Po studiích na ČVUT spolupracoval Jan Vlasák s architektem Františkem Vokřálem na filmové adaptaci Krvavého románu (1993) Josefa Váchala. Tuto práci si natolik oblíbil, že se rozhodl věnovat filmové výpravě i nadále. Podílel se na výpravě filmu Druhá světová válka: Když řvali lvi (1994), Nehynoucí láska (1994), The Reef (1996) a také na Oscarem oceněném snímku Kolja (1996). Jeho první samostatná práce pochází z roku 1998 v rámci filmu Der Lebensborn – Pramen života Milana Cieslara, po němž následoval Tmavomodrý svět (2000) Jana Svěráka a Mazaný Filip (2003) Václava Marhoula, za který získal Českého lva v kategorii Nejlepší výtvarný počin. Mezi další filmy, na kterých se jako architekt podílel, patří Vratné lahve (2006) či Čtyři slunce (2012). Za filmy Tobruk (2008) Václava Marhoula, Ve stínu (2012) a Tři bratři (2015) opět získal Českého lva za Nejlepší výtvarný počin. Kromě práce na hraných celovečerních filmech navrhuje dekorace pro reklamní spoty, televizní seriály a pořady.
10. září 2019 Nabarvené ptáče - PROHLÁŠENÍ REŽISÉRA Po přečtení původního románu Nabarvené ptáče je mnoho lidí v šoku z toho, jakým způsobem je v něm popisováno násilí a brutalita. Pojetí násilí v podání Jerzyho Kosińského může být sice […] Posted in Speciály
24. prosince 2024 Chobotnice z II. patra "Chobotnice z II. patra" je čtyřdílný československý televizní seriál z roku 1987, který vznikl pod režijním vedením Jindřicha Poláka na základě knižní předlohy Oty Hofmana. Seriál byl […] Posted in Zajímavosti
24. května 2024 Zemřel herec a režisér Jan Kačer Ve věku 87 let zemřel český herec a režisér Jan Kačer. O jeho úmrtí informovala rodina. Kačer se narodil 3. října 1936 v Holicích. Vystudoval divadelní režii na pražské DAMU a svou […] Posted in Profily osob
3. října 2023 Bod obnovy – české sci-fi světové úrovně? Filmfanatic s nadšením vítá každý český pokus o žánrovou podívanou, která narušuje tradiční nabídku tuzemských filmů, kterou v drtivé většině tvoří přihlouplé komedie o obyčejných životech […] Posted in Filmové recenze
Nejnovější komentáře