, pro­to­že nový tře­tí roz­měr nabí­zí divá­kům více detai­lů.”

Film nabí­zí divá­kům nesku­teč­nou podí­va­nou; dokon­ce už při prv­ních ukáz­kách jsme si uvě­do­mi­li, že i kos­týmy a scé­na jsou něco mimo­řád­né­ho. „V tom­to fil­mu jsou neu­vě­ři­tel­né scé­ny.”, řekl Moritz. „Měřítko je pros­tě obrov­ské. Gavin Bocquet, vedou­cí výpra­vy, a Joanna Johnston, návr­hář­ka kos­tý­mů, vnes­li do staré­ho pří­bě­hu nádech sou­čas­nos­ti. O pře­kva­pi­vě sil­ný cel­ko­vý dojem se zaslou­žil i hlav­ní kame­ra­man Newton Thomas Sigel. Myslím, že jste ješ­tě nikdy nic tako­vé­ho nevi­dě­li.”

Musel to být v jiné době, v jiném svě­tě.” řekl McCormick. „Pojali jsme to celé hod­ně vol­ně. Nevyprávíme his­to­ric­ký epic­ké dílo. To nám dalo pro­stor pro začle­ně­ní moder­ních prv­ků, ať už se jed­ná o zbra­ně, oděvy nebo archi­tek­tu­ru.”

Nejdůležitější slo­vo pro mě bylo FANTAZIE.”, řek­la o svém poje­tí kos­tý­mů Joanna Johnston. „Chtěli jsme se vyhnout jaké­mu­ko­liv klišé; chtě­li jsme něco nekon­venč­ní­ho a neotře­lé­ho. Výchozím bodem pro nás byl stře­do­věk, ale inspi­ra­ci jsme našli v mno­ha dal­ších obdo­bích a oblas­tech. Použili jsme pes­trou pale­tu barev; atmo­sfé­ra není potem­ně­le šedi­vá ani neu­r­či­tě zamlže­ná. Jádro dvor­ních barev tvo­ří čer­ve­ná, ale Isabelle se oblé­ká do fia­lo­vé nebo limet­ko­vě zele­né, tak­že se odli­šu­je. Působí poměr­ně moder­ním dojmem. Jack nosí něco jako sta­ro­dáv­nou miki­nu s kapu­cí. A Elmont v podá­ní Ewana je jako páv.”

Pro natá­če­ní v exte­ri­é­rech se v hoj­né míře vyu­ží­va­la ang­lic­ká kra­ji­na, kte­rá dokres­lu­je atmo­sfé­ru fil­mu. Kromě Norwiche se natá­če­lo i ve Wellsu, v nád­her­ném tajem­ném Puzzlewoodu a v Cheddar Gorge. „Ten pří­běh je vel­mi ang­lic­ký a my to naším fil­mem při­po­mí­ná­me.”, řekl Singer. „Ve fil­mu si poměr­ně čas­to při­po­me­ne­me zábav­né aspek­ty ang­lic­ké his­to­rie od dob Druidů až po moder­ní sou­čas­nost. V Anglii lze najít spous­tu skvě­lých exte­ri­é­rů. Ve Wellsu je nád­her­ná katedrá­la, jejíž čás­ti jsme pou­ži­li pro dotvo­ře­ní naše­ho fil­mo­vé­ho palá­ce. Tady v Norwichi je jed­na z mno­ha skvě­lých katedrál a po celé Anglii je mno­ho sta­ro­by­lých hra­dů a míst, kte­rá neu­vi­dí­te nikde jin­de. Při natá­če­ní fil­mu jsme toho vyu­ži­li. Využili jsme také vlast­ní kuli­sy a spous­tu pro­stře­dí vytvo­ře­ných pomo­cí počí­ta­čo­vé gra­fi­ky, zejmé­na pro­stře­dí ve svě­tě obrů, kte­ré neby­lo mož­né pro téměř 8 met­rů vyso­ké obry posta­vit.”

Při natá­če­ní v exte­ri­é­rech jsme nara­zi­li pou­ze na jeden pro­blém: krá­lov­ství Cloister i Bantua měla být mokrá a deš­ti­vá, ale ang­lic­ké poča­sí pros­tě nespo­lu­pra­co­va­lo. „Už moc­krát jsem byl v Londýně a moc­krát jsem tam natá­čel,”, řekl Tucci, „a pokaž­dé tam prše­lo. A teď musí­me s natá­če­ním čekat, pro­to­že pří­liš sví­tí slun­ce! Je to spíš jako natá­če­ní v Los Angeles.”, smál se.

