O filmu
Pro film Moonfall se Emmerich nechal inspirovat teorií, která popisuje Měsíc naprosto odlišně od toho, co jsme se učili ve škole. „Někteří věří, že Měsíc není přírodní objekt,“ vzpomíná Emmerich. „Říkal jsem si, že by to byl zajímavý nápad na film. Co se stane, když takovýhle objekt spadne na Zemi? Samozřejmě bychom museli přijít na to, jak to zastavit. Ale bavila mě výzva vytvořit postavy, které se vydávají na misi na Měsíc, aby zachránily naši planetu. Ale stejná zábava pro mě byla vymýšlet postavy těch, kteří zůstávají na zemi a bojují, aby přežili katastrofy, které předcházejí kolizi Měsíce se Zemí.“
Emmerich se svým častým spolupracovníkem Haraldem Kloserem a scenáristou Spenserem Cohenem napsali scénář, který kombinuje poutavé sci-fi prvky, katastrofické přírodní pohromy a fascinující postavy. Kloser, který film také produkoval a složil k němu hudbu, poznamenává: „S Rolandem (Emmerichem) vždy chceme lidi našimi filmy rozesmát i rozplakat. Díky smíchu a následně budovanému napětí je příběh vždy lepší. To je styl, který Roland vymyslel pro svůj blockbuster Den nezávislosti (Independence Day, 1996)“.
„Pro Moonfall,“ pokračuje Kloser, „jsme přišli s myšlenkou, že Měsíc změní oběžnou dráhu a vypadá to, že se na nás zřítí, což je naprosto zdrcující situace. Ale lidský duch se tak rychle nevzdává. Vždy se najdou lidé, kteří jsou schopni překročit svůj potenciál a pokusit se o nemožné. Rádi vyprávíme příběhy o obyčejných lidech v naprosto mimořádných situacích.“
Velká část Emmerichových příběhů je také o rodinných vztazích, které jsou i v Moonfall velmi důležité. „Rodinné vztahy jsou málokdy jednoduché. A v našem filmu je téměř každá rodina rozbitá,“ říká režisér Emmerich. „Tato kosmická událost je však svede dohromady a přivede je k pochopení, že rodina je to nejdůležitější v životě.“