Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Blended [35%]

Blended [35%]

Adama Sandlera mám zkárt­ka rád. I přes­to, že mě jeho posled­ní fil­my těž­ce neba­ví a Jack a Jill pova­žu­ju za jed­no z nej­vět­ších zvěr­stev posled­ních let, už jen díky fak­tu, že jsem na jeho kome­di­ích dá se říci vyrůs­tal, mu neu­přu šan­ci na comeback. A to i v pří­pa­dě, že se jed­ná o film jako Blended, kte­rý už od upou­tá­vek vypa­dá jako jed­no vel­ké klišé a stá­le to samé doko­la. I přes­to jsem se ale do novin­ky, kte­ré čes­ká pre­mi­é­ra byla na posled­ní chví­li zru­še­na a tak se jí dočka­jí jen ti pře­bý­va­jí­cí na Slovensku, s chu­tí pus­til. Jak tedy dopadlo tře­tí roman­tic­ké setká­ní Adama Sandlera a Drew Barrymore na stří­br­ném plát­ně?

Jim (Adam Sandler) a Lauren (Drew Barrymore) se oci­ta­jí v podob­né situ­a­ci. Po letech man­žel­ství jsou najed­nou sin­gl a tak vyrá­že­jí na ran­de na sle­po, kde na sebe nará­že­jí. Rande ovšem dopad­ne napros­to kata­stro­fál­ně a oba se roz­chá­ze­jí ne zrov­na nad­še­ni. Náhoda je ovšem sve­de dohro­ma­dy v momen­tě, kdy Jimův šéf a Laurenina kole­gy­ně, kte­ří spo­lu udr­žu­jí vztah, odřek­nou sno­vou dovo­le­nou v Africe. Jim a Lauren od nich nezá­vis­le na sobě dovo­le­nou odkou­pí a tak se v Africe opět potká­va­jí i se svý­mi potom­ky. Jak ovšem dvě rodi­ny, kte­ré se moc nesne­sou vydr­ží spo­lu týden v leto­vis­ku kte­ré je pře­pl­ně­né zami­lo­va­ný­mi páry?

Popravdě, jsem z této kome­die tak tro­chu v roz­pa­cích. Snažil jsem se během pro­jek­ce být co nejmé­ně zau­ja­tý v závis­los­ti na posled­ních poči­nech mého oblí­be­né­ho komi­ka. Tady je to ovšem tro­chu pro­blém, pro­to­že dostá­vá­te v téměř dvou­ho­di­no­vém bale­ní opět všech­ny jas­né tra­de­mar­ky typic­ké Sandlerovky v tom jis­tém otře­pa­ném podá­ní jako kde­ko­liv jin­de. Bohužel se nejed­ná o tak uho­ze­nou vari­a­ci jakou před­ve­dl tře­ba Zohan - Krycí jmé­no kadeř­ník, spí­še se jed­ná o mar­nou sna­hu zapů­so­bit tím, co už v té samé vari­a­ci dělá Sandler něja­kých 16 let. Když se tak obje­ví opět vtíp­ky zahr­nu­jí­cí dám­skou men­stru­a­ci, mastur­ba­ci, těl­ní teku­ti­ny atd, máte chuť si začít odškr­tá­vat z toho, co se na vás vlast­ně ješ­tě chys­tá z napros­to nená­pa­di­té­ho fil­mu, kte­rý je jen dal­ší kopií toho samé­ho, co už jste od toho­to komi­ka vidě­li moc­krát.
Přidejte k tomu hloupouč­ký scé­nář, kte­rý mini­mál­ně v prv­ní polo­vi­ně zabí­jí veš­ke­rou sna­hu tuhle topí­cí loď zachrá­nit. Sandler byl vždy syno­ny­mem laci­ných vtíp­ků (teď samo­zřej­mě mys­lím jeho kome­die, niko­liv jeho dra­ma­tic­ké polo­hy v sním­cích jako Opilí lás­kou nebo Volání o pomoc), nicmé­ně tady opět kle­sá na svo­je humo­ris­tic­ké dno. Nicméně tako­vá hrůza jako tře­ba při rasis­tic­ké veče­ři v Jack a Jill to není, tak­že ale­spoň to má sní­mek k plu­su. Blended ovšem zachra­ňu­je ale­spoň čás­teč­ně dru­há půle. Nevím jest­li je to tím, že mě prv­ní půl­ka tak zde­ci­mo­va­la, nicmé­ně v dru­hé půli se začne vyplá­cet ta inves­ti­ce do atmo­sfé­ry feel good fil­mu, do poza­dí se stáh­nou více­mé­ně laci­né vtíp­ky a Frank Coraci nechá chví­li pra­co­vat nejen své doce­la sym­pa­tic­ké posta­vy, ale také vyvstá­va­jí­cí situ­a­ce i přes svo­ji ste­re­o­typ­nost doce­la emo­ci­o­nál­ně fun­gu­jí.

A tak ve výsled­ku není rodin­ná kome­die se špet­kou roman­ti­ky Blended vlast­ně úpl­ně tak špat­ná, jak by se moh­lo po upou­táv­kách zdát. Pořád je to sice doce­la mrzká kome­di­ál­ní výpl­ňov­ka, kte­rá pro­fi­tu­je pře­de­vším z recyk­la­ce ste­re­o­ty­pů a pře­de­šlých fil­mů Sandlera, nicmé­ně ve svět­le posled­ních kous­ků ve fil­mo­gra­fii toho­to her­ce se jed­ná o doce­la neu­ráž­li­vou oddychov­ku. Je sice pro­po­čí­ta­ná, nená­pa­di­tá a mís­ty vás pře­de­vším v prv­ní půli bude cíle­ně štvát, na dru­hou stra­nu vás ale­spoň v závě­ru oslo­ví bez umě­lých kon­struk­tů jak vycu­cat z lidí emo­ce. Pořád se nicmé­ně vypla­tí radě­ji oprášit 50x a stá­le popr­vé

Adam Sandler a opět dal­ší recyk­lač­ní dvou­ho­di­nov­ka. Tentokrát sice dru­há polo­vi­na doce­la výsled­ný dojem zlep­ši­la, avšak i tak je Blended jen kopír­ka toho, co už tu sto­krát bylo i od samot­né­ho Sandlera a i přes­to, že ho mám cel­kem rád, mě ty samé vtíp­ky po dobu 16ti let už zkrát­ka neba­ví. Po Jackovi a Jill se nicmé­ně jed­ná o mír­né zlep­še­ní. Onen feel good moment jako 50x a stá­le popr­vé, o kte­rý se tu pokou­še­li, však tak úpl­ně nena­stal.

30% Stereotypy
20% Klišé a humor zahr­nu­jí­cí teku­ti­ny, pře­de­vším těl­ni
30% Každý dal­ší film Adama Sandlera