Přes všech­ny potí­že pokra­čo­va­li dál – a holly­wo­od­ská magie jim nako­nec zajis­ti­la potřeb­ný déšť. „Celé hodi­ny jsem mok­rý a je mi zima – v krá­lov­ství Gantua hod­ně prší.”, usmí­val se Hoult.

Teď, po skon­če­ní natá­če­ní, zbý­vá už jen pro­vést finál­ní úpra­vy cel­ko­vé atmo­sfé­ry a vyzně­ní fil­mu a pře­dat ho do post-produkce. Jak zdů­raz­nil McCormick: „Celkové vyzně­ní je sku­teč­ná alchy­mie. To je to, čeho dosáh­ne­te ve střiž­ně. Dbáte na to, abys­te nato­či­li všech­ny herec­ké výko­ny, ale vyzně­ní? Na to nee­xis­tu­je žád­ný návod. To je věc citu.”

Singer přes­ně věděl, proč ten­to film natá­čí. „Je to zábav­né dob­ro­druž­ství pře­kva­pi­vé­ho hrdi­ny, odváž­né prin­cez­ny a dal­ších báječ­ných osob­nos­tí krá­lov­ství mezi obry. Přestože má pří­běh i svá tem­ná mís­ta, sna­ží­me se ho pro­tká­vat humo­rem. Jsem rád, že jsem v Londýně a že tu zno­vu natá­čím zábav­ný film plný fan­ta­zie.”

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
V utajení - Improvizační herci vrženi do akce
22. června 2025V utajení - Improvizační herci vrženi do akceKat (Bryce Dallas Howard), učitelka improvizace, má pochyby, jestli nepropásla svou šanci na úspěch. Když jí policajt v utajení Bilings (Sean Bean) nabídne životní roli, najme dva své studenty Marlona (Orlando Bloom) a Hugha (Nick Mohammed)…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Balerína - Ana de Armas v novém příběhu ze světa Johna Wicka
5. června 2025Balerína - Ana de Armas v novém příběhu ze světa Johna WickaFilm se odehrává mezi událostmi filmů John Wick: Kapitola 3 a John Wick: Kapitola 4,  představuje Evu Macarro (Ana de Armas), která podstupuje výcvik u kriminální organizace Ruska Roma... Scenárista Shay Hatten v roce 2017 napsal…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Kung Fu Panda: Příběh o snech, vůli a nečekaném hrdinovi
3. června 2024Kung Fu Panda: Příběh o snech, vůli a nečekaném hrdinoviKung fu Panda vypráví příběh o obrovském, tlustém, nemotorném snílkovi pandovi, který se jmenuje PO a pro jídlo by udělal úplně všechno. Jeho otec pelikán (ne nedělám si legraci a na hodinách přírodopisu jsem také nechyběla…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Star Trek: Nemesis - Poslední mise kapitána Picarda
28. března 2024Star Trek: Nemesis - Poslední mise kapitána PicardaPicard (nestárnoucí Patrick Stewart) se chystá na svou poslední misi, při níž mu ještě bude asistovat W. T. Riker (Jonathan Frakes), který se mezitím stačil oženit s poradkyní Deannou Troi (jednou to přijít muselo :)). Cesta…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Návrat Shreka (Shrek Třetí): Když zlobři dospívají a král se stává otcem
26. prosince 2023Návrat Shreka (Shrek Třetí): Když zlobři dospívají a král se stává otcemShrek je už bezmála legendou, asi byste dnes těžko hledali někoho, kdo by tohoto na povrch drsného, ale uvnitř hodného a milujícího zlobra neznal. Může za to jednak bravurně zvládnutá reklamní kampaň, ale především dva vynikající…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Kung Fu Panda
30. října 2023Kung Fu PandaÚsměvná rodinná podívaná o dospívání a hledání sebe sama, která místy rozesměje a jindy zase citlivější povahy dožene k slzám. Nesnaží se vám věšet bulíky na nos, dělat, že je něco víc, než přesně to, co…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
John Wick: Kapitola 4 (John Wick: Chapter 4) – Recenze – 90 %
25. března 2023John Wick: Kapitola 4 (John Wick: Chapter 4) – Recenze – 90 %Herec Keanu Reeves a jeho kamarád, zkušený kaskadér a tehdy debutující režisér Chad Stahelski, patrně neměli v roce 2014 tušení, jaký fenomén svým filmem nakonec spustí. Je docela zábavné sledovat, jak se z prvního Johna Wicka, relativně přímočarého,…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
John Wick: Kapitola 4
20. března 2023John Wick: Kapitola 4John Wick (Keanu Reeves) odhalí cestu, jak porazit Nejvyšší radu. Než se mu však podaří získat svobodu, musí čelit novému nepříteli, mocnému markýzi Vincentu de Gramontovi (Bill Skarsgård). Bude to o to těžší, že nová spojenectví…Vydáno v rubrice: Filmové recenze
Tento týden se v centru Prahy natáčejí hlavní akční scény filmu „Ballerina“
24. ledna 2023Tento týden se v centru Prahy natáčejí hlavní akční scény filmu „Ballerina“Ballerina, spin-off Johna Wicka s Anou de Armas a Keanu Reevesem v hlavních rolích, se opět natáčí v Praze.Tento týden a začátkem příštího týdne se v centru města natáčejí dvě hlavní sekvence a natáčení skončí začátkem…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Hvězda filmu Balerína Ana de Armas o natáčení v Praze s Keanu Reevesem
6. ledna 2023Hvězda filmu Balerína Ana de Armas o natáčení v Praze s Keanu ReevesemPražské natáčení spin-offu Johna Wicka Ballerina s Anou de Armas a Keanu Reevesem v hlavních rolích je momentálně kvůli svátkům přerušeno, ale od příštího týdne bude pokračovat na natáčení v České republice. Kromě Reevese a de…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Film „Ballerina“ s Anou de Armas a Keanu Reevesem se natáčí v Praze na Starém Městě
28. listopadu 2022Film „Ballerina“ s Anou de Armas a Keanu Reevesem se natáčí v Praze na Starém MěstěFilm Ballerina z prostředí Johna Wicka s Anou de Armas a Keanu Reevesem v hlavních rolích vstoupil do třetího týdne tříměsíčního natáčení v České republice a v nejbližších dnech se bude natáčet v centru Prahy. Ballerina…Vydáno v rubrice: Filmové a televizní aktuality
Ian McShane slaví 80 let
29. září 2022Ian McShane slaví 80 letIan David McShane (narozen 29. září 1942) je anglický herec, producent a režisér. Je známý svými televizními rolemi, zejména titulní rolí v seriálu BBC Lovejoy (1986-1994), jako Al Swearengen v seriálu Deadwood (2004-2006) a jeho filmovém…Vydáno v rubrice: Profily osob
Sněhurka a lovec
11. ledna 2022Sněhurka a lovecSněhurka a lovec byl poměrně očekávaný a hlavně hodně marketingově prosazovaný snímek s mladými nadějnými herci v čele. Výsledek? Posuďte sami. Kristen Stewart je hvězdičkou, která začíná hořet pořádným plamenem. Rozhodně to není nějaká prvoplánová kráska,…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna
19. prosince 2021Piráti z Karibiku: Na vlnách podivnaPiráti z Karibiku: Na vlnách podivna je americký fantasy film z roku 2011, čtvrtý díl filmové série Piráti z Karibiku a samostatné pokračování filmu Na konci světa (2007). Jedná se o první film z této série,…Vydáno v rubrice: Speciály
Rallye smrti - Rychle a zběsile dle Paula W.S. Andersona
25. března 2021Rallye smrti - Rychle a zběsile dle Paula W.S. AndersonaFilm začíná slovy: „Americká ekonomika se zhroutila.“ Po současné světové ekonomické krizi by se tato hláška dala označit za prorocká slova, ale žádnou sofistikovanou studii budoucnosti nečekejte. Je to jen teze, ospravedlňující krvavé vězeňské závody, které…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze
John Wick – čistokrevný akční balet
6. ledna 2021John Wick – čistokrevný akční baletMám rád žánrové stylovky. Mám rád filmy, které se zamýšlejí nad různými otázkami. Mám rád filmy, které překračují svoje hranice a zasahují do více žánrů. Ale musí to fungovat. A proto mám obecně velmi rád filmy,…Vydáno v rubrice: Retro filmové recenze

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 2,16380 s | počet dotazů: 349 | paměť: 24639 KB. | 03.09.2025 - 04:02:35